arkadaslar su throttle body olayı hakkında fıkır edınmek ıstıorum tam olarak nedir, ne işe yarar,zararları,yararları nelerdir? bilgilendirirseniz sewınırm
arkadaslar su throttle body olayı hakkında fıkır edınmek ıstıorum tam olarak nedir, ne işe yarar,zararları,yararları nelerdir? bilgilendirirseniz sewınırm
GERMAN CAR, TURKISH DRIVER.
Hemen bildiğimi anlatayım
Bende allah kısmet ederse 2 ay sonra yaptıracağım belki.
Hava filtresi yerine ve emme manifoltuun yerine gelecek.
KOlple orası sökülerek montaş gerçekleşiyor.
Gelen borazanlar. her silindire ayrı bir hava girişi sağlıyo ynai her silindire ayrı hava filtresi gibi düşünebiliriz.
Buda basıncı ve yanmayı arttırıyor. etkibu tepkisi ise tabiki hada çok yanmamın karşılığında daha çok güç elde ediliyor.
+ları olarak ekstra güç elde ediyorsunuz.
- olarak düşürsen aracın yakıt tüketimi artıyor ama trothel den sonra bi güzel Chip yapılırsa daha başarılı bir işlem edlde edersiniz.
Yeterince açıklayıcı olmuşumdurt umarım![]()
Bu resimdekilerde Trothl body uygulandıktan sonraki fark ı anlatabilmek için buyrun
İsterseninz yukarıdaki gibi açıkta kullanabilirsiniz ama bazı markalarıda borazanlara uyun filtreler var yanma odasına pislik gitmesin bence ben bölyle kullanmayı planlıyorum
![]()
Bu arada ufak bi dip not borazan sistemi aşırı beslemeye girmiyor tamamı ile atmosferiktir.
Yani atmosferik besleme oluyor.
Tahmini (+/-) ne kadar güç elde edilebilir bu işlemle ? Ve maliyeti nedir?
✵ Belong to beyond of your horizon. ✵
çok ince işçilik gerektirir.. biraz zahmetlidir yüksek sıkıştırma ve yüksek derece egzantrikle verimi daha fazla olabilir atmosferik olarak düşünülüyor ise.. bunu yaptıktan sonra yazılımı yenilemek de şart oluyor..
ben 1000 lira gibi bir fiyata konuşmuştum bir kaç ay önce sadece borazan için.
Birde Chip uygulanacak tabiki aşşa yukarı bana 1200 belki olabilir. tabi aracına göre değişiyor borazanı pahalı olabilir.
Benim alacağım borazan Pug Sport. inşallah değinde mal satılmasın koyarım buraya![]()
bilgiler için cok thx peki yapılan aracın piston silindir yapısının uygunluguna bakılması şart değlmi yani yapıp 2kere bastıktan sonra patlamaması için piston yapılarını degişmesi gerkrmi(araca gore)
GERMAN CAR, TURKISH DRIVER.
yani hem emme manıfoldu hemde hava filtresi ıptal thrbdy dırek emme manifolda monte edilior
GERMAN CAR, TURKISH DRIVER.
Piston şart değil hiç bir zorlanma veya erime patlama çatlama olacağını sanmıyorum çünkü stock motora yapıyorum öyle bir durum olacak olsaydı ustam banan pistonda gerekli derdi.
Öyle bir mevzu yok yani.
Evet emme manifoltu komple iptal oluyor yerine borazanlar geliyor.
Bir arkadaşta sormuştu cevap vermeyi unuttum bu uygulama benim aracıma
25-30 Hp gibi birşey verecekmiş Yazılımla birlikte
Piston gerekmez, ancak emiş ve yanma kuvvetleneceği için komple eksoz iyi olur...hatta dedereceli egzantrk ile süper olur... Bence pistonsuz, egzantriksiz motorda kullanmanın bir manası yok ama.
En öenmlisi çok iyi bir yazılım hazıramak ya da kullanmak ve doğru ayar gerekiyor... Yazılım ve ayar tutmaz ise hem kullanımı hem tüketimi eziyet oluyor...
Bir kaç yerle hem ben hemde bu uygulamayı saxo aracına yaptırmak isteyen bi abim konuşmuştu.. genel olarak aracın özelliklerinde egzantrik olmasına rağmen gereksiz bir uygulama olucağı yönündeydi söyliyeyim.. Ayrıca dediğim gibi ciddi manada ince işçilik gerekir.. Erel senin 30 hp alman yada bu vaad bana aşırı geldi söyliyeyim.. Daha önce yapılmış uygulaması var mı tr de?
fazla hava grınce yanma odasındakı yanma daha cabuk ve hızlı olacagı için patlama flan olurmu dye sordum yani zmanla tabe sana şimdiden kazasız belasız basmalar dilerim
GERMAN CAR, TURKISH DRIVER.
Piston tepe noktasında yakıt ve oksijeni daha fazla sıkıştırıyor... yani alanı daraltıyor, ateşleme ile patlama olduğunda dar alanda daha fazla yakıt ve hava patlayınca çok daha yüksek tazyikle itiş gücü oluşturuyor. Ancak yüksek sıkıştırmalı piston kullanımda sıkıştırma esnasında erken patlamayı önlemek için yüksek oktan benzin kullanmalısın...
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)