User Tag List

5 sonuçtan 1 ile 5 arası

Konu: '90 Nissan 240SX (RHS13)

  1. #1
    Dreadmeran - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    Providence, RI
    Mesaj
    6
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    '90 Nissan 240SX (RHS13)

    RCDRIFTTR.com'daki konu ve blogun karisimidir.

    Alıntı domo_kun Nickli Üyeden Alıntı
    Cocukluk hayallerimden biri olan RS13'ume sonunda kavustum. Sukrangunu'nden 1 gun once aldim araci. Aslinda araci almam biraz mesafe, biraz sans eseri oldu.

    Bu aracta karar kilmam esnasindaki son iki haftada uc arac arasinda kalmistim. Biri Toyota ve TRD ile yakin alakasi olmayanlarin ele gecirmesinin neredeyse imkansiz oldugu 4AGZE'li bir AE85 idi (Amerika'da RHD AE86'lar disinda satisa giren neredeyse her Corolla GTS AE85 kasa kodunda), aracin bana cok uzak olmasi, sigortasinin cok daha pahaliya patlayacak olmasi gibi ve sonunda eski sahibine geri satilmasinin en iyisi oldugunun kararlastirilmis olmasi sebepleriyle liste disi oldu. Diger arac 2.0 swapli bir GC8 idi, temiz olmasi, kisin yaklasiyor olmasi, ucuz bir fiyat verilmis ve her tur isleminin yapili olmasi (yerel bir aracti) beni cezbetmisti ama; satici biraz kararsiz kaldigi icin sogudum. Sonunda Kasım'ın 20'sinde Kings Park, Smithtown'a dogru yola cikip ilk aracım olan '90 model bir 240SX SE'mi aldım.

    Bu aracın üçüncü sahibiyim, ilk sahibinin yaptıklarından farklı olarak; beyazdan maviye boyanmış ve ön tampon değiştirilmiş haldeydi. Bununla beraber satan arkadasin bana soylemedigi ve aldiktan hemen sonra ogrendigim, T25 turbonun patlamis oldugu, atesleme cipinde sikinti olduguydu. Gerci 6500$ olan ilk fiyat, 5800$'e indigi icin cok soylenme hakkim yok sanirim. Beraberinde KA24E kompresörü, ikinci bir alternatör, ve yedek debriyaj (ACT 6 Puck Sprung Clutch) verdi.

    Wideband sensörünün degismesi gerektigi ve el freni kablolarınin olmayisi kolay cozumlenebilecek seyler oldugu icin kafam rahatti, ki parcalari hemen temin ettim (FRSport sagolsun).

    Bunlarla beraber aracın hatch sileceği kayıp, sürücü koltuğunda kapı tarafında ufak bir yırtık var, sol arka fendera taş geldiğinden dolayı ufak bir iz mevcuttu (duzeltildi), arka tampon ve hatchde hafif boya yıpranması vardi (tamponlar halledildi, hatch ayni durumda), sol arka wheel wellde çok az miktarda pas vardi (o da temizlendi).

    Arac kaydi yapildiktan sonra eyalet degisikliginden dolayi muayene gerekmekteydi ama; alarmdan dolayi akunun bosalmasi ve benim aceleyle ve gece karanliginda yapilabilecek en embesilce hatayi yapmam sonucu zaten kotu durumda olan atesleme cipi oldu ve devaminda 1 Mart'a kadar arac yatti. Tabi yatti derken, arada yeni aku (Optima YellowTop'a gectim, NAPA islak tip akuydu) alindi ve bu sefer de akuyu takarken topraklama yaptirip 75A sigortayi patlattik. Sadece akuden kaynakli yapilan ufak dikkatsizlikler ciddi anlamda sinir bozucu oldu ama; arac su an calisir durumda, atesleme zamanlamasi duzeldi ve sadece muayaneyi beklemekte. Tabi bu eyalette nasil gecer, nereden gecer bilinmez derken yerel bir arkadas yardimiyla yerimizi de bulduk, hafta ici hayirlisiyla her seyi halledilmis olacak.

    Gel gelelim aracın üstündekilere...

    Type X SR20DET Blacktop
    Type X LSD
    TOMEI Rocker Arm Stoppers
    Type X replika ön tampon, Type X Spoiler, AIT etekler ve arka tampon
    HKS SS Blow Off Valve, Hot Pipe, Cold Pipe, Intake
    BLITZ Front Mount Intercooler
    HKS Bottom Turbo Mount Ram Manifold
    Elektronik fan
    ISIS radyatör
    GREDDY Yağ Yerdeğişim Kiti
    Fidanza Aluminyum Volan
    Spec Stage 1 Debriyaj/ACT Stage 2 Debriyaj
    TEIN Master Drift Spec Coilover
    TEIN Pillowball Mounts
    MEGAN Ön ve Arka Gergi Çubukları
    5 Lug donusum
    Ön ve Arka Z32 frenler
    RAYS 57C 17x5 jantlar
    Megan Arka Üst ve Alt Kollar
    VIPER 5901 Uzaktan Kumandalı Çift Yön Alarm
    Short Shifter
    AEM UEGO Wideband Göstergesi
    Autometer Boost Göstergesi
    Akü Bagaj Yerdeğişim Kiti
    RAYBRIG HID Ön Farlar
    Kazama Oil Catch Tank
    NISMO Motor ve Şanzıman Mount
    300ZX Yakıt Filtresi
    Walbro 255 Yakıt Pompası
    AIT Carbon-Fiber Kaput
    ISIS Single GT Egzost
    Blitz Yuksek Basinc Radyator Kapagi
    Blitz Yag Kapagi
    Blitz FATT+ Advance Turbo Zamanlayicisi
    Circuit Sports Sogutucu Tasma Deposu
    Kazama Agirlikli Vites Topuzu
    Manual Boost Control

    Yaza kadar iç, yaz esnasında dış restorasyon ve zımpara/boya planlıyorum, önümüzdeki seneye de yürür aksama el atılabilir.




    Take everything with a pinch of salt.

  2. #2

    Üyelik
    Jan 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    229
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    "Engine bay" disinda gayet iyi gorunuyor daha guzel jantlar alabilirsin nasil olsa orada her imkan mevcut Gülegüle kullan.

  3. #3
    Dreadmeran - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    Providence, RI
    Mesaj
    6
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Engine bay'in boyasi ve genel kablo tesisati benim de canimi sikan ve yakin zamanda el atacagim bir nokta.

    Jant olarak Volk RAYS Group A Evo Mesh planladigim icin simdilik bu haliyle idare etmek durumundayim, tesekkurler.
    Take everything with a pinch of salt.

  4. #4
    akbaba78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    Adanalıyık
    Mesaj
    1.789
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gayet basarili ancak bov'un yeri degisse ii olur,bizim buralarda imkansizliktan kolay geliyor egsoz tarafina takmak

  5. #5
    Dreadmeran - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    Providence, RI
    Mesaj
    6
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Zaten turbo ve intercooler arasinda olmasi gerekmez mi? Sonucta sicak havayi disariya birakmasi gerekmekte, intercoolera daha az yuklenmesi daha iyi diye dusunuyorum ama?

    Ve tesekkurler.


    Edit: Biraz daha arastirma yaptim ve; hot pipe'da olmasi boost surge'u azaltirken, cold pipe'da olmasi gaz tepkisini arttirmaktaymis. Atmosferik bir BOV kullandigimdan kaynakli olarak hot pipe'da kalmasi daha rahat.
    Take everything with a pinch of salt.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •