User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
29 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: sübab sistemleri

  1. #1
    sansar34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    30
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    505
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    sübab sistemleri

    ınternette dolasırken aklıma sübabplarla ılgılı bısy takıldı elektronık bırbırınden bagımsız subab sıstemlerı varmı dıye baktım ama bısy bulamadım boyle bı sıstem varmı yapıldımı onuda bılmıyorum tek bıldıgımız subab sıstemı mekanık olan subablar dıye bılıyorum onun yerıne konturol edılebılen vtec sıstemındekı kam mılı muhabbetını belkı elektronık olark bı beyın vasıtasıyle subabların acılıp kapanma mesafesını ayarlayabılırmıyız. yada benmı cok fazla hayal perestım?
    http://www.youtube.com/watch?v=PkHp6...&feature=share
    /BMW E34 520i - 34 KHT 53 /http://i.hizliresim.com/j6Q9Mn.jpg
    /Renault Megane 3 1.5dCi - 34 FY 1679
    /Kia Cee'd 1.6 crdi - 54 PK 114

  2. #2
    OmerBLN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    34-16-27
    Mesaj
    393
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Fiat'ın tasarladığı bir kapak var benim bildiğim bu şekilde ama ayrıntıları konusunda hiç bir fikrim yok açıkçası.
    If you don't follow through on your dreams, you might as well be a vegetable.

    Burt MUNRO

  3. #3
    sansar34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    30
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    505
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dusunuldugu zaman bu ecu vasıtasyla yakıt harfıyanıda kontrola edebılırsın ama mekanık subablar kadar kevvete basınca dayanabılecek bı mataryal yada ne bılım mekanık subablar kadar hızlı hareket edebılecek valfı acıp kapatabılen bı servo bunlar varmı ıllakı vardır aslında ama tabı bunlar bı araya gelınce nasıl bısy ortaya cıkacak gaz tepkısı nekadar olacak oda var sızlerle paylasmak sıstemler hakkında danısmak ıstedım
    http://www.youtube.com/watch?v=PkHp6...&feature=share
    /BMW E34 520i - 34 KHT 53 /http://i.hizliresim.com/j6Q9Mn.jpg
    /Renault Megane 3 1.5dCi - 34 FY 1679
    /Kia Cee'd 1.6 crdi - 54 PK 114

  4. #4
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Vtec, vvti vs bunlar subap zamanlamasını komple öne alan veya geciktiren mekanizmalar. Subap sistemi yine aynı şekilde hepsinde mekanik.

    Fiat ise elektronik kontrollü subapları halihazırda Multiair motorlarda kullanıyor.;

    BORKED
    How Fiat MultiAir Technology Works - YouTube

    BORKED
    How the MultiAir engine works (2) - YouTube

    İçten yanmalı motorlarda yenilik deyince akla yine önce Fiat geliyor. Common-rail'in mucidi fiat benzinlilerde de boş durmadı ve Multiair'i geliştirdi ve seri üretimle halen satıyor. Bu sayede fiat benzinli motorlarda gaz kelebeğini tarihe gömebilecek bir sistem geliştirmiş oldu. Tüm emiş doğrudan elektronik kontrollü subap sistemi üzerinden kontrol edilebiliyor.

    Darısı diğer "premium" markaların başına...
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  5. #5
    sansar34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    30
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    505
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aslında benım dusundugum seyde buna benzer ama kam mılını fln kople kaldırmak yarıne cek valf tarzında elektronık bı valf koymak krak mılıne bı sensor yerlestirıp ecu da bı yazılımla vasıtasıyle krank dakı hareketı ecuya bıldırıp ona gore valfı acıp kapatmayı kontrol edecek vede bu araba devır yukselttıkce valfın acılıp kapanma mesafesı degısıcek mantıken bıraz zor gıbı gorunuyo tek takıldıgım nokta valfın kapk uzerınde nasıl nereye khangı yone dogru acılması vede kontrole hızlı cevap verebılecek dayanıklı bı subab
    http://www.youtube.com/watch?v=PkHp6...&feature=share
    /BMW E34 520i - 34 KHT 53 /http://i.hizliresim.com/j6Q9Mn.jpg
    /Renault Megane 3 1.5dCi - 34 FY 1679
    /Kia Cee'd 1.6 crdi - 54 PK 114

  6. #6
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı sansar34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aslında benım dusundugum seyde buna benzer ama kam mılını fln kople kaldırmak yarıne cek valf tarzında elektronık bı valf koymak krak mılıne bı sensor yerlestirıp ecu da bı yazılımla vasıtasıyle krank dakı hareketı ecuya bıldırıp ona gore valfı acıp kapatmayı kontrol edecek vede bu araba devır yukselttıkce valfın acılıp kapanma mesafesı degısıcek mantıken bıraz zor gıbı gorunuyo tek takıldıgım nokta valfın kapk uzerınde nasıl nereye khangı yone dogru acılması vede kontrole hızlı cevap verebılecek dayanıklı bı subab
    Fiat'ın multiair sisteminde zaten sadece egsoz kam mili var. Emme yok. Egsoz da kaldırılabilir. Ama egsozu kaldırmanın, elektronik olarak kontrol etmenin bir manası, bir getirisi yok. Olay emmede bitiyor. Multiair'de emme tarafında zaten kam mili yok.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  7. #7
    sansar34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    30
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    505
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yenı farkettım vıdeoyu yazdıktan sonra ızledım guzel bı sıstem gelecek yıllarda emınım daha yaygın bı sekılde kullanılacaktır helekı yarı hıbrıt arabalarda daha fazla olacagını dusunuyorum ne dıyosun bu ıse osman abı dızel araclarındada buyuk ıhtımalle yıne valfın uzerınde yer alabılır dıye tahmın edıyorum o zaman enjektor yerıne sadece valfle bırlıkte tamır veya degısım olabılır
    http://www.youtube.com/watch?v=PkHp6...&feature=share
    /BMW E34 520i - 34 KHT 53 /http://i.hizliresim.com/j6Q9Mn.jpg
    /Renault Megane 3 1.5dCi - 34 FY 1679
    /Kia Cee'd 1.6 crdi - 54 PK 114

  8. #8
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı sansar34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yenı farkettım vıdeoyu yazdıktan sonra ızledım guzel bı sıstem gelecek yıllarda emınım daha yaygın bı sekılde kullanılacaktır helekı yarı hıbrıt arabalarda daha fazla olacagını dusunuyorum ne dıyosun bu ıse osman abı dızel araclarındada buyuk ıhtımalle yıne valfın uzerınde yer alabılır dıye tahmın edıyorum o zaman enjektor yerıne sadece valfle bırlıkte tamır veya degısım olabılır
    Dizelde olmaz Dizelde herşeyi enjektör yapar... Subabı geç açarsan sadece verimi düşürürsün.

    Dizelde de yapılabileceğin en iyisini yine fiat yaptı zaten Multijet II ile her döngüde 8 püskürtme ile...;

    MultiJet II
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  9. #9
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.386
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    BMW Valvetronic ve Fiat Multiair bu tarz kontrolleri yapmaya başladı. Mercedes-Benz de de bu tarz bir sistem mevcut. Genel olarak gaz kelebeği yerine subap açma geometrisi ile motoru kontrol ediyorlar.

    Her ne kadar projenin içinde olmasam da bir firmanın laboratuarlarında tamamen hidrolik kontrollü subaplara sahip motorlar yapıldığını gördüm. Ancak sadece bu sistem için çok ciddi miktarda güç sarfiyatı gerekiyordu.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  10. #10
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı OmerRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    BMW Valvetronic ve Fiat Multiair bu tarz kontrolleri yapmaya başladı. Mercedes-Benz de de bu tarz bir sistem mevcut. Genel olarak gaz kelebeği yerine subap açma geometrisi ile motoru kontrol ediyorlar.

    Her ne kadar projenin içinde olmasam da bir firmanın laboratuarlarında tamamen hidrolik kontrollü subaplara sahip motorlar yapıldığını gördüm. Ancak sadece bu sistem için çok ciddi miktarda güç sarfiyatı gerekiyordu.
    BMW'nin valvetronic'i ile Fiat'ın multiair'ı birbirinden epey farklı sistemler. Valvetronic tamamen gaz kelebeğini ortadan kaldırmaya odaklı bir sistemken, sadece subap lift'i kontrol edebilirken, multiair tek döngüde iki kez bile subap açabiliyor. Böyle birşey valvetronic'de mümkün değil. Valvetronic bir motorla mekanik bağlantıyla tüm subapların zamanlamasını kontrol ederken Multiair her bir silindiri ayrı selenoidle kontrol ediyor. Valvetronic'in tek yapabildiği lift değiştirmek işi, Multiair'ın 5 ayrı stratejisinden sadece biri.

    Bahsettiğin yüksek güç ihtiyacı hidrolik destekli selenoidlerle minimuma indi. Keşke BMW de geliştirseydi zamanında yaptığı step motorlu sistemi...
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  11. #11
    sansar34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    30
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    505
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aslında bmw sıstemı daha mantıklı gıbı duruyor heprını bırbırınden bagımsız hale getırıp sıkıstırma ıcın komprosor kullansa daha ıyı verım alınabılır bırım alana dusen homojen karısım artıcak pıston uzerınde dengelı bı yanma meyda gelecektır dıye dusnuyorum fıat sadece bolgeser olarak dusunmekle kalmıs haksız mıyım abı?
    http://www.youtube.com/watch?v=PkHp6...&feature=share
    /BMW E34 520i - 34 KHT 53 /http://i.hizliresim.com/j6Q9Mn.jpg
    /Renault Megane 3 1.5dCi - 34 FY 1679
    /Kia Cee'd 1.6 crdi - 54 PK 114

  12. #12
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı sansar34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aslında bmw sıstemı daha mantıklı gıbı duruyor heprını bırbırınden bagımsız hale getırıp sıkıstırma ıcın komprosor kullansa daha ıyı verım alınabılır bırım alana dusen homojen karısım artıcak pıston uzerınde dengelı bı yanma meyda gelecektır dıye dusnuyorum fıat sadece bolgeser olarak dusunmekle kalmıs haksız mıyım abı?


    Ne bölgesi?

    Birinde her bir döngüde sonsuz pozisyonda, birçok kere açıp kapatabilecek, hem lifti hem de duration'ı sonsuz kademede kontrol edebilecek, mekanik eksantrik sisteminden tamamen bağımsız bir elektronik sistem mevcut, diğerinde ise sadece mekanik sistemi manipüle eden, aşağı yukarı alan bir sistem.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  13. #13
    sansar34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    30
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    505
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    vıdeo olark ızledım sımdı yıne anladıgım kadarıyla kam mılı kullanılmıs ben kullanmadı dıye dusundum yıne mekanıge daylı dedıgın gıbı elektrıksel olursa ecu ne zaman komut verırse ozaman acıp kapatıcak ısterse 10 kere acıp kapayabılır senın demek ıstedıgın bu dımı osman abı?
    http://www.youtube.com/watch?v=PkHp6...&feature=share
    /BMW E34 520i - 34 KHT 53 /http://i.hizliresim.com/j6Q9Mn.jpg
    /Renault Megane 3 1.5dCi - 34 FY 1679
    /Kia Cee'd 1.6 crdi - 54 PK 114

  14. #14

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    solenoidlerde olabilecek bir arızada emme valfleri ve pistonların zarar görme ihtimali var..

    bu yüzden kovansiyonel sisteme göre riskli kalıyor

  15. #15
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı sansar34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    vıdeo olark ızledım sımdı yıne anladıgım kadarıyla kam mılı kullanılmıs ben kullanmadı dıye dusundum yıne mekanıge daylı dedıgın gıbı elektrıksel olursa ecu ne zaman komut verırse ozaman acıp kapatıcak ısterse 10 kere acıp kapayabılır senın demek ıstedıgın bu dımı osman abı?
    Doğrudur. Valvetronic'i incelersen görürsün.

    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    solenoidlerde olabilecek bir arızada emme valfleri ve pistonların zarar görme ihtimali var..

    bu yüzden kovansiyonel sisteme göre riskli kalıyor
    Konvansiyonel sistem dediğimiz kauçuk kayışa bağlı çalışan bir sistem. Triger koparanlarla selenoid arızası yaşayanları oranlarsak hangisinin daha riskli olduğu ortaya çıkıyor.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  16. #16

    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bir yanlışı düzelteyim bu arada. Doğru kelime supap.

    Sübap, subap, sibop, süpap vb. değil.

  17. #17
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Chatin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bir yanlışı düzelteyim bu arada. Doğru kelime supap.

    Sübap, subap, sibop, süpap vb. değil.
    Supap (soupape) fransızca zaten. Türk dil yapısına söylenişi uygun değil.

    Valf (valve) desen o da fransızca...

    TDK eşdeğer kelime bulamamış, fransızcasını olduğu gibi esas almış... Suç kimde? Kendi dil yapısına kendince uydurarak subap diyen adamda mı?
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  18. #18

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Osman Bahadır Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Konvansiyonel sistem dediğimiz kauçuk kayışa bağlı çalışan bir sistem. Triger koparanlarla selenoid arızası yaşayanları oranlarsak hangisinin daha riskli olduğu ortaya çıkıyor.
    zincirlileride var ama

  19. #19
    sansar34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    30
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    505
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hepsının bı rıskı var zıncır trıger kayısı yada valf hıc farketmez parca kullanım omrunu doldurduktan sonra her an hersey olabılır
    http://www.youtube.com/watch?v=PkHp6...&feature=share
    /BMW E34 520i - 34 KHT 53 /http://i.hizliresim.com/j6Q9Mn.jpg
    /Renault Megane 3 1.5dCi - 34 FY 1679
    /Kia Cee'd 1.6 crdi - 54 PK 114

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •