User Tag List

8 sonuçtan 1 ile 8 arası

Konu: Hava/Yakıt Karışımı Değerim Normal Mi?

  1. #1
    ragıp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    91
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Hava/Yakıt Karışımı Değerim Normal Mi?

    Aracımda AEM Wideband AFR mevcut. Değerleri oradan takip ediyorum. Sormak istediğim konuya gelirsek;

    Araçla gerek WOT esnasında, gerek hafif gazlama sırasında vs, karışım oranımın gayet doğru olduğunu görmekteyim.

    Fakat ayağımı gazdan tamamen çektiğim takdirde (gerek yarım gaz bastıktan sonra gerekse tam gaz bastıktan sonra, farkı yok) karışım 13,5 civarına geliyor (bu esnada hala gaza basmamaktayım) ve ardından tekrar 14,7 civarına dönüyor.

    Yani gaz kestiğim zaman bir-iki saniye için araç 13,5 civarında biraz zengin oluyor. Bu durum stabil olarak mevcut, arada sırada olan bir şey değil. Bu durum normal midir? Yoksa gereksiz yakıt mı tüketiyorum?

    Acaba manifoldda kalan yakıt yanıyor olabilir mi?

  2. #2
    1.6 VTi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.682
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aracın otomatik olduğunu varsayıyorum dolayısıyla ayağınızı gazdan çektiğinizde boşa mı atıyor vitesi yoksa viteste mi kalıyor bilmiyorum. Eğer, ayağınızı gazdan çektiğinizde araç viteste kalıyor ise o değerleri görmemeniz lazım çünkü belli bir süre(1-2sn) aracın enjektörleri Cut-off(tamamen kapatması) yapması gerekir. Bence normal değil ama dediğim gibi Amerikan araçlardan pek anlamam, bilen arkadaşlar yazar...
    Beni sallamayanları ARTIK ben de sallamıyorum. Muhattap olmaya tenezzül etmeyenlere selam olsun, siz olmasanız da olur, GERÇEK DOSTLARIM bana yeter.

  3. #3
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    normalde gazda ayak çekildiğinde enjektörler kapanır 20 afr görmeniz lazım
    tekrar gaza basana kadar
    ama araç otomatik olduğu için acaba boşamı atıyor ?

    birde
    gazdan ayak çekildiği anda 1sn falan (hatta daha kısa) karışım zengine gider anlık olarak bu normaldir.

  4. #4
    President - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    44
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    482
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Araç cut-off moduna geçmiyor gibi algıladım ben yazılanlardan.

  5. #5
    KA®ANLIK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.115
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadaşın bahsettiği ilk 1 saniyelik olay.

    aynısı bende de oluyor...
    gazdan ayağımı çektiğimde ilk 1 saniyelik bir kısımda araç zengine gidiyor, sonra cut-off a geçiyor direk... belki 1 sn bile değil... yarım saniyelik anlık bir olay... hemen akabinde cut-off devreye giriyor ve 22.4 oluyor afr...

    etrafımdaki 1-2 arabada da aynı olay var, normal bir süreç zannediyorum...
    Loading...

  6. #6
    ragıp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    91
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tahmininizde yanılmamışsınız, otomatik şanzıman mevcut.

    Aslında açıkçası bende cut off da olmuyor gazdan çektiğimde, rölanti karışımına geçiyor araç. Yani 14,7 civarına geliyor.

    Bununla birlikte, şayet yüksek hıza çıkıpta (mesela 200 km/s) gazdan ayağımı çekersem, araç devri 2000 d/d'ya gelene kadar afr değeri okunamayacak kadar fakirleşiyor, cut-off'a geçiyor sanırım. 2000 devre geldiği anda tekrar rölantideki değere geçiyor. Bunu da ek bilgi olarak söylemiş olayım, belki faydalı olur.

  7. #7
    President - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    44
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    482
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ragıp Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tahmininizde yanılmamışsınız, otomatik şanzıman mevcut.

    Aslında açıkçası bende cut off da olmuyor gazdan çektiğimde, rölanti karışımına geçiyor araç. Yani 14,7 civarına geliyor.

    Bununla birlikte, şayet yüksek hıza çıkıpta (mesela 200 km/s) gazdan ayağımı çekersem, araç devri 2000 d/d'ya gelene kadar afr değeri okunamayacak kadar fakirleşiyor, cut-off'a geçiyor sanırım. 2000 devre geldiği anda tekrar rölantideki değere geçiyor. Bunu da ek bilgi olarak söylemiş olayım, belki faydalı olur.
    Cut off zaten bu şekilde çalışır. Yani gaza basmadığınız her durumda motora yakıt gelmez AFR 20 seviyesine gider. Motor ortalama 1750 rpm civarına geldiğinde ise motorun stop etmemesi için araç rolanti moduna geçer tekrar yakıt verilir.

  8. #8
    ragıp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    91
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı President Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Cut off zaten bu şekilde çalışır. Yani gaza basmadığınız her durumda motora yakıt gelmez AFR 20 seviyesine gider. Motor ortalama 1750 rpm civarına geldiğinde ise motorun stop etmemesi için araç rolanti moduna geçer tekrar yakıt verilir.
    Öyleyse, durumun normal olduğunu söylüyorsunuz.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •