User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
43 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Throttle Body???

  1. #1
    paliojet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    35
    Şehir
    helsinki,adana
    Mesaj
    254
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Throttle Body???

    arkadaslar su throttle body olayı hakkında fıkır edınmek ıstıorum tam olarak nedir, ne işe yarar,zararları,yararları nelerdir? bilgilendirirseniz sewınırm
    GERMAN CAR, TURKISH DRIVER.

  2. #2
    paliojet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    35
    Şehir
    helsinki,adana
    Mesaj
    254
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kimse yokmu yaw
    GERMAN CAR, TURKISH DRIVER.

  3. #3
    -ER- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    36
    Şehir
    Muğla - İstanbul
    Mesaj
    6.392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hemen bildiğimi anlatayım

    Bende allah kısmet ederse 2 ay sonra yaptıracağım belki.

    Hava filtresi yerine ve emme manifoltuun yerine gelecek.
    KOlple orası sökülerek montaş gerçekleşiyor.

    Gelen borazanlar. her silindire ayrı bir hava girişi sağlıyo ynai her silindire ayrı hava filtresi gibi düşünebiliriz.

    Buda basıncı ve yanmayı arttırıyor. etkibu tepkisi ise tabiki hada çok yanmamın karşılığında daha çok güç elde ediliyor.
    +ları olarak ekstra güç elde ediyorsunuz.
    - olarak düşürsen aracın yakıt tüketimi artıyor ama trothel den sonra bi güzel Chip yapılırsa daha başarılı bir işlem edlde edersiniz.
    Yeterince açıklayıcı olmuşumdurt umarım

  4. #4
    -ER- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    36
    Şehir
    Muğla - İstanbul
    Mesaj
    6.392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu resimdeki motor Standart bi 306 Gti motoru


  5. #5
    -ER- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    36
    Şehir
    Muğla - İstanbul
    Mesaj
    6.392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu resimdekilerde Trothl body uygulandıktan sonraki fark ı anlatabilmek için buyrun






    İsterseninz yukarıdaki gibi açıkta kullanabilirsiniz ama bazı markalarıda borazanlara uyun filtreler var yanma odasına pislik gitmesin bence ben bölyle kullanmayı planlıyorum


  6. #6
    -ER- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    36
    Şehir
    Muğla - İstanbul
    Mesaj
    6.392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu arada ufak bi dip not borazan sistemi aşırı beslemeye girmiyor tamamı ile atmosferiktir.
    Yani atmosferik besleme oluyor.

  7. #7
    Absinthé - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Çekmeköy-İstanbul
    Mesaj
    1.152
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tahmini (+/-) ne kadar güç elde edilebilir bu işlemle ? Ve maliyeti nedir?
    Belong to beyond of your horizon.

  8. #8
    ...... Sefa_vts - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.729
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çok ince işçilik gerektirir.. biraz zahmetlidir yüksek sıkıştırma ve yüksek derece egzantrikle verimi daha fazla olabilir atmosferik olarak düşünülüyor ise.. bunu yaptıktan sonra yazılımı yenilemek de şart oluyor..

  9. #9
    -ER- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    36
    Şehir
    Muğla - İstanbul
    Mesaj
    6.392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Absinthé Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tahmini (+/-) ne kadar güç elde edilebilir bu işlemle ? Ve maliyeti nedir?

    ben 1000 lira gibi bir fiyata konuşmuştum bir kaç ay önce sadece borazan için.
    Birde Chip uygulanacak tabiki aşşa yukarı bana 1200 belki olabilir. tabi aracına göre değişiyor borazanı pahalı olabilir.
    Benim alacağım borazan Pug Sport. inşallah değinde mal satılmasın koyarım buraya

  10. #10
    paliojet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    35
    Şehir
    helsinki,adana
    Mesaj
    254
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bilgiler için cok thx peki yapılan aracın piston silindir yapısının uygunluguna bakılması şart değlmi yani yapıp 2kere bastıktan sonra patlamaması için piston yapılarını degişmesi gerkrmi(araca gore)
    GERMAN CAR, TURKISH DRIVER.

  11. #11
    paliojet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    35
    Şehir
    helsinki,adana
    Mesaj
    254
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yani hem emme manıfoldu hemde hava filtresi ıptal thrbdy dırek emme manifolda monte edilior
    GERMAN CAR, TURKISH DRIVER.

  12. #12
    -ER- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    36
    Şehir
    Muğla - İstanbul
    Mesaj
    6.392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı partner Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bilgiler için cok thx peki yapılan aracın piston silindir yapısının uygunluguna bakılması şart değlmi yani yapıp 2kere bastıktan sonra patlamaması için piston yapılarını degişmesi gerkrmi(araca gore)
    Alıntı partner Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yani hem emme manıfoldu hemde hava filtresi ıptal thrbdy dırek emme manifolda monte edilior
    Piston şart değil hiç bir zorlanma veya erime patlama çatlama olacağını sanmıyorum çünkü stock motora yapıyorum öyle bir durum olacak olsaydı ustam banan pistonda gerekli derdi.
    Öyle bir mevzu yok yani.
    Evet emme manifoltu komple iptal oluyor yerine borazanlar geliyor.

    Bir arkadaşta sormuştu cevap vermeyi unuttum bu uygulama benim aracıma
    25-30 Hp gibi birşey verecekmiş Yazılımla birlikte

  13. #13
    Safak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.607
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Piston gerekmez, ancak emiş ve yanma kuvvetleneceği için komple eksoz iyi olur...hatta dedereceli egzantrk ile süper olur... Bence pistonsuz, egzantriksiz motorda kullanmanın bir manası yok ama.

    En öenmlisi çok iyi bir yazılım hazıramak ya da kullanmak ve doğru ayar gerekiyor... Yazılım ve ayar tutmaz ise hem kullanımı hem tüketimi eziyet oluyor...

  14. #14
    -ER- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    36
    Şehir
    Muğla - İstanbul
    Mesaj
    6.392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Safak-e30 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Piston gerekmez, ancak emiş ve yanma kuvvetleneceği için komple eksoz iyi olur...hatta dedereceli egzantrk ile süper olur... Bence pistonsuz, egzantriksiz motorda kullanmanın bir manası yok ama.

    En öenmlisi çok iyi bir yazılım hazıramak ya da kullanmak ve doğru ayar gerekiyor... Yazılım ve ayar tutmaz ise hem kullanımı hem tüketimi eziyet oluyor...
    Egsoz sistemim var egzantrik de var onu bir süre sonra alabileceğim ancak ama düşük orj pistonların kaldıracağı birşey olacak. şimdi PT kaç oluyor bilmiyorum
    Öylece güzel birşeyler çıkar artık bana yani. Arkadaş hangi araca yapacak bilmiyorum.

  15. #15
    Safak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.607
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yok pistonun kaldırmaması açısından değil...Yüksek sıkıştırma piston kullanımlarında demek istedim.

  16. #16
    ...... Sefa_vts - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.729
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bir kaç yerle hem ben hemde bu uygulamayı saxo aracına yaptırmak isteyen bi abim konuşmuştu.. genel olarak aracın özelliklerinde egzantrik olmasına rağmen gereksiz bir uygulama olucağı yönündeydi söyliyeyim.. Ayrıca dediğim gibi ciddi manada ince işçilik gerekir.. Erel senin 30 hp alman yada bu vaad bana aşırı geldi söyliyeyim.. Daha önce yapılmış uygulaması var mı tr de?

  17. #17
    -ER- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    36
    Şehir
    Muğla - İstanbul
    Mesaj
    6.392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Safak-e30 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yok pistonun kaldırmaması açısından değil...Yüksek sıkıştırma piston kullanımlarında demek istedim.
    Anladım
    Pistondaki yanma odası daha geniş mi olunca sıkıştırma aartıyordu daha dar olunca mı ?

    Dar die hatırlıyorum doğrumudur ?

  18. #18
    paliojet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    35
    Şehir
    helsinki,adana
    Mesaj
    254
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    fazla hava grınce yanma odasındakı yanma daha cabuk ve hızlı olacagı için patlama flan olurmu dye sordum yani zmanla tabe sana şimdiden kazasız belasız basmalar dilerim
    GERMAN CAR, TURKISH DRIVER.

  19. #19
    Safak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.607
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Piston tepe noktasında yakıt ve oksijeni daha fazla sıkıştırıyor... yani alanı daraltıyor, ateşleme ile patlama olduğunda dar alanda daha fazla yakıt ve hava patlayınca çok daha yüksek tazyikle itiş gücü oluşturuyor. Ancak yüksek sıkıştırmalı piston kullanımda sıkıştırma esnasında erken patlamayı önlemek için yüksek oktan benzin kullanmalısın...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •