User Tag List

10 sonuçtan 1 ile 10 arası

Konu: Fren Sistemini daha iyi hale getirmek? çelik hortum + oem fren setleri?

  1. #1
    hasan çağri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.039
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Fren Sistemini daha iyi hale getirmek? çelik hortum + oem fren setleri?

    Daha önce aşağıdaki konuda hangi diskleri seçersem daha uygun olacağı ile ilgili fikirlerinizi ve tecrübelerinizi almıştım. Sonuç olarak aracıma al/tak şeklinde uygun delikli yada çizikli fren diskleri mevcut olmadığından orjinal Toyota oem disklerini kullanmaya karar verdim. Balatalarımı da yine oem olarak yenileyerek devam edeceğim.

    http://www.techturkey.com/forum/yol-...oyota-oem.html

    Şimdi ise aklımda başka bir soru daha oluştu. Bunun ile ilgili de yine sizden bilgi ve tavsiye rica edeceğim.

    Forumdan okuduğum ve öğrendiğim kadarı ile sadece fren hortumları ile bile frenlerin hassasiyetini ve performansını iyileştirmek mümkün. Ama malesef benim aracıma al/tak şeklinde çelik fren hortumu mevcut değil. Ama yaptırılabileceğimi biliyorum. Diskler değişirken daha önceden aldığım ate hidrolik yağı ile yağıda yenileceğim bu arada çelik fren hortumu projesini de hayata geçirmek arzusundayım.
    Daha önce fren hortumu yaptıran yada yapabilecek yerleri bilen arkadaşlardan tavsiye beklemekteyim. Birde tahmini fiyatlar da olabilir metresi şukardar tutar vs gibi.

    Forumdaki bazı proje araçlarında başka araçların fren sistemlerinin swaplandığını gördüm. Yani bir markanın aftermarket ürünü değilde aynı araç markasının başka bir aracının fren sistemi gibi. Bu tip bir uygunluğu araştırırken sadece bijon ölçülerinin tutması yeterli midir? Yoksa fren merkezi piston çapı vs gibi daha detaylı bilgileri araştırmak mı gereklidir? Çünkü eğer bu şekilde uyumlu bir fren sistemi bulabilirsem böylece aftermarket ürüne gerek kalmadan da iyileştirme gerçekleştirebilirim.
    Alıntı mmustu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    seni yapan mühendisin doşaklarını boynuma dolarım beeee

  2. #2
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Fren sisteminde neden degisiklik yapmak istiyorsun?
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  3. #3
    hasan çağri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.039
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Gunes G. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Fren sisteminde neden degisiklik yapmak istiyorsun?
    Frenler çok hissiz, hiç bir zaman bastigim kadar tutmuyormuş hissi yaratmıyor. Boşa basıyormusum gibi bazen hatta. Lastikler değişti ve performansı daha iyi oldu ama hissizlik devam.
    Çelik hortum bunu çözmek için denenebilecek artisi olur eksisi olmaz bir yöntem gibi geldi bana.
    Zaten değişme zamanı yaklaşan disklerimi değiştirecegim onuda yapmış olurum.
    Tabi birde malzemelerini toplamaya başladığım sc projesiden sonra durabilmek daha da önem kazanacak.
    Alıntı mmustu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    seni yapan mühendisin doşaklarını boynuma dolarım beeee

  4. #4
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Fren mesafesi ile fren hissiyati tamamen farkli konular oncelikle bu ikisini ayiralim birbirinden.

    Bastigim kadar tutmuyor ve bosa basiyormusum gibi diyorsan ilk sorum geliyor. Frene bastiginda, bosa basiyormus gibi hissetmene ragmen abs devreye giriyor mu?

    Ikinci soru arac sehir icinde kullanilan bir arac mi yoksa ciddi pistte donen bir arac mi?

    Ucuncu soru aracin markasi modeli ne?
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  5. #5
    hasan çağri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.039
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Gunes G. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Fren mesafesi ile fren hissiyati tamamen farkli konular oncelikle bu ikisini ayiralim birbirinden.

    Bastigim kadar tutmuyor ve bosa basiyormusum gibi diyorsan ilk sorum geliyor. Frene bastiginda, bosa basiyormus gibi hissetmene ragmen abs devreye giriyor mu?

    Ikinci soru arac sehir icinde kullanilan bir arac mi yoksa ciddi pistte donen bir arac mi?

    Ucuncu soru aracin markasi modeli ne?
    Eylül ayında fren padlerini geçen ayda lastiklerimi değiştirdikten sonra artık ABS devreye girmiyor. daha önceden lastiklerin ve fren padlerinin durumundan dolayı sanırım devreye giriyordu. En son genel bakımda disklerinde değişmesi gereken noktaya yaklaştığını gördük.

    Şaun için sertte bassam yumuşakta bassam arada fark olmuyor. Ancak pedalın dibine doğru geldikçe frene bastığımı anlıyorum. Ama fren mesafesi ile sorunum yok özelikle yeni lastiklerden sonra.

    Araç genelde şehir içinde canım sıkıldıkçada geceleri tek başıma geceleri çıkıp otobanda gazladığım (makas atmak falan değil öyle basayım gideyim vs) bir araç. Ama bitik debriyajımı ve frenlerim ile sorumu giderdikten sonra pist günlerine katılmayı istiyorum. Geceleri otobanda gazlamaktan emniyetli ve daha eğlenceli olacaktır. Hatta yol tutuşu içinde kw v1 coilover alacağım birde v3 var ama bana fazla


    Araç benzinli Auris. 124hp.
    Alıntı mmustu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    seni yapan mühendisin doşaklarını boynuma dolarım beeee

  6. #6
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Fren pad inden kastın balatamı ? Her balata değişiminde disk yüzeyini taşlatmak gerekiyor ki disk yüzeyi ile balata yüzeyi birbirine tam olarak tutunsun ve alışsın birbirlerine göre aşınsınlar diye.Disk yüzeyi taşlanmadan yeni balata kullanmak fren performansını düşürüyor.

    Bende bir soru eklemek istiyorum.Fren sistemi tamamıyla fabrikasyon olan bir aracın sadece hortumları çelik hortumlar ile değiştirilse hissedilir bir fark olurmu ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  7. #7
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aslında biraz aracın tasarımına bağlı..
    Yeni model arabalarda zaten çelik hortum gelmeye başladı o yüzden bi fark görmezsiniz.
    Çelik hortum olmayan arabalarda da kauçuk olan kısımın uzunluğu ne kadar çok ise orayı çelik yaptığınızda o oranda bi his artışı görürsünüz
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Fren pad inden kastın balatamı ? Her balata değişiminde disk yüzeyini taşlatmak gerekiyor ki disk yüzeyi ile balata yüzeyi birbirine tam olarak tutunsun ve alışsın birbirlerine göre aşınsınlar diye.Disk yüzeyi taşlanmadan yeni balata kullanmak fren performansını düşürüyor.

    Bende bir soru eklemek istiyorum.Fren sistemi tamamıyla fabrikasyon olan bir aracın sadece hortumları çelik hortumlar ile değiştirilse hissedilir bir fark olurmu ?
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  8. #8
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı hasan çağri Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Eylül ayında fren padlerini geçen ayda lastiklerimi değiştirdikten sonra artık ABS devreye girmiyor. daha önceden lastiklerin ve fren padlerinin durumundan dolayı sanırım devreye giriyordu. En son genel bakımda disklerinde değişmesi gereken noktaya yaklaştığını gördük.

    Şaun için sertte bassam yumuşakta bassam arada fark olmuyor. Ancak pedalın dibine doğru geldikçe frene bastığımı anlıyorum. Ama fren mesafesi ile sorunum yok özelikle yeni lastiklerden sonra.

    Araç genelde şehir içinde canım sıkıldıkçada geceleri tek başıma geceleri çıkıp otobanda gazladığım (makas atmak falan değil öyle basayım gideyim vs) bir araç. Ama bitik debriyajımı ve frenlerim ile sorumu giderdikten sonra pist günlerine katılmayı istiyorum. Geceleri otobanda gazlamaktan emniyetli ve daha eğlenceli olacaktır. Hatta yol tutuşu içinde kw v1 coilover alacağım birde v3 var ama bana fazla


    Araç benzinli Auris. 124hp.
    Tam net soramadim sanirim, demek istedigim frene dibine kadar asildiginda ABS devreye giriyor mu girmiyor mu su an?

    Asildiginda ABS devreye giriyorsa fren sisteminde degisiklik yaparak durus mesafeni kisaltamazsin sadece hissiyati degisitirebilirsin demektir keza fren sistemin aracinin lastiklerini kitlemeye yetecek gucte.

    Hissiyat olarak celik fren hortumunun farkini hissedebilecegini sanmiyorum gunluk kullanilan bir aracta, ancak teknik olarak pedal hissiyatini istedigin yonde degistirir.

    Durus mesafeni kisaltmak istiyorsan yapabilecegin birkac sey var. Birincisi ABS'den kurtulmak keza limit frenaj ile ABS'den daha kisa mesafede durabilirsin. Tabi bunun icin limit freni ogrenmen gerekecek ki bu hayli ugrastirici olacaktir.

    Ya da lastik tabanini genisletebilirsin, bu sayede surtunen yuzey artacak ve aracin daha kisa mesafede durabilir hale gelecektir.

    Hissiyata gelirsek daha buyuk fren diskleri ve daha buyuk/cok pistonlu kaliperli bir fren sisteminde hissedecegin fark daha rahat kontrol edebildigin ve daha uzun sure isinmadan dayanan frenler olacak ama zaten sehir icinde kullandigin bir aracin fren sisteminde isinma problemi olmaz, yarisan araclarda, ard arda yapilan yuksek hizdan ani yavaslamalarda isinma sorun olur o yuzden sistemi kurcalamak muhtemelen bosa para kaybi olacak senin icin.

    Daha net anlatmak gerekirse dip frende lastikleri kilitleyebilen bir sisteme sahip araca daha buyuk disk ve caliper takarak durus mesafeni kisaltamazsin. Buyuk disk, buyuk caliper vs ancak standart frenin lastikleri kilitleyemediginde durus mesafeni kisaltabilir bu da iki sebepten olabilir. Biri asiri isidan oturu fren hidroliginin kaynamasi yuzunden, digeri caliperin diski kilitleyebilecek gucu uretememesinden.

    Bir de kendi fikrimi sorarsan denemeden, yetmedigini gormeden asla birseyleri degistirme parana yazik. Ha birde frenlerinin havasini aldir ve brake booster'in vakum hattini kontrol ettir, bahsettigin pedal hissiyati bu ikisi yuzunden olur.
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  9. #9
    hasan çağri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.039
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Gunes G. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tam net soramadim sanirim, demek istedigim frene dibine kadar asildiginda ABS devreye giriyor mu girmiyor mu su an?

    Asildiginda ABS devreye giriyorsa fren sisteminde degisiklik yaparak durus mesafeni kisaltamazsin sadece hissiyati degisitirebilirsin demektir keza fren sistemin aracinin lastiklerini kitlemeye yetecek gucte.

    Hissiyat olarak celik fren hortumunun farkini hissedebilecegini sanmiyorum gunluk kullanilan bir aracta, ancak teknik olarak pedal hissiyatini istedigin yonde degistirir.

    Durus mesafeni kisaltmak istiyorsan yapabilecegin birkac sey var. Birincisi ABS'den kurtulmak keza limit frenaj ile ABS'den daha kisa mesafede durabilirsin. Tabi bunun icin limit freni ogrenmen gerekecek ki bu hayli ugrastirici olacaktir.

    Ya da lastik tabanini genisletebilirsin, bu sayede surtunen yuzey artacak ve aracin daha kisa mesafede durabilir hale gelecektir.

    Hissiyata gelirsek daha buyuk fren diskleri ve daha buyuk/cok pistonlu kaliperli bir fren sisteminde hissedecegin fark daha rahat kontrol edebildigin ve daha uzun sure isinmadan dayanan frenler olacak ama zaten sehir icinde kullandigin bir aracin fren sisteminde isinma problemi olmaz, yarisan araclarda, ard arda yapilan yuksek hizdan ani yavaslamalarda isinma sorun olur o yuzden sistemi kurcalamak muhtemelen bosa para kaybi olacak senin icin.

    Daha net anlatmak gerekirse dip frende lastikleri kilitleyebilen bir sisteme sahip araca daha buyuk disk ve caliper takarak durus mesafeni kisaltamazsin. Buyuk disk, buyuk caliper vs ancak standart frenin lastikleri kilitleyemediginde durus mesafeni kisaltabilir bu da iki sebepten olabilir. Biri asiri isidan oturu fren hidroliginin kaynamasi yuzunden, digeri caliperin diski kilitleyebilecek gucu uretememesinden.

    Bir de kendi fikrimi sorarsan denemeden, yetmedigini gormeden asla birseyleri degistirme parana yazik. Ha birde frenlerinin havasini aldir ve brake booster'in vakum hattini kontrol ettir, bahsettigin pedal hissiyati bu ikisi yuzunden olur.
    Açıklamalar için çok teşekkürler yani aslında aradığım cevaplar bunlar oldu.

    Lastiklerim ve balatalarım değiştikten sonra laylaylok devreye giren abs gitti yerine sizin dediğiniz gibi sadece dip frende ani frende devreye giren abs geldi. Bu demek oluyor ki frenlerim yeterince güçlü sizin anlattıklarınıza bakarak.

    Benim diğer yapmak istediğim değişikliklerin temelinde zaten fren mesafesini kısaltmaktan çok bu hissizliği ortadan kaldırmak var. Eğer teknik olarak çelik hortumlar ile bu hissi kaldırabilir yada azaltabilirsem zaten başka bir upgrade e ihtiyacım olmamış olacak. Aracın orjinal frenleri ile tatmin olacağım
    Alıntı mmustu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    seni yapan mühendisin doşaklarını boynuma dolarım beeee

  10. #10
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı hasan çağri Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Açıklamalar için çok teşekkürler yani aslında aradığım cevaplar bunlar oldu.

    Lastiklerim ve balatalarım değiştikten sonra laylaylok devreye giren abs gitti yerine sizin dediğiniz gibi sadece dip frende ani frende devreye giren abs geldi. Bu demek oluyor ki frenlerim yeterince güçlü sizin anlattıklarınıza bakarak.

    Benim diğer yapmak istediğim değişikliklerin temelinde zaten fren mesafesini kısaltmaktan çok bu hissizliği ortadan kaldırmak var. Eğer teknik olarak çelik hortumlar ile bu hissi kaldırabilir yada azaltabilirsem zaten başka bir upgrade e ihtiyacım olmamış olacak. Aracın orjinal frenleri ile tatmin olacağım
    Rica ederim, sirasiyla celik fren hortumu + yeni hidrolik + fren havasini dogru aldirma ile pedal hissiyati cok daha iyi olacaktir.
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •