Ethanolu deponuza nasil koyuyorsunuz?
Kucuk elektrikli pompa falan kullanan varsa ne tavsiye eder yoksa herkes basit sekilde depoya sise huni kesip ayarlayip deligi mi tutturmaya calisiyor?
Depo basina az miktarda koyan varsa nasil ayristiriyosunuz?
Ethanolu deponuza nasil koyuyorsunuz?
Kucuk elektrikli pompa falan kullanan varsa ne tavsiye eder yoksa herkes basit sekilde depoya sise huni kesip ayarlayip deligi mi tutturmaya calisiyor?
Depo basina az miktarda koyan varsa nasil ayristiriyosunuz?
ben her depoda 5 er litrelik bidonları kullanarak ve bauhausta çok güzel bi huni var onu kullanarak koyuyorum..
E85 yada E100 kullandığımda da etanol varilinin içine bildiğimiz araba benzin pompasının ucuna bi hortum uydurdum onu daldırarak depoya basıyorum, gayet hızlı oluyor..
Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr
marketlerde siyah bi huni satılıyo içinde filtresiyle beraber o çok işe yarıyor
ben şöle yaptım...bi tane bidon kapağının üstünü kestim ona 19luk bidonların su basma zımbırtısını yapıştırdım....bidon boyuncada hortum ekledim içeri...debiside güzel 40litreyi 5dk gibi sürede basıyor
peki kaç litrey ne kadar koyuluyo? Saçma olucak ama 125 cc lik motora az miktar koysak sıkıntı yapar mı ?
yarı yarıya koyanda var 10 litrede 3 litre koyanda var tam dengini bende cözmüş degilim daha...
gariban 106 gti....
Peki ethanol taulon xsylin gibi yakitlar nereden temin edebiliriz? piston segman gomleklere zarari olur mu?
In vtec we trust.
"Birilerininde Anitkabir'i beklemesi lazim." Behzat Ç.
"Dude I almost had you." RIP Paul Walker.
Mapped by Dr. Ecu
Rebuilt by Hizli Rektifiye
Powered by Sistem Honda
lütfen bilen birisi teferruatlı acıklayabılırmı? motor ıcın mı arac ıcınmı yoksa ıkısı ıcınde faydalımı ?fayda ve zararları nelerdır? almak ıstesek nerdek alabılırız?depoya ben pet sıseyle bıle benzın dolduruyorum bunun koyulması neden bu kadar onemlı?cok mu ucucu ?fazla merak ıyı degıldır ama bılgılenme amacıyla soruyorum
bu konu ile ilgili çok derin anlatımların olduğu birkaç tane konu var o konuları aratırsanız daha yararlı olacaktır..
Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr
Kanka su zamana kadar boyle seyler hic kullanmadim, ulkemizde 97 oktan bile yok benzin, acikcasi neden olmasin diyorum, ama zarari olacaksa hic kullanmamak en iyisi.
Methonele ulastim fakat ethanol yada diger oktan arttiricilarla ilgili bir anlatim bulamadim.
Wurth oktan arttiricilari muadil midir bu tur yakitlara?
In vtec we trust.
"Birilerininde Anitkabir'i beklemesi lazim." Behzat Ç.
"Dude I almost had you." RIP Paul Walker.
Mapped by Dr. Ecu
Rebuilt by Hizli Rektifiye
Powered by Sistem Honda
Ethanol ile Methanolün aslında temel olarak en büyük farkı AFR değerii..
Ethanol AFR yi Methanole göre yarı yarıya daha az bozar..
Würth v.b. oktan artırıcıların içinde de benzeri malzemeler var o yüzden zaten birçok kişi onları kullanmak yerine direk alkol kullanmayı tercih ediyor..
AFR dengeleme olayı da bahsettiğim konularda olması lazım.
Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr
Onerileriniz icin tesekkur ederim.
Ethanol oktani arttirir birim miktardaki verdigi enerji benzinden daha azdir fakat afr degeri daha dusuktur yani yanmasi icin daha az hava gerekir. Bundan dolayi ayni guc icin benzinden daha fazla alkol yakarsiniz fakat motorun guc limiti yakit degil hava oldugundan ethanolle daha fazla guc alirsiniz. Yanma sirasina silindir icini sogutur ve oktan arttirdiginiz icin basinc ve avans acarak da guc alabilirsiniz. Fakat az miktarda kullanmanin biraz oktan arttirmaktan baska bi yarari olmaz. Esas yarari enjektor benzin pompasi buyuttukten sonra e85 e guzel bir ayarla donulerek %15 extra gucler elde edilebilir
kasaptan yağlı kağıt alın külah gibi kıvırın bu şekilde yer kaplamayan huniniz olucaktır
Ethanolun yararlari yukarda belirttigim gibi kontrollu yanmasi ve daha fazla guc vermesidir. ethanolun de methanolun de korozyon etkisi vardir. Methanolun daha fazladir. E85in guc potansiyeli methanolden daha iyidir e85in yakit sarfiyati normal benzine gore yaklasik %25 daha fazladir. Korozyon etkileri oldugu icin eski arclarin depo ve benzin yollari fazlasiyla asinabilir. Enjeltorlerin kaldirabilceginden fazla koyarsaniz motorunuz fazla lean calisabilir ya da yakit yetmeyeceginden stop edebilir. Yani miktarini ayarlamaniz onemli. Ayar yapmadan depoya koymanin pek bi anlami yoktur sadece oktani ve yakit sarfiyatinizi arttirir. Ayarsiz oldugu icin aracnz optimum degil eskisiyle hemen hemen ayni calisacaktir. En iyisi tunerinizla konusup ona gore karar vermek ayarini yapmaktir.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)