User Tag List

Sonuçlar: Kaç PSI olmalı

Katılımcı sayısı
29. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • 8 PSI ilk hali

    5 17.24%
  • 10 PSI

    10 34.48%
  • 12 PSI

    14 48.28%
Sayfa 1/4 123 ... SonSon
60 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Stock 1.6 16V Mazda 3 motoru kaç PSI kaldırır ?

  1. #1
    kinder - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    178
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Question Stock 1.6 16V Mazda 3 motoru kaç PSI kaldırır ?

    Merhaba Arkadaşlar,

    1.6 16V Mazda 3 motoru kaç PSI kaldırır?

    Öncelikle Motorun içi stock ve sonradan Turbo takıldı. Üzerinde 8 psı basılı halde Dyno da 156 hp ölçüldü. Motor çok stabil. rolanti si ve son hızda sorunsuz yürüyordu.
    Yaklaşık 45-50.000 km bu şekilde kullanıldı. Sonradan Romano LPG takıldı ve yaklaşık 1,5-2 sendir sorunsuz tam gaz kullanıyorum. LPG de son derece stabil rolantide. Son hız da AFR 10,8 ler de geziyor. Aracım şu an 105.000 km de.

    Özetle aracın kullanım detayları bu şekilde.

    Stock : 1.6 dohc 1,598 cc (97.5 cu in) I4 105 PS (77 kW; 104 hp)@6000, 145 N·m (107 lb·ft)@4000 149

    Sıkıştırma: 10

    Diğer bilgiler : http://mazdagreenhills.com/assets/up...b5ae910266.pdf



    Geçenlerde yazılımı ellemeden wastegate di iki tur çevirdik ve şu an 9,5-10 psı arası biyerde Dyno da 146 hp çıktı fakat alt devirler bi 10 hp artış olmuş üst devirlerde vuruntu yüzünden vuruntu sensörü gücü biraz kısıyor. Yazılım konusunda özgün yardımcı olacak insallah aramasını bekliyoruz. Kendisine ulaşamadığımız içinde biraz daha bekleyecek gibiyiz gibi gözüküyor.
    Benim tecrübelerinize dayanarak bu aracı bu şartlarda maksimum kaç psı yada bara çıkartabilirim ? Benim arzum 0,6 barı çok rahat kaldırıyor garantisi ile 0,8 Bar çıkarmak ve orada kalmak. Bir çok standart motor 1 bara dayanır gibi bir söylem var ama bunu acı tecrübe etmek istemiyorum Otomatik vites olduğu için vites atışlarında 2 psı kadar bir fışkırma oluyor. 12 psı da bırakırsam 14 psı lara vurup inecek ama bu fışkırma manifolt içindeki sıkışan hava olduğu için sizce zararı olur mu ?
    Ayrıca Water kit yapmak istiyorum. EGT yi düşürüp magnezyum subapların ömrünü uzatmak için ekstra bir güç artışı hayalim yok olursa da hayır demem

    Bu şartlar altında 0,8 Bar için ne düşünüyorsunuz ?

    LPG lafını duyunca tüyleri diken diken olan arkadaşlar var elbette sanki yokmuş gibi düşünebilirsiniz. LPG de son hızı bazen benzine göre daha iyi olduğu oluyor. ama Son hız yada aşırı sıkıştırmalarda genellikle Benzinde kullanmayı tercih ediyorum Benzinde soğutma amaçlı 5. Enjentör olduğu içinde aklımda soru işareti kalmıyor.

    Aşağıdaki Resimi edirne otobanın da düz kısmında eşim çekti.LPG de nadir zorladığım anların bir örneği ibre biraz daha aşağıdaydı ama o çekene kadar biraz eğim başlangıcı olunca biraz düştü.



    Turbo uygulamasında yapılanlar:

    Turbo Manifold

    Down Pipe

    Komple krom egzoz

    AEM Mantar açık hava filtresi

    Unichip Q beyin

    375cc enjektör seti

    550cc beşinci enjektör

    Intercooler

    Blow off

    Innovate wide band sensor

    Apexi turbo timer

    Turbo değerlerini (AFR-EGT-TurboBoost Vakum-Motor Yağ sıcaklığı-Yağ basıncı, Şanzıman Yağ sıcaklığı, RPM) okumak için Maxi Gauges Marka sensörler ve Mazda3`e özel pop up izleme ekranı

    Minimum ve maksimum değerlerin dışına çıkıldığında sesli ve ışıklı uyarı sistemi

    Otomatik şanzımanın güç artışından olumsuz etkilenmemesi için Lentech Automatics`ten özel olarak getirttiğimiz FN4A-EL valve body ile 220 hp kadar güçlendirilmiştir. .




  2. #2

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    masallah araca, sonradan turbo ve lpg uygulaması gördüğüm iyi oldu, benimde vectra gt de hedeflerim arasında

    önerim basıncı çok yükseltmektense, üst kapagı işletmek ve varsa dereceli egzantrik ugyulamak yönünde olacaktır.

    Aynı basınç ile daha çok güç çıkması mümkün..

    basıncı da çok yükseltmediğinizden, detonasyon gibi bir problem yaşanma ihtimali azalacaktır

    İyi günlerde kullanın

  3. #3
    kinder - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    178
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    masallah araca, sonradan turbo ve lpg uygulaması gördüğüm iyi oldu, benimde vectra gt de hedeflerim arasında

    önerim basıncı çok yükseltmektense, üst kapagı işletmek ve varsa dereceli egzantrik ugyulamak yönünde olacaktır.

    Aynı basınç ile daha çok güç çıkması mümkün..

    basıncı da çok yükseltmediğinizden, detonasyon gibi bir problem yaşanma ihtimali azalacaktır

    İyi günlerde kullanın
    Dereceli Egzantirik bulacağımı sanmıyorum ***** mazda bi honda kadar yaygın değil türkiyede japonya ve almanyada oludkça fazla modifikasyonalrı var amerikada dahil ama oradada 1.6 yerine 2.0-2.3 modelleri var. Türkiye ye tıfılları göndermişler bizde ciğerlendirelim diye uğraşıyoruz

  4. #4
    kinder - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    178
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    12 psı seçen arkadaşlar açıklamada paylaşırsanız sevinirim. Teşekkürler.

  5. #5
    slowmotion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    3.926
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    maşallah, sonradan turbo ile uzun km ler gitmişsiniz. adınıza sevindim, mazda dayanıklı motor.
    lpg de yakıt tüketiminiz ne alemde sakin kullanımda?
    AmcaGolf 7,5 1,6 tdi

  6. #6
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Ben standalone + düzgün bir yazılım ile 12psi da , basınca bağlı çalışan methanol kit ile birlikte sıkıntısız şekilde binebileceğinizi düşünüyorum araca.

    Bu arada yürür aksamda ne var? yay - amortisör vs parça bakımından, bir de jantlar mazda oem sanırım ancak ilk kez sizde gördüm aksesuar mı yoksa hangi modele aitler?

    bir de kadran videosu bekliyorum kendi adıma

  7. #7
    AEAlmas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Antalya/Baghdad/Adelaide
    Mesaj
    3.868
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Önemli olan kol ve piston tabii ki düzgün ayar saglık katar ama biraz araştırma yapın kol ebat lari ile ilgili ve h beam denilen forged kol a nazaran en kadar fark olduguna bakınız

  8. #8
    kinder - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    178
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı slowmotion Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    maşallah, sonradan turbo ile uzun km ler gitmişsiniz. adınıza sevindim, mazda dayanıklı motor.
    lpg de yakıt tüketiminiz ne alemde sakin kullanımda?
    Hiç sakin kullanmıyorum desem yeridir. Romano kit var 45lt lik tank var. ama hiç o kadar dolduramadım şamandıra güvenlik için erken atıyor.

    Bir depo ile şehir içi bu durumlarda 380 km kullandım. Ama basıncı açtığımdan beri sanki daha fazla gitmeye başladı. Son günlerde ölçmedim. uzun yolda radar bölgeleri harici 160-200 civarı hızlarda 260 km de bitti uyarısı aldım fakat hızı 80-90 a düşürdüğünde bitti uyarısından sonra bile 60-80 km arası gittiğimi hatırlıyorum.

    Arabamı Hafta sonundan hafta sonuna kullandığım için çok dikkatli ölçme fırsatım olmuyor.

    Geçenlerde Semavi nikli Kadir adlı arkadaşıma lazım olduğu için arabayı vermiştim yanlış hatırlamıyorsam 35 kuruş yakıyor araban bedava felan dedi diye hatırlıyorum

  9. #9
    kinder - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    178
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı levent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben standalone + düzgün bir yazılım ile 12psi da , basınca bağlı çalışan methanol kit ile birlikte sıkıntısız şekilde binebileceğinizi düşünüyorum araca.

    Bu arada yürür aksamda ne var? yay - amortisör vs parça bakımından, bir de jantlar mazda oem sanırım ancak ilk kez sizde gördüm aksesuar mı yoksa hangi modele aitler?

    bir de kadran videosu bekliyorum kendi adıma

    Sanki benimde içimden 12 psı da bi sıkıntı yaşamayacağım gibi geliyor. Fakat Sübaplar magnezyum yüksek ısı gördüğünde bu arabalarda sıkıntı olabiliyor. ***** LPG de var zaten bu subapların baş düşmanı fakat ekranlardan değerleri gördüğüm için zaten bu zaman kadar sıkıştırsam da egt afr gibi değerleri izleyerek vede alarm sınırları gayet alt değerlerde olduğu için bir sıkıntı yaşamadım.

    Yürüyende ekstra bir iyileştirme yok orj dışında firedo performasn tipi balatalar var TEIN Hi-Tech 1"(2.5cm) spor yaylar mevcut. Jantlar Mazda 3lerin opsiyonel alınan Orj jantları aksesuar olarak alındığı ve çok pahalı olduğu için her kez piyasa jantlarını tercih ediyor. O yüzden görmemişsinizdir.

    Video koymak istiyorum fakat yazılım işini Özgün bir halletse hemen eklerim.

    Hızlanma olarak 40-50 arası Volvo 2,4 T XC70 ile denedik alt devirlerde çok iyi ama üst devirlerde motor korumaya aldığı için kayıp var. ama buna rağmen kafa kafaya kalık sayılır. Tabi 4x4 olduğu için kalkışta gidiyor. Bir videomuz var

    BORKED

  10. #10
    timucintt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Hong Kong
    Mesaj
    2.824
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ZM serisi motorlar çok sağlamdır... BPT B6 ile Z ler karakterleri aynıdır.... günlük bineceksen 10 da bırak... 15 psi a kadar yolun var yoksa... ondan sonrası için kalın contalya 18-20 psi yap.... BPT B6 Z engine turbo forumlarını incele...
    1991 HONDA CRX - TOTALLED
    1988 TOYOTA CELICA GT ST162 - SOLD
    1991 HONDA INTEGRA LS - SOLD
    1990 HONDA CIVIC EF - SOLD

    85-92 OLDSKOOL COMING SOON

  11. #11
    kinder - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    178
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı timucintt Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ZM serisi motorlar çok sağlamdır... BPT B6 ile Z ler karakterleri aynıdır.... günlük bineceksen 10 da bırak... 15 psi a kadar yolun var yoksa... ondan sonrası için kalın contalya 18-20 psi yap.... BPT B6 Z engine turbo forumlarını incele...
    BPT ve B6 motor efsanedir. MX5 lerde ve eski kasa mazdalarda bu motor mevcut ve stock motora 300-400 Hp yükleyenlerin olduğunu duydum. Hakan abinin Super Chargerlı MX5 ide stok ve çok iyi durumda. Ama MZR motorların zayıf olduğunu söylüyorlar. Ben aksini iddaa ediyorum ama birazdha araştırmak şart... birde Üst kapak bulunmuyor orj de çok pahalı o yüzden korkuyorum.
    Günlük kullanım da kullanacağım ağırlıklı ama maksimum ne yapabilirsem onu yapmak istiyorum. Fakat stock motorla zaten aksi bi duurm olur yada ilerde motor revizyona girmesi gerekir o zaman ciddi bir yükleme yaparım. .Ama o zaman kadar Stock olarak yükleneceğim tabiki de sınıra biraz mesafeli kalarak.

  12. #12
    semavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2012
    Şehir
    USA-Houston
    Mesaj
    1.663
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    75 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ender bir iki şeye müdahale edeyim... Aracın zaten eski sahibiyim... İl sahibi ve turbo işlemlerini yaptıranda Uyumsuz element...


    Araç turbolu olarak 35-40bin kmdir gidiyor... 70binden önce takılmıştı...

    En son basınç açıldığında 84 liraya 290km civarı yaptık... ama vuruntu olur diye yavaş kullandık ve Tem kullanımıda vardı içinde... Yakıt olarak normal mazda3ten fazla yakmıyor, belki az bile yakabilir...

    Denemelerde bir defa 200+lara çıktık... Orada yetişiyor gibi görünüyor mazda3 ama orada ben vitesi Dye almadığım için 4te kaldı... Yani son hızdada şuan yetişemez xcye... Bunları yanlış anlaşılmalar olmasın diye yazıyorum yorumlarken... Hani hem üstte korumaya alıyor demişsiniz hemde üstte yetişmiş gibi bir tezat oluşmasın diye...

    İzlenimlere gelelim...


    Aracın 2 dynosunuda ben yaptırdım Enderin iş yoğunluğundan. İkiside aynı yerde ve aynı kişi tarafından ölçüldü.

    Üst devirler yapıldığı taktirde stock xc ile üst hızdada geçemem bu aracı. Kaçırılmaması gereken nokta ise şu. Ölçtüğümüz otomatik cooper %75 aktarırken, mazda3 %84 aktarıyor yere... Yani stock 160lık otomatikler genelde hafif kalıyor bu araca. Sonradan modifiye edilen araçlar ***** daha fazla tepki verebiliyor ve valvebody de yapılan değişikliğinde olumlu etki yarattığını düşünüyoruz...

    PSI olayına gelince... ben 10 PSI normal, 12 PSI ise risk alınabilir görüyorum... Aracı uyumsuzun sıkıştırdığını pek sanmıyorum. Bende genelde hanım kullandığı için sıkıştırılmadı.

    Burda aslında şunu öğrenmemiz gerekiyor. 1,6 ford-volvo grubu araçlara daha önce turbo takan var mı? Var ise sorunsuz bir şekilde ne kadar basabildiler. Motor parçaları birbirine yakın çünkü...
    Biraz saygı... Dünya herkesin...
    youtube.com/c/KadirZora
    www.zoramotors.com
    https://www.facebook.com/ZoraMotorHouston

  13. #13
    timucintt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Hong Kong
    Mesaj
    2.824
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kinder Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    BPT ve B6 motor efsanedir. MX5 lerde ve eski kasa mazdalarda bu motor mevcut ve stock motora 300-400 Hp yükleyenlerin olduğunu duydum. Hakan abinin Super Chargerlı MX5 ide stok ve çok iyi durumda. Ama MZR motorların zayıf olduğunu söylüyorlar. Ben aksini iddaa ediyorum ama birazdha araştırmak şart... birde Üst kapak bulunmuyor orj de çok pahalı o yüzden korkuyorum.
    Günlük kullanım da kullanacağım ağırlıklı ama maksimum ne yapabilirsem onu yapmak istiyorum. Fakat stock motorla zaten aksi bi duurm olur yada ilerde motor revizyona girmesi gerekir o zaman ciddi bir yükleme yaparım. .Ama o zaman kadar Stock olarak yükleneceğim tabiki de sınıra biraz mesafeli kalarak.
    zayıf olan tek yanı BP döküm blok, ZM ler aluminyum blok kapak yine aluminyum ikisindede blok zayıf fln deniyor dediğin gibi ama bu tamamen aracın soğutmasıyla alakalı daha büyük devir daim pompaları ve büyütülmüş radyatörlerle bu işin çözümü var ZM motorlar gayet kaya gibide motorlar... bide L3 motorlarla bazı soğutma parçaları uyumlu diye okudum ama net bilgiler yok avrupa forumlarında ZM motorla uğraşan yok çünkü herkes L motoru yüklüyor 1.8 2.0 veya 2.3 DISI ile uğraşıyorlar. Ama ZM ile motor karakterleri ve bir çok parçası aynı...
    1991 HONDA CRX - TOTALLED
    1988 TOYOTA CELICA GT ST162 - SOLD
    1991 HONDA INTEGRA LS - SOLD
    1990 HONDA CIVIC EF - SOLD

    85-92 OLDSKOOL COMING SOON

  14. #14
    kinder - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    178
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Timuçintt 12 PSI olur mu Yani

  15. #15
    kinder - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    178
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Görüşlerinizi bekliyorum arkadaşlar...

  16. #16
    kinder - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    178
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hala bekliyorum

  17. #17
    semavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2012
    Şehir
    USA-Houston
    Mesaj
    1.663
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    75 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mazda3 motoruna defalarca hararet yaptırdık... enson keyfi olarak conta vs değiştirldi... Volvo t5te bir kere hararet görmesi yetti bende

    Timunun dediği gibi, soğutma ile ömrünü ciddi miktarda uzatırsın sanırım. Sonucta 250-260lık volvo motorlarıda alimünyum genellikle...
    Biraz saygı... Dünya herkesin...
    youtube.com/c/KadirZora
    www.zoramotors.com
    https://www.facebook.com/ZoraMotorHouston

  18. #18
    kinder - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    178
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kadir O zaman bir el atta şu işe halledelim.

  19. #19

    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    226
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çok yapılmayan bir araba olduğu için fazla bilgi sahibi yok heralde başgan..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •