User Tag List

18 sonuçtan 1 ile 18 arası

Konu: dizel motorda yakıtın yağlayıcılığı hakkında?

  1. #1
    61TS061 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    44
    Şehir
    KAYSERİ
    Mesaj
    116
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    dizel motorda yakıtın yağlayıcılığı hakkında?

    arkadaşlar ***** dizel motorlar yakıtın yağlayıcı özelliğine ihtiyaç duyuyor.eskiden yüksek kükürtlü akaryakıtın yağlama özelliği günümüzde eklenen katıklarla tolere ediliyor.benim iki sorum olacak sizlere.birincisi dizellerde mazotun yağlayıcı özelliğine ihtiyaç duyulan hangi parçalar var?(pompa,enjektör v.s) ikincisi sorum da şu ; benim motorum vp 37 bosch pompa ile çalışan ve günümüz motorlarına göre daha eski teknolojili bir motor.yakıt olarak shell v-power kullanmaktaydım ancak yaptığım araştırmaya göre po nun sitesinde yağlayıcılık özelliğinden bahsedilen yeni prodizel aldım bir depo.***** benim araç eski teknoloji motora sahip olduğundan mazotun yağlama özelliğine daha fazla ihtiyaç duyacağını ve bu yakıtın aracıma daha uygun olacağını kanaatine vardım.ayrıca el kitabında kullanmam gereken yakıtın en az 49 setan derecesine sahip olması gerektiğinden bahsediyor.özetle yüksek setanlı performans yakıtlarının motorum için gereksiz olduğunu düşünüyorum.sizce doğru mu yapıyorum.yoksa yüksek setanlı yakıtlara devam mı etmeliyim?teşekkürler...
    VW BORA 1.9TDI COMFORTLİNE 2000

  2. #2

    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.852
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kırsal kullanabilirsiniz aracınızda farklı bir yakıta ihtiyaç yok piyasadaki tüm mazotlar sizin aracınızdaki pompanın ihtiyaçlarını karşılar pahalısını almanıza gerek yok.

    yağlayıcı özellik zaten mazotun doğası gereği var olmak zorunda, o kısmı kafanıza takmayın

  3. #3
    Mehmet Gazihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul Ataşehir
    Mesaj
    2.867
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 61TS061 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar ***** dizel motorlar yakıtın yağlayıcı özelliğine ihtiyaç duyuyor.eskiden yüksek kükürtlü akaryakıtın yağlama özelliği günümüzde eklenen katıklarla tolere ediliyor.benim iki sorum olacak sizlere.birincisi dizellerde mazotun yağlayıcı özelliğine ihtiyaç duyulan hangi parçalar var?(pompa,enjektör v.s) ikincisi sorum da şu ; benim motorum vp 37 bosch pompa ile çalışan ve günümüz motorlarına göre daha eski teknolojili bir motor.yakıt olarak shell v-power kullanmaktaydım ancak yaptığım araştırmaya göre po nun sitesinde yağlayıcılık özelliğinden bahsedilen yeni prodizel aldım bir depo.***** benim araç eski teknoloji motora sahip olduğundan mazotun yağlama özelliğine daha fazla ihtiyaç duyacağını ve bu yakıtın aracıma daha uygun olacağını kanaatine vardım.ayrıca el kitabında kullanmam gereken yakıtın en az 49 setan derecesine sahip olması gerektiğinden bahsediyor.özetle yüksek setanlı performans yakıtlarının motorum için gereksiz olduğunu düşünüyorum.sizce doğru mu yapıyorum.yoksa yüksek setanlı yakıtlara devam mı etmeliyim?teşekkürler...
    VP37 sistemde yaplanmaıs gereken en önemli parça Rotor dur. mm nin 1000/1 hassasiyetinde hem kendi ekseni etrafında döner hem ileri geri çalışır. Sonrasında Eksantrik tablası ve makaralar yağlanmalıdır. bu pompaların en yaygın sorunu makara bozmasıdır.

    Mekanik aksam bu videodaki ile aynı sayılır.

    BORKED
    Ne kadar iyi olursan ol, Kabiliyetin Müşterinin Memnuniyeti ile Sınırlıdır..! M.Gazihan

  4. #4
    61TS061 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    44
    Şehir
    KAYSERİ
    Mesaj
    116
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Mehmet Gazihan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    VP37 sistemde yaplanmaıs gereken en önemli parça Rotor dur. mm nin 1000/1 hassasiyetinde hem kendi ekseni etrafında döner hem ileri geri çalışır. Sonrasında Eksantrik tablası ve makaralar yağlanmalıdır. bu pompaların en yaygın sorunu makara bozmasıdır.

    Mekanik aksam bu videodaki ile aynı sayılır.

    BORKED
    teşekkür ederim bilgileriniz için.bir aralar miktar ayarlayıcı hatası veriyordu.şimdi düzeldi.acaba sizin makara dediğiniz bu parça mı?
    VW BORA 1.9TDI COMFORTLİNE 2000

  5. #5
    Mehmet Gazihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul Ataşehir
    Mesaj
    2.867
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 61TS061 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    teşekkür ederim bilgileriniz için.bir aralar miktar ayarlayıcı hatası veriyordu.şimdi düzeldi.acaba sizin makara dediğiniz bu parça mı?
    Miktar ayarlayıcı, Pompa Beyni diye tabir edilir. Makarayla alakalı değildir. Carbon Clean Miktar ayarlayıcı arızalarını düzeltmekle ünlüdür
    Ne kadar iyi olursan ol, Kabiliyetin Müşterinin Memnuniyeti ile Sınırlıdır..! M.Gazihan

  6. #6
    By_HaNNibaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    Bursa-Akhisar
    Mesaj
    5.972
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Mehmet Gazihan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Miktar ayarlayıcı, Pompa Beyni diye tabir edilir. Makarayla alakalı değildir. Carbon Clean Miktar ayarlayıcı arızalarını düzeltmekle ünlüdür
    Abi biz serviste 120k nin üzerindeki araçlara servis geçmişine bakipta yapiyoruz CCyi.

    Daha önce biçok kez başimiza geldi arabada pompa ve enjektörlerini bozuyor.

    Aracin kmsi ve geçmişinde ne kadar km araliklarla veya yapişmişmi bu da önemli değil mi CC yaparken.

    Başina hiç böyle bişey geldi mi ?

  7. #7
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.785
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim aracima yapildimi bilmiyorum mesela ve yapilmadigini sayalim.arac enjektorde sifir hata veriyosa gidisindede sikinti yoksa ki benimki oyle ben yaptirmamki cc yi. Helede daha once yapilmayip simdi olmus 130k yapalimmi tereddutu varken tirsarim ben

  8. #8
    Mehmet Gazihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul Ataşehir
    Mesaj
    2.867
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı By_HaNNibaLL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi biz serviste 120k nin üzerindeki araçlara servis geçmişine bakipta yapiyoruz CCyi.

    Daha önce biçok kez başimiza geldi arabada pompa ve enjektörlerini bozuyor.

    Aracin kmsi ve geçmişinde ne kadar km araliklarla veya yapişmişmi bu da önemli değil mi CC yaparken.

    Başina hiç böyle bişey geldi mi ?

    CommonRail sistemlerde yüksek km lerde dediğin gibi hiç yapılmamışsa yada uzun süre önce yapılmışsa hafif karışımla girmek lazım sisteme. Çok yoğun katran bağlamış sistemlerde ağır bir karışım enjektörlerin hidrolik karakteristiklerini bozuyor.

    Burda bahsedilen vp37 tipi eski mekanik sistemlerin dengesi o kadar hassas değil. Bu tip problemler pek görülmez. PD lerde keza Carbon Clean i severler..

    önceden çalıştığım bosch diesel centerlarda ekibin başına zaman zaman bu tip problemler geldi, hatta müşteriye 4 enjektör hediye ettiğimizi hatırlıyorum. Dikkat etmek lazım. karışımın konsantrasyonunu iyi ayarlamayı böyle böyle öğreniyor mekanikler.
    Ne kadar iyi olursan ol, Kabiliyetin Müşterinin Memnuniyeti ile Sınırlıdır..! M.Gazihan

  9. #9
    61TS061 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    44
    Şehir
    KAYSERİ
    Mesaj
    116
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Mehmet Gazihan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    CommonRail sistemlerde yüksek km lerde dediğin gibi hiç yapılmamışsa yada uzun süre önce yapılmışsa hafif karışımla girmek lazım sisteme. Çok yoğun katran bağlamış sistemlerde ağır bir karışım enjektörlerin hidrolik karakteristiklerini bozuyor.

    Burda bahsedilen vp37 tipi eski mekanik sistemlerin dengesi o kadar hassas değil. Bu tip problemler pek görülmez. PD lerde keza Carbon Clean i severler..

    önceden çalıştığım bosch diesel centerlarda ekibin başına zaman zaman bu tip problemler geldi, hatta müşteriye 4 enjektör hediye ettiğimizi hatırlıyorum. Dikkat etmek lazım. karışımın konsantrasyonunu iyi ayarlamayı böyle böyle öğreniyor mekanikler.
    mehmet kardeşim common rail sistem pompalar da bizim vp37 kadar yağa ihtiyaç duyar mı yoksa elektronik ağırlıklı mıdır?
    VW BORA 1.9TDI COMFORTLİNE 2000

  10. #10
    Mehmet Gazihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul Ataşehir
    Mesaj
    2.867
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 61TS061 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    mehmet kardeşim common rail sistem pompalar da bizim vp37 kadar yağa ihtiyaç duyar mı yoksa elektronik ağırlıklı mıdır?
    CommonRail sistemlerde sürtünen yüzey miktarı seninkinin 10da 1idir sanırım.
    Ne kadar iyi olursan ol, Kabiliyetin Müşterinin Memnuniyeti ile Sınırlıdır..! M.Gazihan

  11. #11
    tequila818 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    konu güzel olmuş. Dizellerde enjektör ömrünü uzatmak için nelere dikkat etmeliyiz?

  12. #12
    61TS061 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    44
    Şehir
    KAYSERİ
    Mesaj
    116
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tequila818 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    konu güzel olmuş. Dizellerde enjektör ömrünü uzatmak için nelere dikkat etmeliyiz?
    temiz yakıt enjektörün kalbidir.bir de motorun teknolojisine göre yakıt seçmek önemli.mesela benim motorun sıkıştırma oranı yüksek(19.5) olduğundan yüksek setan sayısına sahip v power ultimate gtl türü yakıtlar uygun değil.daha hızlı devir çeviren yeni nesil common rail sistemli motorlar için ise durum tam tersi.
    VW BORA 1.9TDI COMFORTLİNE 2000

  13. #13
    tequila818 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 61TS061 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    temiz yakıt enjektörün kalbidir.bir de motorun teknolojisine göre yakıt seçmek önemli.mesela benim motorun sıkıştırma oranı yüksek(19.5) olduğundan yüksek setan sayısına sahip v power ultimate gtl türü yakıtlar uygun değil.daha hızlı devir çeviren yeni nesil common rail sistemli motorlar için ise durum tam tersi.
    Kendimce temiz diye sürekli shell v power alıyorum. Araç 1.4 hdi. Enjektörleri aldık elimize. Nedir abi olay? GTL olandan mı almak lazım bu enjektörleri nasıl uzun ömürlü hale getireceğiz? Dizelden soğuma sebebi resmen.

  14. #14
    61TS061 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    44
    Şehir
    KAYSERİ
    Mesaj
    116
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tequila818 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kendimce temiz diye sürekli shell v power alıyorum. Araç 1.4 hdi. Enjektörleri aldık elimize. Nedir abi olay? GTL olandan mı almak lazım bu enjektörleri nasıl uzun ömürlü hale getireceğiz? Dizelden soğuma sebebi resmen.
    araç kaç km de ?shellden sorun çıkacağını sanmıyorum.illaki gtl alman gerekmez.hatta senin aracına v power daha uygundur.ara ara würth common rail katkısı atmanı öneririm.ben yıllardır dizel araç kullanırım temiz yerlerden ve sıkça tercih edilen istasyonlardan alırım.çok şükür hiç sorun yaşamadım.bundan önceki aracım clio symbol idi.140 binde sattım saat gibiydi.Şimdiki Bora 170000 de yine taş gibi.rölanti bir milim bile oynamıyor yerinden.enjektör arızası tamamıyla kötü yakıttan kaynaklanır.belki sizden önceki sahibi aracına özensiz davranmış olabilir.sana tavsiyem markaya takılmak yerine herkesin tercih ettiği çok satış yapan istasyonları tespit edip oralardan almandır.bir de asla kırmızı ışık yaktırmadan yakıt al.hatta mümkünse çeyrekten aşağı hiç düşürme mazotu.bu çok önemli.5000 km de bir de würth katkısı atarsan hiç bir sorun yaşayacağını sanmıyorum.
    VW BORA 1.9TDI COMFORTLİNE 2000

  15. #15
    Mehmet Gazihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul Ataşehir
    Mesaj
    2.867
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende iyi markanın değil iyi istasyonun tercih edilmesi gerektiğini düşünüyorum. EGR si iptal edilmiş CommonRail olmayan sistemlerde Kırsal motorin rahatlıkla kullanılabilir.
    Ne kadar iyi olursan ol, Kabiliyetin Müşterinin Memnuniyeti ile Sınırlıdır..! M.Gazihan

  16. #16
    Sert@ç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.139
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Konuyla biraz alakasiz ama 200 liralik mazota 20 liralik 97 oktan alirsak performansda veya motor temizliginde fark olur mu ?
    Alıntı hakotech Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3 tane daha konu acarsan magnumdan lamboyu kazanıcaksın hemde yalamadan..

  17. #17
    Mehmet Gazihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul Ataşehir
    Mesaj
    2.867
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sert@ç Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Konuyla biraz alakasiz ama 200 liralik mazota 20 liralik 97 oktan alirsak performansda veya motor temizliginde fark olur mu ?
    10 da 1 çok.. çok incelir..

    max 30-40 da 1 olabilir..

    temizlik yapmaz, biraz inceltir, yakıt sistemin sağlıksızsa gücün düşer, sağlıklı sistemlerde bi nebze güçlendirir..
    Ne kadar iyi olursan ol, Kabiliyetin Müşterinin Memnuniyeti ile Sınırlıdır..! M.Gazihan

  18. #18
    By_HaNNibaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    Bursa-Akhisar
    Mesaj
    5.972
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dizel araçlarda enjektör temizleyiciler büyük nimet ama her zaman değil bence.

    Deponun dibinde biriken kir,toz vs. şeyler enjektör temizleyici attiğimizda yukarıya çıkıp pompaya ve enjektörlere gidebiliyor.

    2 yıl yada 70-80k da deponun içinin temizlenmesinde fayda var.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •