User Tag List

9 sonuçtan 1 ile 9 arası

Konu: Benzin sıcakken mi daha verimli yanar soğukken mi ?

  1. #1
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Benzin sıcakken mi daha verimli yanar soğukken mi ?

    Merhaba.Benzin soğukkenmi daha verimli yanar sıcakkenmi ? Yoksa olması gereken bir değermi vardır ? Bu konuda bilgi sahibi arkadaşlardan açıklama bekliyorum
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  2. #2
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.567
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Belirli bir aralıkta olmalı. Her yakıt cinsinin yoğunlaşma buharlaşma tutuşma sıcaklıkları farklıdır.

    Mesela 100 oktan benzin 429 derecede tutuşur

  3. #3
    dragon07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Serik City
    Mesaj
    7.637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    soğukken daha verimli yanar.

    sıcakken yanma odalarında erken patlamalar meydana gelir buda detenasyona sebep olur. kontrollü yanma için soğuk benzin iyidir.

  4. #4
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    95 oktan için sormuş olayım mesela ? Ayrıca benzinde ısınınca su gibi genleşme olurmu ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  5. #5
    drago - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    3.735
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    var ki araçların depolarında genleşme haznesi var

    kimisi yedek depo diyor ki değil

  6. #6
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.567
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    95 oktan için sormuş olayım mesela ? Ayrıca benzinde ısınınca su gibi genleşme olurmu ?
    Genlesme oluyor. 95 oktan icin kabaca 300 derece denebilir. Yakit sicak olursa silindir ici yuksek basinc ve sicaklikta benzin zamanindan once ateslenmeden, kendiliginden tutusabilir ki bu durumdada arkadasin dedigi gibi detanasyon yani vuruntu olur.

    Tam olarak neyi ogrenmek istiyorsunuz bu konu ile?

  7. #7
    Maxiboost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    4.266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benzin sıvıdan gaz durumuna bile geçiyor soğuk olması dragonun dediği gibi kontrollü yanma için önemli. Kısacası soğuk benzin daha verimlidir.

  8. #8
    mannerboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Düzce
    Mesaj
    1.339
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sıcak motorda araba daha az yakar mesela opel ecotecler 98 100 ' arası fan açarlar sebebi az yakması için sanırım
    Powered By Demir Garaj Fast N' Loud

    instagram brkdiinc-facebook burakdiinc

  9. #9
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Herkese teşekkür ederim aslında sorma nedenim şu motor çalışma sıcaklığındayken kontağı kapatıktan hemen sonra tekrar marşa bassam sorunsuz yarım marşta alıyor ama kontağı kapattıktan 15 dk sonra tekrar çalıştırmak istediğimde 4 - 5 sn marş basmak zorunda kalıyorum.

    Araştırmalarıma göre bu durum özellikle çalışma sıcaklığındaki motoru kapattıktan sonra hararet bir miktar yükselmeye devam ettiği için karburatör ve içerisindeki benzin ısınıp basıncı yükseldiğinden memelerden silindirlere sızma yapıyor ve motoru boğuyor.Fabrikasyon meme ölçülerinde belki bu sorun görünmüyor ancak meme büyütenlerde özellikle bu sorun görülüyormuş..

    Renault ise bazı karburatörlü modellerinde bu konuya fanlı bir çözüm getirmiş karburatör fanı diye bir olay varmış motor ısındıktan sonra motoru kapatınca devreye giren ve karburatörü soğutan karburatöre bir süre hava üfleyen bir mekanizma.Böylece karburatör ısısı artmadığı için içerisinde basınç olmuyor sızma vs. yaşanmıyormuş.

    Bu sistemin gerçekten işe yarayıp yaramadığını öğrenmeye çalışıyorum.Peki siz ne dersiniz ? Acaba gerçekten işe yarar bir sistemmi bu yani mantık olarak yatıyormu aklınıza ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •