User Tag List

4 sonuçtan 1 ile 4 arası

Konu: progressive vs step linear yaylar

  1. #1
    R.I.P - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    09-77
    Mesaj
    2.984
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    progressive vs step linear yaylar

    konuları arattım pek bişey bulamadım.gece gece can sıkıntısından buna takıldım bunları konfor ve performans olarak kıyaslarsak yorumlar nasıl olur?
    netten biraz bakındım progressive için günlük kullanımda en ideali diyen var, step linear yaylar daha konforlu olur diyen var.
    iki tip yayıda kullandım benim izlenimlerim daha farklıydı

  2. #2
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aynı kg/cm oranında bence 2 yayda birbirinin direk aynısı tepkiyi vericektir diye düşünüyorum. Yani en azından yolcu yada sürücü tarafından hissedilebilecek fark yoktur.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  3. #3
    dragstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.883
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şuayb abi ben denedim kendi arabamda ondan inanılmaz farklı tepkileri var

    progressive yayı kaba tabirle değişken sertliğe sahip diye tanımlayabiliriz, linear yayda her yerinde aynı sertliktedir aynı çalışır

    asfalt yarış arabalarında linear yay kullanılır diğerlerinde progressive

    progressive yayın hangi arealardaki esnemelerinde kaç n/cm olduğu bilgisi gereklidir tam verimli kullanım için, belirli esnemeye kadar yumuşak ondan sonrasında sert olduğu için günlük kullanımda konforlu, agresif kullanımda body roll u azaltabilir.

    kendi arabamda gündelik 25n/cm lik linear yay kullanıyorum,

    bunun dışında 50n/cm ve 75/cm lik prograssive, 100n/cm lik linear yaylarımda mevcutttur

    100n/cm lik yayı taktığımda arabada telefonda konuşulamıyor elinden düşüyor sarsıntıdan telefon , sekme hiç olmadığı halde

  4. #4
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben söylediğimin arkasında. Progressive yayın ortalama kg/cm değeri ile aynı linear yay ile aynı tepkiye yakın verir.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •