User Tag List

13 sonuçtan 1 ile 13 arası

Konu: Hava filtresinin sesi ?

  1. #1

    Üyelik
    May 2006
    Yaş
    35
    Şehir
    MALATYA
    Mesaj
    1.041
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Hava filtresinin sesi ?

    Astra h 1.6 da arada filtreyle geziyorum.Geçen gün bişey fark ettim,aracı İlk çalıştırdığımda gaza hemen basarsam ilk 5-10 saniye boyunca acayip bi filtre sesi çıkıyo.ama 5-10 saniye geçtikten sonra gaza tekrar bastığımda o filtre sesi neredeyse %50 azalıyo.sadece o güzel filtre sesini ilk çalıştırdığında 5-10 saniye içinde gaza basarsann çıkarıyo.Bunun etkisi ilk çalıştırdığımızda 5 saniye fln çok fazla hava çekmesi mi acaba motorun?Hem o sesi nasıl elde ederiz?

  2. #2
    coder - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    30
    Şehir
    Mersin | İstanbul
    Mesaj
    1.835
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Soğuk havadan dolayı motor ilk çalıştığında soğuk hava çektiğinden dolayı, daha sonra motor ısınınca hava filtrenizde ısınıyor. Hava filtresini soğuk hava alacak şekilde boruların ısınmaması gereken yerde olursa o sesi her zaman alırsınız.
    RESPECT YOUR ELDERS

  3. #3
    Mr.K - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Ray Malifalitiko
    Mesaj
    11.541
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    emme manifolduna hava basan bi sistemmi ne var onla alakalıdır.ilk calıstırmada arac hızlı ısınsın diye sanırsam..emmenin ustundeki zımbırtıyı ıptal ederek ulasabılırsın kısacası.. busaatte bu kdr acıklayabıldım. kbakma
    - K -

    ________
    Dr.Ecu

  4. #4
    murat_ileri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    ADANA-MANİSA
    Mesaj
    1.686
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    biraz daha ugraşırsan motoru eline alıp o sesi asla duyamaz hale gelirsin. yaptıgın iş çok tehlikeli sırf ses duymak için böyle atraksiyonlar yapma.

  5. #5
    Rec.O - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    Aksaray
    Mesaj
    3.123
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Soğuk araca yüklenmek akıl karı değil.sakın..

  6. #6

    Üyelik
    May 2006
    Yaş
    35
    Şehir
    MALATYA
    Mesaj
    1.041
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Rec.O Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Soğuk araca yüklenmek akıl karı değil.sakın..
    Soğukken yüklenmiyorum ztn,bugünü kadar motor soğukken hiç 3000 devri bile geçmemişimdir.Arabalar konusunda bilgiliyim
    Alıntı murat_ileri Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    biraz daha ugraşırsan motoru eline alıp o sesi asla duyamaz hale gelirsin. yaptıgın iş çok tehlikeli sırf ses duymak için böyle atraksiyonlar yapma.
    biliyorum abim mrk etme

  7. #7

    Üyelik
    May 2006
    Yaş
    35
    Şehir
    MALATYA
    Mesaj
    1.041
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    motor soğukken çok yükleniyorum redline fln yapıyorumsandınız da öle yapmıyorum,biliyorum soğukken yüklenilmez.benim demek istediğim araç ilk çalıştığında boştayken gaza bas çek yapınca aşırı bi filtre sesi geldiği.5 saniye geçince yap %50 ses azalıyo.3000 devri geçirmiyorum ztn.boştayken gaz bile vermem geçen gün basacağım tuttu

  8. #8

    Üyelik
    May 2006
    Yaş
    35
    Şehir
    MALATYA
    Mesaj
    1.041
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı coder Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Soğuk havadan dolayı motor ilk çalıştığında soğuk hava çektiğinden dolayı, daha sonra motor ısınınca hava filtrenizde ısınıyor. Hava filtresini soğuk hava alacak şekilde boruların ısınmaması gereken yerde olursa o sesi her zaman alırsınız.
    ama benim dediğim ilk 5-10 saniye.motor sıcakken bi deniyeyim,acaba sizin dediğinizmi gibimi yoksa ilk çalıştırmada sadece olan bişeymi acaba?

  9. #9
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu 5-10 saniye içinde araba tekrar rölantı ya geliyo ve ondan sonra mı basıyosun yoksa daha rolantıya gelmeden mi gaz veriyosun??

  10. #10

    Üyelik
    May 2006
    Yaş
    35
    Şehir
    MALATYA
    Mesaj
    1.041
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ReSuL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu 5-10 saniye içinde araba tekrar rölantı ya geliyo ve ondan sonra mı basıyosun yoksa daha rolantıya gelmeden mi gaz veriyosun??
    2 side farketmiyo abi bugün gene denedim.ilk çalışırmada yapıyor motor soğuk yada sıcak farketmiyo sonra azalıyo ses.sanırım debimetre yapıyo.ilk çok hava çektiriyo zengin karışım yapıyo sonra azaltıyo çekilen havayı

  11. #11
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı murat_ileri Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    biraz daha ugraşırsan motoru eline alıp o sesi asla duyamaz hale gelirsin. yaptıgın iş çok tehlikeli sırf ses duymak için böyle atraksiyonlar yapma.
    Özellikle de motor soğuk iken
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  12. #12
    murat_ileri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    ADANA-MANİSA
    Mesaj
    1.686
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı izmirlicem Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2 side farketmiyo abi bugün gene denedim.ilk çalışırmada yapıyor motor soğuk yada sıcak farketmiyo sonra azalıyo ses.sanırım debimetre yapıyo.ilk çok hava çektiriyo zengin karışım yapıyo sonra azaltıyo çekilen havayı
    olay debi metre ile alakalı derken dogru tahmin ettin. motor stop edildikten sonra ateşelemeyi kessede blok içerisinde az miktarda yakıt kalıyor. bu yakıt zaten gömlek içerisindeki yagı çözerek yapısını bozuyor. sen soguk motorda 0 yaglama sırasında aracın fazla hava çektiği için hem tamamen yagsız hemde aşırı fakir halde bunu yaptıgın için segman kırman yada gömleği çizmen muhtemel bir olay. şuana kadar bişey olmadıgı konusunda motoru açmadan bişey söyleyemem ama devam edersen başın çok agrıyacak onu söyleyebilirim. özellikle sogukken metallerin genleşmesini düşünürsen aradaki boşlugu sadece segman kapattıgı için tehlike çok daha fazla.

  13. #13
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hava filitresinden gelen ses içinden geçen hava ile alakalı bi durum.. ben debimetrenin daha fazla hava gödnermesi ya da daha az hava göndermesi gibi bişeyin muhtemel olduğunu düşünmüyorum.. zira içerideki yanma fazla ise motor daha fazla hava istediği için içine daha fazla hava çekiyo bu durumda debimetreden daha fazla hava geçiyo ( debimetre daha fazla hava göndermiyo yani)

    benim o soruyu sormamın nedeni de sen daha araç rölantiya gelmeden yada içerdeki yanma henüz bitmemişken ikinci bi kez gaza bastığında motor daha az havaya ihtiyaç duyacağı için hava filtresinden ya da debimetreden -siz nasıl söylerseniz artık- daha az hava geçecektir.. bu benim yorumum..

    Alıntı izmirlicem Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2 side farketmiyo abi bugün gene denedim.ilk çalışırmada yapıyor motor soğuk yada sıcak farketmiyo sonra azalıyo ses.sanırım debimetre yapıyo.ilk çok hava çektiriyo zengin karışım yapıyo sonra azaltıyo çekilen havayı

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •