User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
46 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Bir 106 sahibinin dilinden.

  1. #1
    3rk4n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    Tr/Hatay
    Mesaj
    4.986
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Bir 106 sahibinin dilinden.

    Evet Sevgili 106 Severler,

    Gelelim asıl sizlerle elimden geldiği kadar paylaşmak istediğim asıl konuya,

    106 VE KRONİK RAHATSIZLIKLARI;

    106 gti, gerek sürüş keyfi açısından gerek ise insanı direksiyona kitleyen müthiş performansı açısından Dünya Otomobil tarihindeki en başarılı üretimlerden biridir, otomobil literatürüne adını daha şimdiden altın harflerle kazıtmış bir GTI dır. Amaaaa maalesef gülü seven dikenlerine de katlanmak zorundadır.
    Ben 1999 dan 2002 senesine kadar bu otomobile sahip olma şansını yakaladım ve sürekli olarak servislere girip çıkmaktan otomobil ile ilgili neredeyse tüm teknik konulara hakim olmaya başladım. ( Yetkili servislere savuracak paranız yoksa ve birazda araştırmacı bir yapınız varsa bu kaçınılmaz oluyor.)
    Ben aracımı yakın bir arkadaşımdan 30 bin kmde satın almıştım ve daha okadar diri durumda bir 106 bile beni sayamadığım kadar çok sefer çekici çağırmak zorunda bıraktı, aynıları sizlerinde başınıza gelmesin diye, 106 nın sizlere gönderdiği SOS sinyallerini önceden sizlerle aklıma geldiği kadar paylaşmak istedim.

    Diyelimki yeni bir 106 satın aldınız, Km si artık mutlaka 100 bini devirmiş olacaktır, ilk dikkat etmeniz gerekenler,

    1- Oksijen sensörü – Bozuk ise aracınız ya gaz yemez, yada istikrarsız devirlenir, %60 ila % 80 performans kaybı yaşarsınız, benzin sarfiyatınız anormal derecede yüksek olur.

    2- Tüm motor kulakçıkları – Mutlaka sık sık kontrol edilmelidir, araca fazla yüklenmeseniz bile zamanla mutlaka çatlayıp kopabilmeye kadar gidebilmektedirler, özellikle şanzıman kulakçığındaki arıza ilk olarak debriajın kavrama noktasının değişmesi ile kendini belli eder, bu şekilde kullanmaya devam ederseniz her an yolun ortasında bir şangırtı ile stop edip kalabilirsiniz.

    3- Motor üst kapak contası – Sık sık yanar, yeni aldığınız bir araçta bu parçayı ve triger setinide işinizi garantiye almak için hemen değiştirmenizde fayda vardır.

    4- Alternatör – Eğer aracınızda gaza yüklendiğinizde kadran ışıklarında bir artış oluyorsa veya abs ikazı arada sırada gaza yüklendiğinizde uyarı veriyorsa mutlaka hemen alternatörünüzü kontrol ettirip tamir ettirmeniz gerekir, aksi takdirde aracın beyni dahil tüm elektrik tesisatına geri dönülmez hasarlar verebilirsiniz.

    5- Şanzımanda sürekli terleme – Bu aslında naparsanız yapın kolay kolay kesilmeyen bir sorundur ama keçelerin kontrol edilmesi önemlidir, en aza indirgemeye çalışın.

    6- Ön sol amortisörden gelen ‘lok lok’ tabir edilen ses – Doğaldır 0 km 106 da bile olur, kontrol ettirin ama fazlada üstüne masrafa girmeyin, yok etmesi zor ve yok edilse bile tekrarı çok kısa süre sonra olacak biraz can sıkıcı bir 106 hastalığıdır.

    7- Hızlı bir şekilde bir kasisten geçme sonucu aracınızın birden stop etmesi ve çalışmaması, elektrik tesisatının devre dışı kalması – aracınızın motorunun hemen üzerinde bulunan ‘güvenlik modülü’ devreye girmiştir, kırmızı lastik kaplı tuşa basarak tekrar aracı çalıştırmanız mümkündür. (zamanında bunu bilmeyenler az çekici parası vermediler J )

    8- Aracınızın altından sürekli olarak gelen lakırtılar – bu genelde hep ‘eyvah ön takım dağıldı’ şeklinde algılanır ama asıl suçlu olan egzoz bağlantılarınızdır, ön takıma baktırmaya gitmeden önce mutlaka bir egzozcuya gidin.

    9- Direksiyon durduğunuz yerde sağa sola dönerken ‘lak luk’ diye vurmaya başladıysa, ki bu sürekli olacaktır, rot başlarınız dağılmış demektir, ucuz ama sıkça bozulan bir parçadır, spor yay olan 106 larda orijinal parça bile koysanız maksimum ömrü 3 aydır J

    10- Kesinlikle ama kesinlikle motorunuzu yıkatmayın, bujilerinizin bağlı olduğu üst motor kapağında yer alan ateşleme modülüne anında zarar verirsiniz, devrelerin arasına su girmesi ile aracın tüm ateşleme düzeni hemen o anda birbirine girer, olduda yıkattınız diyelim, aracı güvenli bir köşeye park edip en az 24 saat kurumaya bırakın, kuruması için siz müdahalede bulunmayın, daha beter içerisinin nem yapıp kurum bağlamasına sebep olursunuz. Kuruduktan sonra büyük ihtimalle düzelir.

    11- Eğer aracınızda spor yay var ise, mutlaka bir egzozcuya gidip tüm susturucularınızın aracınızın burnuna bakan taraflarına, düz küçük ara parçalar koydurarak, herhangi bir engele (genelde yollardaki kedi gözleri) takılmalarını önleyin, yoksa benim gibi tek arabalık bir sokakta kedi gözüne tüm sistemi takıp oracıkta yere bırakmak zorunda kalırsınız, daha sonra arabaya koyup servise götürme imkanınızda yok çünkü aracın içine sığmıyor.

    12- Ön tekerleklerinizin salıncaklara bağlı olduğu alt civataları sürekli kontrol ettirin, ani çukura girmelerde çatlayıp, en kötü zamanda kırılabiliyorlar, buda lastiğin direkt olarak yerinden fırlamasına ve ciddi kazalara sebebiyet veriyor.

    13- Aracınızı yıkatırken kesinlikle tazzikli suyu kapılara bakar şekilde açtırmayın, ince kapı saclarını bu tazzikli su direk çökertmektedir.

    14- Aracınızda olası bir arızadan dolayı ani stop etmeler başlarsa, defalarca tekrar kontak basmayın, 106 larda 16V kutusuna ilk marşa basma anında çok ciddi bir basınç uygulanır, bunu defalarca ard arda yaparsanız bir anda büyük bir gürültü ile ön kaputunuzda sivilcelerin belirdiğini görebilirsiniz J

    15- Sonradan beyaz kadran vs takılmış araçlarda gerek km gerek ise devir bilgileri yanıltcı olabilir, eğer aracınızın kadran takımında herhangi bir oynama olduysa, mutlaka orijinal değerlerine sadık konuma getirin, yoksa benim gibi 2 gününüzü ‘neden bu araba 5 yüz devirde rölanti tutuyor diye dolanarak geçirirsiniz J

    16- Yağ sıcaklığı düzgün seviyeye gelmeden asla gaza yüklenmeyin, eğer ısınmasında bir problem var ise de hemen servisinize başvurun.

    17- Sürekli gevşeyen stepne vidası – mutlaka sağlam bir şekilde sıkıldığına emin olun yoksa yolun ortasından arabadan fırlayıp gitmesi çok muhtemel bir durumdur.

    18- Sürekli gevşeyip düşen torsiyon kapakları – periyodik olarak sıkça kontrol edilmeleri gerekir aksi takdirde başınıza büyük dert açabilir.

    19- Yıpranmış yada eskimiş benzin tahliye boruları – 106 larda çok sık görülen bir başka sorundur, depoyu fullediğiniz zaman aracınızın altında herhangi bir benzin sızıntısı varmıdır diye mutlaka kontrol edin.

    20- Oto yıkamaya verdiğinizde iç temizlik yapılırken aracın kalorifer kenarlarındaki açma kapama tuşlarına dikkat edilmesi konusunda temizlik yapan kişiyi sıkı sıkı uyarın çünkü biraz sert bir bez hareketi ile bu tuşlar hemen kırılıyor ve diğer arkada kalan yarısı içeri düşerse çıkartması çok güç oluyor.

    21- Stepne setinizin bijon anahtarını mutlaka çok daha sağlam bir anahtarla değiştirin, orijinal anahtarlar ufacık bir zorlamada direk yamulup kullanılamaz hale geliyor.

    22- Olurda gözünüzün kesmediği dandik bir lastikçiye yolunuz düşerde aracınıza kriko vurmaları gerekirse ( spor yay olan araçlar için) mutlaka sadece kriko vurma noktalarından kaldırmasını sağlayın, ön taraftaki kriko vurma noktasının birazcık daha sağında da boşluk bulunur, eğer oradan vurulursa direkt olarak krikonun araca dayanmasıyla öndeki plastik çamurluk dodiklerinizin kasılmadan dolayı çatladıklarını ve puntalarının attığını görürsünüz, aynı zamanda marche-pied nizinde ön kısımdaki kopçaları hasar görecektir.

    23- Aracınızın ön koltuğunda fazla kilolu insanlar varken siz siz olun hızlı kalkışlar yapmayın, birkaç kereden sonra direk koltuk bağlantıları yamulabiliyor, şaka değil gerçek J

    24- Kişisel tavsiyem olarak da 106 larınıza fazla kaş dudak vs.. takmayın, fabrika çıkışı estetik açıdan bukadar güzel tasarlanmış bir aracın bütününü bozmayın, paranızı mekaniğe harcayın J


    Tüm bunlar haricinde eğer aracınıza zevkle binmek, güven içerisinde kullanmak istiyorsanız, arayın araştırın ve gerçekten düzgün servis hizmeti olan bir firmayı ya da ustayı seçin, aracınızın tüm işlerini hep aynı kişilere yaptırın yoksa gerçekten ipin ucu kaçıyor ve güzelim GTI nız amatörlerin deneme tahtasına dönüyor.
    Yedek parça seçimlerinizi size kim ne derse desin hep orjinalden yana yapın ve eğer modifiye etmek istediğiniz parçalar var ise, bunlarıda dünyaca ünlü kendi kanıtlamış markalar ile gerçekleştirin. Ucuz yollu çözümler sizin çok kısa zamanda pahalıya patlayan problemler olarak geri dönecektir.





    Alıntıdır .
    1.6tdi.
    Ecutech.

  2. #2
    DoDo_hamann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.062
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    iki tane 106'ım oldu ancak yürüyen aksam dışında yazılan çoğu sorunu yaşamadım.
    İlk madde saçma geldi,%60 %80 performansı kaybı ne demek?orjinal 120hp olan araç 30-50hp arasında yürüyecek ve sahibide bunu çok benzin yaktığından anlayacak,garip olmuş

  3. #3
    y@sin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2. 106 Gti ' ma biniyorum yazılanlar abartılmış,doğru olanlarda var mesela motor kulakları çok sık kopuyor ama çaresi var 306 Gti motor kulağı taktınmı daha hayatta koparamassın Pyalaşım için tşkler genede..

  4. #4
    tool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Şehir
    Lyonesse
    Mesaj
    7.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    conta yakmasi icin(sogutma sistemi duzgun calisiyorsa) ya torklama hatasi ya da limitlerde kapak taslanmistir.
    Experience is what you get when you don't get what you want.

  5. #5
    Alican - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.360
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Askere gitmeden önce bendede 106 gti vardı vites dışında hiç bir sorun yaşamadım saolsunlar iyi bakmışlar arabaya

  6. #6
    G_TT_I - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    Driftwood
    Mesaj
    2.431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ahuahuahuhauahuhuahu komiks......................................

    arabayı satana rkadıs haribci arkadasmış dostlar başına, herkez boyle arkından araba alsın.

  7. #7
    Alican - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.360
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)


    mertcanın kuzenin arabasıydı saolsunlar yaşlı amcaya satmışlar :Ç ondanda bana düşdü

  8. #8
    PALERMO
    Misafir
    Dodikleri sağlamlaştırın. Bağlantı yerlerini de kırdıysanız çift taraflı bant ve sıvı silikon takviyesi şart. Yoksa benim gibi otobanda 2 tanesini birden uçurursunuz

    Ön koltuklarla fazla oynamayın. Ara sıra airbag ışığı yanıyor alttan geçen kablolar yüzünden. Yandıysa alttaki kabloları biraz kurcalayıp ışığı tekrar söndürebilirsiniz

    Arka torsiyonu indirirken fazla abartmayın. Lastiğin üst kısmı mutlaka görünsün yoksa biri binince tak tak diye vuruyor ve ayrıca aynadan bakarken fazla arkanızı (uzağı) göremiyorsunuz.

    Neden bilmiyorum ama Antalya'nın sıcaklığından olsa gerek radyatör hortumum 2 kere patladı (ahtapot kolu gibi olan hortum)

    Ön takımı dikkatli kullandıktan sonra fazla sorun çıkarmaz. Sadece rotbaşı değiştirsiniz o da en fazla 15-20 milyon bişey. Orjinal lastik jantlarla bile rot ayarı çabuk bozuluyor benden söylemesi. (Hele ki arka arkaya sağlam çukura girdiyseniz)

    Hava filtresi takıp krank bölümünü boş bırakmayın. Yoksa yağ niye eksiliyor dersiniz.


    Benden de şimdilik bu kadar

  9. #9
    scream3057
    Misafir
    bir arkadaşım almayı düşünüyor gti...bunu aynen print edip gözüne sokucam ...teşekkürler...

  10. #10
    gökan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    11.346
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hassas arac 106 ve vts bu olayalr hepsı aynen oluyor ama bakılmadıgı takdırde o2 sensoru,motor kulagı,aracın 5cm yaylıysa, rot,rotiller 5 ayda bir deişir,arka torsıyon bılyası cok kurcalanmaktan bozulur,dodıkler bır surtmeyle yerınden cıkıyor marsbıyelıde aynı sekılde,he bide ıstedıgn kral amartısor kullan ıllakı bı ses var onuda muzıkle kesıceksın
    www.honda-tech.com
    _____________



    çok bildimlik yaparsan çok düşmüşlük yaşarsın,yok derdimlik yaparsan dert görünce saparsın....

  11. #11
    Maxiboost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    4.266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    vti sahibinden böle bişi yok mu?

  12. #12
    _cAgdAsH_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    838
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bahtsız bedevi insan modeli

  13. #13
    TAM35GNY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    TAM35-SAN DIEGO
    Mesaj
    1.469
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı maxiboost Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    vti sahibinden böle bişi yok mu?
    Kavgada soylenmez polemik baslatma

  14. #14
    Maxiboost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    4.266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TAM35GNY Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kavgada soylenmez polemik baslatma
    mühehe merak ettim ya var mı acaba diye? belki yazan biri çıkar

  15. #15
    TechTurkey cem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul / Izmir
    Mesaj
    6.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı maxiboost Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    mühehe merak ettim ya var mı acaba diye? belki yazan biri çıkar
    Tabiki var abisi , sonucta mekanik olay , yılların yorgunlugu olan aletler.
    " If everything seems under control, you're just not going fast enough. "

  16. #16
    kv661 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.283
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sadece 106 için değil maddelerden 10'a yakını tüm araçlar için geçerli diye düşünüyorum

    yani sadece 106 ya da vts 'ye özel durumlar dısında diğer maddeler tüm araçlar için geçerli

  17. #17
    gökan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    11.346
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı maxiboost Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    vti sahibinden böle bişi yok mu?
    honda da içeriye acayıp bı ses alma olyı var ben böle farkettım
    www.honda-tech.com
    _____________



    çok bildimlik yaparsan çok düşmüşlük yaşarsın,yok derdimlik yaparsan dert görünce saparsın....

  18. #18
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    biraz abartı ve acımasız olmuş bence bugüne kadar yaşadığım sorunlardan biri alternatördü oda downpipe a çok yakın olduğu için yandı araya amyant koydum alternatörün içinide değiştirttim 100 ytl toplam sonra o2 sensörü hep fakir algılayıp sürekli düzeltme veriyodu arkadan siyah syah dumanı görünce anlıyo insan onunda fişini çekiyosun okadar zaten bi işe yaradığını söliyemicem 5cm yay takınca ister istemez akslar rotlar rotiller amortisörler zarar görüyo ben blinştein grup N amortisör aldım 5cm jr yay ile beraber çok memnunum ne ses nede konforu tek kelime ile mükemmel

    birde unutmuşlar galiba onlarıda ben yazıyım rölanti potansiyometresi ile gaz kelebeği potansiyometresi çok hassas gaz kelebeğini temizletirken dikkat etmediğinizde bu arkadaşlar arızalanıyo ve rölanti sapıtıyo stop ediyo araba yada araba kendi kendine gaz veriyo gibi birde benzin pompası biraz hassas

  19. #19
    Maxiboost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    4.266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı gökan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    honda da içeriye acayıp bı ses alma olyı var ben böle farkettım
    fitillerden olabilir mi? bugune kadar bir çok eg ek civic e bindim öyle acayip bi durum yoktu? ya da bana denk gelenley iyiydi

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •