User Tag List

19 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Turbo secimi VF34 vs. VF36

  1. #1
    VWci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2006
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.766
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Exclamation Turbo secimi VF34 vs. VF36

    Arkadaslar 2003 model WRX'e sahibim. Yaklasik 4 senedir bende. TD04 turbom yavas yavas omurunu dolduruyor. Yeni bir turbo almayi planliyorum. Iki turbo arasinda kaldim. Biri single scroll VF34 digeri de bilindigi uzere twin scroll VF36.

    Ikisi de OEM Subaru turbolari. Simdi benim aracimda perrin uppipe, downpipe ve prodrive son susturucu var.

    VF34'lu setubimi:
    - VF34,
    - JDM oil pan,
    - Equal lenght manifold ve uppipe ve suan ki downpipe ve egsoz ile dusunuyorum
    - Ayrica muanneyeden gecmek icin orjinal katalizorlerim duruyor.

    VF36'li setubimi ise:
    - VF36
    - JDM oil pan,
    - TS manifold ve uppipe ve halihazirdaki egsozum
    - TS downpipe
    - TS downpipe'nin catback baglantisi saglayacak uzatma borusu icin flanslar, (JDM TS Downpipe'lar V9'a kadar kisa kaliyor EDM ve USDM modellerde)
    - JDM TS OEM katalizorlu downpipe. muanneyene icin.

    Yani VF36 setup; downpipe idi, uzatma parcasi icin flanslardi, oem katli downpipedi, onlarin kargosu idi, carti curtu 2000 tl civarinda bir ekstra maliyetli ile geliyor...

    Epeydir forumlarda arastirma yapiyorum, hic kimse equal lenght manifoldlu vf34 ile vf36 yi karsilatirmamis... Tam bir veriye ulasamiyorum... Cunku el ile uel manifoldlar arasinda orta devirlerden itibaren fark olusmaya basliyor.

    Ayrica Garagegt'nin 2010 yilinda yatigi bir testte garageGT research, testing & development: Twin Scroll vs Single Scroll testing: EJ205 ilginc sonuclar cikmis.

    Bir de mesala NASIOC - View Single Post - VF36 possible on USDM WRX 2.0 engine? sunun gibi yorumlar da var...

    Siz nedersiniz twin scroll vf36 2.0 lt avcssiz wrx icin vf34 e nazaran maliyetini karsilayacak bir getiri saglar mi?
    Men plan God laughs...
    I have reset it....Aal izz well....
    Alıntı Posrche 959 Driver's Manual Nickli Üyeden Alıntı
    Even the Porsche 959 is subject to the laws of physics.

  2. #2
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu turbolar için yazıyorum 2000tl farkı sana hissetirecek fark opmaz aralarında.

    2 side zaten rahat dolan turbolar. 2 sininde üstleri aynıdır. altlardaki farkı çok farkedemessin.

    vf serisi ile gt28-30 deseydin durum değişirdi tabi
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  3. #3
    Görkem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    2.789
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ooo Alihan abi ne güzel değişimler bunlar böle bu arada sen arabayı alalı o kadar oldumu ya,,baya hızlı geçmiş zaman ,,sorularına gelicek olursa bencede vf34 le 36 arasında öle dağlar kadar bi fark olmıcak,,ki ben senide tanıdığımdan hem aradaki alıcağın 10-20bg in peşinde olmazsın hemde vf34 daha orjinaline sağdık kalarak elde edilebilecek bi setup olacağından sana daha uygun olur gibime geliyor .

  4. #4
    VWci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2006
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.766
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Görkem Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ooo Alihan abi ne güzel değişimler bunlar böle bu arada sen arabayı alalı o kadar oldumu ya,,baya hızlı geçmiş zaman ,,sorularına gelicek olursa bencede vf34 le 36 arasında öle dağlar kadar bi fark olmıcak,,ki ben senide tanıdığımdan hem aradaki alıcağın 10-20bg in peşinde olmazsın hemde vf34 daha orjinaline sağdık kalarak elde edilebilecek bi setup olacağından sana daha uygun olur gibime geliyor .
    O kadar oldu Gorkem dostum ya. 3 sene bitti 4 seneyi suruyoruz bu aralar. Osman gibi her 6 ay da bir arac degistirmiyoruz... hhahaha....
    Men plan God laughs...
    I have reset it....Aal izz well....
    Alıntı Posrche 959 Driver's Manual Nickli Üyeden Alıntı
    Even the Porsche 959 is subject to the laws of physics.

  5. #5
    G60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    811
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı VWci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    O kadar oldu Gorkem dostum ya. 3 sene bitti 4 seneyi suruyoruz bu aralar. Osman gibi her 6 ay da bir arac degistirmiyoruz... hhahaha....
    Aldığımıza minimum 2 sene bindik. Nerede 6 ay?
    Sen VF34 tak, yoksa ıvır zıvırla Görkem gibi hayattan soğursun.

  6. #6
    VWci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2006
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.766
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı G60 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aldığımıza minimum 2 sene bindik. Nerede 6 ay?
    Sen VF34 tak, yoksa ıvır zıvırla Görkem gibi hayattan soğursun.
    Vayy Osman kardesim benim.

    Hayirdir Gorkem de mi twin scroll yapiyor? Ne sikintisi ile karsilasti?
    Men plan God laughs...
    I have reset it....Aal izz well....
    Alıntı Posrche 959 Driver's Manual Nickli Üyeden Alıntı
    Even the Porsche 959 is subject to the laws of physics.

  7. #7
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    direk Sti turbosunu tak derim ben
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  8. #8
    VWci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2006
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.766
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    direk Sti turbosunu tak derim ben
    STI turbosu ile EDM STI'larda bulunan VF35'i mi kastettin Oz ?
    Men plan God laughs...
    I have reset it....Aal izz well....
    Alıntı Posrche 959 Driver's Manual Nickli Üyeden Alıntı
    Even the Porsche 959 is subject to the laws of physics.

  9. #9
    Görkem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    2.789
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı G60 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aldığımıza minimum 2 sene bindik. Nerede 6 ay?
    Sen VF34 tak, yoksa ıvır zıvırla Görkem gibi hayattan soğursun.
    ülenn Osman ben sana göstercem ıvır zıvırı

    Alıntı VWci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Vayy Osman kardesim benim.

    Hayirdir Gorkem de mi twin scroll yapiyor? Ne sikintisi ile karsilasti?
    yok abi ya biz kim twin scroll kim Osmana 2 parça aldırıyoruz hemen ıvır zıvırcı oluyo adımız

  10. #10
    VWci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2006
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.766
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Görkem Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ülenn Osman ben sana göstercem ıvır zıvırı



    yok abi ya biz kim twin scroll kim Osmana 2 parça aldırıyoruz hemen ıvır zıvırcı oluyo adımız

    Sizin elinizden bir sey kurtulmaz halledersiniz dostlar...
    Men plan God laughs...
    I have reset it....Aal izz well....
    Alıntı Posrche 959 Driver's Manual Nickli Üyeden Alıntı
    Even the Porsche 959 is subject to the laws of physics.

  11. #11
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı VWci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    STI turbosu ile EDM STI'larda bulunan VF35'i mi kastettin Oz ?
    evet ayneno
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  12. #12
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    twinscrool beygir içinmi erken dolsun diyemi alıyorsunuz önemli olan o
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  13. #13
    VWci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2006
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.766
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    twinscrool beygir içinmi erken dolsun diyemi alıyorsunuz önemli olan o
    Twin Scroll'u; erken dolsun diye almayi dusunuyorum.
    Men plan God laughs...
    I have reset it....Aal izz well....
    Alıntı Posrche 959 Driver's Manual Nickli Üyeden Alıntı
    Even the Porsche 959 is subject to the laws of physics.

  14. #14

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    50
    Şehir
    Muğla
    Mesaj
    290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turbo karşılaştırması;

    IHI VF34
    (460cfm at 18psi, 250-325whp, Bolt-On)
    This is the standard equipment turbocharger used on the JDM V7 Subaru Impreza WRX STi Spec-C. The VF34 is nearly identical to the VF30 but has improved spool up due to its roller bearing design. It also utilizes a P18 exhaust housing.
    Expect to achieve full boost with the proper mods and a quality tune between 3000-3500rpms. 2002-2005 WRX owners will need fuel upgrades for this turbocharger and proper engine management is highly recommended for all vehicles.



    IHI VF36
    (430cfm, 250-325whp, Modification Required)
    This is the standard equipment turbocharger used on the JDM V8-V9 Subaru Impreza WRX STI Spec-C Type RA. The VF36 is a twin-scroll turbocharger that utilizes a ball bearing design, a P25 exhaust housing, and titanium aluminide (TiAl) compressor wheel for improved spool. It is essentially a fast spooling VF34.
    Expect to achieve full boost with the proper mods and a quality tune between 2800-3300rpms. 2002-2005 WRX owners will need fuel upgrades for this turbocharger and proper engine management is highly recommended for all vehicles.



    Mitsubishi TD04L-13T
    (390cfm at 14.7psi, 200-275whp, Bolt-On)
    This is the standard equipment turbocharger used on the USDM Subaru Impreza WRX MY02-07.
    Expect to achieve full boost with the proper mods and a quality tune between 2500-3000rpms.

  15. #15

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    50
    Şehir
    Muğla
    Mesaj
    290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    VF34 VF35 karşılaştırması

    VF 36 daha iyi gibi. daha erken geliyor.

  16. #16
    VWci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2006
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.766
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Twin scroll olmasi avantaj olarak gorunuyor. Ancak degisik maliyeti var. Oncellikle downipipe degistirmem gerecek, sonrasinda ayrica muayyeneden gecmek icin katalizorlu oem downpipe ihtiyacim olacak. Araya uzatma borusu yaptirmam gerekiyor. Bunun icinde bir kac tane flans olmam gerekiyor. Ayrica twin scroll vs.un jontasini ha dedin mi bulamiyorsunuz jdm oldugu icin. Bir de VF34 ileride daha baska bir turbo ile degistirmek istersem daha rahat satarim diye dusunuyorum. JDM karteri bekliyorum. O geldiginde herhalde vf34 satin alacagim. Ama daha tam kararimi vermedim.... Yani kararsizim...
    Men plan God laughs...
    I have reset it....Aal izz well....
    Alıntı Posrche 959 Driver's Manual Nickli Üyeden Alıntı
    Even the Porsche 959 is subject to the laws of physics.

  17. #17
    AvcI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    ANGARA
    Mesaj
    2.660
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    neden vf35 ile vf37 ts karşılaştırmadın ?

  18. #18
    VWci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2006
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.766
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cunku onlar ball bearing degil. Bu iki turbo diger ikisinden bir nebze daha fazla ufluyor ve ball bearing.
    Men plan God laughs...
    I have reset it....Aal izz well....
    Alıntı Posrche 959 Driver's Manual Nickli Üyeden Alıntı
    Even the Porsche 959 is subject to the laws of physics.

  19. #19

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    50
    Şehir
    Muğla
    Mesaj
    290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    IHI VF35

    (425cfm, 250-325whp, Bolt-On)
    This is the standard equipment turbocharger used on the JDM Subaru Impreza WRX. The VF35 is similar to the VF34. It utilizes the same compressor housing and the same compressor inducer size. The differences are in the divided thrust-bearing design and the P15 exhaust housing. This allows the VF35 to spool slightly quicker than the VF34 at the cost of less top-end performance.
    Expect to achieve full boost with the proper mods and a quality tune between 2800-3300rpms. 2002-2005 WRX owners will need fuel upgrades for this turbocharger and proper engine management is highly recommended for all vehicles.


    IHI VF37

    (430cfm, 250-325whp, Modification Required)
    This is the standard equipment turbocharger used on the JDM V8-V9 Subaru Impreza WRX STI. The VF37 is a twin-scroll turbocharger that utilizes a thrust bearing design and a P25 exhaust housing. It is essentially a fast spooling VF30.
    Expect to achieve full boost with the proper mods and a quality tune between 2800-3300rpms. 2002-2005 WRX owners will need fuel upgrades for this turbocharger and proper engine management is highly recommended for all vehicles.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •