User Tag List

11 sonuçtan 1 ile 11 arası

Konu: Rampa yukarı veya yarım gazdan sonra meydana gelen yüksek hararet ?

  1. #1
    DetailEF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Nirvana
    Mesaj
    2.661
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Rampa yukarı veya yarım gazdan sonra meydana gelen yüksek hararet ?

    Aracım BMW E21 1982 model motoru m10, Almanya'dan 0 alınmış ve 61.000 km'de Türkiye'ye getirilmiş ve aynı sahibi tarafından kullanılmış, daha sonra aracı ben aldım, her parçasını orjinalleriyle değiştirdiğini söyledi, aracı alalı hemen hemen 3 seneye yakın oldu, su pompası, kayışlar ve radyatör hortumları değiştirildi. LPG takıldı.

    LPG'de kesinlikle hararet sorunum yoktu baktım ki keyfime uymadı LPG'yi söktüm bir yaz vakti, herşey çok düzgün kış geldi çattı düşük hızlarda kesinlikle hiç bir sorun yok, sorunum 60 km ve üstünde gerçekleşiyor, rampa çıkarken 60 km üstündeysem hararet çizelgesi yavaş yavaş yükseliyor, fakat düşük hızlarda istediğim kadar kesiciye girsin istediğim kadar gazlayayım hiç bir problem yok, fanım termikli eski tip yalnız fanın yanlarını kapatan kepi yok, büyük bir eksi sanırım.

    Velhasılkelam sorun termostat mı, fanın termikli olması ve kepinin olmaması mı, yazdan önce kesinlikle böyle bir sorun yoktu termostat olsa yazın yapması gerekirdi diye düşünüyorum, yüksek viteslerde özellikle 1800 2000 devirlerde hararet yavaş yavaş yükseliyor, aracı bir düşük vitese atıp kompresöre bindirince yavaş yavaş çıktığı gibi iniyor, kaloriferi sıcak konumda açtığımdaysa hafif yükseliyor hararet tersine düşmesi gerekirken. LPG mikserinin ısınması için araç suyu kullanıldığı için kalorifere yakın taraflardan sıcak su girişi alınmış, ve buralarda T borular vardı, ben bu LPG'yi sökerken 2 adet T çıkışlı kalorifere giren su borularını birbirine tek bir silikon boru ile bağladım..

    Sorun bir yerlerden kaynaklanıyor ama günlerdir kafa patlatıyorum bulamıyorum, biliyorum bayağı uzun oldu ama tek seferde açıklamak istedim, vereceğiniz cevaplar cidden çok değerli, aracımı kendim yapıyorum kendim deneyeceğim ne olursa olsun teşekkürler
    Anladık hepiniz kralsınız da, tahtta üst üste mi oturuyorsunuz

  2. #2
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    LPG bağlantını yanlış iptal etmişsin gibi anladım ben. T'leri iptal edip düz bağlayacağına birbirine körlemişsin gibi. Resim veya şema koyabilirsen daha net anlaşılır.

    Sorunun devirdaim, radyatör ve fan üçlüsünü akla getiriyor. Ama sabitken hararetinin yükselmemesi garip. Araç durduğu yerde uzun süre çalışsa, veya durduğu yerde devir çevirse durum nedir?
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  3. #3
    DetailEF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Nirvana
    Mesaj
    2.661
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Osman Bahadır Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    LPG bağlantını yanlış iptal etmişsin gibi anladım ben. T'leri iptal edip düz bağlayacağına birbirine körlemişsin gibi. Resim veya şema koyabilirsen daha net anlaşılır.

    Sorunun devirdaim, radyatör ve fan üçlüsünü akla getiriyor. Ama sabitken hararetinin yükselmemesi garip. Araç durduğu yerde uzun süre çalışsa, veya durduğu yerde devir çevirse durum nedir?
    Yarın o T leri iptal edip orjinal şeklinde bağlayıp bir de öyle deneyeceğim. Araç durduğu yerde uzun süre çalışınca hiç bir hararet yok, devir çevirince de problem yok garip.
    Anladık hepiniz kralsınız da, tahtta üst üste mi oturuyorsunuz

  4. #4
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Fanın ters takılma ihtimali olabilir mi?
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  5. #5
    DetailEF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Nirvana
    Mesaj
    2.661
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Osman Bahadır Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Fanın ters takılma ihtimali olabilir mi?
    Yok olamaz, çünkü tek taraflı takılabilir ancak
    Anladık hepiniz kralsınız da, tahtta üst üste mi oturuyorsunuz

  6. #6

    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Ankara cebeci Dörtyol
    Mesaj
    2.483
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Komşumdaki e30'da da buna benzer bi sorun vardı.Lpg bağlantısı yaparken 2 tane çıkış yapmışlar.T nin 2 tarafındanda su geliyordu.Düzelttik sorunu çözdük
    Coğrafya kaderdir

  7. #7
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sistem hava yapıyor, bu da iptal ettiğin hortumlardan olabilir...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  8. #8
    overblack - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    51
    Şehir
    honda16.com
    Mesaj
    2.248
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    radyatörü değiştir düzelecektir. aynı olay sattığım integrada vardı.70 km'nin üzerinde kaldırıyordu harareti.
    komançero garage

  9. #9
    Skyhawk34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2011
    Şehir
    Bulawayo/Zimbabwe
    Mesaj
    5.873
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    büyük ihtimalle lpg yi iptal ederken o gün yanlış bir bağlantı işlemi yaptık herkes lpg bağlantısından bahsediyor zaten

  10. #10
    DetailEF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Nirvana
    Mesaj
    2.661
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sorunumuz termostatmış, yarım açıyormuş takılıyormuş vs.. Lpg iptal bağlantısı radyatörcümün aracında da mevcut aynı şekilde yapmış kendisi de (e30 m10).. Herkese teşekkürler
    Anladık hepiniz kralsınız da, tahtta üst üste mi oturuyorsunuz

  11. #11
    mk35280 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    50
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    88
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DetailEF Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aracım BMW E21 1982 model motoru m10, Almanya'dan 0 alınmış ve 61.000 km'de Türkiye'ye getirilmiş ve aynı sahibi tarafından kullanılmış, daha sonra aracı ben aldım, her parçasını orjinalleriyle değiştirdiğini söyledi, aracı alalı hemen hemen 3 seneye yakın oldu, su pompası, kayışlar ve radyatör hortumları değiştirildi. LPG takıldı.

    LPG'de kesinlikle hararet sorunum yoktu baktım ki keyfime uymadı LPG'yi söktüm bir yaz vakti, herşey çok düzgün kış geldi çattı düşük hızlarda kesinlikle hiç bir sorun yok, sorunum 60 km ve üstünde gerçekleşiyor, rampa çıkarken 60 km üstündeysem hararet çizelgesi yavaş yavaş yükseliyor, fakat düşük hızlarda istediğim kadar kesiciye girsin istediğim kadar gazlayayım hiç bir problem yok, fanım termikli eski tip yalnız fanın yanlarını kapatan kepi yok, büyük bir eksi sanırım.

    Velhasılkelam sorun termostat mı, fanın termikli olması ve kepinin olmaması mı, yazdan önce kesinlikle böyle bir sorun yoktu termostat olsa yazın yapması gerekirdi diye düşünüyorum, yüksek viteslerde özellikle 1800 2000 devirlerde hararet yavaş yavaş yükseliyor, aracı bir düşük vitese atıp kompresöre bindirince yavaş yavaş çıktığı gibi iniyor, kaloriferi sıcak konumda açtığımdaysa hafif yükseliyor hararet tersine düşmesi gerekirken. LPG mikserinin ısınması için araç suyu kullanıldığı için kalorifere yakın taraflardan sıcak su girişi alınmış, ve buralarda T borular vardı, ben bu LPG'yi sökerken 2 adet T çıkışlı kalorifere giren su borularını birbirine tek bir silikon boru ile bağladım..

    Sorun bir yerlerden kaynaklanıyor ama günlerdir kafa patlatıyorum bulamıyorum, biliyorum bayağı uzun oldu ama tek seferde açıklamak istedim, vereceğiniz cevaplar cidden çok değerli, aracımı kendim yapıyorum kendim deneyeceğim ne olursa olsun teşekkürler
    Kardeşim benim e21 dede aynı sorun vardı 2 sene boyunca sorunu çözemedim.80km hızdan sonra hararet yavaş yavaş yükseliyordu.rampalarda çıkıyordu ama şehir içinde trafikte herşey normal.3 tane radyatör kapağı değiştirdim 5 tane termostad değiştirdim radyatör değiştirdim olmadı m40 aliminyum radyatör taktım yine değişiklik olmadı.komple motor yaptıktan sonra bile sorun düzelmedi.Tamircimde bende çözemedik.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •