User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
34 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: EK4 H22A dyno run sonucu ve önerileriniz ?

  1. #1
    h22ek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    330
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Thumbs up EK4 H22A dyno run sonucu ve önerileriniz ?

    selamlar..

    Bugün ateşleme problemimizi çözdük. Distribütöre giden kabloların birinin soketi çıkmış onu hallettik. Hazır elimiz değmişken dynoda biraz ayar yaptık. Dynodynamics üstünde 4. viteste stock map ile 166hp den başladık.. Aldığımız son değer 178hp.. Avans kulaklığımız olmadığından biraz daha safe olarak bıraktık ayarı.
    Afr altlarda 14,2 4000rpm sonrası kesiciye kadar 13,8 - 13,2 ye doğru düzgün şekilde ilerliyor..


    Fakat tekerlekte %20 gibi bir kaybımız var (tekerde yanlış hatırlamıyorsam 145-147hp gibi bir değer). Bu kaybı minimuma indirmek için neler yapılabilir ?


    Aracın üstündekiler:
    H22a motor + şanzuman (black top / stock fabrika verisi 200 hp),
    Hasport dss level 3 swap aks,
    Simota bigtube karbon filtre,
    Walbro pompa yanılmıyorsam 255lph,
    Stock enjektörler,
    Stock headers,
    Oem debriyaj,
    Headersta ezik var ciddi anlamda, yenisine bakıyorum.. Yenisi ile değiştirince 3-5hp kazancım olur diye düşünüyorum
    51mm orta borular + orta susturucu + yaklaşık 3 senelik honda crv stock son susturucu,
    Hondata s300 ecu,
    7200 devir dönüyorum.

    Bu setupa göre aslında biraz daha iyi bir şeyler bekliyordum.. 185-190 gibi bir değer.. Ama buradanda baktığımda dynodynamicste, dynojet ya da benzerlerine göre %10-12 arasında değerlerin daha düşük çıktığı hakkında yorumlar gördüm..

    Sizce düzgün bir headers takıldıktan sonra egzoz borularının ölçüsünü 51 den 60 a çekip orta susturucu kalmak koşuluyla sona freeflow bir susturucu ile avansı kulaklıkla dinleyip biraz daha net ayarla gelebileceğimiz nokta yine dynodynamics üstünde ne olur

    Asıl can alıcı nokta olan yere verdiğimiz güçteki kaybı nasıl minimize edebiliriz?
    ## Parental Advisory Excessive VTEC Power ##

  2. #2
    VteC_MaNiaC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    3.052
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    nellstar aslında olması gereken gibi çıkmış bence bu aşamadan sonra yapılacak iş düzgün egsoz sistemi ve belki bir ince conta... daha sonrasında yakıt ve kulaklıkla güzel bir ayar yada turbo spec

  3. #3

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı h22ek Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Fakat tekerlekte %20 gibi bir kaybımız var (tekerde yanlış hatırlamıyorsam 145-147hp gibi bir değer). Bu kaybı minimuma indirmek için neler yapılabilir ?

    Asıl can alıcı nokta olan yere verdiğimiz güçteki kaybı nasıl minimize edebiliriz?
    %20 kayıp olduğunu nasıl tespit ettiniz?

    Bunu anlayabilmek için birde motorun volandaki gücünü ölçtürmeniz gerekir ki iki durum arasındaki farka bakarak aktarma kaybı budur denebilsin.

    sadece aracı dynoda ölçümü ile %20 kayıp varmış denemez, zaten sizin ölçtüğünüz dynoda yere aktarılan gücü ölçüp, motor gücünü şu kadar kayıp vardır diyerekten hesaplatıyorsunuz..

  4. #4
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Hangi dynoda ölçüm yapıldı?

  5. #5
    dragon07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Serik City
    Mesaj
    7.637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hafif volan
    baskı balata
    kilit
    kısa şanzıman
    headers
    310cc enjektör
    60lık düz boru ile 200ü zorlar gibime geliyor

  6. #6
    h22ek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    330
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı VteC_MaNiaC Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    nellstar aslında olması gereken gibi çıkmış bence bu aşamadan sonra yapılacak iş düzgün egsoz sistemi ve belki bir ince conta... daha sonrasında yakıt ve kulaklıkla güzel bir ayar yada turbo spec
    cıx turboya girmem atmosferikciyim ben
    ## Parental Advisory Excessive VTEC Power ##

  7. #7
    h22ek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    330
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    %20 kayıp olduğunu nasıl tespit ettiniz?

    Bunu anlayabilmek için birde motorun volandaki gücünü ölçtürmeniz gerekir ki iki durum arasındaki farka bakarak aktarma kaybı budur denebilsin.

    sadece aracı dynoda ölçümü ile %20 kayıp varmış denemez, zaten sizin ölçtüğünüz dynoda yere aktarılan gücü ölçüp, motor gücünü şu kadar kayıp vardır diyerekten hesaplatıyorsunuz..
    bildiğim kadarıyla dynodynamics te ilk yazdığım değer zaten volanda olan güç.. çünkü whp olarak geçen 145-147 gibi birşeydi.. bende dynodynamics in yalancısıyım
    ## Parental Advisory Excessive VTEC Power ##

  8. #8
    h22ek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    330
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı levent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hangi dynoda ölçüm yapıldı?
    maslak gkm de dynodynamics te ölçtük
    ## Parental Advisory Excessive VTEC Power ##

  9. #9
    h22ek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    330
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dragon07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hafif volan
    baskı balata
    kilit
    kısa şanzıman
    headers
    310cc enjektör
    60lık düz boru ile 200ü zorlar gibime geliyor
    enjektörler zaten 315 ya da 345 cc stock
    lsd şanzuman stock final drive vs vs

    bu durumda bana geriye oem debriyaj yerine st1 yada 2 bi debriyaj lazım...

    gerçi debriyajım daha 10k falan olması lazım.. kısa dişli işine hiç girmek istemiyorum b16 ile 2 kere kırdım

    volanın ne gibi bir artısı olur acaba yere aktarılan güçte ?
    ## Parental Advisory Excessive VTEC Power ##

  10. #10
    dragon07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Serik City
    Mesaj
    7.637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kısanın kırılması sizin suçunuzmu yoksa malzemelermi kırıldı tornacı delikleri iyi ayarlayamazsa kırılabilir ayna mahruti .

    volanı hafifletirseniz motora binen yüküde hafifletmiş biz nebze rahatlatmış olursunuz.volanda bi aktarma organı böylelikle aktarmadan oluşan kaybı azaltmış olursunuz.gaz tepkimesi iyileşir biraz daha istekli olur devirlenme bunun yanında biraz tork düşebilir

  11. #11
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.372
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dragon07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hafif volan
    baskı balata
    kilit
    kısa şanzıman
    headers
    310cc enjektör
    60lık düz boru ile 200ü zorlar gibime geliyor
    Hafif volan yere aktarılan gücü değiştirmez, daha atik şekilde devirlenme sağlar. Aynı şekilde baskı balata ve kilitte kayıpları azaltmaya yönelik değiştirilen parçalardır. Motor gücünü etkilemez sadece aktarmadan kaybı azaltır.

    Ancak headers'e +1 ve yoksa düzgün bi egzost sistemi..

    Edit: bir üstteki mesajınızda zaten sizde aynısını yazmışsınız

  12. #12
    h22ek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    330
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dragon07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kısanın kırılması sizin suçunuzmu yoksa malzemelermi kırıldı tornacı delikleri iyi ayarlayamazsa kırılabilir ayna mahruti .

    volanı hafifletirseniz motora binen yüküde hafifletmiş biz nebze rahatlatmış olursunuz.volanda bi aktarma organı böylelikle aktarmadan oluşan kaybı azaltmış olursunuz.gaz tepkimesi iyileşir biraz daha istekli olur devirlenme bunun yanında biraz tork düşebilir
    şanzumanda hiç suçum yok daha 1 kere cırtlatmadan sakaryaya giderken otobanda su koyuverdi

    5100 de vtec açıyorum, kesici 7200rpm sırf b16 yada k20 gibi devir çeviremediğim için aslına bakarsan üst devirlerdeki 3-5 hp için alt devirlerdeki torktan vazgeçemiyorum .. güç eğrisine baktığımızda 6700 - 7200 arası dümdüz yani ahabda böyle bi eğri : "6700 _-----_ 7200"
    şimdi ilk etapta bi headers uydurmam lazım.. geçenlerde yine 2 parça 4-2-1 dc seramik vardı ama iç boru çapını ölçtüğümüzde daha üstündeki stock tan dar diye almadım bilmiyorum yanlış mı yaptım
    ## Parental Advisory Excessive VTEC Power ##

  13. #13
    h22ek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    330
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Y.Emre Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hafif volan yere aktarılan gücü değiştirmez, daha atik şekilde devirlenme sağlar. Aynı şekilde baskı balata ve kilitte kayıpları azaltmaya yönelik değiştirilen parçalardır. Motor gücünü etkilemez sadece aktarmadan kaybı azaltır.

    Ancak headers'e +1 ve yoksa düzgün bi egzost sistemi..

    Edit: bir üstteki mesajınızda zaten sizde aynısını yazmışsınız
    bu durumda hafif volan ile devirlenme çabuklaşacağından tork eğrisinde gerçekleşecek birkaç nm kaybı telafi ederiz gibime geliyor
    ## Parental Advisory Excessive VTEC Power ##

  14. #14
    dragon07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Serik City
    Mesaj
    7.637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aynen öyle zaten h22 yeterince torklu bi makina kesinlikle takılmalı sizin aracınızda.

    emre kardesim zaten soruda aktarma kaybını nasıl azaltabilirim ve extra olarak neler yapabilirim diye sorulmuş.hafif volanın ne işe yaradıgını gayet iyi bilirim

    headersı bence istanbulda kendin yaptırmalısın(iskender,customgaragegibi ustalara) komple 60lık düz boru headers 63lük kaliteli bi sonla desteklersin.

  15. #15
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.372
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Volan, baskı balata takıp 200bg elde edersiniz gibi olmuştu mesaj o yüzden cevaplama gereği duydum, o ara sizde bi mesaj daha atıp aynısını yazmışsınız zaten. Çirkin görüntü olmasın diye de yazdıklarımı geri silmedim

  16. #16
    h22ek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    330
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dragon07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aynen öyle zaten h22 yeterince torklu bi makina kesinlikle takılmalı sizin aracınızda.

    emre kardesim zaten soruda aktarma kaybını nasıl azaltabilirim ve extra olarak neler yapabilirim diye sorulmuş.hafif volanın ne işe yaradıgını gayet iyi bilirim

    headersı bence istanbulda kendin yaptırmalısın(iskender,customgaragegibi ustalara) komple 60lık düz boru headers 63lük kaliteli bi sonla desteklersin.
    Aslında gönlümden bu geçiyor:



    ama çok ciddi paralar dönüyor bisimoto için dediğin gibi iskender yada custom dan yarım alabilirim.. hem custom olursa biraz daha farklı şekilde en azından karter le aradaki mesafeyi ayarlıyıp sürtme riskinide ortadan kaldırmış olurum..
    ## Parental Advisory Excessive VTEC Power ##

  17. #17
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    dd de ise normal karşılayabilirim ben

    efe'nin dedikleri ile 200 üstü dd de alınır aktarılan güce etki için bir de traction bar temin etmenizi öneririm ben de, daha stabil olur gibi geliyor düşününce.

  18. #18
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şimdi 2.2 hacimli araçta siz 51'lik egzoz boruları mı kullanıyorsunuz. Orjinal egzoz manifoldu çıkışı kaç. Eğer manifold almaya gücünüz yetmiyorsa orjinal manifoldunuz nasıl bilmiyorum ama collector kısmında değişiklik yapılarak yada komple yeni bir collector yapılarak (ne tarz header var üstünde bilmiyorum) çıkışını mininmum 63'lük hale getirip düz borunuzu ona göre ayarlıyın. Ben çıkan gücü düşük buldum açıkçası. Ama headerdaki ezik size 5 hp kaybettirmez sanıyorum. Komple egzoz ile alakalı bir sorununuz olabilir.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  19. #19

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı h22ek Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bildiğim kadarıyla dynodynamics te ilk yazdığım değer zaten volanda olan güç.. çünkü whp olarak geçen 145-147 gibi birşeydi.. bende dynodynamics in yalancısıyım
    bu dinamometrede kaybı ölçemezsin, sadece bir kayıp öngörüsü yapılarak, tekerlek torkuna/gücüne göre motor torku/gücü hesaplanır.

    çok kafanıza takmayın %20 ifadesini

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •