User Tag List

19 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: AP Racing Rodi Cal mi ? Yoksa Brembo BBT series mi ?

  1. #1
    Batw0han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    AP Racing Rodi Cal mi ? Yoksa Brembo BBT series mi ?

    Merhaba arkadaşlar , pist sezonu kapanmışken önümüzdeki senenin hazırlıklarına başladım..


    Coilover (KW Clubsport) ve Lastik (Michelin Pilot Sport Cup) olayını hallettikten sonra geriye sadece fren kiti kaldı.

    M3 CSL için sizce hangi fren kiti daha uygundur.. Bilgisi olan arkadaşların fikirlerini paylaşmasını istiyorum.. Çünkü ciddi maliyetli bir işlem ve yanlış tercih yapmak istemiyorum..

    Tamamen Pist Kullanımı üstüne düşünüyorum.

    AP Racing Rodi Cal 6 Piston Ön 370 mm J-Hook

    Ap Racing Rodi Cal 4 Piston Arka 360 mm J-Hook



    yada

    Brembo BBT 6 Piston Ön 380 mm

    Brembo BBT 4 Piston Arka 345 mm




    Brembo alırsam Sarı kaliper olacak , Ap alırsam siyah olacak


    Görüşlerinizi belirtirseniz sevinirim.
    CMMotorsport

  2. #2

    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.125
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    34 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Oem disklerin çapı kaç mm?ben olsam ap alırdım.kaliperlerin ağırlıkları nedir biliyomusunuz,bazılarında forged çıkıyo baya hafif oluyo.
    INFINITE PERFORMANCE

  3. #3
    Batw0han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yiğit Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Oem disklerin çapı kaç mm?ben olsam ap alırdım.kaliperlerin ağırlıkları nedir biliyomusunuz,bazılarında forged çıkıyo baya hafif oluyo.
    Onu konuda bir bilgim yok açıkcası,

    orjinal m3 csl in ön Diskleri 345mm arka diskleri 328 mm arka diskleri
    CMMotorsport

  4. #4
    Cem.B - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    7.092
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mini challenge araçlarında ap racing olması lazımdı o yüzden AP racinge sıcağımdır hep ama çok pahalı üst serileri
    Team PAŞAOĞLU

  5. #5
    Batw0han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    AP racing ile brembo arasında yaklaşık 1700 $ gibi fark var.

    Ap banada daha mantıklı geliyor... J hoot olması cok büyük bir artı ayrıca.
    CMMotorsport

  6. #6
    Cem.B - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    7.092
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Batw0han Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    AP racing ile brembo arasında yaklaşık 1700 $ gibi fark var.

    Ap banada daha mantıklı geliyor... J hoot olması cok büyük bir artı ayrıca.
    brembomu daha pahalı ?
    Team PAŞAOĞLU

  7. #7

    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.125
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    34 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ap daha uygundur pist için muhtemelen.disklerinde racing specification olmasına dikkat edin.bunlara alternatif olarak ksport'un lightweight kaliperli kiti var bide d2 racing kiti var onlarda yarışlarda kullanılan başarılı kitler araştırıp inceleyin isterseniz fiyatlarıda daha uygun
    INFINITE PERFORMANCE

  8. #8
    Batw0han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Cem.B Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    brembomu daha pahalı ?
    Evet 8000 $ gibi rakamlara geliyor brembo.
    CMMotorsport

  9. #9
    Batw0han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yiğit Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ap daha uygundur pist için muhtemelen.disklerinde racing specification olmasına dikkat edin.bunlara alternatif olarak ksport'un lightweight kaliperli kiti var bide d2 racing kiti var onlarda yarışlarda kullanılan başarılı kitler araştırıp inceleyin isterseniz fiyatlarıda daha uygun
    D2 hakkında bilgi sahibi değilim fakat K-Sport çok verimli bir fren kiti değil...
    CMMotorsport

  10. #10
    Cem.B - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    7.092
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Batw0han Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Evet 8000 $ gibi rakamlara geliyor brembo.
    bmw hakkında bilgim yok ama minide brembo ultra pahalı aynı segmentteki frenlere göre

    challenge da kullanılan ap ile brembo gt serisi aynı fiyat,yani bence bremboya değmez
    Team PAŞAOĞLU

  11. #11
    stlegal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    50
    Şehir
    Shell Beach
    Mesaj
    6.988
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Batw0han Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    D2 hakkında bilgi sahibi değilim fakat K-Sport çok verimli bir fren kiti değil...
    ikiside aynı fabrikada üretiliyor taiwanda seçenek olarak bile düşünülmeli bahsedilen markaların yanında
    Kurt kışı geçirir yediği ayazı unutmaz..

  12. #12
    Batw0han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı stlegal Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ikiside aynı fabrikada üretiliyor taiwanda seçenek olarak bile düşünülmeli bahsedilen markaların yanında
    Sadece isim farkı mı diyorsun cem abi ?
    CMMotorsport

  13. #13
    [RaCeR] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    Türkiye/İSTANBUL
    Mesaj
    2.188
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı Batw0han Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    AP racing ile brembo arasında yaklaşık 1700 $ gibi fark var.

    Ap banada daha mantıklı geliyor... J hoot olması cok büyük bir artı ayrıca.
    j hoot olunca ne oluyor?
    Alıntı JAMİRYO Nickli Üyeden Alıntı
    ALLAHINI SEVEN DEFANSA GELSİN

  14. #14
    Batw0han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı [RaCeR] Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    j hoot olunca ne oluyor?
    AP fren kiti resimine bakarsan, hava kanalı boşluklarının J şeklinde olduğunu görürsün.. Yarış tipi araçlarda artık bu (seramik değilse) bu şekilde oyuklar kullanılıyor. Deliklerin yerine
    CMMotorsport

  15. #15

    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.125
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    34 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ksport'un farklı çeşitleri var racing spec. disk ve balata opsiyonları var gayet iyi iş görür aynı şekilde d2 de öyle.ama daha profesyonel ve tam pist odaklı olarak düşünülürse yurtdışında kullanılıp iyi yorumlar duyduğum Alcon cup kit var onu tavsiye ederim
    INFINITE PERFORMANCE

  16. #16
    [RaCeR] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    Türkiye/İSTANBUL
    Mesaj
    2.188
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı Batw0han Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    AP fren kiti resimine bakarsan, hava kanalı boşluklarının J şeklinde olduğunu görürsün.. Yarış tipi araçlarda artık bu (seramik değilse) bu şekilde oyuklar kullanılıyor. Deliklerin yerine
    oluk j şeklinde farkettim de ne gibi bir artısı var j şeklinde olunca onu merak etmiştim.
    Alıntı JAMİRYO Nickli Üyeden Alıntı
    ALLAHINI SEVEN DEFANSA GELSİN

  17. #17
    volume81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul/Ataşehir
    Mesaj
    2.072
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    J hood bildiğim kadarıyla delikli kaliperlere göre daha yavaş soğur + olarak kolay çatlamaz bozulmaz ama deliklerde birden ısınıp soğuduğu için çatlama olabilir

    - olarak fiziken biyerden sonra deliklere nazaran daha çabuk şişmesi lazım j-hood'ların ancak pratikde sorun yaşayan görmedim

  18. #18
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Öncelikle şunu söylemek istiyorum. Hangisini alırsanız alın memnun kalmama ihtimaliniz yok gibi birşey. Ancak full slick kullanmadan bu kitlerin tam potansiyeli ortaya çıkmaz. Ayrıca ABS sistemini iptal etmeniz gerekebilir handikapları aşmak için pist kullanımında. Aracın atmosferik hali ile arka düzlükte görebileceği maksimum hızlanma sonucunda sola keskin virajı lastiklerinizin tutunmayı sürdürebileceği hıza düşmek için çok büyük bir fren kuvvetine ihtiyacınız var gibi duruyor ama tekerleri kitleyecek kadar büyük bir kuvveti bu kitler çok kolay oluşturacak zaten. Gerisi lastiğe kalıcak.

    Bence bu kitlerde kalipere değil önce balataya daha sonra diske odaklanın. Ap Racing kitlerinde disk kalınlıkları metrik yapmıyorlar genelde. 30.2 gibi küsüratlı oluyor ki diski hep Ap Racing alın diye. Gerçi yavaş yavaş alternatifler başladı ama genede sonradan alacağınız disk fiyatlarını araştırın. Tahminimce zaten balatanız bitince gidip başka marka alıcaksınız kitiniz ne olursa olsun.

    Koyu Brembo'cuyum ama Ap Racing daha mantıklı bu durumda.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  19. #19

    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    856
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence mantikli olan şu:
    Zaten iki kitte işini görücek. Hangi kitte kaç cm spacer kullanman gerekicek onu bilmek lazim. Olabildigince az mm kullanmakta fayda var.
    Bjnjn haricinde bu araba yolda da kullanılıcaksa bence birkaç çeşit balata seçenegi olan kiti tercih et. Pistte kullanıcağın balata günlük kullanımda rahatsız edebilir. Yarıs balatalarını pistten piste kullanirsin
    BATIKAN

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •