User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
38 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Supercharger uygulaması & teknik bilgi

  1. #1
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Supercharger uygulaması & teknik bilgi

    Supercharger uygulaması yapmaya karar verdim.Aracım karburatörlü s/c emişinden karburatörü bağlamayı düşünüyorum.Motorumun maksimum devri 6000d/dk. hacim 1998 cc 77 kw (105 hp 160 tork) 0.5 - 0.6 civarı bir boost düşünüyorum artık bu booostta motor bize ne verirse.

    Araştırma yaptım aşağıdaki konuyu vs. okudum ;

    http://www.techturkey.com/forum/maka...ak-secimi.html

    Ancak formüllerle aram iyi olmadığı için ne kapasitede bir s/c kullanmam gerektiğini kestiremedim.AISIN AMR 500 diye bir s/c var bu benim işimi görürmü sizce ? Ebat olarak ne kadar küçük olursa montajda o kadar işimi kolaylaştırır ama s/c lerde ebat küçüldükçe kapasitede düşüyor sanırım ?

    Supercharger konusunda bilgi ve tecrübesi olan arkadaşlardan yardım istiyorum.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  2. #2
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende eaton m90 var kapasite olarak baya büyük ben 1.8 motora takacaktım hemen herşeyi tamam ama ev ile ilgili sıkıntılarımdan dolayı proje askıda.. devam edip etmemek konusunda kararsızım.. yardımcı olacağım bişey olursa "bildiğim kadarıyla" destek olmaya çalışırım..

  3. #3
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Teşekkür ederim aslında projeye başlamanın tam zamanı birbirimize yardımcı oluruz M90 1.8 motor için çok büyük değilmi boost ne düşünüyosun ? Ben şimdilik M45 de karar kıldım gibi görünüyor ama M62 te olabilir boost olarakta 0.5 - 0.6 bar düşünüyorum.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  4. #4
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    M62 derim ben boyut olarak, daha uygun olacağını düşünüyorum.

    Bildiğim kadarıyla SC nin çevirebildiği max devir / aracın çevirebildiği max devire uygun olacak şekilde kasnak boyutunu hesaplarsanız SC nin over-rev yaşamasını engellersiniz bu sayede pek bir sıkıntı yaşayacağınızı zannetmiyorum tabi gerekli flow hesaplarından sonra

    http://www.techturkey.com/forum/maka...ak-secimi.html

    Okumanızda fayda var, yardımcı olabilecek bir konu..

  5. #5
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Teşekkür ederim o konuyu okudum bu M62 sanırım mercedes lerde kullanılan s/c ?

    Bu arada aşağıdaki fotoda yuvarlak içine aldığım bağlantı neden var görevi nedir ?

    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  6. #6
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben over rev olmaması için ve fiyat da uygun olduğu için m90 aldım komple kit olarak.. benim mantığım şuydu m90 büyük ama ben kasnak çapı ile uygun boostu ayarlarım diye düşünüyorum aklımdaki boost da0,5 yada 0,6 gibiydi.. hep -dı -di die konuşuyorum çünkü şu an devam etmeyi çok düşünmüyorum..

    o resimde gödterdiğin şey by-pass valfinin boru girişi.. be işe yarıyo: emiş ile çalışan bi by-pass valfi var cupercharger dan hava girişi ile bastığı boost çıkışını arasına yerleştiriliyo emiş arttığında bağlı olduğu kelebeği açıyor.. emiş olmadığı zaman o by-pass ın bağlı olduğu kelebek kapalı duruyo bu yakıt ekonomisi ve performans için gerekli bi durum olduğunu okumuştum...

    tabii senin durumunda karbüratör var setup nasıl olacak çok fikrim yok açıkcası..

  7. #7
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ha bu arada m62 yanlış bilmiyosam 65 değil ve m90 arasında ebat farkı yok hemen hemen aynı..

  8. #8
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Teşekkür ederim peki o by-pass valfi benimde koymam gerekiyormu ?

    Sendeki M90 ı satmayı düşünürmüsün ? Gerçi ben gürcistandan almayı düşünüyordum fiyatları hakkında bir bilgim yok ancak orda özellikle mercedes çıkma parçaları zebil gidip alıp Türkiyeye getirme imkanımda var.Ama senden de bir fiyat isterim satmayı düşünüyorsan en azından aklımda olsun.

    Ölçüsel olarak arada fazal bir fark yok evet ;



    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  9. #9
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Karburatör ile s/c arası mesafe önemlimi ? Mesela 50 - 60 cm kadar mesafe olsa bir sorun olurmu acaba ? Özellikle ilk çalışma aında geç marş problemi yaşarmıyım ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  10. #10
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    karbiratörde çalışma prensibi nasıl bilmiyorum ama çok bi problem olacağını düşünmüyorum sonuçta sen marşa basınca krank da döndüğü için ve bu dönüş de SC ı döndürmeye başlayacağı için sana gerekli olan hava her halikarda gelecektir..

    benim elimde şu an eaton m90, intercooler, gaz kelebeği, bypass valfi (üzerinde biraz değişiklik yapmak zorunda kalsak da çalışıyo) ve bi adet üzerinde "süpercharger" yazan alimiinyum döküm boru (bu boru çok ciks duruyo ) var.. tam set yanii..hepsini vereceğim fiyatı pm atıyım sana..

  11. #11
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    haa bide snout (burun kısmı) önemli eatonlarda bi kaç adet snout var.. kimisinde uzun kmisinde kısa.. kabut altında yerleştirmeyi düşündüğün yer önemli bu snout ona göre bişey olmalı...

  12. #12
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    PM i cevapladım.Güzel bilgiler verdin teşekkür ederim snout meselesini araştırıyorum şimdi.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  13. #13
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu snout denilen şeyin aynı zamanda sağa yakın olanı yada sola yakın olanıda varmı ? Yoksa sadece uzunluğa göremi çeşitleri ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  14. #14
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o snout kısmının tek görevi gövdenin hemen başlangıcındaki 3 tane dişli var onun birini dönderen mil diğer ucunda kasnağa bağlı.. yani krank SC daki kasnağı çevirdikçe kasnak dönüyo ve snout kısmının içinden arkaya doğru giden mil de döerek SC içindeki rotor ları dönderiyo... benim aldığım SC da uzun olduğu için ben snout kısmını 6,5 cm küçülttüm ancak öyle sığdırdım ve çalıştırdım..

  15. #15
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sağa sola yakın olanı var mı sorusunu unuttum cevaplamayı.. bildiğim kadarıyla o tek taraflı çünkü milin gelip dönderdiği dişlide girip çevirdiği yuva var o snout kısmını dönderip takma şansın yok ancak o dişlilerin yerini de değiştirirsen ki teknik olarak mümkün gibi gözüküyo sağda olan snoutu sola ya da tam tersini yapabilirsin gibi ancak ele alıp incelemek lazım... ama niye yer değiştirmeyi düşündün onu anlayamadım..

  16. #16
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aklımda farklı bir konum şekli daha var belki o şekilde yaparım diye sordum.Motor araca swap olduğu için sağda solda çok ta müsait yer yok karburatörün gaz teli sistemide ayrıca sorun ama öyle yada böyle bir şekile girecek tabiki.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  17. #17
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu bypass valf ı Türkiyede bulmak mümkünmü ayrıca ayarı vs. bişeyi varmı bunun yoksa direk tak çalışsın şekildemi ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  18. #18
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bi çok arabada kullanılan by pass var ancak genellikle turbo lara göre dizayn edilmiş.. benim sistemde açığ kapattığı kelebekle birlikte sadece bypass valfi almak istrsen bu kelebek kısmı çok büyük bi ihtimalle gelmeyecektir..

    ikinci bi mevzuu da SC ı motora sabitlemen lazım yani motor haricinde bi yere sabitlersen motordaki kasılmalar ufak hareketler filan motordan farklı yere konumlandırılarak kayışla çevrilen sistemde esneme mümkün olmayacağı için sıkıntılar çıkaracaktır..

  19. #19
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu arada m45 serisinin farklı kasa tiplerimi var ? Mesela Eaton M45 diye arattığımda genel olarak aşağıdaki çıkıyor ;





    Ama buda M45 diye geçiyor ama arka kısımlar farklı ;





    İkinci fotodakinin aynısını sahibinden de "mercedes kompresörü" diye satılırken görmüştüm acaba eatonun mercedes için ürettiği özel M45 seri olabilirmi ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •