Godless Commie Nickli Üyeden Alıntı
Bunu her kim demiş ise halt etmiş.
Bakımları düzgün yapılan bir motorda güç müç kaybolmaz.
Ama, mal bulmuş gibi kullanıp, yağını iki senede bir değiştirirsen, soğuk motora deli gibi yük bindidirsen, bakım parçalarının en kıytırığını kullanırsan, aracı ömrü boyunca fabrikanın taktığı bujiler ile kullanırsan, hava filtresi seni ilgilendiren bir parça değilse, o motorun beygirleri de otlamak için başka vadilere giderler.
Güç kaybını geri almanın yolları basit.
Doğru ve zamanında bakım.
Kaliteli yağ.
Doğru lastik basıncı, yılda en az bir kere rot/balans ayarı.
Temizlik. (Bagajda, arka tarafta biriken ve boşuna ağırlık yapan her türlü safradan kurtulmak)
BMW, fabrikadan yeni çıkan modelini daha yepyeni iken test ediyor.
Daha sonra kadran 30.000 mile gelince tekrar test ediyor, üzerinde 30.000 mil olan aracın performansı - çok az da olsa - daha iyi çıkıyor.
Bu konuda yapılacak en basit testlerden biri, yılda bir kez kompresyon testi yapmak.
Motorun ne durumda olduğunun en belirleyici göstergelerinden biridir bu test.