User Tag List

7 sonuçtan 1 ile 7 arası

Konu: Bir garip fantazi

  1. #1
    Ahmet Saraçoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.106
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Bir garip fantazi

    Yapacağımdan vss değilde , hep merak etmişimdir , air konusunu görünce de tekrar aklıma geldi soriym dedim.
    Şimdi air in en büyük dezavantajı ne ? Yol tutuşkaygısı... Ve muayene vss çekinceli durumlar.Amaç ne?istendiği zaman alçak , istendiği zaman yüksek sürüş...
    coildki gibi sürekli 4amortisör lle ayarı hem pratik değil hem zahmetli..çoğu arkadaşcoil kullanıyor.gerçi sistemi tam bilmiyorum.nasıl ayarlanıyor ayarda bilezikle çevrilen yerin sıkılığı nasıl bir tork gerektiriyor vss ama aklıma şu geldi.

    Aracta coil olsa , merkezde bir kompresör olsa , bu kompresörden 4 amortisör yakınına 4hava bağlantısı ve uçlarına da hava basıncını dönme kuvvetine çeviren ; deviri torka çeviren , ve hem sağ hem sola dönüşü sağlayabilen 4 dişli kutusu olsa (((tıpkı şarjlı tornavida mantığında çalışacak))..
    İçeriden kumanda edilen bu sistem aynı anda tüm amortisör başlarındaki ayar bileziği ile elle yapılan döndürmeyi kompresörle yapıp istenilen seviyede alçaltıp yükseltse???? Atladığım , kaçırdığım , yada mantık hatası olan herhangi bir nokta varmı sistemde?bu uygulansa hem istenilen anda yükseklik ayarı yapılır , hem araç alçakken airdeki gibi yoltutuş zaafiyeti değil , aksine kabiliyeti sağlar , hemde araç yürüyeninde aşırı bi tadilat gerektirmez...Bu uygulanabilir bişeymi?

  2. #2
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    coiloverlara göre düşünecek olursak bir kaç parametre daha giriyor aslında sağlıklı bir anlık ayar için.. o da amortisör sertliği.. genelde kitlerde amortisör sertliğinide amortisörün tepesinden alyan anahtar yardımıyla ayarlayabiliyorsunuz, o çevirme olayından birde oraya baglamak lazım, tabi daha zayıf bir frekansta ve hassasiyette calısacak.. bir amortisör neyse hemen yanındakide aynı olmalı.. önler arkalar nihayetinde farklı sertlikte olabilir ama bu durum sağ ve sol kavramı için *****, olmaması gereken bir durum.

    coiloverlarda kontra mekanizması olabiliyor, yani yayı çevirerek sıktığımız bileziğin hemen altına çevirerek bir bilezik daha sıkmak gerekebiliyor, yayı sıkıştıranı tutsun diye.. sarsıntıdan gevşeyebilme ihtimaline karşı.

    aklıma gelenler bunlar, tarif ettiğiniz sisteme o dişli mekanizması yerleştirilse muhakkak şahane olur

    Tabi unutmamakta fayda var, diplerin dibi basılı bir coilover yada leylek gibi yüksek bir coiloverda ne kadar şahane olursa olsun, yol tutuşuna eksileriyle etki edecektir diye düşünüyorum
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yolunda gitmeyen şey var tabi ama araba il ilgili değil sen rölantide neden freni pompalıyorsun?

  3. #3
    DetailEF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Nirvana
    Mesaj
    2.661
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Anladık hepiniz kralsınız da, tahtta üst üste mi oturuyorsunuz

  4. #4
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yayın oturduğu 2 tane plaka var. Somun gibi birbirine kontra yapılarak sıkılıyora yolda değişmesin yükseklik. Onu vida gibi çevirecek bir motor ile olmaz o iş. Benim diğer konuya yazdığıma bak. Bu işin çaresi coilover üstüne AirLift ile hallolur. Airride ile değil.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  5. #5
    uerbas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    Beylikdüzü
    Mesaj
    1.761
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu mantık birazda hidrolik mantığını gazlı amortisöre uygulamak gibi, yol tutuşu ve basık olup istediğimiz zaman kaldırmayı yapabilecek en iyi sistem hidrolik sistemidir diye düşünüyorum,pnömatik sistemde aynı sanırım

  6. #6
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sertlik ayarı için kendinden sertlik ayarı içeriden yapılabilen bir amortisör kullanılabilir, elektrikle tetiklenen ve de ısıyla sertleşen bir sistem, böylece en azından onu tepeden çevirmeden halletmiş oluruz, diğer indirme kaldırma sistemi ise zaten hemen hemen bütün makinelerde kullanılan sonsuz dişlinin döndürülmesi esasına dayalı üzeri somunlu bir sistemle çözülebilir... sonsuz dişliyi ise pnömatik ya da hidrolik olarak döndürebilirsiniz ama 4ü de hiç bir zaman eşit olmayacaktır bu nedenle bir de dişli üzerlerine okuyucu koyarak eşitlemeniz gerekir...

    olmayacak bir sistem değil aksine çok kolay, ama araba için o kadar sitem boru tank güç besleme vs vs, sadece indirip kaldırmak için saçma geliyor bana...

    citroen'deki sistemi alıp komple uygulamak daha basit ve mantıklı en azından 'otomobil' için üretilmiş...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  7. #7
    mrtngn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    36
    Şehir
    16
    Mesaj
    3.376
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Maxtrac'ta da buna benzer bisey vardı ama airride ile kıyaslanamaz sanırım..Anladıgım kadarıyla bi nevi sürüş seçenekleri (eco,comfort,sport) gibi bisey..


Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •