User Tag List

10 sonuçtan 1 ile 10 arası

Konu: Küçük cvt tarzı vites kutusu hakkında yardım

  1. #1
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.372
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Küçük cvt tarzı vites kutusu hakkında yardım

    Pat diye giricem lafa. Arkadaşlar, abiler elektirikli bir motor için Nuvinci cvp tarzında mümkün olduğunca küçük, mümkün olduğunca hafif, değişken oranlı vites kutusuna ihtiyacım var.

    Söz konusu vites kutusunun 25 Nm kadar giriş torkuna dayanması ve vites değişimlerinde geleneksel vites kutularındaki gibi 1 2 3 şeklinde senkromenç dişli vs kullanmaması gerekiyor (planetary dişliler olabilir). Vites geçişlerinde elektirik motorundan hiç güç kesmemeli ve debriyaj balatası gibi sistemlerle aktarma sistemini ve motoru birbirinden ayırmamalıyım çünkü. Birde son olarak kavrama hidrolik yağıyla sağlanmamalı, çünkü neredeyse hiç güç kaybı şansım yok :/

    Hazır bi sistem de olabilir, elde yapılacak birşeyde nasıl bişey yapabiliriz tıkandım
    Herkesin yardımlarını fikirlerini önerilerini merakla bekliyorum

    Nuvinci animasyonu
    BORKED
    N360: Funktionsweise einer NuVinci Gangschaltung - YouTube

    Şimdiden herkese teşekkürler


    Edit düzeltme: giriş torku olarak 20 25 nm ye dayanması yeterli, çıkış torku olarak 60-70 nm ye dayanmalı

  2. #2
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.372
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sabah günceli çekeyim.

    sistemin illaki bunun gibi derli toplu olmasına da gerek yok zincirli-kayışlı falanda olur

  3. #3

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Denizli
    Mesaj
    1.075
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bisiklette kullanacak olsan al bir takım NuVinci N360 tak geç diyecem ama.. Elektrikli motor diyorsun
    Sürekli Değişken Aktarmayı daha önce bu tarz elektrikli motorda kullanan olmuş mu peki ?
    Edeple gelen, lütufla gider.

  4. #4
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.372
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çok daha düşük güçlü bi elektirik motoruyla kullanmışlar ve çalışmış ama bizdeki motor onun en az 2 katı gücünde Nuvinci ile iletişime geçtik kesin bişey söyleyemediler. Söyledikleri sınıra çok yakın bi güçten bahsediyorsunuz, kırılada bilir kırılmaya da


    Bu arada sistemin bisiklet jant göbeğine sığacak kadar küçük olmasıda gerekmiyor, her halükarda motor-vites kutusu- tekerlek şeklinde bir hattı izleyecek sistem..

    bir güncel daha olsun yokmu fikir önerisi

  5. #5
    cXe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Burdur-Kütahya
    Mesaj
    657
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    scooter motorların şanzımanları da cvt diye biliyorum, motorlar güç olarak da 15nm nin altındadır bir araştırın isterseniz çıkma birşey ayarlanır belki
    Alıntı mehmet767 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kardeşim bence maf sensörü yada westgate.
    Alıntı capri Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aracta ikiside yok ama

  6. #6
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Scooter cvtlerini kullanabilirsin. Zamanında kullandığım Suzuki Burgman'ın şanzımanı cvt idi mesela. İstediklerini tam anlamıyla karşılayabilecek durumda. Çıkmasını alıp kullanabilirsin. Fiyat bilgim yok ama projeni zorlayacak rakam olacağını sanmam.

  7. #7
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.372
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    motorsiklet cvtlerinden hidrolik yağıyla kavrama sağlıyor düşüncesiyle kaçıyordum ama suzuki merkezkaçı kullanmış onu iyice bi araştırayım ben istekleri tamamen karşılayacak gibi

  8. #8
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Y.Emre Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    motorsiklet cvtlerinden hidrolik yağıyla kavrama sağlıyor düşüncesiyle kaçıyordum ama suzuki merkezkaçı kullanmış onu iyice bi araştırayım ben istekleri tamamen karşılayacak gibi
    Aynen öyle. Birde yaygınlaştımı bilmiyorum ecvt sistemleri kullanılıyordu scooterlarda. servo motorlu bir sistem,hem elektrikli sitemlerle daha entegre olmuş olur. Onlarıda araştrabilirsin.

  9. #9
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.372
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kullanılabilir elektrik kaynağı sınırlandırılmış, belli bir miktardan fazla elektrik kullanma şansım yok o yüzden tüm elektriği motora ayırmak zorundayım. bu tarz sistemleri tam anlamıyla mekanik kullanmam gerek ufak tefek yağsız cvtler de olduğunu görmek güzel oldu teşekkürler iyice bi araştırıyorum

  10. #10
    cXe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Burdur-Kütahya
    Mesaj
    657
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şanzıman sistemi mekanik kuvvetle çalışıyor olsa da bu gücü yine ana elektrik motorundan sağlayacak o nedenle hidrolik, servo motor yada mekanik olarak çalışması ana motora aşağı yukarı aynı güçte yük bindirecektir.
    Alıntı mehmet767 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kardeşim bence maf sensörü yada westgate.
    Alıntı capri Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aracta ikiside yok ama

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •