herkese ıyı formlar. rally araclarında ne tarz bı sanzuman kullanılıyo nasl 4x4 yapılıyo sanzumanda ne tur degısıklıkler yapılıyor gundelık hayatta kullandımız arabalara takılırmı takılırsa avantajları dezavantajları neler olur sımdıden tesekkurler![]()
herkese ıyı formlar. rally araclarında ne tarz bı sanzuman kullanılıyo nasl 4x4 yapılıyo sanzumanda ne tur degısıklıkler yapılıyor gundelık hayatta kullandımız arabalara takılırmı takılırsa avantajları dezavantajları neler olur sımdıden tesekkurler![]()
http://www.youtube.com/watch?v=PkHp6...&feature=share
/BMW E34 520i - 34 KHT 53 /http://i.hizliresim.com/j6Q9Mn.jpg
/Renault Megane 3 1.5dCi - 34 FY 1679
/Kia Cee'd 1.6 crdi - 54 PK 114
Aracın orjinal şanzımanı sökülüp bambaşka bir şanzıman takılıyor. Örnek vericek olursak
Peugeot 207 S2000 yarış aracının içindeki motor 206 RC motorudur temelde.
EW10J4S kodlu bu motor BE4/5R adındaki Peugeot üretimi bir şanzıman ile takılır normal yol araçlarına. C4 VTS, 206 RC, 307 CC felan gibi.
Ama 207 S2000 dört çeker bir araçtır. Üstünde X-Trac üretimi özel bir şanzıman vardır. Hem sıralıdır hemde 4 çekerdir. Yanlamasına takılan motora uygundur. Şanzımanın fiyatı 50 bin € civarıdır. Buna arka diferansiyel ve şaftlar dahil değil. Ayrıca şanzıman beynide gerekiyor.
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
bu sanzumanların yapıları anladıgım kadarıyla dsg sanzumanlara yakın sadece farkı sanzuman beynı ve 4x4 olması dogrumudur? dsg sanzumana benzetmemın sebebı vıtes gecıs suresı kısa ve bu rally araclarındakı x-trac sanzumanlardada vites gecıslerı kısa surelı olmasından dolayıdır dıye dusundum dogrumudur ?
http://www.youtube.com/watch?v=PkHp6...&feature=share
/BMW E34 520i - 34 KHT 53 /http://i.hizliresim.com/j6Q9Mn.jpg
/Renault Megane 3 1.5dCi - 34 FY 1679
/Kia Cee'd 1.6 crdi - 54 PK 114
DSG şanzıman ile bir alakası yok sistemlerin.
DSG gibi yol otomobillerinde dişliler hem sessizlik hemde geçişler sırasında konfor sebebiyle ağırlıklı olarak yada tamamen helical cut dediğimiz tarzda dişlilerden oluşur.
Yarış otolarında straight cut denilen dişlilerden oluşur ve çok seslidirler. Vites geçişleride oldukça kemiklidir.
DSG'de mekatronik ve benzeri isimlerde elektronik robot sistemler dişlileri değiştirir.
Yarış otolarında bu sistem genelde tamamiyle mekaniktir.
DSG'de çift kavrama debriyaj vasıtası ile hızlı ve yumuşak geçiş sağlanır.
Yarış otolarında genellikle senkromençsiz tipte şanzımanlarla resmen kaba kuvvetle geçer dişli. Sıralı tip olmayıp sadece dogbox tipi şanzımanlarda yavaş vites atamazsın dişliler o zaman daha fazla aşınır. Hızlı vites atılması gerekir.
DSG çok uzun ömürlüdür yarış şanzımanları sürekli bakım yapılması gerekir. Ve bakımı çok pahalıdır.
Bölük pörçük yazdım yarım yamalak ama kısaca farklar bunlar.Unuttuklarım vardır illaki.
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
DSG ile alakası yok benim bildiğim DSG Paddle shift Bu rally tipteki araçlar Sequential transmission.
Mesela B serisi için;
Company: Xtrac
Gear Ratio: 62 different ratio's to choose from
Engagement: Sequential
Gear Material: X36C
Retail Price: $18,120
RESPECT YOUR ELDERS
olsun yınede bısyler anladım o zaman soyle dıyebılırız dsg sanzuman yolarda ve caddelerde ucuz ve bakım malıyetı olmayan comfor ve hız kaybı yaratmayan sanzumanlardır
x-trac lar ıse makanık olarak elle plotajla kontorl edıle bılen kullanma kabılıyetı ısteyen bakım malıyetı yukse ve bı okadarda konforsuz surus saglayan sanzuman tıpıdır denelebılrımı Schumi abıcım ?![]()
http://www.youtube.com/watch?v=PkHp6...&feature=share
/BMW E34 520i - 34 KHT 53 /http://i.hizliresim.com/j6Q9Mn.jpg
/Renault Megane 3 1.5dCi - 34 FY 1679
/Kia Cee'd 1.6 crdi - 54 PK 114
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)