User Tag List

9 sonuçtan 1 ile 9 arası

Konu: NGK BR8EIX vs NGK B8EGV buji?

  1. #1
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Thumbs up NGK BR8EIX vs NGK B8EGV buji?

    BR8EIX iridyum bujiden kullanan oldumu aracında hiç ?

    birde BPR8EIX modeli var onun farkını bilen varmı?


    Edit:
    biraz detay vereyim
    aracın orjinal bujileri bosch WR6DTC 4 tırnak (alfaromeo 155 Q4)
    ben chipleyince ve basıncı açınca ngk B8EGV yarış bujisi kullanıyordum
    yurt dışında lancia deltalarda hep bunu kullanıyorlar, motor aynı.

    fakat son günlerde iridium bujiye kafayı taktım BR8EIX
    tecrübesi olan varmı?
    ateşleme voltajını yükseltmek gerekirmi ?

    B8EGV bildiğim kadarıyla bakır elektrotlu ve yarış araçlarında kullanıyorlar
    üzerinde yazıyor zaten ama ömrü kısa. ~5bin

    BR8EIX ise yanlışım yoksa ömrü rahat bir ~40bin gider ve mitsubisi evolarda kullanıyorlar.
    Birde yukarıda sorduğum üzere BPR8EIX olan var, onun farkını bilmiyorum..

    birazda resim falan çektim, mikroskop kullandım
    iridium bujinin tam ucunda sonradan kaynaklanmış yuvarlak bir parça var sanırım iridyum dedikleri o?


    orjinal Q4 bujisi bosch WR6DTC



    işte B8EGV ve BR8EIX yan yana


    B8EGV yakın çekim1


    B8EGV yakın çekim2



    BR8EIX yakın çekim1


    BR8EIX yakın çekim2

  2. #2
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    forumda yokmu buji ile kafayı bozmuş bilgili biri?
    listeye bir buji daha eklendi

    BR8EIX
    BPR8EIX
    BKR8EIX

  3. #3
    stlegal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    49
    Şehir
    Shell Beach
    Mesaj
    6.988
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)


    iridium ateşlemesi biraz daha kuvvetli fakat normal kullanılan bujilere göre çok aşırı zengin formda çalışmayı sevmeyen bir karakteri var hatta cold startta boğulduğu zaman (ayar sırasında mesala) tekliyerek çalışmalar yapar.temiz bir ayar yapıldıktan sonra tercih edilmesi lazım genelde bu tamamen benim şahsi fikrim..
    Kurt kışı geçirir yediği ayazı unutmaz..

  4. #4
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ateşleme voltajını yükseltmek gerekebilir bununla ilgili bir döküman vardı elimde ama şimdi bulamadım.Genelde iridyum olsun platinyum vs. olsun yüksek ateşleme gerilimleri için tercih edilirler.Sıradan bujilerin tırnak ve elektrot kısımları yükseltilmiş ateşleme geriliminden ötürü kısa zamanda zarar görüp eridiği için bu seri bujiler tercih ediliyor.Ayrıca bu şekilde üst sınıf bujiye geçiş yapıldıktan sonra yeniden avans ayarı yapılması gerekebilir.

    İridyum denilen madde demirden çok daha sert ve iletkenliği çok daha iyi bir maddedir.Bakır olanının ömrünün kısa olması normal bakır daha yumuşak bir malzemedir ancak iletkenliği iridyum dan daha iyidir.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  5. #5
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende deminden beri araştırıyorum şunlar ortaya çıktı

    B8EGV
    yarış bujisi
    Electrode Material: Gold Palladium
    Projection Type:Non Projected
    Resistor:No

    BR8EIX,
    Projection Type:Non Projected
    Electrode Material:Iridium
    Resistor:YES

    BPR8EIX
    Projection Type:Projected
    Electrode Material:Iridium
    Resistor:YES

    BKR8EIX
    Projection Type:Projected
    Electrode Material:Iridium
    Resistor:YES

    burada ismi geçen K, 16 lık buji demek oluyor
    yani japon bujileri gibi anahtarı daha küçük



  6. #6
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı stlegal Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    iridium ateşlemesi biraz daha kuvvetli fakat normal kullanılan bujilere göre çok aşırı zengin formda çalışmayı sevmeyen bir karakteri var hatta cold startta boğulduğu zaman (ayar sırasında mesala) tekliyerek çalışmalar yapar.temiz bir ayar yapıldıktan sonra tercih edilmesi lazım genelde bu tamamen benim şahsi fikrim..
    kesinlikle doğru tespit, aynısı başıma geldi hatta aklıma geldi pazardan önce geri takayım NGK ları unuttum takmayı
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  7. #7
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    zengini sevmeyen buji, fakir hastası
    halkın çocuğu

    ben yazdıklarınızdan şunu anlıyorum
    kuvvetli ateşleme bobini olması lazım
    yoksa eğer zengin karışım olursa buji tam çakamıyor
    yada yüksek turbo basıncı + zengin karışım.

    çok zengin karışım, sanki ateşe su serpmek gibi
    buradaki su=benzin oluyor
    biraz komik kaçabilir ama vuruntu sırasında fazla benzin gönderilirki silindir iç ısı düşsün
    onun gibin

    yani 2 tane yüksek voltajlı bobin olmadan bu iş olmayacak gibi ?

  8. #8
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abi senin bobin projesi ne oldu?
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  9. #9
    stlegal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    49
    Şehir
    Shell Beach
    Mesaj
    6.988
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    zengini sevmeyen buji, fakir hastası
    halkın çocuğu

    ben yazdıklarınızdan şunu anlıyorum
    kuvvetli ateşleme bobini olması lazım
    yoksa eğer zengin karışım olursa buji tam çakamıyor
    yada yüksek turbo basıncı + zengin karışım.

    çok zengin karışım, sanki ateşe su serpmek gibi
    buradaki su=benzin oluyor
    biraz komik kaçabilir ama vuruntu sırasında fazla benzin gönderilirki silindir iç ısı düşsün
    onun gibin

    yani 2 tane yüksek voltajlı bobin olmadan bu iş olmayacak gibi ?
    abi iridium buji için şart değil yüksek voltaj aynı bobinde yüksek ateşleme isityorsan vpover bujilere bakın çabuk biter buji ama maximum ateşleme sağlarsın
    Kurt kışı geçirir yediği ayazı unutmaz..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •