User Tag List

11 sonuçtan 1 ile 11 arası

Konu: Honda Prelude 2.2 VTI Hararet sorunu

  1. #1
    Sadrive - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul-Sakarya-Isparta
    Mesaj
    91
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Honda Prelude 2.2 VTI Hararet sorunu

    Kar yağdığında sıcaklığın eksilere düştüğü günlerde aracı çalıştırdığım anda kendiliğinden gaz vermeye başladı (gaz verip çekme şeklinde).Aracı yeni aldığım için antifriz olup olmadığını bilmiyordum ve soğutma sıvısı tahliye deposu olmadığından kontrol edememiştim,kar yağdığı gün de şehir dışında olmam dolayısıyla anca geldiğimde ilgilenebildim.2-3 km yol yapıp benzinlikten antifriz doldurmak için yola çıktığımda hararet hızla artmaya başladı.Antifrizi eklemek için radyatör kapağını açtığımda da baya su kaynatmıştı,su ve antifrizi ekledim bir süre sorunsuz şekilde çalıştı araba 2 gün sonra yeniden hararet yükselmeye başladı ve aşırı derecede su eksiltmişti.Hararet göstergesi hızla yükseliyordu su eklememe rağmen 1-2 km yapmama izin vermiyor bende hemen stop edip biraz soğumasını beklemek zorunda kalıyordum.Devirdaim açmadığından şüphelendim sonra otoparkta aracın yerini değiştirdiğimde kısa süreli ama sık yağ damlattığını sonra stop edince damlatmanın sona erdiğini farkettim.2 Haftadır araç aynı şekilde yatıyor ben iş dolayısıyla şehirdışındaydım yeni geldim ama aklımın bi kenarında hep büyük bi sorun olup olmadığı dönüp duruyor.Az önce tekrar marşa bastım ilk marşta aldı sorunsuz şekilde fakat 1-2 dk çalıştıktan sonra tekleyerek stop etti ve bir daha çalışmadı.Zaten bozuk olan moralimi iyice perçinledi bu.Bloğun arka tarafında kalorifer hortumunun çıktığı yerden su damlattığını farkettim,bu arada olayların başladığı günden beri kalorifer hiç ısıtmıyor.Takdir edersiniz ki hangi ustayla konuşsam ''kapalı kutu açmadan bilemeyiz'' diyor/diyecek ve kapak açılınca da en kötü conta değişecek,kaçının dürüstlüğüne güvenilir o da tartışılır.Aranızda daha önce buna benzer bir problem yaşamış ya da saydığım işaretlerden teori çıkartabilecek tecrübeli arkadaşlarım varsa düşüncelerinizi paylaşırsanız çok sevinirim.Araçta LPG sistemi mevcut bu arada..

  2. #2
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aracının su seviyesine bak.

    LPG regülatörü su bağlantılarına bak. Bağlantılardan herhangi bir kaçırma var mı diye...

    Yağ seviyesine bak. Yağın nereden damladığını tespit et.

    Yağda köpürme, çamurlaşma var mı, kapaktan kontrol et.

    Suya karışan yağ var mı, su taşırma kabından veya radyatör kapağından kontrol et.

    Arabanı mümkünse benzinde çalıştır, hatta mümkünse hiç çalıştırma, doğrudan ustana çek.

    vs... böyle gider ihtimaller, tavsiyeler, gözlemler, teşhisler.

    Kimse sana buradan deva olamaz, düzgün teşhis koyamaz. Ustana güvenmiyorsun, uzaktan senin anlatımına göre teşhis koyan adama nasıl güveneceksin?

    Her tecrübe, her olay farklıdır. Doktorların "hastalık yoktur, hasta vardır" lafını çok severim. Başkasının yaşadığı tecrübe/arıza ile seninki benzer/aynı olmak zorunda değil. Çok kişiden fikir dinlemek, akıl almak bazen umduğundan veya ustanın sana çıkaracağından daha fazla masrafa sebep olabilir.

    Aracının durumu belli. Varsa güvendiğin, yoksa tavsiye edilen, referans olunan bir ustaya veya servise çekip her türlü teşhisini, onarımını yaptırman lazım.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  3. #3
    Sadrive - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul-Sakarya-Isparta
    Mesaj
    91
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Öncelikle zaman ayırıp yorumladığınız için teşekkür ederim.Haklısınız tabi ki teorideki gibi olmuyor bu işler ama zamansızlık büyük problem benim için şu aralar.Söylediğiniz testleri hemen gerçekleştireceğim tekrar teşekkürler.

  4. #4
    kRo_bOy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    Tokyo'nun içinden:)
    Mesaj
    932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ne tarafta oturuyosan yazarsan istanbuldaki arkadaşlar güvenilir servisleri söler yardımcı olurlar
    zaten osman usta sölemiş gerekenleri conta bile yakmış olsa çalışması gerekir arabanın hiç çalışmıyor diyorsun bence sorun biraz önemli güvenilir bi yere çektir arabanı daha büyük zarar vermeden
    bende de var prelude 1 ay geçti alalı bakımları düzgün olduğu sürece çok sorun çıkaran motorlar deildir
    Alıntı psikolojikdeli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    her sx te bir sorun var benimkindede direksiyonu yanlış yere koymuşlar

    Alıntı ukku Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Turboyla atmosferik sarışınla esmer gibidir..
    Hangisini alsan aklın öbüründe kalır

  5. #5
    Sadrive - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul-Sakarya-Isparta
    Mesaj
    91
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Beylikdüzü'ndeyim buralara yakın usta tavsiyeleriniz varsa alabilirim.Sorunu yaşadığım günden beri sorunsuz çalışıyordu bugün tekleyerek stop etti ve bir daha çalışmadı aklıma kötü kötü şeyler geliyor.Birde h22'nin bloğu döküm mü alüminyum mu biliyor musunuz?

  6. #6

    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Su donunca genleşir usta, bu da ince motor bloğunun çatlamasına neden olur dikkat etmek gerek.

  7. #7
    Sadrive - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul-Sakarya-Isparta
    Mesaj
    91
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    En korkutan ihtimal o zaten dostum.

  8. #8
    kRo_bOy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    Tokyo'nun içinden:)
    Mesaj
    932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Tranquillity Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Su donunca genleşir usta, bu da ince motor bloğunun çatlamasına neden olur dikkat etmek gerek.
    benimde aklıma gelmedi deil de iyi şeyler düşünmek istedim
    Alıntı psikolojikdeli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    her sx te bir sorun var benimkindede direksiyonu yanlış yere koymuşlar

    Alıntı ukku Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Turboyla atmosferik sarışınla esmer gibidir..
    Hangisini alsan aklın öbüründe kalır

  9. #9
    vtecturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    ist
    Mesaj
    392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hıc kendın bulmaya calısma problemı.zaten anlattıgına gore araban hararet yapmıs artık.bldıgın veya onerılen bı ustaya gotur arabanı. once su ve yag kacaklarını tespıt ettrıp kacak sorununu coz.sora genlesme tankı uydur arabana. orjınalını bulman zor.genlesme tankı olmadan araban devamlı su eksıltır. kacak problemını hallettıkten sora tekrar aracı deneyın bakalım hararet yapacak mı.eger yparsa kapak sokulecek ve kapagın durumuna bakılacak eger kapakta prblem yoksa kapagı ve blok yuzeyını cok ınce zımpara ve benzınle beraberuzun suren bı ıslemle zımparalasın ustan.taslatmanı tavsıye etmem aslatsan bıle mutlaka soledıgım sekılde zımparalattır yoksa bı ıse yaramıyor.ben 3 defa kapak sokup cnta degıstırdım bu yzden.bu ısemler olurken de arp kapak saplaması ve sce copper conta sıparısı ver ve kapagını topla sora yola devam ben bole yaptım sıkıntım kalmadı.

  10. #10
    Sadrive - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul-Sakarya-Isparta
    Mesaj
    91
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çok teşekkür ederim hocam harfiyen uygulamaya çalışıcam ayrıca özelden de ulaşırım size.

  11. #11
    Sadrive - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul-Sakarya-Isparta
    Mesaj
    91
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Birkaç gündür çalışmayan araç bugün ilk marşta saat gibi çalıştı gayet sorunsuz bir şekilde hararet dahi yükseltmeden servise kadar gittim.Eklediğim su devirdaimden aşırı miktarda dışarı atılıyor şu an için tek sorun bu ama ben herşeyine bakılmasını istedim sanırım tahmin ettiğimden ucuz atlatıcam.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •