User Tag List

17 sonuçtan 1 ile 17 arası

Konu: Mazda 121 BP swap

  1. #1

    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    359
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Mazda 121 BP swap

    Satsak mı satmasak mı derken satmamaya karar verip aracımın eksiklerini tamamlamaya başladım,

    Önce specleri yazayım;

    Bp 1840cc motor
    Ms Ecu edis atşleme
    Düz boru egzoz
    Filtre
    820kg full takılı

    Swaptan sonra 235mm porselen yemek tabağı kadar olan ön diskler ufaklığı durduramıyordu. Ben de 257mm 323 Lantis diskleri 323 Lantis kaliperleri ve 323 lantis balataları uygulayarak başladım. Çıkma olarak çok zor bulduğum kaliperler ve diskler ufak bir torna işleminden sonra takıldı.

    Artık daha büyük ve hava soğutmalı disklere sahibiz. Frenleri güçlendirmişken Dot4 yeni castrol hidroliği de aldım. Hidroliği değiştirince istediğim gibi olacağını düşünüyorum. Uygun arka kaliperleri de bulursam arkaları da daha sonra diske çevirmeyi planlıyorum.


    En büyük eksik olan orjinal debraj balata ve baskısıda söküldü.Doğrudan balatacı Hasan ustaya gitti. Hasan usta 180mm olan balatayı ve çok zayıf baskıyı tamamen değiştiriyor. Balata çapını büyütüp baskıyı güçlü olanla değiştirecek. Tabiki bronzları da çakacak.

    Debraj ve diğer parçaların resimleri yarın ekleyeceğim.

    İyi akşamlar.





    Eski yeni bir arada




  2. #2
    BU®AK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.938
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hele şükür yaaa zamanında Sinan a söyleye söyleye dilimde tüy bitti Kolay gelsin Ömer debriyaj sonrasını merakla bekliyorum

  3. #3
    snan1910 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.786
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Teşekkürler Burak abi,
    Kısmet bu zamanaymış. Bizde nasıl bir değişim olcak merak ediyoruz.
    Bir aksilik olmazsa haftaya hazır olur arabamız, eskiden denediğimiz,yeni deneyeceğimiz bize denk kim olursa bulabildiğimizle her zamanki gibi dostça denemeler yaparız inşallah

    Bakalım ne kadar farkedicek

  4. #4
    _FrKn_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    5.234
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Maşallah , hep ilgimi çeken bir projeydi eski hali bile tatminkardı,yinede debriyaj sorununun halledilmesini dört gözle bekliyordum artık videolarını bekleriz

  5. #5
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Orjinalde kaç hp/tork veriyor ve ne kadar devir ne çeviriyor bu araba. 8v mi 16v mi ? Orjinal egzoz manifoldu mu mevcut ?
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  6. #6

    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.852
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    golfle deneriz sinan debriyajdan sonra epey hızlanacaktır kaçırırken bile güzel gidiyordu

  7. #7
    snan1910 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.786
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aracın orjinali,
    72HP, 85Nm torku olarak gözüküyor fabrika verilerinde.
    16v.orjinali hatırladığım kadarıyla 6200 gibi birşey çeviriyordu.

    Serdar golf çok hızlı takip ediyoruz sürekli, geçersin ama zevkine denenir neden denenmesin

  8. #8
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yok ben swapladığınız 1.8 makinanın orjinal verilerini sormuştum.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  9. #9
    snan1910 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.786
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o zaman şöyle söyleyeyim
    Lantis fabrika verileri

    Maksimum Motor Gücü 121 HP (90,2 kW)
    Maksimum Güç Devri 7000 d/d
    Maksimum Tork 156 N.m (115,1 lb.ft , 15,9 kg.m)
    Maksimum Tork Devri 4500 d/d
    Maksimum Güç Devrinde Tork 123,1 N.m (7000 d/d)
    Güç / Ağırlık Oranı 104,3 HP/ton (77,8 W/kg)
    Güç / Motor Hacmi Oranı 65,8 HP/litre (49 kW/litre)


    Ayrıca manifolt orjinal, sadece filtre düz boru ms mevcut

  10. #10
    CasabLanca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    10.180
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sonunda debriyaj takılıyor demek öğlen ben 2 rekatta şükür namazı kılayım

  11. #11
    snan1910 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.786
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bunada şükür kasap
    Asıl coiloverda double şükür xxl gerekiyor tek eksik o kaldı çünkü

  12. #12

    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    359
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yorumlara teşekkür ederim.

    Burak abi ancak fırsat bulup elimizi attık. Coilover hariç bütün eksikleri tamamlıyoruz. Daha sonrada kule gergisi arka gergi ve alt çapraz gergilere sıra gelicek. Onlardan sonrada stok motora 0.5-0.7 arası basınçla turbolayıp projeyi bitireceğiz.

    Serdarım senin golf masallah çok hızlı. Şu anda sana tutunsak yeterde artar bile,

    Frkn teşekkür ederim yorumun için ben de hep farklı piyasada yapılmayan araçları yapmak istediğimden dolayı Mazda 121 seçmiştim. İşallah bir kadran videosu çekeceğim.

    Schumi,

    Aslında 1.8 makine pre-cat motor yani katalizörsüz ve Bp serisindeki en agresif egzantriklerine sahip. Ancak motoru toplarken 9.8 olan sıkıştırmayı ben 9.2 ye düşürdüm. İlerde stok motora turbo düşünüyorum. Dynoda 138hp 180nm civarı ölçtük.

    Kasap bitince bayağı hızlanacağız. Haftaya ***** yer yaparız

  13. #13
    01ayk01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    34
    Şehir
    Adana - Los Angeles
    Mesaj
    1.390
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kolay gelsin allah utandirmasin.. da su resim boyutlarini bi ayarlarsaniz iyi olur
    Alıntı Berkan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tatmin olan arkadaslar olarak elele tutuşup titreyerek boşalalım

  14. #14

    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    359
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bugün debrajı Hasan ustadan teslim aldım. Beklediğimden çok çok iyi yapmış. Freze göbeğini chevroletten kullanmış. Balata için CNC de plate kestirmiş. Üzerlerine toplamda 8 adet Austurya malı bronzları perçinlemiş. Daha sonra uygun sertlikte baskıyı seçip 121 in volanına göre ayarlamış. Yaklaşık 300hp ye kadar sorunsuzca kullanabileceğimizi söyledi.

    Baskı büyüdüğünden dolayı şanzıman kovanına sığmadı ancak birazcık taşlama ufak ayar ile kovana sığdırabildik. Böylece balata 180mm den 220mm büyüdü. Ayrıca baskıda çok güçlendi.








  15. #15

    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    359
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben de boş durmadım tabiki bugün,

    121 için modifiye parçaları çok az olduğundan dolayı polyurethane motor kulakları bulamadım. Ankarada bir firma ile görüştüm. İstediğimiz durometerde yapabileceğini söyledi ancak uçuk bir fiyat isteyince vaz geçtim,

    Kulakları söktük,herhangi bir yırtılma ya da defermasyon yoktu. Bende komple içlerini cam slikonu ile doldurdum. Sonuçta cam slikonuda donduğunda polyurethane oluyor. Bakalım nasıl olacak kurumaya bıraktım. 2 gün içinde kuruyacağını umuyorum.




  16. #16

    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    359
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Evet, Askerden geldim. Konu yarım kalmıstı. Su radyatörü de büyütüldü. Araç şu anda kullanıma hazır. Arada çıkartıp turluyoruz.

    Sırada ateşleme sistemi var. Edis olduğundan dolayı distiribütörden kurtulmuştuk. Ama msd bobin almam gerekli. Aynı zaman da buji kablolarını da değiştireceğim.

  17. #17
    Mikrop_Ali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.745
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ömer abi hoşgeldin konuyu yeni gördüm son değişiklerden sonra çok iyi oldu yumurtaya maaşallah
    hızlı gecelere bekliyoruz

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •