User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
39 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: FN-2 TypeR almayı düşünüyoruz,fikirlerinizi bekliyorum.

  1. #1
    Merthan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.874
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    FN-2 TypeR almayı düşünüyoruz,fikirlerinizi bekliyorum.

    Arkadaşlar Fn-2 TypeR almayı düşünüyoruz ama sadece herkesin bildiği kadar bilgi sahibiyiz.
    Forum geçmişinde açılan konulara baktım ancak hep linkteki arabalardan bahsedilmiş.
    Bu arabayı kullanmış olanlar bu araba hakkında yeterli bilgiye sahip olanlar olumlu olumsuz düşüncelerini paylaşırsa sevinirim.
    Kronik problemi,yakıtı,motoru,sağlamlığı,yol tutuş vs. bunlar hakkında bilgi gerekiyor.
    Rolling ya da pist için değil tamamen keyif için düşünüyoruz.
    EP 3 Type-R lara bakıyorum aralarında pek fazla fiyat farkı yok bunun sebebi nedir?
    FN2 mi ucuz EP3 mü pahalı? Yani demek istediğim acaba FN2 ler de herhangi bir sıkıntı mı var çünkü eski kasasıyla aynı parada neredeyse,bilmediğim için soruyorum.
    Lütfen fanatik yorumlar yapmayalım tamamen bilgi almak istiyorum çünkü ciddi bi şekilde FN2 ile ilgileniyoruz,teşekkürler.

  2. #2
    Anti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    864
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Fn2 fiyatları normal Ep3'ler şaka.

    Kronik problemi her type r gibi şanzımanı, 2 ve 5 sert kullanım süreçleri sonunda cırtlamaya, geçmemeye başlayabilir. Motor hiç bir problem çıkarmaz ***** k20.

    Ş.içi ortalama 9.5-11.5 lt arası değişir. Yol tutuş gayet iyidir ama arka torsiyon yapısından dolayı limitlerde önden kayar. El freni ile kurtardığım çok oldu

    İç alanı ve bagajı ferahtır, çift taraflı klima, katlanır ayna vb. type r'dan beklenmeyecek donanım da mevcuttur. Özetle gayet kullanışlıdır ama oem süspansiyonu bile kemik gibi serttir konfor beklemeyin. Michelin Pilot Sport 3 ile biraz yumuşamıştı sadece.
    Alıntı JenGoO Nickli Üyeden Alıntı
    Olm dayanamıyorum ya k20 olmadan hayatın tadı yok

  3. #3
    Merthan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.874
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı _Anti_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Fn2 fiyatları normal Ep3'ler şaka.

    Kronik problemi her type r gibi şanzımanı, 2 ve 5 sert kullanım süreçleri sonunda cırtlamaya, geçmemeye başlayabilir. Motor hiç bir problem çıkarmaz ***** k20.

    Ş.içi ortalama 9.5-11.5 lt arası değişir. Yol tutuş gayet iyidir ama arka torsiyon yapısından dolayı limitlerde önden kayar. El freni ile kurtardığım çok oldu

    İç alanı ve bagajı ferahtır, çift taraflı klima, katlanır ayna vb. type r'dan beklenmeyecek donanım da mevcuttur. Özetle gayet kullanışlıdır ama oem süspansiyonu bile kemik gibi serttir konfor beklemeyin. Michelin Pilot Sport 3 ile biraz yumuşamıştı sadece.
    Çok teşekkür ederim. Şanzıman sorununu yazmayı unutmuşum çok duydum senkromeç sorununu ama sanırım korkulucak bi sorun değil.

    Şehir içi 9.5-11.5 lt arası yakması bana az gibi geldi neden derseniz 2008 1.6 125 hp civic sedanlar bu dediğiniz ortalama ile şehir içi yapıyor. Ama eğer dediğiniz gibiyse 2.0 motor için çok iyi. Ben 1.4 Cupra ile 9-10 litre şehir içi ortalamasıyla geziyorum.

    Motoru sorun çıkarmaz yazmışsınız yani 100.000km -120.000 km de bi FN2 alırken motor konusunda içim rahat olsun diyosunuz.

    Motor atmosferik bir motor yazılım yapılmıyor sanırım. Örneğin Cupra'da bi yazılım ve 2 tane parçayla 50 beygir güç alınıyor,bu motorda neler yapılabiliyor. Kpro,Hondata gibi parçalar var bunlar ne oluyor?

  4. #4
    driftboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Şehir
    BurSAkarya
    Mesaj
    6.251
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    atmo fn2 nin ilacı flashpro
    Marblex Mining & Marble

    Harput Yapı İnsaat


    Alıntı CasabLanca Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arabanın önüyle arkası arasında 3 yaş fark var

  5. #5
    Anti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    864
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Rica ederim. Shell 97 oktan (97+ nitro ile bilemiyorum artabilir) ile bu değerlerde kullandım, genelde gaz modda dolaşırım trafik, yokuş yukarı yollarda kullanırım 11-12 lt'yi nadiren geçiyordu.

    100.000+ km için de evet içiniz rahat olsun diyebilirim ama motora yapılanlara ve kullanıma da bağlı tabi. Bakımları -özellikle yağ değişimi- ihmal edilmediyse bir sıkıntı olacağını sanmıyorum.

    Modifiyesi beladır o da atmosferik olmasından ötürü. Yazılım da flashpro ile yapılıyor ama 6-7 bin tl'lik bir setup ile atmosferik olarak alacağı güç 30-40 hp arasıdır.
    Alıntı JenGoO Nickli Üyeden Alıntı
    Olm dayanamıyorum ya k20 olmadan hayatın tadı yok

  6. #6
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    EP3 ün fiyatları bence de yüksek

    FN2 daha iyi bir otomobil, daha yeni, daha modern, daha donanımlı. Fakat fiyatların bu şekilde olmasının sebebi tamamiyle FN2 nin beklenileni verememesi, EP3 ün daha iyi bir "type-r" olmasından kaynaklanıyor.

    Kontrol etmeniz gereken şeyler zaten belli, kompresyon testi vs. saymıyorum. FN2 ya da EP3 alacaksanız şanzımanın (senkro-debriyaj) durumunu kontrol etmenizi öneririm alacağınız araçta.

  7. #7
    Merthan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.874
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı _Anti_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Rica ederim. Shell 97 oktan (97+ nitro ile bilemiyorum artabilir) ile bu değerlerde kullandım, genelde gaz modda dolaşırım trafik, yokuş yukarı yollarda kullanırım 11-12 lt'yi nadiren geçiyordu.

    100.000+ km için de evet içiniz rahat olsun diyebilirim ama motora yapılanlara ve kullanıma da bağlı tabi. Bakımları -özellikle yağ değişimi- ihmal edilmediyse bir sıkıntı olacağını sanmıyorum.

    Modifiyesi beladır o da atmosferik olmasından ötürü. Yazılım da flashpro ile yapılıyor ama 6-7 bin tl'lik bir setup ile atmosferik olarak alacağı güç 30-40 hp arasıdır.
    Peki şehir dışı ortalamanız nedir? Örneğin 200-300 km uzun yolda sakin kullanımda.

  8. #8
    Anti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    864
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Merthan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki şehir dışı ortalamanız nedir? Örneğin 200-300 km uzun yolda sakin kullanımda.
    Hız sabitleyici 100-110 km/h hıza ayarlı ~7 lt
    Alıntı JenGoO Nickli Üyeden Alıntı
    Olm dayanamıyorum ya k20 olmadan hayatın tadı yok

  9. #9
    Merthan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.874
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Dou Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    EP3 ün fiyatları bence de yüksek

    FN2 daha iyi bir otomobil, daha yeni, daha modern, daha donanımlı. Fakat fiyatların bu şekilde olmasının sebebi tamamiyle FN2 nin beklenileni verememesi, EP3 ün daha iyi bir "type-r" olmasından kaynaklanıyor.

    Kontrol etmeniz gereken şeyler zaten belli, kompresyon testi vs. saymıyorum. FN2 ya da EP3 alacaksanız şanzımanın (senkro-debriyaj) durumunu kontrol etmenizi öneririm alacağınız araçta.
    Teşekkür ederim. Bekleneni verememesi derken emisyon değeri dışında ne gibi eksileri var? 50.000 liraya FN2 varken aynı fiyata neden EP3 alan insanlar var yani farkı nedir? Yeni kasayla eski kasanın aynı piyasada satıldığı tek arabadır herhalde.

  10. #10
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Merthan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ederim. Bekleneni verememesi derken emisyon değeri dışında ne gibi eksileri var? 50.000 liraya FN2 varken aynı fiyata neden EP3 alan insanlar var yani farkı nedir? Yeni kasayla eski kasanın aynı piyasada satıldığı tek arabadır herhalde.
    Çünkü ep3 daha iyi yol tutuyor
    Daha iyi gidiyor
    Daha hafif
    Daha az yakıyor (hafiflikten ötürü)
    Daha iyi duruyor
    Gaz tepkisi daha iyi (telli vs elektronik farkı)
    Sonradan yapılan/takılan ekstraların karşılığı daha iyi alınıyor.
    EP3 daha konforlu olmasına rağmen (fn2 nin süspansiyonu gereksiz sert çünkü) hissiyat olarak çok daha "yarış otomobili" hissiyatı veriyor, FN2 günlük kullanıma daha uygun güçlü araç kategorisinde diyebiliriz.

  11. #11
    Anti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    864
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Merthan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bekleneni verememesi derken emisyon değeri dışında ne gibi eksileri var? 50.000 liraya FN2 varken aynı fiyata neden EP3 alan insanlar var yani farkı nedir?
    Daha tepkili gaz kelebeği (telli), 17" jant ve hafiflikten dolayı ep3'ün yürürü fn2'ye göre daha iyi.

    İnsanlar da type r'ı konforlu olsun diye değil de daha hızlı gitsin diye alıyor haliyle o yüzden ep3 piyasası canlı kalıyor.
    Alıntı JenGoO Nickli Üyeden Alıntı
    Olm dayanamıyorum ya k20 olmadan hayatın tadı yok

  12. #12
    Merthan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.874
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı _Anti_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hız sabitleyici 100-110 km/h hıza ayarlı ~7 lt
    Son olarak rutin bakımları kaç bin km'den kaç bin km'ye ve maliyeti?
    Mesela 100.000 km'de şu değişicek 120.000'de şu değişicek gibi durumlar var mı?

  13. #13
    Merthan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.874
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Dou Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çünkü ep3 daha iyi yol tutuyor
    Daha iyi gidiyor
    Daha hafif
    Daha az yakıyor (hafiflikten ötürü)
    Daha iyi duruyor
    Gaz tepkisi daha iyi (telli vs elektronik farkı)
    Sonradan yapılan/takılan ekstraların karşılığı daha iyi alınıyor.
    EP3 daha konforlu olmasına rağmen (fn2 nin süspansiyonu gereksiz sert çünkü) hissiyat olarak çok daha "yarış otomobili" hissiyatı veriyor, FN2 günlük kullanıma daha uygun güçlü araç kategorisinde diyebiliriz.
    Demekki bu yüzden piyasaları nerdeyse aynı. EP3 de düşündüm fakat fiyatı fazla ve içi bana eski ve çok boş geldi bu yüzden FN2 düşünüyorum. Çok teşekkür ederim.
    Alıntı _Anti_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Daha tepkili gaz kelebeği (telli), 17" jant ve hafiflikten dolayı ep3'ün yürürü fn2'ye göre daha iyi.

    İnsanlar da type r'ı konforlu olsun diye değil de daha hızlı gitsin diye alıyor haliyle o yüzden ep3 piyasası canlı kalıyor.
    Çok teşekkürler.

  14. #14
    Anti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    864
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    10.000 km'de bir giriyor servise, en son yetkili serviste 400-450 tl aralığında tutuyordu bakımları. Özel serviste de 200 tl civarı.

    Rutin bakım dışında 5000 km'de bir yağı değiştirmek de tavsiye ediliyor. Şu değişcek bu değişcek durumunu bilemiyorum 60.000 km de sattım ben, triger de zaten zincir olduğu için değişim gerekmiyor bildiğim kadarıyla.
    Baskı balata ve frenler ihtiyaç halinde yenilenebilir.
    Alıntı JenGoO Nickli Üyeden Alıntı
    Olm dayanamıyorum ya k20 olmadan hayatın tadı yok

  15. #15
    Burak Demirci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    39
    Şehir
    İzmi-R
    Mesaj
    424
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    farklı sınıfların aracı gibi ben fn2yi aile arabası olarak görüyorum safkan bir typer asla olamadı olamazda bu işden anlıyan herkezde aynı düşünceyi taşır.
    fn2 daha agır,daha aile otomobili motoru daha elektrnok haliyle headersı filtresi yenı beyni vs derken dünya paralar tutuyor ama sonuç yine gitmiyor ıstenılen gibi.kişisel görüş ama ep3 daha yakışıklı benım gözümde kasa olarak fn2 den. gaz tepkisinden tutda sesine o yoldaki hazzına kadar herşeyiyle farklı ep3 saglam orjınal ep3ler hem çok az kaldı hemde 2.0 atmo kategorisinde rakibi yok denecek kadar az yakıtı abartı değil her yönüyle herzman tercih edilebilitesi yüksek olan bir araç. tercih karar senın tabiki istediğini alabilirsinve son olarak.
    typer alan adam yürüsün diye alır konfora düşkün adam gitsin audı mercedes alsın
    Mahşein üç atlısı
    dmrc garaj
    35 cvk 31 s2000
    35 eu 122 vti
    35 ke 9481 egk20

  16. #16
    caprio55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    türkiye-samsun
    Mesaj
    166
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ep3 typer kullandım, fn2 typer kullanyorum çok rahatlıkla söyleyebilirim ki yukarıdaki yorumların çoğu doğru.. fn2 typer beklenen hızlanmayı vermedi.. ep3 ün üzerine bişeyler koyup araç çıkarmaları gerekirken.. elektroniğe ve konfora kaçıp hızlanmadan çalmışlar. fakat donanım ve konfor olarak gayet başarılı. bölgesel ve dijital klima , vsa kontrol falan filan.

    kronik sorun olarak bütün typerlarda vtes geçişleri ve debriyajın erken bitmesi söylenebilir.

    ki şöylede birşey var vsa lı s2000 ler ilk çıktığında tutmamıştı fakat şimdi tercih sebebi..
    bu elektronik gaz kelebeği (vsa) yı etkisiz kılacak bi alet çıkarırlarsa tahminim fn2 lerde ep3 gibi yürür.
    hem hız hem konfor istiyosan fn2
    daha hızlı istiyosan ep3
    daha konfor istiyosan diğerleri..

    ki fn2 almayı düşünürsen ilanlarda var.. detaylar konuşulur
    LC160 VTI, DC123 ep3 TYPE-R, RED18 S2000, GS650 Fabia VRS, KF698 fn2 TYPE-R
    Şimdiki Zaman
    55 ACF 61 İBİZA 1.9 tdı PD130

  17. #17
    Ahmet.S - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    2.080
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Fn2 iyi gönül rahatlığıyla alabilirsiniz her açıdan güzel araba içi dışı duruşu. Modifiye parçalarıyla ilgili anti nickli arkadaş bahsetmiş çok para harcarsınız az güç alırsınız kasa ağır.
    Fiyat görsellik performans açısından alıması mantıklı bir araç iki seneye yakın kullandım fhe yeterince keyifli hale gelmişti benim için.

  18. #18
    Emre.Krgz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    31
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    170
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende fn2 kullandım yaklaşık 1 sene boyunca daha once ep3 binmişligim fazla yoktur yürür olarak ep3 tabiki gorundugu uzere daha ızlı fn2 beklenılen ızlenımı vermıyor ama flashpro f/h/e ile cok zevkli oluyor ayrıca konfor olarak bence amortisör sistemi sert yol tutus olarakda kafadan ara ara kayıyor ama bence sistemmi cok güzel yağmurlu havada bizzat 110 120 ile giderken ters bi hareket sonucu savruldu fakat toparlaması pekte uzun surmedı açıkçası uzun yolda cruıse acıyorsunuz müziğinizde actıgınzda gayet konforlu yol yapabılırısınz uzun yoldada 6.7 yakıt tüketimini gördümmm fiyat olarakda bence güzel konfor birazda zevkli olsun diyorsanız fn2 alınır bir cok coupe araca bındım fn2 arka kısmı boğmuyor ınsanı gayet geniş ve rahatt..
    PPR Motorsport
    Mapped by EcuTuned

  19. #19
    Merthan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.874
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bilgilerini paylaşan herkese teşekkürler,yorumlarınız çok önemli benim için.
    Alıntı astraGTC Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bende fn2 kullandım yaklaşık 1 sene boyunca daha once ep3 binmişligim fazla yoktur yürür olarak ep3 tabiki gorundugu uzere daha ızlı fn2 beklenılen ızlenımı vermıyor ama flashpro f/h/e ile cok zevkli oluyor ayrıca konfor olarak bence amortisör sistemi sert yol tutus olarakda kafadan ara ara kayıyor ama bence sistemmi cok güzel yağmurlu havada bizzat 110 120 ile giderken ters bi hareket sonucu savruldu fakat toparlaması pekte uzun surmedı açıkçası uzun yolda cruıse acıyorsunuz müziğinizde actıgınzda gayet konforlu yol yapabılırısınz uzun yoldada 6.7 yakıt tüketimini gördümmm fiyat olarakda bence güzel konfor birazda zevkli olsun diyorsanız fn2 alınır bir cok coupe araca bındım fn2 arka kısmı boğmuyor ınsanı gayet geniş ve rahatt..
    Peki bu f/h/e dediğiniz tam olarak nedir?
    Nasıl uygulanıyor ne gibi güçler elde ediliyor maliyetini açıklarmısınız?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •