User Tag List

10 sonuçtan 1 ile 10 arası

Konu: Orjinal ebat ile Farklı ebat farkı?

  1. #1
    tuncayakyz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    638
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Orjinal ebat ile Farklı ebat farkı?

    Konuyu aslında "videolar" bölümünde x bir konu aracılığı ile devam ettirmeye çalıştım ama yeri orası olmadığı için yeterli bilgi alamadım.Burdan devam ettirebilirsem iyi olacak şu işi tam bilmem gerek...

    Orjinal lastiklerim: 195*55*15
    Şuan üzerinde: 215*40*17 var aracı ilk aldığımda 17 jantlarla aldım.Yani aracı hiç orjinal jant ve lastiklerle kullanmadım.Kullanan arkadaşlar şiddetle orjinale dönmemi istiyorlar çok fark yarattığını söylediler.Fakat bu konu hakkında bilgili olan arkadaşlara sormak istediklerim var;

    Örneğin bu jant ve lastik farklılıkları aracın teknik özelliklerine ne kadar etki eder? Güç,Tork,Hız,Yol tutuş,Devire göre hız(Burda şöyle bir durum var arkadaşlar orjinal jantlarla 3000 devirde 5 nci vites 130km/h gördüklerini söylüyorlar bu değer bende aynı devirde 125km/h olarak gözüküyor.) Bu artı ve eksileri bilmem lazım siz ne diyosunuz bu işe?? Geçsekmi orjinale ne yapsak

  2. #2
    mrtsnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    391
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Jant-Lastik devri değiştirmez, sadece orjinal ile şuan takılanlar arasında çap farkı oluşursa, kadran hatalı ölçer.

    Yol tutuş geniş tabanda daha iyidir, lastik daha çok yere basar.
    Güç konusunda da, biraz gerileme yaşatır büyük ebatta jant. Ağırlığı ve çevireceği çap daha uzun olduğu için.

    Kullandığında değişim gösterebilir, ama bunu hiç hissetmeyebilirsinde, örneğin ben 16-dan 18e geçtiğimde farkı hissetmedim, ilk kalkışta biraz hissettiriyo, birde son hızda, onun dışında öyle fark hissetmedim ben.

    Video'da da cidden çok fark yaratılmış, bu nedenle pboxla ölçüm yapıcam 1 aya kadar. 16 jantlı bi golf160 bulursam, onunla da değer alıcam
    [VW GOLF 1.4TSI 160HP Highline Manuel]
    CNK62

  3. #3
    tuncayakyz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    638
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yani orjinal herzaman orjinaldir mi diyosun?

  4. #4
    mrtsnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    391
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tuncayakyz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yani orjinal herzaman orjinaldir mi diyosun?
    Görüntü değil, performans istenirse her zaman düşük ebatta jant iyidir.

    Ama görüntü istenirse büyük jant daha iyidir. Tabi yol tutuşta büyük jantta daha iyi olur, lastik tabanı genişlediği için.

    Benim için önemli olan sadece performans olmadığı için, 18 jant kullanıyorum. Sadece performans olsa ultra hafif bir 16 serisi alırım Ki 16 jant varken yüksek hızda 18interlagoslu roccoların önüne geçiyordum. Şimdi 18 taktım, belki arkalarına bile düşerim yani
    [VW GOLF 1.4TSI 160HP Highline Manuel]
    CNK62

  5. #5
    emrekuzdere - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Denizli
    Mesaj
    884
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hocam zaten sizin şuan ki lastikleriniz orjinal lastiklerinizde %1.37 daha geniş. Daha büyük jant demek genellikle daha ağır olduğu için düşük performans ve çok yakıt demek oluyor. Ayriyetten firmaların ürettiği oem jantlar çoğu sonradan takılan jantlardan daha hafif olduğu için, orjinal iyidir
    98'ies - 05'vtec2 - 93'Accord - 08'Accord - 05'Jazz - 98'Twingo - FD6 - E39 - G5Prelude - 99'Crv - 08'Auris - W204 - W176 - W164 - F20
    Alıntı RR-V8 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arabayı biz mi getirelim yoksa siz gelip bağlar mısınız?

  6. #6
    Anıl Ercan
    Misafir
    En ideal degerler

    15 jantta : 195-65-15
    16 Jantta : 205-55-16
    17 Jantta: 225-45-17
    18 Jantta : 225-40-18

  7. #7
    tuncayakyz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    638
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bir program vardı jant hesabı yapan hatırlayamıyorum ismini şimdi...

  8. #8
    MaXiGörKy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Türkiye-Kocaeli
    Mesaj
    336
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    Alıntı tuncayakyz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bir program vardı jant hesabı yapan hatırlayamıyorum ismini şimdi...
    http://www.jant.com.tr/jant-lastik-hesaplama.htm

  9. #9
    tuncayakyz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    638
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    teşekkürler görkemcimmm..

  10. #10
    roo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    380
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende uzun süre 220t kullandım SUE58 plakalı araç.
    Öncelikle orjinal ebat şanzıman oranlarına göre kadrana değer verir. teker çapı değişmez ise (çevre aynı kaldığı sürece) kadranda gördüğün değer değişmez.
    Orjinalde konfor, yakıt ve şehiriçi performans önde tutulur.
    Pist işinde, engebesiz yolda (çap aynı kalmak şartıyla) jant büyük yanak küçük olursa, esneme düşük yol tutuşu yüksek olur.
    Orjinal ebatın 195/55R15 ile 205/40R17 arasında olan tek fark taban genişliğindeki 1cm. Onuda şöyle düşünebilirizki biz otomobilleri fabrikanın uygun gördüğünden daha limitlerde kullanıyoruz ayrıca otomobilindeki uygulamalar hızlanmanı arttırdığı gibi artık lastiklerinin tabanınında genişlemesi gerektiği anlamına gelir. 205/40R17 gayet uygundur.
    Jant lastiğin toplam ağırlığı sonradan kullanacağınınki ile aynı olabilir? Ben çok 17jant gördüm lastikli hali 15ile aynı ağırlıkta. Bu şekilde olunca spindede bi olumsuzluk olmayacak yakıttada.
    Yola tutunma olayıda bence şöyle 215 veya 225lere çıkmadan taze ve adını duyurmuş lastiklerle 195te de bu tutuşu yakalayabilirsin. yani 215 veya 225taban iyi olmak zorunda değil lastik kötü ise 255ide sararsın.
    DRCORSA
    Aydın ÇAKICI

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •