User Tag List

16 sonuçtan 1 ile 16 arası

Konu: Turbo seçimi hakkında

  1. #1
    Masterpiece - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    29
    Şehir
    Isparta
    Mesaj
    872
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Turbo seçimi hakkında

    Uzun süredir hem site içinde hemde yurtdığı sitelerinde derinlemesine bi araştırma yaptım fakat hala bir sonuca varamayınca sizlerden yardım almak istedim

    Turbonun kullanılacağı araç 307 1.6 XS (TU5JP4-106 gti ile birkaç farklılığı hariç aynı)
    Hedeflenen güç 230-250 HP civarı (min.220)

    Hangi turbolar ile kaç bar basarak bu güçleri alabiliriz ? ( Stock motor içi ile )
    Araç günlük kullanılacak ve en az 1 yıl kullanmayı düşünüyorum yani sağlıklı olması öncelikli.

    Uzun araştırmalarım sonucu GT25R(gt2554) ile bu güçlere 1 bar civarı ile ulaşıldığını gördüm bu turbo ile 1 bar civarı STOCK motoru kırma riski yaşarmıyız ?
    Mapped by DR.ECU

  2. #2
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.115
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.6 307 pejoyu 200+ beygir yapıcaksın. motor içi stock olucak ve 1 yıl kırmadan gazlıcaksın?

    imzandaki senna dan yaptığın alıntıyı cevap olarak düşüne bilirsin
    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)

  3. #3
    Masterpiece - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    29
    Şehir
    Isparta
    Mesaj
    872
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı GokhanRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1.6 307 pejoyu 200+ beygir yapıcaksın. motor içi stock olucak ve 1 yıl kırmadan gazlıcaksın?

    imzandaki senna dan yaptığın alıntıyı cevap olarak düşüne bilirsin
    Peugeot 206 TU5JP4 Turbo GT25R

    The beauty of the TU 16v engines is that, with the right modifications and tuning, they can easily take up to 300 hp with stock pistons and rods, making it a very cost efficient small displacement engine to modify.
    Benim ingilizcem iyi deil yazıda mı bi yanlışlık var acaba , yada projede ?
    Mapped by DR.ECU

  4. #4
    Masterpiece - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    29
    Şehir
    Isparta
    Mesaj
    872
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Güncel diyim
    Mapped by DR.ECU

  5. #5
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.115
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Masterpiece Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peugeot 206 TU5JP4 Turbo GT25R



    Benim ingilizcem iyi deil yazıda mı bi yanlışlık var acaba , yada projede ?
    şimdi o araç günlük ne kadar kullanılmış? oradaki fotolar ve yazılar dışında yani nasıl etkinliklere katılmış bunlar muamma malesef..

    inşaallah kaldırabiliyordur. ama ben pejoya o kadar güvenemiyorum. zira türkiyede 2-3 defa denendi stok motor daha 150 beygir gezerken 4-5 ay geçmeden kırdı.

    sonra o aracı forgedladık 200 hp yaptık birdaha sorun yaşamadı. ayarınıda piyasada en iyiler olarak bilinenlerden biri yaptı. ki gerçekten işinin ehli birisi.

    yapılırsa trafikte gazlanmazsa sadece yarıştan yarışa bir süre dayanır diye düşünüyorum. ama günlük kullanımda olabilitesi varmı bilmiyorum 230lu beygirlerin.

    inşaallah vardır da yapılır. sonuçta 5 sene oldu belki o zamandan bu zamana bişeyler değişmiştir.
    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)

  6. #6
    Masterpiece - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    29
    Şehir
    Isparta
    Mesaj
    872
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı GokhanRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şimdi o araç günlük ne kadar kullanılmış? oradaki fotolar ve yazılar dışında yani nasıl etkinliklere katılmış bunlar muamma malesef..

    inşaallah kaldırabiliyordur. ama ben pejoya o kadar güvenemiyorum. zira türkiyede 2-3 defa denendi stok motor daha 150 beygir gezerken 4-5 ay geçmeden kırdı.

    sonra o aracı forgedladık 200 hp yaptık birdaha sorun yaşamadı. ayarınıda piyasada en iyiler olarak bilinenlerden biri yaptı. ki gerçekten işinin ehli birisi.

    yapılırsa trafikte gazlanmazsa sadece yarıştan yarışa bir süre dayanır diye düşünüyorum. ama günlük kullanımda olabilitesi varmı bilmiyorum 230lu beygirlerin.

    inşaallah vardır da yapılır. sonuçta 5 sene oldu belki o zamandan bu zamana bişeyler değişmiştir.

    Forgedlama düşüncesi zaten aklımdaydı abi fakat linkini verdiğim yerde stock halinin 300 HP yi destekliyor yazması kafamı karıştırdı.

    Ha destekliyordur fakat bende uzun süreli sağlıklı bir motor olacağını düşünmüyorum.Forged yapıp kafa rahat binmek en iyisi.

    Sizin yaptığınız araçta forged parçaları ne kullandınız acaba abi , o konuda biraz bilgi verebilirmisin rica etsem ?
    Mapped by DR.ECU

  7. #7
    wrcsinan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    528
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    TU5 de motor içine girmeden 230-250 hp imkansız denebilir. turbo hem fiyat olarak hem uğraş olarak yorar.

    bence en uygun şekilde ve problemsiz binmek istiyorsan pt51 egzantrik. 106gti header, filtre , yazılımm cart curt 150 - 160 hp alabilirsiniz rahat. totalde 2000 e mal olur

  8. #8
    civelek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    SARIYER merkez
    Mesaj
    1.591
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Madem 106 motoru ile ayni bence turbo fantazi olur ve uzer atmo yapiip keyif yapmak varken yiginlada parca var 160 hplerde cokkeyifli vede sorunsuz makina olur
    '' Titremene gerek yok, ben kral değilim. Kureyşli kuru ekmek yiyen bir kadının oğluyum..!!'' Hz.Muhammed s.a.v

  9. #9

    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.852
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    T3 turbo ile alabilirsin 1barda hedeflediğin gücü

  10. #10
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Decompression plate ile (kalın conta) sıkıştırmayı 9 seviyesine indirip 250 hp baya bir km yapabilirsin. Türkiye'de turbo 106 kırımların çoğu aç gözlülükten yada aracı beyin olmadan chip ile yürütmeye çalışmaktan olmuştur. Eğer aracın motor kondisyonu yerinde ise kompressyon testi sonucu gerekirse conta takmak için kapak açılınca yapılacak kontrollerden sonra gerekli tüm elektronik ekipmanlara sahip isen 220 hp ile baya bir km yaparsın. Bu işin senesi olmaz kmsi olur.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  11. #11
    Masterpiece - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    29
    Şehir
    Isparta
    Mesaj
    872
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Decompression plate ile (kalın conta) sıkıştırmayı 9 seviyesine indirip 250 hp baya bir km yapabilirsin. Türkiye'de turbo 106 kırımların çoğu aç gözlülükten yada aracı beyin olmadan chip ile yürütmeye çalışmaktan olmuştur. Eğer aracın motor kondisyonu yerinde ise kompressyon testi sonucu gerekirse conta takmak için kapak açılınca yapılacak kontrollerden sonra gerekli tüm elektronik ekipmanlara sahip isen 220 hp ile baya bir km yaparsın. Bu işin senesi olmaz kmsi olur.
    Zaten sıkıştırmayı düşürüp yapma aklımda yurtdışında da öyle yapılmış çünkü daha fazla güç alabilmek adına.
    Mapped by DR.ECU

  12. #12
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Decompression plate ile (kalın conta) sıkıştırmayı 9 seviyesine indirip 250 hp baya bir km yapabilirsin. Türkiye'de turbo 106 kırımların çoğu aç gözlülükten yada aracı beyin olmadan chip ile yürütmeye çalışmaktan olmuştur. Eğer aracın motor kondisyonu yerinde ise kompressyon testi sonucu gerekirse conta takmak için kapak açılınca yapılacak kontrollerden sonra gerekli tüm elektronik ekipmanlara sahip isen 220 hp ile baya bir km yaparsın. Bu işin senesi olmaz kmsi olur.


    Schumiye kesinlikle katılıyorum yaklaşık 30.000 km stock, sıkıştırılması düşürülmüş motorla turbo olarak eski aracımı kullandım debriyaj hariç motordan yana bi sorun yaşamadım hatta pistonlarım depoda yatıyo hatıra olarak

    Turbo olarak 2.0 gc8 lerden çıkan tdo4 turbo ile istediğin güçlere çıkman çok kolay olucaktır hem boyut olarak gt25 den ufak olduğundan yer konusundada sıkıntı yaşamazsın

  13. #13
    Masterpiece - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    29
    Şehir
    Isparta
    Mesaj
    872
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı boosted_pug Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster


    Schumiye kesinlikle katılıyorum yaklaşık 30.000 km stock, sıkıştırılması düşürülmüş motorla turbo olarak eski aracımı kullandım debriyaj hariç motordan yana bi sorun yaşamadım hatta pistonlarım depoda yatıyo hatıra olarak

    Turbo olarak 2.0 gc8 lerden çıkan tdo4 turbo ile istediğin güçlere çıkman çok kolay olucaktır hem boyut olarak gt25 den ufak olduğundan yer konusundada sıkıntı yaşamazsın
    tdo4 turboyla 230 civarı güçlere 1 bar civarı ulaşırım sanırım ?

    Benimde aklımdan geçen gt28r ile 0.8 barda bu gücü yakalasak daha mı iyi olur acaba ?
    Mapped by DR.ECU

  14. #14
    1998corsa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.420
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    td05 turbo var elimde istersen uygun rakama göndereblirim

  15. #15
    Masterpiece - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    29
    Şehir
    Isparta
    Mesaj
    872
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 1998corsa Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    td05 turbo var elimde istersen uygun rakama göndereblirim
    İlk etapta büyük gelir biraz teşekkürler

    alt devirlerde spool eden bir turbo tercih edeceğim , yazdığım gibi araç günlük kullanılacak üst devirde gelen bir turbo işime yaramaz
    Mapped by DR.ECU

  16. #16

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    50
    Şehir
    Muğla
    Mesaj
    290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yabancı kaynaklı bir dergide şöyle bir yorum okudum.
    Turbolu motorlardaki kompresyon oranı ile turbo basıncı arasındaki ilişki şöyle hesaplanıyor:

    Kompresyon oranı x ( turbo basıncı + 1) = maksimum 16 olmalıdır.

    Alıntıdır;
    Örneğin R5 GT Turbo: Kompresyon oranı 7.9:1, turbo basıncı 0.7 bar. 7.9 *(0.7+1)=13.43 (normal 115 HP haliyle). Bu motor bu kompresyon oranı ile maksimum 1.02 bar kullanabilir (avansı ile oynanmadığı sürece), 7.9*(1.02+l)=l6.00 (135 HP civarlarına geliyor). Bu yazılanları biz deneyerek doğruladık. R5 GT Turbo'ya kompresyon oranı 6.6 olan Group A pistonlar koyduk ve turbo basıncını açmaya başladık en son 1.4 bardan sonra avans vurmaya başladı. Yani 6.6*(1.4+1)=15.84 oranı bizi doğrulanmış oldu

    TD04 yeterli bir turbodur. 270 bg e kadar verimlidir..

    Konuyla ilgili zamanında araştırmam olmuştu..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •