User Tag List

6 sonuçtan 1 ile 6 arası

Konu: Pistte kullanılacak araç için ayar önerisi

  1. #1
    0zan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    862
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Pistte kullanılacak araç için ayar önerisi

    Nihayet İstanbul'un orta yerinde kullanabileceğimiz bir pist var artık! nasıl mutluyum anlatamam

    Ne var ki; pist için camber, caster, toe, coilover ayarlarının ne olacağı konusunda net bir teorik bilgi bulamadım. Misal hızlı bir pist olan İstanbul Parkta bu ayarlar nasıl olmalıdır? ön arka coilover sertliği nasıl olmalıdır? Bu ayarlar her arka iter araç için değişkenlik gösterir mi? Aşağıdaki ayarlar İ.P. için uygun mudur?

    Ön sol - sağ
    Camber -3.8 -3.8
    Caster 10.1 9.4
    Toe -1.0mm -1.0mm

    Arka sol - sağ
    Camber -1.6 -1.7
    Toe 0.5mm 0.4mm

  2. #2

    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    30
    Şehir
    Milton Keynes
    Mesaj
    3.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    her araç için degişiklik gösterir tabi her aracın agırlık dagılımı vs. aynı degil. ön camberler çok fazla negatif onlar sol -2.9 sağ -2.7 şeklinde olabilir sadece sürücünün araçta oldugunu düşünürsek.

    arkanın da öne nazaran biraz daha yumsak olması gerekir ön çok sert olrusa önden kayma yaşanır o dengenin iyi ayarlanması lazım
    Alıntı Berk007 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    senin gibi adamda kimbilir ne oynatıcılar vardır, bunu da indiriver

  3. #3
    63owen63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    8.301
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sadece her araç için degil, içindeki kişi sayısı,hava şartları,asfalt kalitesi, kullanıcı sürüş karakterine göre bile degişliklik gösterebilir.

    Konuyla ilgili güzel dökümanlar var , okumak isteyenler için.

    http://www.modelsitesi.com/makaleler/chassis/index.htm

    RcTek - Radio Controlled Model Car Handling Main Section Page
    Polo TDI WRC İsot Edition / Powered by İsot

    Instagram : mehmetguliaytar

  4. #4
    0zan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    862
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dökümanları okudum.. İhtiyacım olan ayarlar tamamen İstanbul Park içindir;

    İstanbul Parka girip de daha sonra ihtiyaca göre gerekli ayar güncellemeleri yapan arkadaşlarımın önerilerini merakla bekliyorum

  5. #5
    dorukky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    london
    Mesaj
    1.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben sx te önler -3 arkalar -1 camber kullanıyorum.Yol tutuş açısından coiloverda ön yaylar çok sert olunca atma problemi yaşadım şuan baya yumşalttım basıklık olarak aynı tutunma baya iyileşti

  6. #6
    0zan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    862
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dorukky Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben sx te önler -3 arkalar -1 camber kullanıyorum.Yol tutuş açısından coiloverda ön yaylar çok sert olunca atma problemi yaşadım şuan baya yumşalttım basıklık olarak aynı tutunma baya iyileşti
    önleri yumuşattığın vakit arkaları da aynı oranda yumuşattın mı?

    Misal 16 birim sertlik ayarı var ise ön-arka kaç birim olmalı?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •