User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
51 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Doğuş Oto Problemi Sıfır Leon Boya Sorunu Yardım Lütfen....

  1. #1
    fore - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    42
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    788
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Doğuş Oto Problemi Sıfır Leon Boya Sorunu Yardım Lütfen....

    Selam herkese...
    Temmuz başında sıfır bir araç aldım.
    Bir arkadaşıma 2.el araba baktığımız sırada alet garip değerler verdiği için dur benimkinde kontrol edelim dedim ve abuk sabuk değerlerle karşılaştım. Başka aletle de kontrol ettim ve değerleri saçma sapan çıktı.

    Bunun üzerine Doğuş Esenyurt ile irtibata geçtim sonra gittim. Durumu anlattım sakince bana bu boya kalınlıklarının normal olduğuna dair yazı verin dedim tamam dediler ama üzerinde 3 hafta geçmesine rağmen vermediler.

    Bugün tekrar gittim yazım nerede diye. Gerek yok fabrika toleransları içinde normal dediler. İlle istiyorum dedim vs. bir sürü tantana, daha önceki gidişimdeki ekspertiz evrağına denk geldim şans eseri bunu istiyorum dedim.

    Önce veremeyiz dediler, sonra ısrar kavga kıyamet iş emri açtırıp o evrakı aldım. İlk ekspertizde km 5091, şu an 8bin olmak üzere.

    Servis danışmanı arkadaş 13 yıllık tecrübesine dayanarak bana arabada birşey olmadığını söyledi. Bu arada ben showroomda 7-8 tane daha Leon ölçtüm, ortalama 140-150 mikron değerler aldım hepsinden. Benim aracın formunu altta görebilirsiniz.

    En son, servis danışmanı merkezle görüşmüş, PDI ile birebir tuttuğunu, aracın durumunun normal olduğunu söyleyen yazı vereceğinizi söyledi. PDI raporunu da istedim haliyle vermedi yine Doğuş.

    Yine bu esnada kendi boya formenleri sağ arka kapının değişmiş olduğunu ama bunun fabrikada yapıldığını söyledi daha kimse kaş göz yapıp sus diyemeden..

    Bana verdikleri yazı aracın değerlerinin fabrika toleransları içinde olduuna dair.

    Altta ekspertiz raporu var Esenyurt Doğuş'un yaptığı. Bana tüm boyaların normal olduğu söyleniyor. Bu arada boyutu küçültmedne ekliyorum müsadenizle değerleri tam görebilmeniz için..

    Önceki konuları okudum, farklı farklı durumlar hepsi bir sonuca varamadım.

    Yardım ve fikirlerinize açığım nasıl bir yol izlemek gerektiği konusunda.. Ne yapmak gerekir?



    Uploaded with ImageShack.us

  2. #2
    By_emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    30
    Şehir
    Zeytinburnu
    Mesaj
    726
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ufak farkların normal olduğunu biliyorum 180-185 gibi , opel'de buna benzer bir sorun yaşamıştım

    Opeldeki sorun ise normalde 150 civarı boya kalınlığı benim aracımın ise 200 üstü bir değer var servisdeki arkadaş ile konuşmuştuk opel'in 10 aracından 5'i kalın boyalıymış çift boya yani ondan sonra rahatlamıştım
    05 Civic Vtec ||
    Emre Ayg..

    Herşey Türklük için

  3. #3
    volume81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul/Ataşehir
    Mesaj
    2.072
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    119 ile 226 arasındaki fark baya var sanırım fabrikasyon bir hata

  4. #4
    CGTY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2008
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.926
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sıfırken başına iş gelip, çaktırmadan boyanıp sıfır diye satılan arabalar oldu daha önce bayilerde. Tırdan düşen arabayı bile acımadan sıfır diye verdiler. Aracı teslim almadan kontrol edip bakmak gerekir bence boya değişen durumuna. Bana değerler normal gelmedi. Fabrikaya mail atıp gerçek değerleri isteyebilirsiniz. Elinize ulaşınca da mahkemeye başvurursunuz.

    Ama diyelim boyalı çıktı, siz aracı teslim aldıktan sonra olmuş derlerse nasıl ispat edilir; o konuda bilgim yok, bilen bi arkadaş yazar sanırım.
    Alıntı R-Turbo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Lanet olası sokak yarışçıları...
    dekagrup.sahibinden.com

    instagram.com/cagataycora

  5. #5
    hasan çağri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.039
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Taşıma hasarı olsa farklı bölgelerde çok farklı değerler olurdu diye düşünüyorum. Yani burada arabanın her yerindeki boya kalınlıkları normalden faklı. Yani komple boya olacak kadar sorun yaşamadı ise üretimsel bir şey olabilir belki.
    Alıntı mmustu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    seni yapan mühendisin doşaklarını boynuma dolarım beeee

  6. #6
    jcw izmir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    47
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    29
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Boya normaldir yazisini alabilirsen, araci disarida kaza yapip boyatti bokunu atamiyorlar. Eger aracinda gercekten sonradan atilan boya varsa direkt mahkemeye ver, ben opeli bu sekilde 2 yil sonra farkedip verdim ve parasini aldim.
    Iyi olan kazansin

  7. #7
    dirk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Şanlıurfa - Ankara
    Mesaj
    3.090
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    boya makinasında bi sorun olabilir... Fabikasyon cift kat boyalı araçlar oluyor ilk aracım öyleydi serviste söylemişlerdi bana satın almadan önce kabul etmiştim ? bu tarz bişeyde olabilir
    Aquila non captat muscas!

    b16vtecturbo#gizlituning #hondateam#cilacılaranlamaz

  8. #8
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bir arkadaşımın babası sıfır honda civic almıştı 2010 da, aracın komple boyalı oldugunu sizin gibi bir tesadüf ile tespit etmişti.. yani boya kalınlığı tekrardan boyanmış gibi bir tespit yapmış ;
    Honda ile uzun süren dava v.s. sürecinin ortasında bir yerde nihayet Hondanın fabrikasından gelen yazı ile iş noktalanmıştı..

    Sözüm ona bu aracların kaporta aksamını boyayan aletlerin (kolların) boya haznesindeki boya bitimine denk gelirse, arac kaldığı yerden boyanmak yerine, sıfırdan başlanıp boyanırmış. Bu şekilde ölcüm cihazları v.s. kalın ölçü verirlermiş.

    Bunu baya baya sayfalarca teknik açıklaması olan bir yazı ile Hondanın kendisi yanıt olarak vermiş. Olayın tamamına direk şahit olmadığım için mişli muşlu yazdım fakat, açıklama olan kağıdı kendi gözlerimle görmüştüm. Sizinkinde böyle bir durum olması muhtemelmidir acaba?
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yolunda gitmeyen şey var tabi ama araba il ilgili değil sen rölantide neden freni pompalıyorsun?

  9. #9
    _AS_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    612
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sağ arka kapı hariç hiç bir anormallik yok değerlerde. 180 ler ile 210 arasında gezmiş ki bu çok normal hiç bir aracın boya kalınlığı net bir rakam vermez ortalamalar genelde tavan referans alınarak alınır. Kavisli olan bölgelerde boya kalınlıkları daha fazla olabilir.
    Ama sağ arka kapı düşündürücü araç geneline göre oldukça düşük ve değişme ihtimali var evet işimiz gereği filoların ihalelerinden sırf bu boya değerlerine güvenerek internet üzerinden araç alımı yapıyoruz bu aracı orada görsem kapı değişmiş derdim.
    Her aracında boya kalınlığı bir birini tutmaz dedikleri gibi aynı marka aynı model araçlarda boya kalınlıkları farklı olabiliyor. Benim kendi aracım (yine leon) 120 150 arası değer verirken ekspertize aldığımız aynı model aynı renk leon 210 220 değerler verdi ve yine orjinaldi.

  10. #10
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.567
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Olay satıcı değil fabrikasyondur. Çıkan araç kontrolden geçemezse boya tamir alanına çekilebilir. Yada montaja gitmeden araç komple yenidende boyanabilir. Biliyorum mide bulandırıcı şeyler ama neler yapılıyor bir bilseniz....

  11. #11
    snan1910 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.786
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence başka bir yetkili servise gidin orada baktırtın, eğer sıkıntı varsa gerekli belgeleri alın ne yapılabiliniyorsa yapın

  12. #12
    KOSEREN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    istanblue
    Mesaj
    2.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Evet biz sıfır olarak bakıyoruz ama sonuçta fabrikasyon bir ürün ve bu fabrikaların bir de rework bölümü vardır bundan eminim Size de böyle bir araç denk gelmiş sanırım

  13. #13
    h.guroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Denizli-İzmir
    Mesaj
    3.276
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    valla bende mayıs ayında 0 araç aldım bende gidip baksammı acaba şimdi kurt düştü içime
    Alıntı Low-Rider Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    japonlar 2 tur atıp soğutmak için kenara çekilirken bmw ler tapagaz dönüyor

  14. #14

    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    MNSA
    Mesaj
    303
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    119 olan sağ arka kapı eteği dışındakileri gruplarsak 170civarı olanlar, 200 civarı olanlar ve 225 civarı olanlar diye 3 grup rakam çıkıyor ve hepsi çok farklı bölgelerde. böyle bir durumda araç 5 6 parça boyalı diyebiliriz ama aracınız sıfır. boya kontrolü yapan adam illaki macun vs kontrolü de yapmıştır diye varsayıyorum ve durumun fabrikasyon olduğunu düşünüyorum fakat hakkınızı arayınız ikinci el satışında sizi fabrikasyon dediğinizde haklı çıkartacak bir belge her türlü işinizi görür.
    Web tasarım ve SEO çalışmaları yapılır, Anzer balı bulunur .

  15. #15
    AEAlmas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Antalya/Baghdad/Adelaide
    Mesaj
    3.868
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aracı iade etme sanzınız varsa iade edin en temizi bu

  16. #16

    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Samsun / İstanbul
    Mesaj
    4.561
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İade işi o kadar kolay değil, sıkıntılı süreç
    Golf MKVII 1.6 Tdi

  17. #17
    serhatayasli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    43
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    değerler arası fark oyle aman aman cok fazla değil (bence) tabiki 130 -160 arası görmek istersiniz ama her zaman homojen bir dağılım olamayabilir.. misal ben aracınızı alacak olsam değerlere çok takılmazdım iyi bir göz boya veya vernik hatasını beyaz ışıkta çok net seçer zaten. değerler 300 üstü veya direk okuma hatası verirse o zaman insanın içine kurt düşer. 3 4 defa orta çizik giderici cila ile boya koruma yapılırsa değerler biraz düşer sonuçta vernik inceliyor...

  18. #18
    ferroo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    AnkaRa
    Mesaj
    3.562
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende 2012 polo 1.6 tdi aldim benimkide ayni sizinki gibi bazi araclarin boya kalinliklari bole arkadasimin golfu var oda bole bence normal bi durum yani...

  19. #19
    fore - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    42
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    788
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yorumlara tesekkur ederim öncelikle...

    Boya aleti hatalı değil 6 farklı alet oldu toplamda ölçtüğüm..

    Fabrika yatay yüzeylerde 350mikron düşeylerde 500 mikronu imalat sınırı olarak belirlemiş..
    O yüzden bu kalınlığın pek birşey ifade edeceğini sanmıyorum açıkçası. Üretim hatası sayılabilir belki.

    Ancak sağ arka kapıdaki mesele ayrı bir konu..
    Direk Doğuş merkeze şikayet bildirdim. Sanıyorum bu hafta içi İTÜ otoöotiv abd'den bir bilirkişi raporu isteyip sonuca göre avukat kanalıyla bir ihtar yollayacağım gelen cevaba göre de mahkeme yoluna gideceğim.

    Eğer herhangimbir şekilde araçta kusur bilinip bilgilendirme yapılmadıysa haklı durumda oluyorum.
    Nefaset deniyor sanırım bu duruma.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •