User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
42 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Türk yapımı HBO motor

  1. #1
    sansar34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    505
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Türk yapımı HBO motor

    Hasan Basri Özdamar'ın İcadı HBO Motorlarının Öyküsü 2/2 - YouTube

    öncelıkle kafama takılan bı kac sey var burada bulunan buyuklerıme sormak ıstıyorum 1. dakkadan ıtıbaren krankla kol arasındakı mesafeden bahsedıyor bunun adını suan hatırlıyamıyorum ama mantıgı hakkında bılgım az cok olsada tam degıl ıkıncı olarakda sılındır ıcerısınde yanma gerceklestıkten sonra pıstonu normal motorlardakı yanma suresınden daha uzun oldugunu soyluyo bunun sebebıde pıstonla krank arasındakı mesafeden dolayı ama sımdı bılındık sıstemdekı motorlar krankın en kısa zamanda turunu tamamlaması uzerıne hasan basrı beyın yaptıgı motorda bu zaman daha uzun oluyo anladıgım kadarıyla ama yanmadan tam olmasada normal sıstemlerden daha fazla verım alıyoru sebebıde yanma zamının daha uzun olması dogrumudur?
    http://www.youtube.com/watch?v=PkHp6...&feature=share
    /BMW E34 520i - 34 KHT 53 /http://i.hizliresim.com/j6Q9Mn.jpg
    /Renault Megane 3 1.5dCi - 34 FY 1679
    /Kia Cee'd 1.6 crdi - 54 PK 114

  2. #2
    tasmany - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    sofia/istanbul-kartal
    Mesaj
    93
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    cok sarsintili calismazmi bu motor ?
    My Vtec Goes BWAAAAAAHHH

    http://www.makinamakina.com/

  3. #3
    OMTech - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    672
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ofsetli krang yapmış hoş güzel bir teknoloji. ama 150 senedir kimsenin aklına gelmediği falan yok. gözüme bi kaç eksiklik çarpıyor ama bu motoru geliştirmekte çalışan bunca ustanın deneyimlerine saygı duyup sessiz kalmayı tercih ediyorum. nasıl olursa olsun yerli üretim ve yerli gelişim ellerine sağlık..
    OTOBULL GARAGE

  4. #4

    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    türkiye bursa
    Mesaj
    1.118
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    helal olsun ellerine sağlık ustalarımızın. bakalım bu motoru ne gibi bir projede değerlendirecekler.

  5. #5
    -ER- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    36
    Şehir
    Muğla - İstanbul
    Mesaj
    6.392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sıralı 4 lazım birde enjeksiyon olması lazım yoksa karbrtörle bir yere varamaz diye düşünüyorum.
    Şuan oturduğum yerden atıp tutuyorum ama bu gerçekleri değiştirmeyecek

  6. #6
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.0 ford ecoboost motorlarda da benzer şekilde ofsetli krank kullanılıyor diye biliyorum ve direk enjeksiyon. o.b.k anlatmıştı nedir, ne değildir diye bu motoru ama konunun yerini hatırlamıyorum.

  7. #7
    sansar34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    505
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    evet dun wc aklıma geldı ofsetlı kırak oldugu sımdı benım bu motorda anlamadıgım tek nokta neden yanma sırasındakı kurs boyunu normal motorlardan daha uzun sure beklıyıp yanmayı neden uzatıyo yakıtı cıg yakmayıp ıyı bı yanma elde edebılmek ıcın mı?
    http://www.youtube.com/watch?v=PkHp6...&feature=share
    /BMW E34 520i - 34 KHT 53 /http://i.hizliresim.com/j6Q9Mn.jpg
    /Renault Megane 3 1.5dCi - 34 FY 1679
    /Kia Cee'd 1.6 crdi - 54 PK 114

  8. #8
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.372
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı sansar34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evet dun wc aklıma geldı ofsetlı kırak oldugu sımdı benım bu motorda anlamadıgım tek nokta neden yanma sırasındakı kurs boyunu normal motorlardan daha uzun sure beklıyıp yanmayı neden uzatıyo yakıtı cıg yakmayıp ıyı bı yanma elde edebılmek ıcın mı?
    Amacı; Aynı miktar maddeyi(yakıtı) daha yüksek sıkıştırmada yakarsanız daha çok güç elde edersiniz ilkesinden, -oluşturmaya çalışırken güç harcanan- sıkıştırmayı daha uzun süre korumak. Böylelikle tahmin ettiğin gibi silindirdeki yakıtı daha verimli şekilde yakmak.

    Alıntı -ER- Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sıralı 4 lazım birde enjeksiyon olması lazım yoksa karbrtörle bir yere varamaz diye düşünüyorum.
    Şuan oturduğum yerden atıp tutuyorum ama bu gerçekleri değiştirmeyecek

    Motoru (bloğu) üretip tescilledikten sonra tek silindirden sıralı düzene geçmekte, yakıt besleme türünü değiştirmekte çook zor olacak şeyler değiller. (Bence)

    Sanayide bile karbüratorden enjeksiyona geçebilen insanlar varken, proje içerisinde böyle adımlar atılması çok güç şeyler değil diye düşünüyorum.

  9. #9

    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    34
    Şehir
    bursa
    Mesaj
    151
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    helal olsun sonuna kadar izledim..amcayı tebrik ediyorum.

  10. #10
    civelek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    SARIYER merkez
    Mesaj
    1.591
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mükemmel bir şey inşaallah devamı yeni teknolojiyle beraber gelir
    '' Titremene gerek yok, ben kral değilim. Kureyşli kuru ekmek yiyen bir kadının oğluyum..!!'' Hz.Muhammed s.a.v

  11. #11
    CinAli_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    06/53/81
    Mesaj
    971
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ne olursa olsun yerli olması benim için yeterli. sonuçta şuan üretilmiş ve imkan verilirse geliştirilebilir.
    feel is everything

  12. #12
    mechanic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Рос&#10
    Mesaj
    3.384
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    adam ne konuştuğunu bilmiyor ya yazık
    --
    her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...

  13. #13
    Sercanius - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Misya / Hüdavendigar
    Mesaj
    252
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dirsekli piston kolu 1900lerin ortalarına doğru yanlış hatırlamıyorsam doğu avrupalı iş makinası ya da traktör üreten ama şimdilerde yok olmuş bi marka tarafından kullanılmıştı (bu demir tekerlekli olanlardan).. HBO ya dönecek olursak enjeksiyona çevrilmesi, silindiri arttırılması, sessizleştirilmesi vs bunlar çok basit işler.. sorun yerli otomobilde tercih edilir mi? (ülkemizi uzaktan kumandayla yönetenler tarafından izin verilir mi?) Diğer sorun; sağlıklı çalışıyor ama bu motor devir çevirirmi ? Eğer devir çevirise ömrü ne olur:? uzun ömürlü ve performanslı olursa dünyada petrol yatakları tükenene kadar masonlar tarafından izin verilmez unutun.. petrol biter hadi yapın bakalım derler bi tarafımıza sokarız artık.. o yüzden bertaraf olmamak için bitaraf oluruz
    Pro Stock Garage

  14. #14
    charger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    antalya
    Mesaj
    141
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    daha motorun M harfini bilmezken sarsıntıdan enjeksiyondan eksiklereden bahsediyorsunuz adama yazıkmış
    bir tek siz biliyorsunuz cok bilinen bir şeyse İÇAT ETMEK BULUŞ YAPMAK buyrun bakalım siz ne içat edeceksiniz

    Ben gururduydum işallah satılmaz ve yüz yıllarca TR amplemli bir motorumuz olur

  15. #15
    sansar34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    505
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sonucta sızler var yapıldı desenızde adam patantını almıs ve 1 mılyon € du yanlıs hatırlamıyorsam en azından adam kendı kendını gelıstırebılmıs buda buyuk bı basarı
    http://www.youtube.com/watch?v=PkHp6...&feature=share
    /BMW E34 520i - 34 KHT 53 /http://i.hizliresim.com/j6Q9Mn.jpg
    /Renault Megane 3 1.5dCi - 34 FY 1679
    /Kia Cee'd 1.6 crdi - 54 PK 114

  16. #16

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.411
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadaşlar şu anda bu motor bir araba üzerinde uzun süre kullanılabilecek güç vermiyor. Hacmi düşük. Gördüğünüz motor sadece patent alınması için yapılmış bir konsept motor. Daha da geliştirilmesi gerek araç üzerinde kullanılabilirlik için. Söylenene göre kendi hacmindeki ottolardan daha verimli. Doğru olabilir ama dediğim gibi daha üzerinde çalışılıyordur araba üzerinde verimli şekilde çalışabilmesi için. BU patenti satabilir mi bilemem. Ama geliştirilip kullanımını yaygın hale getirmek için devlet destek verebilir. Örnek olarak bu motorun kullanıldığı arabalardan daha düşük ötv alınarak mesela. Başka türlü insanları kullanmaya teşvik edemezsiniz.
    IN BOOST WE TRUST

  17. #17
    AEAlmas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Antalya/Baghdad/Adelaide
    Mesaj
    3.868
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    BORKED

    Her ne olursa olsun geliştirilir bunu yapması bile bir başarı ama video daki gibi

  18. #18
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.372
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bazı arkadaşlar ne bekliyor anlayamadım ben. üretilen ilk model olarak sıralı 4 6 falan mı üretmeliydi ? yada V daha olmadı W

    Şimdiki büyük motor üreticileri bir anda mı büyüdüler? İlk motorları şaheser gibi motorlarmıydı da Hasan Basri Bey'in tasarladığı motorun 4 4lük olmasını bekleniyor.

    Babamın sıkça kullandığı bir Atasözü vardır ki bu konudaki herşeyi özetlemeye yeter sanırım;

    "Göç gide gide düzelir."

  19. #19
    19gokhan90 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    Bornova/İZMİR
    Mesaj
    344
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bir video vardı değişken sıkıştırma oranıyla ilgili o motorda da bu sistem kullanılmıştı tabi daha karışığı

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •