User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
21 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Pist İçin fren seçimi

  1. #1
    mehzent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    İst-Bahçelievler
    Mesaj
    4.984
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Pist İçin fren seçimi

    Kaç kez pıste gırdım her seferınde frenlerde kesınlıkle sıkıntı oluyor..

    Aracım s2000

    Dısk olarak hem EBC hemde Stoptech denedım o ebc den cok daha kotuydu

    Balatada Stoptech yıne oldukça kotuydu fakat ebc bıraz daha iş yapar vazıyette bana gore

    Kırmızısını taktım yolda guzeldı pıstte ıkı turdan sonra kendını baya saldı

    Sarısını taktım o normal yolda bıraz ısınana kadar kotu ısındıktan sonrada cok guzel tutuyordu fakat pıstte yıne ıstedığım performansı alamadım..

    ve en sevmediğim ayrıntı pistten sonra dısklerım hep yamuldu fren yaptıgımda her zamn dısklerım dreksıyonu tıtretıyordu.

    Kalıperlerım spoon onlardan yana sıkıntı yok ben dısk ve balata secımını pısttede benı uzmeyecek şekılde yapmak ıstıyorum, mesela İstanbul parka dısklerı tornada bıraz aldırıp balatalarımıda feredo taktım bunlar stoptechden bıraz ıyı fakat ebc den kotu cıktılar.

    Herkes tecrubelerını paylaşırsa 2 Hazıran oncesı hem fıkır edınmış olur katılacak olanlar..

    Dısklerım hep hava kanallıydı su an dısklerde oem e donsemmı dıye tereddut ıcındeyım?
    Alıntı mami_makinen Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Maşallah ne söylenebilirki altı üstü atmosferik araba ama yaptıkları atmosfere sığmıyo

  2. #2
    G_TT_I - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    Driftwood
    Mesaj
    2.431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Varsa en üst seri pagid kullanabilirsin, sokak performansını unut, doğru ısıya gelene kadar içeriğinden dolayı cok ses yapar sesle beraber diskler doğru değilse aşınma fazla olacaktır.

    Fren hortumları ve hidrolik zaten en iyi secim vardır diye düşünüyorum.

    Araç s2000 ise ön arka set up nasıl olmalı hiç fikrim yok.

  3. #3
    Serhat Y. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul / Şişli
    Mesaj
    2.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mugen çelik hortumlar, stoptech ön-arka diskler, sendeki spoon kaliperlerden son iki senedir sorunsuz kullanıyorum, stoptech ve cosworth balata kullandım ama en son ebc taktılar rengini bilmiyorum ama daha iyi oldu sanki Rauf tan öğrenmek lazım.
    TeamPASAOGLU

  4. #4
    deeperblack - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.872
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Spoonlar kaç kaliper ? 2 mi 4 mü ?

  5. #5
    Burak Kasim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    UK
    Mesaj
    1.382
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    G_TT_I'a katiliyorum PAGID guzel pist kullanimi icin, Stoptech biraz daha sokak modeli ve memnun olmayan cok kullanici war tek degilsin.

    Pistte sizinle gazlayan bazi 997 GT3 Cup araclarinin icinde Pagid kullanan war.

  6. #6
    dragstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.883
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    feredo nun hangi serisi ?

  7. #7
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eğer pist döneceksen güzel fren kiti alsan uğraşmasan balata vs? ap racing falan?
    körler sağırlar

  8. #8
    997TT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    49
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    14.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    248 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Once yagı castrol srf sport yada muadılı ve celık hortumlar.
    Sonra duzgun dısk,Pagid-Galfer-Brembo-Stoptech dıgerlerı pıstte yolda bırakır.
    Yada duzgun bır kit....

  9. #9
    fastchild - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    29
    Şehir
    İstanbull/Maltepe
    Mesaj
    2.860
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Madem konu fren sistemi

    Big Brake kit araştırırken drilled ve slotted çeklinde iki terim görüyorum aradaki tek farkları diskin delikli veya hava kanallı olmasımı ??
    Alıntı Ufuk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kanka sen çekirdekten yetişme bi manyaksın belirtiyim dedim
    -Now-34 K 3862 E34 5.20 1996 CosmosSchwarz " Sumfang Edition "

  10. #10
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Marka olarak bakma olaya. Ferodo kullandın ama DS2000 gibi basit serisi mi yoksa DS2500 gibi spor serisini mi kullandın. Ferodo en üst serisi DS3000 ise yarışlar içindir. Ben DS2500 ile hiç sıkıntı çekmedim.

    EBC asla aracıma takmayacağım bir balata markası.

    Ben sana Carbon Lorraine önericem. En üst seri olan RC8 yerine RC6 önerim olucaktır. Disk ne marka kullanıyorsun bilmiyorum ama iyi bir frenlemede aracın tekerindeki kinetik enerji fren balatasının diske yaptığı fiziksel sürtünme kuvveti ile sönümlenir ve karşılığında ısı ortaya çıkar. Eğer balatan çok iyi ise sıcaklık artıcaktır ve diskin kalitesi yada üretim amacından dolayı eşik ısı değeri düşük kalırsa çarpılma yaşaman normal.

    Ayrıca soğutma için bunun gibi birşeyi yapmanı şiddetle tavsiye ederim.

    Brake Ducts



    Edit : Fren Hidrolik Yağını mutlaka kaliteli DOT5.1 olanları ile değiştir. Ama alıcağın yağa dikkat et. Bazı marka yağlar tüm fren sisteminin sökülüp yıkanıp takılmasını istiyor ilk kez DOT5.1 koyulacaksa. ABS pompası, borular ve kaliperler dahil. Bazıları ise sadece eski DOT4 yağı boşaltıp biraz bekleyip hemen DOT5.1 koyabileceğin tipte.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  11. #11
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.372
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı fastchild Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Madem konu fren sistemi

    Big Brake kit araştırırken drilled ve slotted çeklinde iki terim görüyorum aradaki tek farkları diskin delikli veya hava kanallı olmasımı ??
    Görüntü olarak evet, Drill ingilizcede delmek demek, slot ta boşluk, yarık, yiv demek.

    Özellik olarak drilled ve slotted diskler çeşitli farklılıklar taşıyorlar.

    Ayrıca "hava kanallı disk" ile "yarıklı/oluklu/kanallı disk(hangisiyse artık)"i de birbirine karıştırdın sanıyorum.

    Hava kanallı disk balataların bastığı yüzeylerin yekpare olmayıp arasında boşluk olmasıdır. (aslında birçok OEM diskte hava kanallıdır)

  12. #12
    ReßeL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    New York - Maçka/IST
    Mesaj
    1.675
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Diski bilemem de Ferodo kullaniyorum, cok memnunum.
    ///Mürüvvette endaze olmaz.

  13. #13
    pcvirus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    sivas
    Mesaj
    995
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    wilwood tr de varmı acaba

  14. #14
    G_TT_I - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    Driftwood
    Mesaj
    2.431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Uzeri cizgili olan disklerin hicbir olayi yok, eger disk capi büyükçe degilse delikli disk boşuna almayin.

    Olay pistte zaman cikarmak iste 4-6-8-12 neyse podlu fren kiti ve bence abs' yi iptal edin

  15. #15
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    S14 de standart frenler sadece yarım tur dayanmıştı. Daha sonra XYZ 330mm disk , 6 Pod kaliper ve Ferodo balatalarla denedim. Çok ciddi fark vardı.

  16. #16

    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    203
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tarox disk ve ferodo ds racing balata kullanıyorum şu ana kadar sıkıntı yok, gerçi hiç pist yapmadım kısmetse haziran'da pist performansını göreceğim.

  17. #17
    rsulam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    51
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    122
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tarox disk ve DS3000 öneririm çok iyi bir kombinasyon. DS3000 soğukta da tutuyor sadece biraz ötüyor ama okadarı da olsun.

  18. #18
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Hawk Blue balataları deneyin.

    Yine Hawk'ın yaptığı xps 60 ya da 70 de var mesela.

    Ama bunları günlük kullanım için düşünmeyin.

    (Tanesi 18-20 dolardan çelik disk alıp pist gününün önceki akşamında yaklaşık 45 dakikada hepsini değiştirebilirsiniz. Disk ve balata takım olarak değiştiğinde çok kolay ve çabuk oluyor. Kendi evinizin önünde/garajınızda kriko ve bir adet sehpa ile halledilir.)

  19. #19
    kickboxer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.667
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Öncelikle yağ kontrol edilmeli
    Kullanılan yağ standart bir yağ ise her pistten sorna kesinlikle değiştirilmeli.
    Kaynama yaşadıktan sonra nem tutup sistemin içinde korozyona yol açabilir.
    Kaynama sıcaklığı yüksek olan fren hidrolikleri için
    Şehir içi kullanıla bilirlik olarak
    motul rbf600
    ate super blue
    tavsiye ederim bunlar pistten sonra kontrol edilmeli yada değiştirilmelidir.
    Sadece pist kullanımı için
    Motul rbf 660
    castrol srf
    Tavsiye ederim yalnız bu yağlar şehir içi kullanımına çok uygun değildir bir iki isinma soğuma sonrası nem tutma özellikleri çok fazladır buda sisteme zarar.
    Fren hortumuda çok önemlidir.
    Bu yazdıklarım tecrube ettiğim yağlar değildir.
    Kendime yağ seçimi yaparken araştırdıklarım.
    Olum nissan arabamı arabanın hası kralı subaru yıllardır biz yürüyomusuz

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •