User Tag List

18 sonuçtan 1 ile 18 arası

Konu: 5*112 Bijon aralığına 5*110 luk Jant olur mu?

  1. #1
    Levent Y. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.049
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    5*112 Bijon aralığına 5*110 luk Jant olur mu?

    Hali hazırda aracımda OZ Superturismo LM 18 5*112 Bijon aralığına sahip ET 48 18*8 Jantlar kullanmaktayım. Bu jantlar yerine yine OZ Ultraleggera 18*8 5*112 ET 46 lık jantlardan aracıma almak istiyorum. İnternette bi ilanda bu jantların 18*8 ama 5*110 olanlarına rastladım sizce bunlar benim aracıma uyar mı , 5*112 olması yerine 5*110 olduğundan dolayı herhangi bir problem olur mu? Yorumlarınızı bekliyorum..

  2. #2
    B.Koçer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    31
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    9.287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    52 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    5x110 olan arabaya 5x112 taktık ordan hesap et abicim .

  3. #3
    STP - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    Çanakkale
    Mesaj
    15.347
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Levent Y. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hali hazırda aracımda OZ Superturismo LM 18 5*112 Bijon aralığına sahip ET 48 18*8 Jantlar kullanmaktayım. Bu jantlar yerine yine OZ Ultraleggera 18*8 5*112 ET 46 lık jantlardan aracıma almak istiyorum. İnternette bi ilanda bu jantların 18*8 ama 5*110 olanlarına rastladım sizce bunlar benim aracıma uyar mı , 5*112 olması yerine 5*110 olduğundan dolayı herhangi bir problem olur mu? Yorumlarınızı bekliyorum..
    kalın matkap ucuyla duzgun sekılde delık genısletme yaparak takabılırsın

  4. #4
    Levent Y. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.049
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı B.Koçer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    5x110 olan arabaya 5x112 taktık ordan hesap et abicim .
    Siz bi sorun yaşamadınız mı hiç?

    Alıntı STP Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kalın matkap ucuyla duzgun sekılde delık genısletme yaparak takabılırsın
    Acaba jantları satan adam ölçüyü yanlış biliyo olabilr mi? çünkü benim şuanki jantlarımda 8*18 ve bu ilandakilerde resimlerden belli oluyo 8*18, o olcusu aynı anlıyacagınız...
    İlanda burda: http://www.sahibinden.com/ilan/yedek...07557020/detay

  5. #5
    131mirafiori - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    2.889
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sık gitsin bir şey olmaz.
    Alıntı Evrenoz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    itin köpeğin maskarası değil, Mustafa Kemal Atatürk'ün kurduğu Türkiye Cumhuriyeti'nin bekçisi, askeriyim.

  6. #6
    B.Koçer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    31
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    9.287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    52 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hayır hiç bir sıkıntı yasamadım balans dahil .

  7. #7
    Levent Y. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.049
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 131mirafiori Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sık gitsin bir şey olmaz.
    Peki o zaman en iyisi deneyip bakmak...

    Alıntı B.Koçer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hayır hiç bir sıkıntı yasamadım balans dahil .
    Teşekkür ederim bilgileriniz için.

  8. #8
    aRSLaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    305
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    5x110'da 5x108 ölçülü jant kullanıyorum.2seneden uzun bir süre ve yaklaşık 70k km oldu.Bu sebepten bir sorunla karşılaşmadım

  9. #9
    Levent Y. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.049
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı aRSLaN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    5x110'da 5x108 ölçülü jant kullanıyorum.2seneden uzun bir süre ve yaklaşık 70k km oldu.Bu sebepten bir sorunla karşılaşmadım
    Valla diğer ölçülerde birebir aynı o yüzden sorun olucağını sanmıyorum 2 milim çok küçük bir fark sonucta, sizede tesekkür ederim...

  10. #10
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bijon kesebilir. Dikkat etmek lazım. Can güvenliği söz konusuysa yaptım olduyla olmaz.

    Güvenlik için
    oynar başlıklı bijon / oynar havşalı bijon / sarhoş bijon / wobbly bolt
    diye geçen 2-3 mm oynar havşaya sahip bijonlar kullanılabilir.

    BORKED
    Corrective (Wobbly) Bolts - YouTube
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  11. #11
    Levent Y. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.049
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Osman Bahadır Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bijon kesebilir. Dikkat etmek lazım. Can güvenliği söz konusuysa yaptım olduyla olmaz.

    Güvenlik için
    oynar başlıklı bijon / oynar havşalı bijon / sarhoş bijon / wobbly bolt
    diye geçen 2-3 mm oynar havşaya sahip bijonlar kullanılabilir.

    BORKED
    Corrective (Wobbly) Bolts - YouTube
    Her zaman jant-lastik işlerimi yaptırdığım lastikcimle görüştüm. Kendisi tornacıda 110 mm den 112 mm olucak şekilde bijon girişlerinin büyütüleceğini söyledi bu şekilde en sağlıklısı olur dedi, ayrıca bu jantların offset olcusu 38 ımıs benım aracıma uyansa 45-55 arası, herhangi bir surtmeye karsın offset olcusununde 45 e cıkarılabileceğini soyledi yani oradan da 7 milim civarı kesilmesi gerekicek. Ben bu aracla 280-290 lara cıkıyorum sizce bu işlem riskli olur mu? Sonucta sonradan işlem gorüceği için jantlarda herhangi bir sıkıntı meydana gelebilr mi?

  12. #12
    BthnKrkt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Kurtköy-İst/ Ladik-Samsun
    Mesaj
    2.105
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Levent Y. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Her zaman jant-lastik işlerimi yaptırdığım lastikcimle görüştüm. Kendisi tornacıda 110 mm den 112 mm olucak şekilde bijon girişlerinin büyütüleceğini söyledi bu şekilde en sağlıklısı olur dedi, ayrıca bu jantların offset olcusu 38 ımıs benım aracıma uyansa 45-55 arası, herhangi bir surtmeye karsın offset olcusununde 45 e cıkarılabileceğini soyledi yani oradan da 7 milim civarı kesilmesi gerekicek. Ben bu aracla 280-290 lara cıkıyorum sizce bu işlem riskli olur mu? Sonucta sonradan işlem gorüceği için jantlarda herhangi bir sıkıntı meydana gelebilr mi?
    Flanş yaptırın 5x110 u 5x112 ye çeviren sitediğiniz kalınlıkta yakın malıyetlere halledersiniz ve bence daha güvenlı olur. Bende 5x110 aracımı 5x112 jantları Denon a yaptırdığım flnaşla kullanıyorum. Karşılaşacağınız tek problem balans olabılır Benım araç üzerinde balans yapılmayınca titreşim oluyor mesela.

  13. #13
    Levent Y. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.049
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı BthnKrkt Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Flanş yaptırın 5x110 u 5x112 ye çeviren sitediğiniz kalınlıkta yakın malıyetlere halledersiniz ve bence daha güvenlı olur. Bende 5x110 aracımı 5x112 jantları Denon a yaptırdığım flnaşla kullanıyorum. Karşılaşacağınız tek problem balans olabılır Benım araç üzerinde balans yapılmayınca titreşim oluyor mesela.
    Flanş yaptırırsam offset de böylece istediğim değere ulaşır değil mi, sonuçta araya bi parça koyucagımdan acıklık fazlalasıcak, yani böylece jantta hiç bir kesme biçme olmadan işi bitirmiş olurum?

  14. #14
    BthnKrkt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Kurtköy-İst/ Ladik-Samsun
    Mesaj
    2.105
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Levent Y. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Flanş yaptırırsam offset de böylece istediğim değere ulaşır değil mi, sonuçta araya bi parça koyucagımdan acıklık fazlalasıcak, yani böylece jantta hiç bir kesme biçme olmadan işi bitirmiş olurum?
    aynen flanşla hem aplikasyon problemını hem offset problemını aşıcaksınız aliminyum olduğu için çok hafif oluyor ağırlığı sıkıntı edilcek bişeyde değiller yani. Benim önerim janta elletmeden flanş kullanmanız.

  15. #15
    Gokhan43 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.406
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Levent ET38 jantlar, senin aracında dışarıda kalacaktır, sen göbekten aldırarak jantları ET45 seviye civarlarına getirteceksin yani içeri almış olacaksın.

    Kullanacağın flanş/spacer, jantı daha da dışarı alacaktır yani ET değerin 38'den 45 seviyelerine değil de salııyorum 30 seviyelerine gelecek.

    ET ne kadar çok ise, jant o kadar içerde yer alır, tam tersi ET değeri ne kadar düşük ise jant o kadar dışarda yer alır

    Aracın hızlı ve yüksek süratlere çıkmaktasın, bence uygun ET-Offset-Bijon ölçülerine ait jantlardan yana kullan tercihini, maceraya gerek yok diyorum

  16. #16
    BthnKrkt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Kurtköy-İst/ Ladik-Samsun
    Mesaj
    2.105
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben et değerlerine dikkat etmemiştim DÜzeltme yapılmış bu durumda bencede en iyisi tadilatsız kullanılabılecek jantı tercih etmek.

  17. #17

    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul / Caddebostan
    Mesaj
    2.768
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    138 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Konuyu hortlatıyorum ancak bir sorum var.

    Alfa Romeo 159 aracımın bijon aralığı 5*110

    18" BBS CH 5*112 ET 45 jantı dün aracım üzerinde denedik, tek bijonu sıkıp oturttuk ve jantın kalipere sürttüğünü gördük.

    ardından araya 3mm flanş konuldu, aynı şekilde tek bijon sıkıldı sürtme yoktu. Diğer bijonlarıda sıkıp montajı bitirmek istedik ancak bijonlar kesinlikle deliklere oturmadı.
    Ne yapmamız gerekiyor?
    Daha ince bijon mu kullanmalıyız?
    Sarhoş bijon mu kullanmalıyız?
    Yardımcı olabilirseniz sevinirim.

    Bitmiş hali de şu şekilde olacak; (orjinal foto yaysız 18" bbs ch'li 159'dur, photoshop ile indirip jantları koyulttum)

  18. #18

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende bu konuyu araştırıyorum, elimdeki eski araçtan kalan 4x100 jantları, 4x98 ölçüsündeki yeni aracımda kullanmak için, sarhoş bijon kullanılarak bijonların uygun şekilde sıkılması sağlanabiliyor

    fakat burda önemli nokta merkezlemenin doğru olması, yani jantın poryanın faturasına tam oturması gerekiyor, tam ölçüde bilezik kullanılarak bu da aşılıyor..

    sarhoş bijonlarda boşluk olduğu için faturaya tam oturmayan kaçık oturan jant, ciddi balans problemine neden olacaktır..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •