User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
21 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: E46 M3 coilover tavsiyesi?

  1. #1

    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    83
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    E46 M3 coilover tavsiyesi?

    Merhabalar,

    Başlıkta da belirttiğim gibi konforu çok olumsuz yönde etkilemeden aracımı düşürmek istiyorum.Benim yurt dışı forumlarında araştırdığım kadarıyla 5 opsiyon öne çıkıyor.Kw v2 ya da v3, bilstein pss10, sarı koni amortisör ve eibach prokit ya da yalnızca eibach prokit.Meblağ önemli değil ancak alacağım ürün örneğin kw ödeyeceğim paranın karşılığını verecek mi?Yol tutuş olarak buna şüphem yok ancak daha önce de belirttiğim gibi benim önceliğim konforumun fazla olumsuz yönde etkilenmemesi.Kw'nin yumuşaklık sertlik ayarı olduğunu da biliyorum ancak aracımı ilk aldığımda üzerinde D2 coilover mevcuttu onda da yumuşaklık sertlik ayarı vardı ve en yumuşak ayarda bile sertti(Bu D2'nin genel olarak sert bir coilover olmasından da kaynaklıyor olabilir.).Bu sebeple hiç vakit kaybetmeden aracımın oem amortisör ve yaylarını temin edip, D2'yi elden çıkartmıştım.Tavsiyelerinizi buna göre yaparsanız sevinirim.Buraya kadar okuduysanız bile şimdiden teşekkürler.

  2. #2
    TechTurkey
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Almanya/Münih
    Mesaj
    2.437
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Cogu marka coiloverlarda kullandıkları yaylarının kac kg'lık oldugunu ozelliklerinde belirtiyor, en azından bu soyledigin modellerin ozelliklerinde bu bilgi mevcut ise buna bakarak bir tercih yapabiliriz.
    A programmer is an organism that turns coffee and pizza into software

    www.drecu.com

  3. #3

    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    83
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Teşekkür ederim.Konforlu olması için yayın daha mı hafif daha mı ağır olması gerekiyor peki?Bir de başka araçlarda da olsa kullanıcı yorumlarını merak ediyorum.Çünkü kağıt üzerinde kw zaten daha iyi gözüküyor ancak benim beklentim farklı.Pist ya da drift için düşünsem zaten yay amortisör seçeneğini sunmam bile.Ancak coilover'a o kadar para verip İstanbul yolları ***** aracın içinde zıplamak istemiyorum.

  4. #4
    TechTurkey
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Almanya/Münih
    Mesaj
    2.437
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Yayın agırlıgı degilde oranı yazılır soyleki 9kg yada 25lb gibi, buradaki oran su demek, yayı 1mm yada 1 inch sıkıstırmak icin gereken guc miktarı.
    Birde progressive yaylar var onlarda mesela ilk mm icin 5 sonraki icin 7 sonraki icin 10 gibi degisken oranlı yaylardır.
    Bizim icin yumusak yaylar bu durumda daha kucuk rakamla oranı verilmis yaylar oluyor. Yani ilk marka da atıyorum on 9 arka 12 diger markada
    on 6 arka 9 yazıyorsa sizin ikinciyi secmeniz gerek. Tabi burada amortisorun de etkisi var fakat benim acımdan sizin gibi beklentisi belli olan kisi icin en basit tercih bu sekilde yapılabilir.
    A programmer is an organism that turns coffee and pizza into software

    www.drecu.com

  5. #5

    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    83
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cahilliğime verin bilmiyordum.Bilgi için teşekkürler en azından coilovera karar verirsem böyle bir karşılaştırma yapabilirim.Peki sadece eibach yay(prokit) ya da sarı koni amortisör ya da ikisi birlikte benim beklentilerimi karşılar mı?Çünkü eibach yayın tek başına(yani amortisörleri değiştirmeden) oem amortisörleri çabuk yıprattığını duymuştum.Yay alırsam sarı koni almam gerekir mi?

  6. #6
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence Bilstein seçimin olmalı. Elektronik olarAk konfor-spor atası seçilim yapılabilen Ride Control opsiyonlusunu alırsanız tadından yenmez.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  7. #7
    TechTurkey
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Almanya/Münih
    Mesaj
    2.437
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı RR-V8 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Cahilliğime verin bilmiyordum.Bilgi için teşekkürler en azından coilovera karar verirsem böyle bir karşılaştırma yapabilirim.Peki sadece eibach yay(prokit) ya da sarı koni amortisör ya da ikisi birlikte benim beklentilerimi karşılar mı?Çünkü eibach yayın tek başına(yani amortisörleri değiştirmeden) oem amortisörleri çabuk yıprattığını duymuştum.Yay alırsam sarı koni almam gerekir mi?
    Estafurullah ne cahilliği, eibach yay ve sarı konilerde gayet guzel kombinasyon olur fakat yukseklik ayarlama imkanınız olmaz. Bu sizin icin sorun olmayacaksa bu kombinasyon da kullanılır. Fakat bu ikilininde fiyatları coiloverlardan pekde ucuz degil. Ben almısken coilover alırdım. Sadece yay olayına bence girmeyin, m3 un orjinal amortisor yayları bence cok daha basarılı ve birbirine uyumludur, bozmayın derim
    A programmer is an organism that turns coffee and pizza into software

    www.drecu.com

  8. #8

    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    83
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bence Bilstein seçimin olmalı. Elektronik olarAk konfor-spor atası seçilim yapılabilen Ride Control opsiyonlusunu alırsanız tadından yenmez.
    Bilstein'ı Tr'de nerden temin edebilirim peki en azından bir fiyat almak isterim.Koni, Kw ve Eibach'ın fiyatlarını üç aşağı beş yukarı biliyorum çünkü.

  9. #9

    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    83
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı GökhanOluk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Estafurullah ne cahilliği, eibach yay ve sarı konilerde gayet guzel kombinasyon olur fakat yukseklik ayarlama imkanınız olmaz. Bu sizin icin sorun olmayacaksa bu kombinasyon da kullanılır. Fakat bu ikilininde fiyatları coiloverlardan pekde ucuz degil. Ben almısken coilover alırdım. Sadece yay olayına bence girmeyin, m3 un orjinal amortisor yayları bence cok daha basarılı ve birbirine uyumludur, bozmayın derim
    Teşekkür ederim yalnızca eibach opsiyonunu eledim en azından.Konforu ve yüksekliği beğenirsem daha sonradan ayarlamayı pek umursamıyorum açıkçası.Bir de fiyat açısından iki katı fark var koni eibach kombinasyonuyla kw v2 arasında.Ancak benim tek derdim sonradan pişman olmamak.

  10. #10
    Firat.M3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    1.603
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bilstein pss10 alın. ebay'den alabilirsiniz. sorunsuz gelir. ptt'de gümrüğünü öder teslim alırsınız. ben de alacam e36 için.
    M. The most powerful letter in the world.

  11. #11

    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    83
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bmwstyle Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bilstein pss10 alın. ebay'den alabilirsiniz. sorunsuz gelir. ptt'de gümrüğünü öder teslim alırsınız. ben de alacam e36 için.
    Bilstein pss10'la bir tecrübeniz oldu mu peki?Yanlış anlamayın Tr'de pek tercih edilen bir coilover değil ondan soruyorum.Bir de kw v2 ile fiyatları aşağı yukarı aynı ve kw'yi distribütör aracılığı ile alma avantajım var en azından.

  12. #12
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Rotaş ithal ediyor Bilstein'i ama modifiye ürünlerine yabancılar. Yurtdışı sitelerinden istediğiniz ürünü kodunu bulup o kod ile sorun. Birde temin süreleri uzun. Yurtdışından alırsanız daha uyguna gelir.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  13. #13
    Firat.M3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    1.603
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı RR-V8 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bilstein pss10'la bir tecrübeniz oldu mu peki?Yanlış anlamayın Tr'de pek tercih edilen bir coilover değil ondan soruyorum.Bir de kw v2 ile fiyatları aşağı yukarı aynı ve kw'yi distribütör aracılığı ile alma avantajım var en azından.
    kullanan arkadaşlarım var hem e36 hem e46 üzerinde. bimmerforums'da da araştırmasını yapabilirsin. kw kullanan sayısı yok denilecek kadar az avrupada.
    M. The most powerful letter in the world.

  14. #14
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bmwstyle Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kullanan arkadaşlarım var hem e36 hem e46 üzerinde. bimmerforums'da da araştırmasını yapabilirsin. kw kullanan sayısı yok denilecek kadar az avrupada.
    Şimdi okadarda değil. Baya KW kullanan var ama ben her zaman Bilstein tercih ederim.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  15. #15
    Firat.M3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    1.603
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şimdi okadarda değil. Baya KW kullanan var ama ben her zaman Bilstein tercih ederim.
    o kadar valla. bimmers'da kw kullanan adam sayısı neredeyse yok. almadan önce bi araştırayım dedim hepsi bilstein.

    Bilstein iyidir neticede
    M. The most powerful letter in the world.

  16. #16

    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    83
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bmwstyle Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kullanan arkadaşlarım var hem e36 hem e46 üzerinde. bimmerforums'da da araştırmasını yapabilirsin. kw kullanan sayısı yok denilecek kadar az avrupada.
    Bir de kw v1-v2-v3'ün farklarını biliyorum.Siz de araştırdığınıza göre bilirsiniz pss9 ile pss10'un farkları nelerdir?

  17. #17

    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    83
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bmwstyle Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    o kadar valla. bimmers'da kw kullanan adam sayısı neredeyse yok. almadan önce bi araştırayım dedim hepsi bilstein.

    Bilstein iyidir neticede
    Çok soru sormuş olacağım ama bir de benim açımdan şöyle bir unsur var onların bilstein kullanma amacı performans, pist vs. olabilir mi?Neticede yolları kaymak gibi aşırı derecede konforsuz olmadığı sürece coiloverın konforsuzluğunun gözlerine batacağını sanmıyorum.

  18. #18
    Firat.M3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    1.603
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    estf..

    pss9 ile pss10 arasında kw 1-2-3 deki gibi farklar mevcut değil. pss10'da sertlik ayarlığındaki range daha geniş. 10 aşamalı olması gerekiyor. daha hassas ayar yapmanıza imkan tanıyor amortisör sertliğinde.

    coiloverın özelliği zaten sertlik ayarlı amortisörler olması. sizin setuplarınız belirttiğiniz sebeplerden dolayı yurtdışında kullanılan setuplar ile aynı olmayacaktır. daha yumuşak ayarda kullanabilirsiniz. coilover'ın kw veya bilstein olması size extra bir rahatsızlık / konfor tanımaz.

    eğer pist için kullanacaksanız coilover'ı, tek başına yeterli olmaz. bushing kit almanız gerekir.
    M. The most powerful letter in the world.

  19. #19

    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    83
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bmwstyle Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    estf..

    pss9 ile pss10 arasında kw 1-2-3 deki gibi farklar mevcut değil. pss10'da sertlik ayarlığındaki range daha geniş. 10 aşamalı olması gerekiyor. daha hassas ayar yapmanıza imkan tanıyor amortisör sertliğinde.

    coiloverın özelliği zaten sertlik ayarlı amortisörler olması. sizin setuplarınız belirttiğiniz sebeplerden dolayı yurtdışında kullanılan setuplar ile aynı olmayacaktır. daha yumuşak ayarda kullanabilirsiniz. coilover'ın kw veya bilstein olması size extra bir rahatsızlık / konfor tanımaz.

    eğer pist için kullanacaksanız coilover'ı, tek başına yeterli olmaz. bushing kit almanız gerekir.
    Yukarıda da bahsettiğim gibi benim amacım pist değil zaten aracımı konfordan çok feragat etmeden düşürebilmek.Sertlik yumuşaklık ayarları olduğunu biliyorum ancak ilk mesajda belirttiğim gibi aracımı aldığımda üzerinde D2 coilover mevcuttu ve en yumuşak ayarda bile bana sert geldi dolayısıyla ben de hiç vakit kaybetmeden aracımın oem yay ve amortisörlerini temin ettim.Gerçekten konfor olarak arasında dağlar kadar fark vardı.Tabi ki bilstein ve kw'nin D2'den daha kaliteli coiloverlar olduğunu biliyorum ancak benim çekincem coilover alırsam tekrardan böyle bir sorun yaşar mıyım?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •