User Tag List

11 sonuçtan 1 ile 11 arası

Konu: Kucuk turbo / Lag olayi

  1. #1

    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.013
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Kucuk turbo / Lag olayi

    Selam,

    Top gear da bmw 5.30d testi izledim. Motorun buyuk olmasina ragmen turbonun kucuk oldugunu vurguladilar zira turbo kucuk oldugu zaman turbo lag minimum a iniyormus. Zaten bu yuzden bmw nin dizel motorlari basariliymis.

    Konuya bir aciklik getirebilir miyiz?

  2. #2

    Üyelik
    Jun 2013
    Yaş
    45
    Şehir
    istanbul - kiev
    Mesaj
    485
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benden daha bilgililer vardir ama genel olarak küçük olunca dolmasi cabuk ve erken oluyor.. sanirim bununla da alakalıdır

  3. #3
    dirk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Şanlıurfa - Ankara
    Mesaj
    3.090
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turbo lag, Turbo lag turbonun belli bir basınç oluşturduktan sonra; gaz pedalının bırakılması ile, emme manifoldundaki gaz kelebeği kapanır. Bu durumda turbodan motora kadar olan düzenekte (turbo boruları/intercooler) yüksek bir basınç oluşur. Bu yüksek basınç yüksek hızla dönmekte olan turbo pervanesi aşırı ters basınçtan durur. Tekrar gaz pedalına basıldığında bu ters basıncın motor tarafından emilerek turbo pervanesinin yeniden dönmeye başlaması ve ihtiyaç duyulan basıncı tekrar sağlayabilmesi için geçen zamana "TURBO LAG" ya da "TURBO GECİKMESİ" denir..
    Aquila non captat muscas!

    b16vtecturbo#gizlituning #hondateam#cilacılaranlamaz

  4. #4
    Onur Fatih - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    Sakarya HENDEK
    Mesaj
    1.826
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o zaman 2000cc lerden nasıl o kadar güç elde ediyolarmış

  5. #5
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu sadece küçük turbo ile alakalı değil değişken geometrili turbolar, twin scroll compound turbo vs gibi bir çok değişik düzen mevcut


    http://www.techturkey.com/forum/maka...341-turbo.html


    bunu bi okuyun eskiden yazmıştım, eksik bilgiler vardır elbet ama yardımcı olur tekrar soracağınız şey varsa sorarsınız
    körler sağırlar

  6. #6
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şu an yeni nesil dizel motorların bir kısmında compund turbo sistemi kullanan markalar var, hangi mootrun testini izledin bilmiyorum ama sadece küçük turbodan ziyade twin scrollun ve değişken geometrili turbolarında lagin minimuma inmesinde etkileri mevcut,

    değişken geometrili turboları ele alırsak eğer, düşük devirde turbin salyangozunun hacmini azaltarak gaz akışını hızlandırıp pal daha hızlı doner yüksek devirde gaz miktarı arttığı için salyangoz hacmini artırırsın ve gaz akışına izin verirsin kısıtlamaları kaldırırsın(tam değil tabi)

    küçük turboda , adı üzerinde küçük olacağı için daha düşük devirlerde dolacak yalnız üst devirlerde fazla gaz miktarından dolayı geri basınç nedeniyle basınç düşebilir, performansı negatif yönde etkileyebilir, hesabını iyi yapmak lazım
    körler sağırlar

  7. #7

    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.013
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dirk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Turbo lag, Turbo lag turbonun belli bir basınç oluşturduktan sonra; gaz pedalının bırakılması ile, emme manifoldundaki gaz kelebeği kapanır. Bu durumda turbodan motora kadar olan düzenekte (turbo boruları/intercooler) yüksek bir basınç oluşur. Bu yüksek basınç yüksek hızla dönmekte olan turbo pervanesi aşırı ters basınçtan durur. Tekrar gaz pedalına basıldığında bu ters basıncın motor tarafından emilerek turbo pervanesinin yeniden dönmeye başlaması ve ihtiyaç duyulan basıncı tekrar sağlayabilmesi için geçen zamana "TURBO LAG" ya da "TURBO GECİKMESİ" denir..
    Gaz kelebegi dizellerde yok diye biliyorum. Forum da okumustum.

  8. #8

    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.013
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şu an yeni nesil dizel motorların bir kısmında compund turbo sistemi kullanan markalar var, hangi mootrun testini izledin bilmiyorum ama sadece küçük turbodan ziyade twin scrollun ve değişken geometrili turbolarında lagin minimuma inmesinde etkileri mevcut,

    değişken geometrili turboları ele alırsak eğer, düşük devirde turbin salyangozunun hacmini azaltarak gaz akışını hızlandırıp pal daha hızlı doner yüksek devirde gaz miktarı arttığı için salyangoz hacmini artırırsın ve gaz akışına izin verirsin kısıtlamaları kaldırırsın(tam değil tabi)

    küçük turboda , adı üzerinde küçük olacağı için daha düşük devirlerde dolacak yalnız üst devirlerde fazla gaz miktarından dolayı geri basınç nedeniyle basınç düşebilir, performansı negatif yönde etkileyebilir, hesabını iyi yapmak lazım
    Testi tekrar bulabilirsem konuya eklerim.

    Bilgiler icin tesekkur ederim verdiginiz linki okumaya basliyorum.

    Bu testte edindigim bilginin dogrulugunu veya yanlisligini teyit etmek icin 2.0 hdi in turbosuyla 2.0d nin turbosunu kiyas etmeliyiz. Bu bilgileri nereden bulabilirim var mi bir fikriniz?

  9. #9
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hangi motorların turbolarını soruyorsun bana yaz ben sana turboların kodlarını bulabilirsem ölçülerini söylerim ama yalnızca turbonun ölçüsü erken dolup dolmamasına etken değil bunu bilmelisin motor tasarımı eksantrik egzoz manifoldu vs çok değişken var
    körler sağırlar

  10. #10

    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.013
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mesela

    Passat 2.0 tdi 407 2.0 hdi ile 3.20 dizel in turbolarini soruyorum.

    Edit: Keza tsi da az turbo lag yasayan bir motor, turbosu da kucuk. Erken dolup dolmama olayinin yalnizca turbodan ibaret olmadigini anladim buraya kadar tamam.

    Turbonun kucuk olmasi da az turbo lag a bir etken diyebiliriz degil mi?

  11. #11
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    407 2.0 hdi gt1749v

    320d hangisini sordun bilmiyorum ama mitsubishi tf035

    passat 2.0 tdi gt17v var gt16v var bv43 var
    körler sağırlar

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •