User Tag List

16 sonuçtan 1 ile 16 arası

Konu: 106 Gti Yakıt problemi için yardım

  1. #1
    m-zen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Aksaray
    Mesaj
    157
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    106 Gti Yakıt problemi için yardım

    mrb arkadaşlar aracımda bir sorun var bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim araç zengin çalışıyor normal kullanımda kmde 1 tl gibi saçma bir rakam yakıyor ve benzin kokutuyor. birde kesiciye girersem rolantiye düştüğünde stop ediyor bugün birde saçma sapan bir problem çıktı araç rolantide 3000 devirde takılmaya başladı. biraz önce OBAN nickli arkadaşımızın konusunda okudum oda benzeri bir sorun yaşıyor sanırım adaptasyon yapılsa düzelirmiki?

  2. #2
    yunus_kg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    Karagümrük / İstanbul
    Mesaj
    615
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    oksijen sensörü ve rölanti valfi büyük olasılık.
    CRC GARAGE

  3. #3

    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Antalya / Kemer
    Mesaj
    5.489
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yakıtı fazla yakıyorsa oksijen sensörü arızalıdır..cihaza bağlandığında arızayı göstermeyebilir..stop ediyorsa ve takılıyorsa rolanti düzenleme vanasında problem olmuştur..kelebeği ve rolanti düzenleme vanasını söküp güzelce temizlerseniz sorununuz düzelecektir..taktıktan sonra da adaptasyonunu yaparsınız.
    Crm performance

  4. #4
    m-zen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Aksaray
    Mesaj
    157
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Alper_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yakıtı fazla yakıyorsa oksijen sensörü arızalıdır..cihaza bağlandığında arızayı göstermeyebilir..stop ediyorsa ve takılıyorsa rolanti düzenleme vanasında problem olmuştur..kelebeği ve rolanti düzenleme vanasını söküp güzelce temizlerseniz sorununuz düzelecektir..taktıktan sonra da adaptasyonunu yaparsınız.
    çok teşekkür ederim bugun hemen deniycem yanlız ben adaptasyon yapmayı bilmiyorum o konudada yardımcı olursanız sevinirim. birde oksijen sensörü tam olarak hangisi?

  5. #5
    Traxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    T.C. Ist. /RKS/CRO
    Mesaj
    148
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dostum adaptasyona gerek yok (Cold Reset) yap araca zaten fabrika ayarlarina doner
    akunun + - sok biraz bekle ECU daki kondastorun bosalmasiycin veya kutup baslari sokulu iken frene bas bosalsin bukadar

    Lambda sensorunu orjinal tak (Bosch - 0 258 003 717)
    kolay gelsin

  6. #6
    m-zen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Aksaray
    Mesaj
    157
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Traxx Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dostum adaptasyona gerek yok (Cold Reset) yap araca zaten fabrika ayarlarina doner
    akunun + - sok biraz bekle ECU daki kondastorun bosalmasiycin veya kutup baslari sokulu iken frene bas bosalsin bukadar

    Lambda sensorunu orjinal tak (Bosch - 0 258 003 717)
    kolay gelsin
    öncelikle yardımınız için çok teşekkür ederim. bugün aracı çalıştırdım 3000 deviri geçmedi sonra stop etti çalışmadı aracı bilsayara bağlattım hataları sildirdim çalıştı hemde çok verimli bir şeklide ama bu çok uzun sürmedi tekrar aynı konuma gel tekrar bilgisayara bağlattım bu sefer hata vermemiş ama araacın zengin çalıştığını görmemek elde değil gazladımmı ekzostan bildiğimiz benzin kokuyor

  7. #7
    wekoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    TURKEY (20)
    Mesaj
    3.243
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Grank sensorune baktinizmi hiç
    gariban 106 gti....

  8. #8
    m-zen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Aksaray
    Mesaj
    157
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı wekoo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Grank sensorune baktinizmi hiç
    hayır hiç bakmadık

  9. #9
    OBAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Şehir
    DENİZLİ
    Mesaj
    483
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Adaptasyon ayarını şu sekilde yazmışlardi...


    motor ısınmış olsun (gösterge normal yerinde olsun)
    akünün eksi kutbunu sök, 5 dk bekle
    akü kutbu sökükken arabaya binip frene bas (tam olarak ne faydası var emin değilim ama ben yaptım, yapmaktan zarar gelmez, yabancı bir forumda okumuştum)
    akü başını tak
    kontağı çevir ama marş basma, pompa sesi kesilene kadar bekle, sonra kontağı geri çevir
    yukarıda ki adımı toplamda 5-6 kere tekrarla
    en son seferde pompa sesi kesilince marşa bas
    arabanın rölantisi çok düşük olarak çalışacaktır (500 - 600 devir) sonra birkaç dakika içinde kendini toparlayacak.

    Mami abi Sagolsun benim problemi halletmişti, sonra ben bu adaptasyonu ogrendim yaptım 1-2 saat sonra araba gaz yemediği vakit stop ediyor devir direk sıfıra düşüyordu. Benim rolanti sensörü yan sanayi idi belki o yüzden tutmadı adaptasyon. Neyseki tekrar mami abinin uyguladığı olayı yaptım ertesi gun normale dondü ve hala öyle biniyorum. Şükür sıkıntı yok. Arabayı Çalıştır kaputu aç rolanti fişini sök. Hadi gecmis olsun
    BİSMİLLÂHİRRAHMANIRRAHİM 106...!!!!!!

    Ve hepsinden önemli hızlı arabalar için şükürler olsun...

  10. #10

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    kocaeli
    Mesaj
    250
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    rolanti takılması,aracın hırıltılı çalışması, herhangi bi viteste 2.000 devirde giderken vuruntu yapaması tıpkı gaz ister gibi ve çiğ benzin kokusu + aşırı benzin tüketimi... eğer bu belirtiler varsa potansiyometre diyebiliriz.

  11. #11
    mad_max1978 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    47
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.139
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sorun oksijen sensörü gibi gözüküyor.

  12. #12
    Traxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    T.C. Ist. /RKS/CRO
    Mesaj
    148
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Lambda sensoru degistimi?
    MAP sensorunuda kontrol edin
    Bogaz kelebegini ve IAC sensorunuda duzgunce temizleyin.
    bbaska aklima gelen bunlar

    adaptasyona gelince ben b.kelebegini - uzerindeki komple sensorleri - enjektorleri - enjektor kutugunu o ring contalarina kadar temizlemistim bir sikinti yapmamisti ip gibi calisiyor
    buyuk ihtimale Lambda'dan ve b.kelebeginden yapiyo. lamdayi orjinal takin (bosch 0 258 003 717) asiri yakar ve cekis duser ve ariza isigi yaktirir.
    kolay gelsin












  13. #13
    Bi1ReD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    eskişehir
    Mesaj
    1.329
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Traxx

    Yukarda enjektorleri temizlemssin sanirim. Balata sipreyimi kullandiniz.

    Bide neden fisleri takili.
    Alıntı eser Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu arada YJ nin sisleride yere bakıyor kardeşim kimseyi rahatsız etme şansı yok emeklemedıklerı surece


    edit:bizim sislerimiz sadece surungen hayvanları rahatsız eden cinsten
    CRM
    ECUFAST

  14. #14
    m-zen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Aksaray
    Mesaj
    157
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Traxx Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Lambda sensoru degistimi?
    MAP sensorunuda kontrol edin
    Bogaz kelebegini ve IAC sensorunuda duzgunce temizleyin.
    bbaska aklima gelen bunlar

    adaptasyona gelince ben b.kelebegini - uzerindeki komple sensorleri - enjektorleri - enjektor kutugunu o ring contalarina kadar temizlemistim bir sikinti yapmamisti ip gibi calisiyor
    buyuk ihtimale Lambda'dan ve b.kelebeginden yapiyo. lamdayi orjinal takin (bosch 0 258 003 717) asiri yakar ve cekis duser ve ariza isigi yaktirir.
    kolay gelsin












    Teşekkürler sanırım dediğiniz gibi bugün bi deniycem

  15. #15

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Bi1ReD Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Traxx

    Yukarda enjektorleri temizlemssin sanirim. Balata sipreyimi kullandiniz.

    Bide neden fisleri takili.
    fişi takmazsan daha doğrusu elektik sinyali vermezsen enjektör kapalı olacağından içinden temizleme sıvısı geçiremezsin, bu nedenle elektrik verilmek zorunda..

    bosch servislerde, ultrasonik cihazla , sıvı içerisine daldırıp enjektörleri temizliyorlar ve test cihazı ile problem varmı yokmu kontrol edebiliyorlar..

    ben geçen sene yaptırmıştım, ama biraz tuzlu 100 tl aldılardı

  16. #16
    Traxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    T.C. Ist. /RKS/CRO
    Mesaj
    148
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    enjektorlere kisa sureli ON/OF Switch ile voltaj vererek puskurtmesini sagliyo o baglanti (12V)
    Spreyide motorcu bi abim tavsiye etmisti (Injector Cleaner) islem bittikten sonrada yarim depoya Wurth'un enjektor katkisini eklemistim.
    makinenin sesi degisiyo displinli calisiyo yani. veya benim piskolojim kayiyor yavas yavas

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •