selam arkadslar bi arkadaşımın megane cabrio 1.6 16v aracı var bu araca nasıl bi egsoz sistemi yapabiliriz bizim aklımızdan geçen 51mm düz boru+otto 60mm girişli son susturcu
selam arkadslar bi arkadaşımın megane cabrio 1.6 16v aracı var bu araca nasıl bi egsoz sistemi yapabiliriz bizim aklımızdan geçen 51mm düz boru+otto 60mm girişli son susturcu
Mustafa Kemal Atatürk
doğrudur k4m motor var peki sona otto 60 mm girişli bi susturucu koysak alt devirleri öldürürmü?
Mustafa Kemal Atatürk
son susturucuyu bile değiştirseniz alt devirleri bir nebze kaybediyorsunuz zaten. kaldı ki siz, cat'ı ve ortayı sökmeyide düşünüyorsunuz. Boru çapını değiştirmediğiniz takdirde, sizi üzecek bir fark olmayacaktır ama yinede orjinal hali gibi, her viteste tıpa gaz yaptığınızda hızlanmayı hissedişiniz olmayacaktır. Birde neden bu tarz birşey istiyorunuz o da var, yanlıs anlamayın, ihtiyaç nedir, ihtiyaç sadece sesmi? performansmı? yoksa ikisidemi?
amaç ses ve görüntü araç küçük bi şehirde kullanılacağı için polisle bi sıkıntı olmıcak ses açısından arkadaşımın özellikle istediği şey s2000 gibi son susturuyu arkadan yan çıkarmak eski aracımdan kalan otto spec egsz var ondan sordum 60mm otto araca büyük gelirmi diye
Mustafa Kemal Atatürk
Megane 1 ise araba, o kasaların arka egzost tarafı biraz darcana, sığdırabilirseniz clio rs 172 lik orjinal egzostunu bulup takabilirsiniz, Cat'ı söküp, ortayada direk geçişli bir susturucu takarak, hem cızırtısız, hem sessiz, ama ilk haline göre uzunda daha rahat ilerleyen bir araca sahip olabilirsiniz..Sanırım. En azından clio 1.6 16V aracımda zamanında mutlu oldugum bir yöntemdi
araç mmakyajlı model 2001 kasa yani 51mm düz boru+otto son susturucu yapmayalım mı?
Mustafa Kemal Atatürk
amaç ses ve görüntüyse, yapın tabi, 51 63.. farketmez çapama hali hazırda onun boruları sanırım 48mm yada 51 mm olması lazım, 51 mm ise orta ve katalitikten kalan yerleri de tamamlarsınız 50 ile, sonada otto 63 lük.. biraz cızırtılı, böyle katı meyve sıkacağına kola kutusunu atmışsınız gibi, "gimme blood" tarzı bir ses çıkaracaktır ama
ses se, en güzeli o ses bence
![]()
deneyin, mutlu olursunuz ses konusunda, iki tane clio 1.6 16v aracım oldu, sizin megane ile aynı motora sahip.. borunun kıvrımları felan farklıdır tabi, bir nebze etkilemesse ( ki işin fiziğinden hiç anlamam bilemiyorum yani ) alacağınız ses tarif ettiğim sestircızırtı gürültü hepsi bir arada bir ses işte, uzun yolda giderken içeri uğultu verebilir ama, orta susturucu olmadıgı için, rahatsız edebilir.
büyük ihtimal uzun yolda kulakları sağır eder eski aracım saxo vts idi 51mm düz+otto ile 2 saatte bi mola vermem gerekiyodu yoksa kafa patlatıopeki son susturucuyu 51 girişli kullansak 60 a göre bi farklılık yaratırmı
Mustafa Kemal Atatürk
alt devirler bariz ölçüde geriye gidiuyordu vtsdeki o patlama yok oluyordu 3bin devirden sonra anca kendine geliyordu fakat benim aracım stocktu normalde stock vtslere 48 lik boru çekiliomuş bnmki 51 di ve ottoda 60mm olduu için 3bin devire gelene kadar arabayı sanki bişey tutuyor gibi oluyordu buda örnek foto![]()
Mustafa Kemal Atatürk
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)