Benim aracım 4 adet kış lastiği ile 180beygir çıktı.Aynı dynoda 4 tane normal lastikle ölçüm yapsak bi değişiklik olur mu? veya yere aktarılan güçte bir değişiklik olur mu?
Benim aracım 4 adet kış lastiği ile 180beygir çıktı.Aynı dynoda 4 tane normal lastikle ölçüm yapsak bi değişiklik olur mu? veya yere aktarılan güçte bir değişiklik olur mu?
hiç birşey değişmez
Sanmıyorum bir fark olacagını mantıkenolsa bile hissettirecek derecede olmaz diye düşünüyorum
yere aktarma noktasına kadar herşey motorunuz ve diğer aktarmalarla ilgili, bastığınız yüzey değiştiğinde sıkıntı olur.
kış lastikleri desenleri itibari ile genelde yere daha az alanda basarlar, yaz lastilkleri daha fazla alanda basarlar, patinajda kalabilirsin kış lastiği ile,
o zaman soru şu: dyno da patinaja kaldı mı?
![]()
--
her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...
Bu arada ölçüm yaparken o lastikler denk geldi yoksa bilerek denediğimiz bir şey yok. Araç öden çekişli fakat bizim hassasiyetimizden dolayı 4 tekeri de değiştirdik.
Edit: Yazım hatası
hassasiyet demişsin, akıllı olduğun içindir o.
kış lastiği hava sıcaklığı ile alakalı bir olaydır.
sıcaklık 7 derece ve altına indiğinde yaz lastiğinin performansını ve ömrünü yer.
kış lastiğinin karışımı farklıdır.
kar lastiği de aynı zamanda kış lastiği olup özelliği deseni sayesinde kar'ı lastiğe yapıştırmadan atan lastiktir.
güvenliğiniz ve ömrü için hepsini değiştirmek akıllıcadır.
--
her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...
yanlışın var,kış lastiği yazlık lastiğe göre daha fazla tutunur sıcak hava da ,bi nevi drag lastiği olarak dahi kullanabilirsin.Dynoda patinaja kalması imkansız kış lastiği ile yani kısacası,lastiği parçalar öyle bişey olsa.Yanlış bilgi kısacası.
Kış lastiği hamuru gereği yazlık lastiğe göre kauçuk maddesi daha yumuşaktır,ve şekil/desen itibariyle kar'ı içine sokar ve sonradan atar.Daha az yere basar mantığı şurdan gelir,karda daha az alana basmak daha rahat çekiş demektir.Bundan dolayı normalde 225-45-17 kullanan bir aracın fabrikasyon kış lastiği ölçüsü 205-55/60-16'dır.
- K -
________
Dr.Ecu
peki, tüm techturkey'e drag lastiği olarak kış lastiği mi öneriyorsunuz?
patinaj konusu, kış lastiği abatları dediğin ve dediğim gibi küçüktür.
arabana daha düşük ebatta , kesitte lastik takarsan patinaj çeker sürtünme alanı az olduğundan dolayı. neresi yanlış bi de bold yapmışın.
--
her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...
amacım seninle tartışmak değil forumdaki insanlar yanlış bilgi edinmesin.
kış lastiğini kar lastiği sanıyorsunuz,
kış lastikleri 7 derece altına kullanılmalı,
kar lastikleri kış lastiği ayarında olup kar'a yönelik desenlidir.
bu bu kadar.
araçların tavsiye ettiği fabrikasyon kış lastiği ölçüsünü ben bilmiyorum, onun için kafamdan atmıyorum.
realitede karda daha az alana basarsan batarsın.
--
her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...
hamuru yumuşak ve tutunma yüksek olduğu için ,yazlık lastikle 15mt durmadan patinaj ceekebiliyosan ,kışlık ile bu 5.5-7mt olur(atıyorum) bilmem anlatabildim mi?
Tüm tech'e tavsiye ediyorum evet,drag lastiği pahalı gelen üyeler draglarda kışlık lastik kullanabilir.
ben neyin ne olduğunu biliyorum mechanic.
Kış lastiği/kar lastği M/S herne ise ismi.10yıldır yılın 8ayı toplam 7aracımda kullanıyorum.(ticari-hafif ticari-binek)
8ayın min 5.5 ayını -5 ile -30 arasında geçiriyorum.
Araçların kışlık tavsiye ettiği fabrikasyon değerleri ben biliyorum.
Realite ile olmuyo bazı işler.
her zaman kışlık/kar/MS lastiği yaza göre daha az taban ,daha fazla yanak şeklindedir.(min 2ebat sunulur,mevcut ebat'ın kar lastiği ebadı + olarak mevcuttan düşük jant ve ona uygun 1 veya 2adet daha lastik ölçüsü)
Sen normal 275-35-19 kışlık lastikle 225-45-19 lastik karşılaştırıldığı zaman ;
daha fazla tutunmaya sahiptir 275 olan batmaz vs diyosan o senin bilceğin iş ve yanlış.
Bilgim olmadığı konularda hiçbizmn konuşmadım forumda ve gerçek hayatımda.Bilmiyosam susarım
selamlar.
- K -
________
Dr.Ecu
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)