User Tag List

12 sonuçtan 1 ile 12 arası

Konu: Benzin kokusu ve buharlasma kabi

  1. #1

    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    yalova
    Mesaj
    54
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Benzin kokusu ve buharlasma kabi

    selamın aleykum arkadaslar kafama takılan bı sıkıntım var yaRDIMCI OLURSANIZ SEVINIRIM ARACIM E30 M40 MODEL BMW 1990 MODEL ARACIMIN BENZIN DEPOSUNDAN MOTOR ON HAVA FILITRESININ ALTINA KADAR BIR HORTUM GELIYOR BOSTA AGZI ACIK GAZ ISPIRALININ ALTINDAN DA BI HAVA EMIS HORTUMU CIKIYOR ODA BOSTA ARADA BI OYLE BENZIN KOKUYORKI ANLATAMAM BENZIN DOLDURURKEN POMPA ATIYOR ZATEN
    BU E 30 LARDA MOTOR ICINDE BENZIN BUHARLASMAYLA ILGILI BIRRSEY VAR MI VAR SA NEDIR NERDEN BULURUZ BU RESIMLERDE HAVA HORTUMU NERENIN BILEN VAR
    ImageShack® - Online Photo and Video Hosting
    ImageShack® - Online Photo and Video Hosting

  2. #2
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Orasi sanki gaz keleginin ustu gibi geldi resimden anladigim.. oyle ise o boru da benzin regulatorune giden emis borusu olabilir.. ama depoyla bi alakasi yok bu borunun..
    E30 - 3.18is supercharged...

  3. #3

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    depo havalandırma sisteminin bir parçası.. belli bir model yılından sonra tüm araçlarda vardır..

    depodaki buharlaşan benzin çevre için tehlikeli ve kirletici olduğundan motor tarafından emilip yakılması için araçlara konulmuştur.

    bendeki 95 vectrada var ve arızalı, sistemde kaçak var, kaçak vakuma sebep oluyor ve arabanın yakıt ayarları allak bullak oluyor..

    sorularına gelince, o hortum bir şekilde motorun hava alma sistemine bağlı bağlı olması gerek (bende doğrudan emme manifolduna bağlı) ve muhtemelen depodan oraya kadar takip edersen elektrikle çalışan bir valf olmalı hattın üstünde..

    benzin kokusu rölantideyken mi oluyor yoksa yolda giderken mi?

  4. #4

    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    yalova
    Mesaj
    54
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ReSuL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Orasi sanki gaz keleginin ustu gibi geldi resimden anladigim.. oyle ise o boru da benzin regulatorune giden emis borusu olabilir.. ama depoyla bi alakasi yok bu borunun..
    bu senın arabanda ana fren merkezının altında buharlasma kabı yok mu sankı motor ıcınde bısey eksık bunla ılıglı

  5. #5

    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    yalova
    Mesaj
    54
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    depo havalandırma sisteminin bir parçası.. belli bir model yılından sonra tüm araçlarda vardır..

    depodaki buharlaşan benzin çevre için tehlikeli ve kirletici olduğundan motor tarafından emilip yakılması için araçlara konulmuştur.

    bendeki 95 vectrada var ve arızalı, sistemde kaçak var, kaçak vakuma sebep oluyor ve arabanın yakıt ayarları allak bullak oluyor..

    sorularına gelince, o hortum bir şekilde motorun hava alma sistemine bağlı bağlı olması gerek (bende doğrudan emme manifolduna bağlı) ve muhtemelen depodan oraya kadar takip edersen elektrikle çalışan bir valf olmalı hattın üstünde..

    benzin kokusu rölantideyken mi oluyor yoksa yolda giderken mi?
    evet bnde benzın buharlasma kabı deponun orda var ordan tekrar benzın deposuna ınıyor ama senın dedıgın gıbı bı valf yok obıldıgın hortum vectradakı sıstemı bılıyorum rolantıde gelmıyor koku arada bı mesala basıp bosa attıgında gelıyo

  6. #6

    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    yalova
    Mesaj
    54
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadaslar bı e30 m40 olan yokmu su parcaya bakabılecek hortumu takıp edecek bırı

  7. #7

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bace Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evet bnde benzın buharlasma kabı deponun orda var ordan tekrar benzın deposuna ınıyor ama senın dedıgın gıbı bı valf yok obıldıgın hortum vectradakı sıstemı bılıyorum rolantıde gelmıyor koku arada bı mesala basıp bosa attıgında gelıyo
    valf olması lazım..

    depodan --> benzin buharlasma kabına --> elektrikle çalışan valfe (motor a yakındır, elektrikli olduğu için) --> emme manifolduna

  8. #8
    tuvalrones_23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul/Ankara
    Mesaj
    55
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hocam aynı sorun benim 95 vectramda da vardı , uzun süre başımı ağrıttı.buharlaşma kabını iptal edip denedik sorun hortumda çıktı . uzun süre uğraşmıştım güya opelci ustalar hortumu değişme orjinali gibi olmaz diyerek sürekli hortumu kısalta kısalta uğraştırdılar . onlara uymayıp ağır makinalar için kullanılan hortumlardan alıp taktırdım sorun çözüldü . zaten sonrasında tüm benzin hortumlarını da değişmiştim . sürekli biyerlerden benzin kaçırıyordu . araba uzun süre benzinde çalışmayınca benzin kala kala hortumları çürütüyor . ( aracım eski sistem lpgli idi )

  9. #9

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tuvalrones_23 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hocam aynı sorun benim 95 vectramda da vardı , uzun süre başımı ağrıttı.buharlaşma kabını iptal edip denedik sorun hortumda çıktı . uzun süre uğraşmıştım güya opelci ustalar hortumu değişme orjinali gibi olmaz diyerek sürekli hortumu kısalta kısalta uğraştırdılar . onlara uymayıp ağır makinalar için kullanılan hortumlardan alıp taktırdım sorun çözüldü . zaten sonrasında tüm benzin hortumlarını da değişmiştim . sürekli biyerlerden benzin kaçırıyordu . araba uzun süre benzinde çalışmayınca benzin kala kala hortumları çürütüyor . ( aracım eski sistem lpgli idi )
    bende de hortumlarda kaçak var bir yerde.. hortumlarla uğraşmak istemedim şimdilik, o nedenle valfin fişini çektim arıza ışığı yanıyor ama herhangi bir vakum kaçağı olmuyor..

  10. #10

    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    yalova
    Mesaj
    54
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadaslar benım sorunum farklı bende valf yok lpg de yok motor ıcerısınde buharlasma kabı da yok sadece bı hortum gelıyo ve emıs hortumu bosta bence motor ıcınde bı parca eksık ve m40 cı arkadaslarda yardım beklıyorm

  11. #11

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kardesim hem bisey eksik diyorsun hemde valf yok diyip kestirip atiyorsun bu sistemler valfsiz olmaz

    Gir bak assagidaki linklere

    E30 Vacuum leak – ‘advanced’ location under the throttle body | RTS - Your Total BMW Enthusiast

    BMW E30 325i M20 2.5L Engine Fuel ES#35528 Fuel Tank Breather Valve - 13901726705

    Sokup bak bakalim valf yerindemi hortumlari tam mi? Bostaki hortum benzin deposundan geliyorsa gitmesi gereken yer valf valftende emme manifoldu veya gaz kelebegi

  12. #12

    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    yalova
    Mesaj
    54
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    evet kardesım bole bı parca lazım dedıgın gıbı bı valf var ama oda hava fılıtresının orda bosta duruyo buyuk ıhtımalle oda onun gıbı akısmetrenın orda bosta duruyo bu pardayı nerden buluruz

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •