Ortalama yüklü bir dizel araç için gerekli göstergeler nelerdir? Mesela EGT-Oil Press-Oil Temp-Boost takmaya gerek var mı? Veya hangi göstergelere gerek var? Wideband ve SAFC türü göstergeler takılabilir mi dizel araca?
Ortalama yüklü bir dizel araç için gerekli göstergeler nelerdir? Mesela EGT-Oil Press-Oil Temp-Boost takmaya gerek var mı? Veya hangi göstergelere gerek var? Wideband ve SAFC türü göstergeler takılabilir mi dizel araca?
Boost ve EGT bence kesinlikle olmalı oil temp mecburi değil orta derecede yüklü ise yani Turbo upgrade vs yoksa Dizele zaten wideband takılamıyor afr değeri çok düşük aralıkta olduğu için diye biliyorum Yanlışım varsa düzeltin![]()
Teşekkürler. Başka yorum yok mu acaba?
Görsellik istiyorsunuz sanırım ben sadece boost taktım gayet memnunum ilerde oil ve egt takarım herhalde![]()
Boost ve oil press diyorum
egt benim bildiğim çok yükselmeyeceği için gereksiz..
boost ve egt ilk akla gelen kritik göstergeler ama 3llü yapmak adettendir oil temp da koyarsınız mis.![]()
Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager
egt boost ikilisi yeterli
RACE WERKS
İlk etapta boost ve egt mi alalım diyorsunuz?
http://www.techturkey.com/forum/dize...sicakligi.html
Biz gerekli göremdik, bir sıkıntı çıkmaz inşallah ..
Boost yeter bence.
@premiumparts / www.premiumpartstr.com
Premium Brands & Special Cars
OZ RACING · SPARCO · MSW by OZ · AEM · K&N · EIBACH
Bu zamana kadar bir sıkıntı olmadı ise bundan sonrada olmaz. Yazlım yaparken ve top speed kovalarken nerde bırakman gerektiğini görmek açısından faydası oluyor.
1.7 corsada boost, egt ve innovate wideband kullanıyorum.
Boost birkere şart bence. Egt de şehir içinde sıkınca ve uzun yolda değer gösteriyor.
wideband rölantide 22.2 sabit sabit gazda veya ani hareketlerde değer gösteriyor. Bence şart değil ama yazılım yaparken değerleri görmek işe yarayabiliyor. uzun vadede pek gerekli olduğunu düşünmüyorum. hatta dizelde wideband ile ilgili bir konu açmıştım tartışılmıştı üzerinde. Girip bakılabilir.
Ali's Detailing Garage / Erenköy
uzun süredir 206HDi 1.4'ü MaxiDisplay ile gözlemliyorum. araba full stok.
- EGT gazlama durumuna, yüke bağlı olarak ciddi oranda değişiyor. yazılım/turbo kısımlarında modifiye olduğunu varsayarsak sende daha yüksek oranda değişimler olacaktır. sonuç: EGT izlemek şart.
- emme manifoldu basıncı yazılım+turbo modifikasyonuna göre değişeceğinden MAP görmek şart olur diye düşünüyorum.
- emme manifoldu basıncı yazılım+turbo modifikasyonuna göre değişeceğinden IAT görmek de gerekir. arabanda intercoller var mı bilmiyorum. bende turbo sonrası MAP+IAT combo sensör mevcut. IAT acayip değişimler göstermemekle birlikte, senin arabanda modifikasyon olduğuna göre; yanma verimi hakkında yorum yapmak için IAT'ı gözlemlemek gerekir.
- AFR değeri dizel için de mevcut. değerler tabii ki benzinli motordan farklı. bu konu hakkında araştırma yaparsan iyi olur. genel olarak dizelde ne kadar yakıt o kadar güç kavramı var ama benim aklıma yatmıyor. mutlaka alt ve üst ve limitler olması gerekir. limitlere ne kadar yakın olduğunu wideband sensörü ile anlayabilirsin.
- modifiyeli motorda blok genelinde ısı artışının stoka göre daha fazla olacağını tahmin ederim (tecrübeli arkadaşlardan yorum beklerim). bu durumda yağ sıcaklığını görmek yararlı olur.
kolay gelsin.
En azından ilk öncelik olarak boost, daha sonra egt, oil press ve oil temp şeklinde 4 adet gösterge yeterli sanırsam.
Stock 1.3 cdti için boost + oil temp / oil pres. yeterli gibi geldi ama gereksiz de olabilir sonuçta stock araç
:ramo
İleriye dönük merak edenler için wideband ve egt nin dizel araçtaki hareketleri.
Boost controllerımda arıza olduğu için şuan 22 psi(1.55bar) civarlarında değerler bu şekilde. Egt sensoru downpipe üzerinde 700 derecelere kadar çıkıyor sıkıştırınca.
Fakat 35 psi(2.5bar) da afr fakire doğru gidiyor. Egt de düşüyor.
Buyrun.
corsa c innovate wideband afr değerleri - YouTube
corsa c innovate wideband afr değerleri - YouTube
Ali's Detailing Garage / Erenköy
dizel araçta yazılım varsa boost şart. büyük turbo vs. uygulamalar varsa eger egt ve oil press girmesi gerekiyor işin içine.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)