User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
29 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Lastikler nasıl ısıtılır?

  1. #1
    McKrop - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.340
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Lastikler nasıl ısıtılır?

    Bridgestone S001 lastiğe sahip bir aracım var. Lastikler ısınmadan ideal bir yol tutuşa sahip. Uzun yola çıkarken lastiklerin ne zaman tam olarak ısındığını kestiremiyorum. Bazen ısındığını düşünürek manevra yapıyorum saçma bir tepki veriyor araba. Sizin, özellikle FWD araçların lastiklerini ısıtmak için önereceğiniz bir tavsiye var mı? ısıtmak için F1 deki gibi direksiyon sallayarak serserilik yapmak istemiyorum yollarda

  2. #2
    BlackEmperor
    Misafir
    özel bişey yapmana gerek yok sadece sür ve bekle

  3. #3
    Mr.K - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Ray Malifalitiko
    Mesaj
    11.541
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    herlastik kaba tabirle ortalama 120-130la 10dk gidilince ısınır.
    bu şekilde test edebilirsin.
    - K -

    ________
    Dr.Ecu

  4. #4
    gökberk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    33
    Şehir
    Adapazarı
    Mesaj
    4.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Lastik tercihin yanlış bence. Bridgestone sert, uzun ömürlü lastik.
    Şehir içi, yağmur v.s için ideal değil benim gözümde. Denildiği gibi ısıtmak için de sadece sür.
    JDM Don Lastiği...
    JDM Kevgir...
    JDM Marlboro Lights...
    .
    .

    Alıntı 3rk4n Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ve sonsuzda dek o virajda mutlu olarak yaşadilar.

  5. #5
    Enes-x - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Mesaj
    3.716
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı gökberk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Lastik tercihin yanlış bence. Bridgestone sert, uzun ömürlü lastik.
    Şehir içi, yağmur v.s için ideal değil benim gözümde. Denildiği gibi ısıtmak için de sadece sür.
    Berk s001 çok farklı bi model aslında tam ideal değil dediğin konularda ideal .yumuşak ve kısa ömürlü bi lastiktir

    Aşındırmadan Lastik ısıtmanın en güzel yolu herkesinde dediği gibi belirli bi süre yüksek hızda yol katetmek ki zaten artık havalar ısındı çok daha kısa sürecek.
    Dr.Ecu

  6. #6
    gökberk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    33
    Şehir
    Adapazarı
    Mesaj
    4.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Farklı 2 Takım kullandım. 1 Takım da arkadaşımın aracında test ettim.
    Dediğin gibi s001 farklıdır bilmiyorum. Ama benim gözümde genel kanı o oldu Bridgestone hakkında.
    Arkadaş da ısınmasından şikayetçi olunca tipik Bridgestone'dur diye suçu attım ona.
    JDM Don Lastiği...
    JDM Kevgir...
    JDM Marlboro Lights...
    .
    .

    Alıntı 3rk4n Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ve sonsuzda dek o virajda mutlu olarak yaşadilar.

  7. #7
    G_TT_I - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    Driftwood
    Mesaj
    2.431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    F1 gibi yaparsan hemen soguyacaktır, o sekilde biraz ısıt patınaj cek cıkabildiğin kadar hıza çık o sekilde biraz git sonra hiç durmadan gazlamaya başla.
    Yavaslayıp aylalım edersen tekrar soguyacaktır, ısınan lastik sürekli sıcak kalmaz.
    Arabanın hızına göre belki daha düşük seri lastik secsen daha iyi tutunma elde ederdin.
    Tr'deki en büyük yanlış 1,6 arabaya en iyi lastiği takayım çok tutsun olur.

  8. #8
    Oznsrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul Maltepe
    Mesaj
    5.392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    re002 kullanırken bu konuda baya kafa yormuştum çünkü 65 bg clio için böyle bi lastik aşırı fazlaydı. 80 90 km gibi hızlarda ne kadar kullanırsam kullaniyim hiç tam performans alamamıştım
    sadece 130 140 gibi hızlarda kullanınca daha etkili olduğunu gördüm ve 65 bg bi araba için bu hızlar şehir içinde pek mantklı hızlar değildi kaderime sahip çıktım ve 20 bin civarı kullandım

    sonra pzero nero aldım oda hemen hemen aynı ama en azndan dahaa sessz ve daha konforlu

    s001 re002 den yanlş htrlamıosam 1 tık daha üst bi lastik tahmnlerime göre onun ısınması daha zor olucaktır ki s001 kullanmak için 200bg üstü bi araca binmek lazım heralde

  9. #9
    McKrop - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.340
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    öncelikle cevaplar için teşekkürler fakat şöyle bir yanlış anlaşılma olmuş ben lastiğimden aşırı memnunum sadece ısınma süresini tam olarak kestiremiyorum

    Ön lastikler için patinaj mantıklı tabiki ama arka lastiklere bir katkısı yok

    Genelde viraj kasmayı severim. Bundan dolayı lastik sıcaklığı önemli rol oynuyor. 90 100 km hızlarda sert makaslara girme gibi durum söz konusu değil

    Sormamdaki amacım sizin uyguladığınız bi yöntem varsa tavsiyelerinizi bekliyorum

  10. #10
    G_TT_I - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    Driftwood
    Mesaj
    2.431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ozaman surekli tek cozum gazlamak, ama surekli sag viraj olan bir pistte bile lastik sicakliklari farkli olur,
    Lastik sicakligini basıncını gosteren birsey kesin vardir en temizi onu alip tak ideal sicakligini belirle.

    Drag icin çamaşır suyu ve kola duymustum ama denemedim.

  11. #11
    arm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.074
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    günlük kullanım olan araçta lastik ısıtmanın farkını hissedebiliyor musunuz? Bu soru pist için sorulsaydı ona eyvallah derdim de hergün kullanacağınız aracın lastiklerini ısıtıyormusunuz böyle?

  12. #12
    DetailEF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Nirvana
    Mesaj
    2.661
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı arm Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    günlük kullanım olan araçta lastik ısıtmanın farkını hissedebiliyor musunuz? Bu soru pist için sorulsaydı ona eyvallah derdim de hergün kullanacağınız aracın lastiklerini ısıtıyormusunuz böyle?
    Ben agresif kullanacaksam biraz slalom yapıyorum, zaten gece çıkıyorum çoğu zaman, eğer gündüz çıkıyorsam evime 5 dk uzaklıkta otoban var, otobanda 150-160 yapıp otobandan çıktığımda zaten ısınmış oluyor
    Anladık hepiniz kralsınız da, tahtta üst üste mi oturuyorsunuz

  13. #13
    arm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.074
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben yapılan slalomların,gazlamaların pek faydası olacağını hiç zannetmiyorum açıkcası böyle şeyler daha prof şeyler için. Normal kullanın yahu arabanızı

    Pist için konuşulacaksa ona birşey demem tabi. Yoksa harcadığınız benzine yazık

  14. #14
    997TT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    49
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    14.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    248 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Standart lastıkler cok zor ısınır,ozellıkle Brıd gıbı sert hamurlu lastıkler dahada zor.
    Yapıcagınız slalom yada 160 a cıkıp ınmenın pek faydası yok.Lastık 40-50 derece yı gecmelı ıc sıcaklıgı optımuma ulassın.
    Oyuzden uzun sure ısınmıyacagını bıldıgınız ıcın,normal yolunuza devam edın

  15. #15
    DetailEF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Nirvana
    Mesaj
    2.661
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı arm Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben yapılan slalomların,gazlamaların pek faydası olacağını hiç zannetmiyorum açıkcası böyle şeyler daha prof şeyler için. Normal kullanın yahu arabanızı

    Pist için konuşulacaksa ona birşey demem tabi. Yoksa harcadığınız benzine yazık
    Ben bu kadar parayı normal kullanmak için mi harcadım

    Alıntı 997TT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Standart lastıkler cok zor ısınır,ozellıkle Brıd gıbı sert hamurlu lastıkler dahada zor.
    Yapıcagınız slalom yada 160 a cıkıp ınmenın pek faydası yok.Lastık 40-50 derece yı gecmelı ıc sıcaklıgı optımuma ulassın.
    Oyuzden uzun sure ısınmıyacagını bıldıgınız ıcın,normal yolunuza devam edın
    Abi biliyorsun İzmir asfaltını, 126 bis'in bile yanlayabildiği yerler var Benim kullandığım lastik yol lastiği değil zaten Evet belki deneyimleriniz var fakat arabam 1000 kilo, şu an bir çok yeni araçtan daha hafif, bir arkadan itişli araca göre hafif olduğu için herşeyi daha net anlayabiliyorum, nerede tutup nerede tutmadığını ne yaparsam tuttuğunu gayet net biliyorum
    Anladık hepiniz kralsınız da, tahtta üst üste mi oturuyorsunuz

  16. #16
    Oznsrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul Maltepe
    Mesaj
    5.392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı arm Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    günlük kullanım olan araçta lastik ısıtmanın farkını hissedebiliyor musunuz? Bu soru pist için sorulsaydı ona eyvallah derdim de hergün kullanacağınız aracın lastiklerini ısıtıyormusunuz böyle?

    performans a yönelik bi lastik kullanıyorsan önce soğukken sonrada sıcakken aynı yolda ve aynı zamanlarda dene farkı kesin anlarsın. he tabi ısıtmak için ekstra çaba harcamıyorum ama ısınan lastiğin her türlü dha iyi olduğuna eminim zaten ortalama bi lastiğin kuru havada 8 ile 20 derece arasındaki tutunmasıda farklıdır

  17. #17
    McKrop - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.340
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    S001 için kaçınılmaz bir durum lastik ısıtma. Yüksek performans olduğu için yüksek hızlarda yüksek performans veriyor yüksek sıcaklıkta İstanbulda yaşanlar bilir şile yolunu gerçekten zevkli bir yol şileye doğru son virajları çok keyifli başka örnek vermek gerekirse körfezden karamürsele doğruda güzel asfalt ve virajlar var. S virajını saymıyorum bile

    Her şeyi geçicek olursam pist için konuşalım farketmez herhangi bi taktiği varmıdır? F1 deki lastik battaniyeleri gibi değilde doğal yoldan ısıtma şeklinde

  18. #18
    arm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.074
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Elensi59 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    performans a yönelik bi lastik kullanıyorsan önce soğukken sonrada sıcakken aynı yolda ve aynı zamanlarda dene farkı kesin anlarsın. he tabi ısıtmak için ekstra çaba harcamıyorum ama ısınan lastiğin her türlü dha iyi olduğuna eminim zaten ortalama bi lastiğin kuru havada 8 ile 20 derece arasındaki tutunmasıda farklıdır
    günlük 1.6 atmosferik araba kullanıyorum yani performanstan pek bir beklentim yok, kullandığım lastik te 4 mevsim. Isınan lastik her türlü daha iyi diye birşey yoktur.Çok sıcak lastik yol tutmaz.

    Düzenli olarak hergün kullanılan bir araçta bu tür şeylerin pek bir önemi yok.

  19. #19
    Oznsrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul Maltepe
    Mesaj
    5.392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı arm Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    günlük 1.6 atmosferik araba kullanıyorum yani performanstan pek bir beklentim yok, kullandığım lastik te 4 mevsim. Isınan lastik her türlü daha iyi diye birşey yoktur.Çok sıcak lastik yol tutmaz.

    Düzenli olarak hergün kullanılan bir araçta bu tür şeylerin pek bir önemi yok.
    performans derken lastiği kast ettim yani orjinal lastiği 82 h yada 82 t bi araca 91 w lastik takarsanız düzenli olarak hergün kullanılan bir araçta bu tür şeylerin önemi çok olur benimde demek istediğim o zaten yoksa aracın orjinal üstünde gelen lastiğinde bunlar pek önemli olmayabilir ona yorum yapamıcam denemedim çünkü

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •