User Tag List

6 sonuçtan 1 ile 6 arası

Konu: rally araclarındakı sanzumanlar ?

  1. #1
    sansar34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    505
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    rally araclarındakı sanzumanlar ?

    herkese ıyı formlar. rally araclarında ne tarz bı sanzuman kullanılıyo nasl 4x4 yapılıyo sanzumanda ne tur degısıklıkler yapılıyor gundelık hayatta kullandımız arabalara takılırmı takılırsa avantajları dezavantajları neler olur sımdıden tesekkurler
    http://www.youtube.com/watch?v=PkHp6...&feature=share
    /BMW E34 520i - 34 KHT 53 /http://i.hizliresim.com/j6Q9Mn.jpg
    /Renault Megane 3 1.5dCi - 34 FY 1679
    /Kia Cee'd 1.6 crdi - 54 PK 114

  2. #2
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aracın orjinal şanzımanı sökülüp bambaşka bir şanzıman takılıyor. Örnek vericek olursak

    Peugeot 207 S2000 yarış aracının içindeki motor 206 RC motorudur temelde.

    EW10J4S kodlu bu motor BE4/5R adındaki Peugeot üretimi bir şanzıman ile takılır normal yol araçlarına. C4 VTS, 206 RC, 307 CC felan gibi.

    Ama 207 S2000 dört çeker bir araçtır. Üstünde X-Trac üretimi özel bir şanzıman vardır. Hem sıralıdır hemde 4 çekerdir. Yanlamasına takılan motora uygundur. Şanzımanın fiyatı 50 bin € civarıdır. Buna arka diferansiyel ve şaftlar dahil değil. Ayrıca şanzıman beynide gerekiyor.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  3. #3
    sansar34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    505
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu sanzumanların yapıları anladıgım kadarıyla dsg sanzumanlara yakın sadece farkı sanzuman beynı ve 4x4 olması dogrumudur? dsg sanzumana benzetmemın sebebı vıtes gecıs suresı kısa ve bu rally araclarındakı x-trac sanzumanlardada vites gecıslerı kısa surelı olmasından dolayıdır dıye dusundum dogrumudur ?
    http://www.youtube.com/watch?v=PkHp6...&feature=share
    /BMW E34 520i - 34 KHT 53 /http://i.hizliresim.com/j6Q9Mn.jpg
    /Renault Megane 3 1.5dCi - 34 FY 1679
    /Kia Cee'd 1.6 crdi - 54 PK 114

  4. #4
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    DSG şanzıman ile bir alakası yok sistemlerin.

    DSG gibi yol otomobillerinde dişliler hem sessizlik hemde geçişler sırasında konfor sebebiyle ağırlıklı olarak yada tamamen helical cut dediğimiz tarzda dişlilerden oluşur.

    Yarış otolarında straight cut denilen dişlilerden oluşur ve çok seslidirler. Vites geçişleride oldukça kemiklidir.

    DSG'de mekatronik ve benzeri isimlerde elektronik robot sistemler dişlileri değiştirir.

    Yarış otolarında bu sistem genelde tamamiyle mekaniktir.

    DSG'de çift kavrama debriyaj vasıtası ile hızlı ve yumuşak geçiş sağlanır.

    Yarış otolarında genellikle senkromençsiz tipte şanzımanlarla resmen kaba kuvvetle geçer dişli. Sıralı tip olmayıp sadece dogbox tipi şanzımanlarda yavaş vites atamazsın dişliler o zaman daha fazla aşınır. Hızlı vites atılması gerekir.

    DSG çok uzun ömürlüdür yarış şanzımanları sürekli bakım yapılması gerekir. Ve bakımı çok pahalıdır.

    Bölük pörçük yazdım yarım yamalak ama kısaca farklar bunlar. Unuttuklarım vardır illaki.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  5. #5
    coder - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    30
    Şehir
    Mersin | İstanbul
    Mesaj
    1.835
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    DSG ile alakası yok benim bildiğim DSG Paddle shift Bu rally tipteki araçlar Sequential transmission.

    Mesela B serisi için;

    Company: Xtrac
    Gear Ratio: 62 different ratio's to choose from
    Engagement: Sequential
    Gear Material: X36C
    Retail Price: $18,120
    RESPECT YOUR ELDERS

  6. #6
    sansar34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    505
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    olsun yınede bısyler anladım o zaman soyle dıyebılırız dsg sanzuman yolarda ve caddelerde ucuz ve bakım malıyetı olmayan comfor ve hız kaybı yaratmayan sanzumanlardır
    x-trac lar ıse makanık olarak elle plotajla kontorl edıle bılen kullanma kabılıyetı ısteyen bakım malıyetı yukse ve bı okadarda konforsuz surus saglayan sanzuman tıpıdır denelebılrımı Schumi abıcım ?
    http://www.youtube.com/watch?v=PkHp6...&feature=share
    /BMW E34 520i - 34 KHT 53 /http://i.hizliresim.com/j6Q9Mn.jpg
    /Renault Megane 3 1.5dCi - 34 FY 1679
    /Kia Cee'd 1.6 crdi - 54 PK 114

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •