User Tag List

8 sonuçtan 1 ile 8 arası

Konu: Avans & Kompresyon ilişkisi

  1. #1
    bugratemel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    izmiR
    Mesaj
    650
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Avans & Kompresyon ilişkisi

    peki bi sorum olcak yüksek sıkıştırmalı araçlarda yani 13 cr ve üstü araçlarda 97 oktan yetmediği için avans açamama problemi var katkı kullanılmadan düşük avansla kullanılmasının avantajı dezavantajı ne olur ????? konuya vakıf bilgi arakdaşkların yorumunu bekliyorum tahmin yada varsayım yapmazsanız çok sevinirim teşekkürler
    -- Japan center --

  2. #2

    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbool
    Mesaj
    5.635
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bugratemel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki bi sorum olcak yüksek sıkıştırmalı araçlarda yani 13 cr ve üstü araçlarda 97 oktan yetmediği için avans açamama problemi var katkı kullanılmadan düşük avansla kullanılmasının avantajı dezavantajı ne olur ????? konuya vakıf bilgi arakdaşkların yorumunu bekliyorum tahmin yada varsayım yapmazsanız çok sevinirim teşekkürler
    2 tane araç düşün birisi 13 cr biriside 11cr ikisinede yakıt koy 13cr den daha çok güç alırsın.
    Dr.ECU

  3. #3
    bugratemel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    izmiR
    Mesaj
    650
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı _muhaRRem Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2 tane araç düşün birisi 13 cr biriside 11cr ikisinede yakıt koy 13cr den daha çok güç alırsın.
    beni anlamadın ki tamam eyw biliyorum sıkıştırması fazla olan daha iyidir ama şimdi rolantide 16 avansla çalışması gereken araç rolantide 9 10 a düşürmek zorunda kalıyosak avans vurmasından ötürü bu düşürdüğümüz avansın bize zararı olur mu ?

    -atıyorum devir bandında 4 binlerde 35 derece avans olamsı gerekirken avans vurmasın diye o 17 18 lere çekildiğinde bi problem yaratırmı araca ???? gidişinde vs etki edermi avansın düşük olması

    amaç yakıtsız en safe gücü almak
    -- Japan center --

  4. #4
    pcvirus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    sivas
    Mesaj
    995
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    birde şu avans a güzel bi açıklama getirebilirsek hazır konu açılmış :P
    benim merak ettiğimde avans tam olarak ne
    yani ateşleme zamanımı
    bunu beyinden derece veriyoruzda
    distribütor deki mekanik avans neci ?
    bunun yakıtla ortalaması varmı ?
    şu kadar yakıt bu kadar avans gerekir gibi
    birde atıyorum bizim araçlarda vuruntu sensoru yok
    d16a9 nasıl anlayabilirim vuruntuyu ?

  5. #5
    Brian O'kanır
    Misafir
    kompresyonun silindirlerde farklı yada düşük çıkması sadece segmanlara bağlanamaz.
    Sente ayarı bozuk olan kaymış olan yada farklı sente ayarı yapılmış olan araçlarda bu değerler orjinalden düşük yada silindirlerde farklı değerler sonuçlarını doğurabilir.
    Bir başka neden ise dereceli egzantrik takılan araçlarda overlap olayı fazla olan ve derecesi yüksek olan egzantriklerde subap zamanlamalarından dolayı kompresyonların orjinal değerden daha düşük çıkması görülen ve yaşanan sonuçlardandır.

  6. #6
    M.degirmen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    246
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bugratemel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    beni anlamadın ki tamam eyw biliyorum sıkıştırması fazla olan daha iyidir ama şimdi rolantide 16 avansla çalışması gereken araç rolantide 9 10 a düşürmek zorunda kalıyosak avans vurmasından ötürü bu düşürdüğümüz avansın bize zararı olur mu ?

    -atıyorum devir bandında 4 binlerde 35 derece avans olamsı gerekirken avans vurmasın diye o 17 18 lere çekildiğinde bi problem yaratırmı araca ???? gidişinde vs etki edermi avansın düşük olması

    amaç yakıtsız en safe gücü almak
    güç kaybı yaşarsın bence..
    tabi daha tecrübeli üyeler konuyu daha iyi aydınlatacaktır
    Alıntı Godless Commie Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    Geçen gün ölçüme gittim, yedek tekerden bile 1200 Hp aldık. O da, takılı bile değilken.

  7. #7
    bugratemel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    izmiR
    Mesaj
    650
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bugratemel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki bi sorum olcak yüksek sıkıştırmalı araçlarda yani 13 cr ve üstü araçlarda 97 oktan yetmediği için avans açamama problemi var katkı kullanılmadan düşük avansla kullanılmasının avantajı dezavantajı ne olur ????? konuya vakıf bilgi arakdaşkların yorumunu bekliyorum tahmin yada varsayım yapmazsanız çok sevinirim teşekkürler

    konumuz taşınmış bu başlık adı altında çok soru sorulur eminimmm
    benm sorumca cvp verebilecek kimse yokmu yahuuu

    avansı ölüm kısmanın dezavantajları nelerdir ???
    yürümesi dışında !!!
    -- Japan center --

  8. #8
    1.6 VTi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.682
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1-) Yürümez
    2-) Daha düşük sıkıştırmalı araç, gelir ve seni geçer.(Spec'lerin ve kullanılan yakıtın aynı olduğu, sadece sıkıştırmanın farklı olduğu düşünülürse)
    3-) EGT yükselir. EGT yükseldiği için de detonasyon riski artar(ısıdan dolayı),...vs.
    4-) Çözüm, doğru yakıt ya da katkı kombinasyonunu bulmak ya da sıkıştırmayı düşürmek[kalın conta, daha yüksek dereceli egzantrik(ama motorunun da bu egzantrikten güç çıkarabilmesi için daha çok devir dönmesi gerektiğinden, motorunun yüksek devir dönmeye müsayit olması gerekmektedir), ITB, pistonların değiştirilmesi,...vs].

    5-) Evet, parantez içine parantez açtım.
    Beni sallamayanları ARTIK ben de sallamıyorum. Muhattap olmaya tenezzül etmeyenlere selam olsun, siz olmasanız da olur, GERÇEK DOSTLARIM bana yeter.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •