User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
27 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Dizel Araç İçin Gerekli Göstergeler?

  1. #1
    Emre Akçay
    Misafir

    Question Dizel Araç İçin Gerekli Göstergeler?

    Ortalama yüklü bir dizel araç için gerekli göstergeler nelerdir? Mesela EGT-Oil Press-Oil Temp-Boost takmaya gerek var mı? Veya hangi göstergelere gerek var? Wideband ve SAFC türü göstergeler takılabilir mi dizel araca?

  2. #2
    dark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.109
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Boost ve EGT bence kesinlikle olmalı oil temp mecburi değil orta derecede yüklü ise yani Turbo upgrade vs yoksa Dizele zaten wideband takılamıyor afr değeri çok düşük aralıkta olduğu için diye biliyorum Yanlışım varsa düzeltin

  3. #3
    Emre Akçay
    Misafir
    Teşekkürler. Başka yorum yok mu acaba?

  4. #4
    B.Koçer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    31
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    9.287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    52 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Görsellik istiyorsunuz sanırım ben sadece boost taktım gayet memnunum ilerde oil ve egt takarım herhalde

  5. #5

    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.024
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Boost ve oil press diyorum

    egt benim bildiğim çok yükselmeyeceği için gereksiz..

  6. #6
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.256
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    boost ve egt ilk akla gelen kritik göstergeler ama 3llü yapmak adettendir oil temp da koyarsınız mis.
    Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager

  7. #7
    dark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.109
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı berkay_aydin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Boost ve oil press diyorum

    egt benim bildiğim çok yükselmeyeceği için gereksiz..
    Yanlış düşünüyorsun. En önemli olanı gereksiz olarak nitelendiriyorsun. Senin gibi düşünen arkadaşlarım. Yolda kalıp servise araçlarını çektirip kapak açtıklarında pistonun eksozdan çıktığını görüp motor yapıp ilk iş EGT göstergesi taktılar

  8. #8

    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.852
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    egt boost ikilisi yeterli
    RACE WERKS

  9. #9
    Emre Akçay
    Misafir
    İlk etapta boost ve egt mi alalım diyorsunuz?

  10. #10

    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.024
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dark Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yanlış düşünüyorsun. En önemli olanı gereksiz olarak nitelendiriyorsun. Senin gibi düşünen arkadaşlarım. Yolda kalıp servise araçlarını çektirip kapak açtıklarında pistonun eksozdan çıktığını görüp motor yapıp ilk iş EGT göstergesi taktılar
    http://www.techturkey.com/forum/dize...sicakligi.html

    Biz gerekli göremdik, bir sıkıntı çıkmaz inşallah ..

  11. #11
    TechTurkey Dragger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2006
    Yaş
    47
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    16.075
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    147 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Boost yeter bence.
    @premiumparts / www.premiumpartstr.com

    Premium Brands & Special Cars

    OZ RACING · SPARCO · MSW by OZ · AEM · K&N · EIBACH

  12. #12
    dark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.109
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu zamana kadar bir sıkıntı olmadı ise bundan sonrada olmaz. Yazlım yaparken ve top speed kovalarken nerde bırakman gerektiğini görmek açısından faydası oluyor.

  13. #13
    aliergun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    İst/ Çengelköy
    Mesaj
    835
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.7 corsada boost, egt ve innovate wideband kullanıyorum.

    Boost birkere şart bence. Egt de şehir içinde sıkınca ve uzun yolda değer gösteriyor.

    wideband rölantide 22.2 sabit sabit gazda veya ani hareketlerde değer gösteriyor. Bence şart değil ama yazılım yaparken değerleri görmek işe yarayabiliyor. uzun vadede pek gerekli olduğunu düşünmüyorum. hatta dizelde wideband ile ilgili bir konu açmıştım tartışılmıştı üzerinde. Girip bakılabilir.
    Ali's Detailing Garage / Erenköy

  14. #14

    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.284
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    49 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    uzun süredir 206HDi 1.4'ü MaxiDisplay ile gözlemliyorum. araba full stok.

    - EGT gazlama durumuna, yüke bağlı olarak ciddi oranda değişiyor. yazılım/turbo kısımlarında modifiye olduğunu varsayarsak sende daha yüksek oranda değişimler olacaktır. sonuç: EGT izlemek şart.

    - emme manifoldu basıncı yazılım+turbo modifikasyonuna göre değişeceğinden MAP görmek şart olur diye düşünüyorum.

    - emme manifoldu basıncı yazılım+turbo modifikasyonuna göre değişeceğinden IAT görmek de gerekir. arabanda intercoller var mı bilmiyorum. bende turbo sonrası MAP+IAT combo sensör mevcut. IAT acayip değişimler göstermemekle birlikte, senin arabanda modifikasyon olduğuna göre; yanma verimi hakkında yorum yapmak için IAT'ı gözlemlemek gerekir.

    - AFR değeri dizel için de mevcut. değerler tabii ki benzinli motordan farklı. bu konu hakkında araştırma yaparsan iyi olur. genel olarak dizelde ne kadar yakıt o kadar güç kavramı var ama benim aklıma yatmıyor. mutlaka alt ve üst ve limitler olması gerekir. limitlere ne kadar yakın olduğunu wideband sensörü ile anlayabilirsin.

    - modifiyeli motorda blok genelinde ısı artışının stoka göre daha fazla olacağını tahmin ederim (tecrübeli arkadaşlardan yorum beklerim). bu durumda yağ sıcaklığını görmek yararlı olur.

    kolay gelsin.

  15. #15
    Emre Akçay
    Misafir
    En azından ilk öncelik olarak boost, daha sonra egt, oil press ve oil temp şeklinde 4 adet gösterge yeterli sanırsam.

  16. #16
    MCN21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    3.501
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    22 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Egt ve boost

  17. #17

    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    963
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Stock 1.3 cdti için boost + oil temp / oil pres. yeterli gibi geldi ama gereksiz de olabilir sonuçta stock araç
    :ramo

  18. #18
    aliergun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    İst/ Çengelköy
    Mesaj
    835
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İleriye dönük merak edenler için wideband ve egt nin dizel araçtaki hareketleri.
    Boost controllerımda arıza olduğu için şuan 22 psi(1.55bar) civarlarında değerler bu şekilde. Egt sensoru downpipe üzerinde 700 derecelere kadar çıkıyor sıkıştırınca.

    Fakat 35 psi(2.5bar) da afr fakire doğru gidiyor. Egt de düşüyor.
    Buyrun.

    BORKED

    BORKED
    corsa c innovate wideband afr değerleri - YouTube
    corsa c innovate wideband afr değerleri - YouTube
    Ali's Detailing Garage / Erenköy

  19. #19
    douu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    6.280
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dizel araçta yazılım varsa boost şart. büyük turbo vs. uygulamalar varsa eger egt ve oil press girmesi gerekiyor işin içine.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •