Merhaba.Benzin soğukkenmi daha verimli yanar sıcakkenmi ? Yoksa olması gereken bir değermi vardır ? Bu konuda bilgi sahibi arkadaşlardan açıklama bekliyorum![]()
Merhaba.Benzin soğukkenmi daha verimli yanar sıcakkenmi ? Yoksa olması gereken bir değermi vardır ? Bu konuda bilgi sahibi arkadaşlardan açıklama bekliyorum![]()
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
Belirli bir aralıkta olmalı. Her yakıt cinsinin yoğunlaşma buharlaşma tutuşma sıcaklıkları farklıdır.
Mesela 100 oktan benzin 429 derecede tutuşur
soğukken daha verimli yanar.
sıcakken yanma odalarında erken patlamalar meydana gelir buda detenasyona sebep olur. kontrollü yanma için soğuk benzin iyidir.
95 oktan için sormuş olayım mesela ? Ayrıca benzinde ısınınca su gibi genleşme olurmu ?
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
Genlesme oluyor. 95 oktan icin kabaca 300 derece denebilir. Yakit sicak olursa silindir ici yuksek basinc ve sicaklikta benzin zamanindan once ateslenmeden, kendiliginden tutusabilir ki bu durumdada arkadasin dedigi gibi detanasyon yani vuruntu olur.
Tam olarak neyi ogrenmek istiyorsunuz bu konu ile?
benzin sıvıdan gaz durumuna bile geçiyorsoğuk olması dragonun dediği gibi kontrollü yanma için önemli. Kısacası soğuk benzin daha verimlidir.
sıcak motorda araba daha az yakar mesela opel ecotecler 98 100 ' arası fan açarlar sebebi az yakması için sanırım
Powered By Demir Garaj Fast N' Loud
instagram brkdiinc-facebook burakdiinc
Herkese teşekkür ederim aslında sorma nedenim şu motor çalışma sıcaklığındayken kontağı kapatıktan hemen sonra tekrar marşa bassam sorunsuz yarım marşta alıyor ama kontağı kapattıktan 15 dk sonra tekrar çalıştırmak istediğimde 4 - 5 sn marş basmak zorunda kalıyorum.
Araştırmalarıma göre bu durum özellikle çalışma sıcaklığındaki motoru kapattıktan sonra hararet bir miktar yükselmeye devam ettiği için karburatör ve içerisindeki benzin ısınıp basıncı yükseldiğinden memelerden silindirlere sızma yapıyor ve motoru boğuyor.Fabrikasyon meme ölçülerinde belki bu sorun görünmüyor ancak meme büyütenlerde özellikle bu sorun görülüyormuş..
Renault ise bazı karburatörlü modellerinde bu konuya fanlı bir çözüm getirmiş karburatör fanı diye bir olay varmış motor ısındıktan sonra motoru kapatınca devreye giren ve karburatörü soğutan karburatöre bir süre hava üfleyen bir mekanizma.Böylece karburatör ısısı artmadığı için içerisinde basınç olmuyor sızma vs. yaşanmıyormuş.
Bu sistemin gerçekten işe yarayıp yaramadığını öğrenmeye çalışıyorum.Peki siz ne dersiniz ? Acaba gerçekten işe yarar bir sistemmi bu yani mantık olarak yatıyormu aklınıza ?
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)