User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
21 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: SC dan sonra beyin seçimi hakkında???

  1. #1
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    SC dan sonra beyin seçimi hakkında???

    merhaba arkadaşlar.. belki forumda gezerken gözünüze takılmıştır Amerikan versiyon bi 3.18is im var ve buna eaton m90 SC yaptık ve şu an itibariyle 0,5 barda.. hemen söyleyim amacım bi yarış arabası yapmak değil keyifli bi araba yapmaktı.. ve imkanlarım ölçüsünde de bunu başardım diyebilirim..

    araçta orjinalinde bosch motronic 1,7 beyin var.. aracın üzzerindeki sensörler (bildiğim kadarıyla) egzantrik, krank, motor üzerindeki ısı sensörü, akışmetre üzerindeki ısı sensörü, oksijen sensörü, TPS... sanırım bu kadar olması lazım.. beyinin kullandığı bilgiler bu sensörlerden geliyor... araçta herşey stock sadece bi benzin regülatörü var üzerindeki gösterge saati şu an 5 gösteriyo.. (aslında 4 e ayarlamamı söylemişlerdi ama üst devirlerde araç fakire düştü 4 te)

    (ve ilerde COP sistemine geçmeyi düşünüyorum bobin ve buji kablolarından kurutlmak istiyorum)

    şu an yine sanırım en azından bi manifolt basıncını ölçen sensöre daha ihtiyacım var doğru bir tune işlemi yapabilmek için... ve tabi birde beyin..

    ilerde ne olur?? bu basınç sanırım en fazla 1 bar olur o da baya bi uzun vadede.. çünkü stock motor şu anda hiç bi işlem yapılmadı motora.. işlem yapılmadan belki 0,7 olur basınç.. bir gün motor yaparsak araca basınç ancak o zaman 1 barlara çıkar sanırım..

    ilceledğim kadarıyla çok komplike çalışan beyinler var.. bendekinden çok daha farklı ve daha fazla sensörden bilgi alarak gerekli correction ları yapıyor.. benim bu sensör bilgilerini vermemin sebebi ise bana uygun en ucuz sadece işimi görecek hatta ikinci el de olabilir bi beyin önerisinde bulunmanızı istiyorum.. gereksiz kullanmayacağım özelliğe para vererek maliyet artırmak istemiyorum...

    bir diğer istediğim şey de aracı şu aşamaya kadar kendim getirdim yani dışardan ciddi bi destek almadım... üzerine koyduğumuz beyine ben müdahale edebilmek istiyrum dışa bağımlı olmak istemiyorum.. sanırım bu gün kullanılan beyinlere değil ama benim işimi görecek daha eski tune edilebilir benim istediğim özelliklerde beyinler buna imkan sağlar..


    Gelelim şu an yaşadığım sıkıntıya: araç soğukken ilk çalıştırmada 22,4 AFR alıyorum.. bir müddet aracı çalıştırıyorum ısınıyor ve yaklaşık 30-35 dereceye geldiğinde motor ısısı AFR önce 10,5-11 lerden kademeli olarak 14,6 lara geliyor.. anladığım kadaraıyla ilk çalıştırmada araç aşırı zenginde kaldığı için enjektörler kapatıyo sonra sonra düzeliyor.. araç ısınıpta yürüdüğünde veya gazladığımda hiç bi sıkıntı yok yani AFR 22,4 filan asla olmuyor.. bu durumun sebebi aceba open loop ve closed loop olabilir mi?? Bu sıkıntıyı akışmetre ayarı ile çözdüm arkadaşlar sıkıntı ortadan kalktı

    birde beyin önerisi yaparken alternatifleri sıralarsanız sevinirim.. zira verdiğiniz isime göre araştırma yapıp maddi durumum elverdiği en kısa sürede geçmeyi düşünüyorum.. yardımcı olan bütün arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim..
    E30 - 3.18is supercharged...

  2. #2
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    http://www.techturkey.com/forum/isle...listirmak.html

    arkadaşımın e28 kasa M535ine Vipec V44 bağladık, tavsiye ederim...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  3. #3
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abi güzel olmuş elinize sağlık..

    hemen bi soru: ben beyin bağladığımda kendi sensörlerimi vs.. kullanmayacak mıyım??

    ikincisi de sadece benim işimi görecek özelliklerde uygun bişey arıyorum..
    E30 - 3.18is supercharged...

  4. #4
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bizim kutunun içinden çıkan sensörleri kullandık, zaten onlar genellikle universal... bizim asıl derdimiz bobine geçmek, MAF tan kurtulmak ve aracı sağlıklı çalıştırmaktı... vipec bu konuda çok başarılı, bir de seninki 4 silindir, bizim gibi beslemeyi ve ateşlemeyi bölmene de gerek yok...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  5. #5
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    işte onun için gerek olmayan şeylere para vermek istemiyorum abi... ona göre bi ucuz yollu bi beyin istiyom
    E30 - 3.18is supercharged...

  6. #6
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    %99 aracın kendi sensörlerini kullanırsın
    ama en doğrusu alacağın ecu nun detay manuelini bir incelemektir

  7. #7
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aracında var olan ve beynin okuyabildiği bütün sensörleri kullanırsın zaten, emin ol sensörler öyle aman aman bir para tutmuyor paketi şişirmiyor yani...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  8. #8
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.152
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Uygun birşey arıyorsan Megasquirt'ten uygunu olmaz. Ama mutlaka MS3 işlemcili olanı kullan. Israrla sana MS2 vermek isteyen olursa kabul etme.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  9. #9
    Driver
    Misafir
    ms2 ile ms3 arasında uçurummu var ?

  10. #10
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.152
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Evet (10krkrtr)
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  11. #11
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ms2 ile ms3 arasında atlan deve yok ama 200 dolarcık gibi bi fiyat farkı var daha düne kadar ms1 ler tüh kaka denilirken şimdi ms2 lermi tüh kaka oldu :-) neyse

    Aracına en uygun bulabileceğin beyin megasquirtdir ms2 v3.57 nın fiyatı 444 dolardır eğer elektronikden anlarım kartı kendim toplarım dersen ms2 v3.0 alabilirsin fiyatıda 247 dolar ama şöyle bi sıkıntı var kartı toplamak biraz dikkat istiyo hata yaparsan aracı sittin sene düzgün çalıştıramazsın.

    Şimdi ms2 ile ms3 arasında benim için ne gibi bi fark olur dersen senin aracında egzantrik sensörü bulunmakta bunun sayesinde aracını full sequential yapabilirsin yani tüm silindirleri ayrı ayrı tek tek çalıştırabilirsin bu sana hem performans hemde yakıt tasarrufu sağlar ms2 ile aynı şeyi yapmak çok zor ariyetten ms3 ün işlemcisi daha gelişmiş ve daha hızlı buda daha stabil bi sistem demektir ms2 nin işlemcisi ms3 ün yarı hızındadır ve biraz narindir mesela bi hata algıladığında çözmesi biraz zaman alır veya krank sinyalini düzgün almak biraz tecrube ister vs. vs. ms3 bu tarz konularda çok daha profesyonel ama fiyatı ms3 v3.57 + ms3x 645 dolar ms3 v3.0 + ms3x + case 488 dolar yani daha iyi daha gelişmiş olsun dersen ms3 tercih et okadar profesyonel bişiye ihtiyacım yok dersen ms2 istediğin tüm özellikleri karşılar ateşlemeyide tek tek sequential yapabilirsin ama enjeksiyon semi-sequential olarak çok daha kolay çalışıyor

    son olarak şahsi fikrimi sorarsan uygun bir ecu bence ms2 v3.0 dır sitesindeki adımları tek tek takip edip yine sitedeki projeleri inceleyerek montajı yapılabilir fiyatıda makul bi seviyede yani en kötü ihtimalle yansa bile göze alınabilir ama yok daha iyi olsun derseniz bu işleri bilene bırakmanızı tavsiye ederim

  12. #12
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mslelr in hepsi Tüh kaka kardeşim aksini iddda eden
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  13. #13
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    mslelr in hepsi Tüh kaka kardeşim aksini iddda eden
    İyi tüh kaka ok ozaman bi muadil alalım bari bundan sonra ms e boşu boşuna para harcamıyalım

  14. #14
    Firat.M3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    1.603
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben dta pro s100 aldım. dtafast.co.uk adresinden inceleyebilirsin. dta pro s80 de işini görür sanıyorum senin. bende piggyback var şuanda, maf sökülü şekilde ayar yapıldı. hamd olsun alt devirlerde tekleyen bir sc m3'üm var. dta bağlandıktan sonra bu sorun ortadan kalkacak. vipec de aynı şekilde işini görür. hem de fazlasıyla.. sensörleri kullanabilmeniz için oem beyin ile birlikte bağlamanız gerekiyor diye biliyorum.
    M. The most powerful letter in the world.

  15. #15
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mudail die sadece ucuz die kaçmanın manası yok ya kesinlikle ucuz die tercih ettim demek kadar komik bişi yok bence
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  16. #16
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    valla forumda okuduğum kadarıyla en çok yardımı OZ' (isminizi bilmiyorum kusura bakmayın) yapar die düşünmüştüm hala da bu beklenti içindeyim..

    bu işle çokça uğraşan kişiler olarak verdiğiniz fikirlerin çok değerli olduğunu biliyorum.. açıkça söylemek gerekirse dediğiniz şeyleri kabaca anlıyorum.. yani ms2 den sonra sayılan bazı + ilavelerden bişey anlamadım...

    keşke yapabilsek de ms3 ü ikinci el ms2 fiyatına alsak.. yada daha uydun olacaksa bu + ları hazır üzerinde olan bi ms2 bulsak ikinci el..

    boosted pud.. bilgiler çok aydınlatıcı oldu kardeşim çok teşekkür ederim..
    E30 - 3.18is supercharged...

  17. #17
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şimdi sitesinden ms3 ve ms3 with ms3x olanı inceledim aradaki fark 3x olan 8 silindir full sefuaential hazır üzerinde geliyor anladığım kadarıyla ms3 te ise 8x logic level spark (sanırım bu 8 silindir tam sıralı ateşleme demek) üzerinde gelmiiyor ancak yine anladığım kadarıyla ms3 e gerekli software yükleyerek tam sıralı yapabiliyorsun 4 silindir için sıkıntı yok...

    ama ms2 ye inince işler değişiyor bi çok şeyi bilip kendin yapman gerekiyor ve sistemi sağlıklı çalıştırmak zorlaşıyor..

    inşallah doğru anlamışımdır..
    E30 - 3.18is supercharged...

  18. #18
    alperkirman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.117
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    al vipec v44 bütün dertlerin son bulsun
    Allah Tekdir , Ordusu Türk'dür.

  19. #19
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.152
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    MS3X almana gerek yok yenin setup ta. Sadece MS3 yeterli. Vipec v44 fiyatı ne kadar ?
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •