User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
31 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: 1.4 TDCİ - gıdıklama ?

  1. #1
    Ko®ay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.113
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    1.4 TDCİ - gıdıklama ?

    Merhaba arkadaşlar başlıktada belirttiğim üzere motorla bi ufaktan oynamak istiyorum ancak kafamda bir çok soru işareti var burda yada farklı forumlarda bu motorla çok fazla oynayan görmedim ondan dolayı kafamdaki soruları çözmek istiyorum,nacizane bilgili arkadaşlarımla beraber.

    Bilindiği gibi motor stock 68hp ve yapmak istediklerim;

    İlk aşamada direk torboya girmek istemiyorum ama girersem nasıl olur?
    Kendi turbosu kaç bar basıyor hiç bir bilgim yok ?
    yerine hangi aracın turbosu takılabilir ? transit,focus v.s. yada başka bi araç ?

    Emme manifoldunu ve silindir etraflarını port polish düşünüyorum ?

    K&N kapalı kutu hava filtresi...

    İnce conta ? contayla alakalı 1 diş 2 diş...... 5 dişe kadar gidiyor ?
    bu terimlerin anlamı nedir ? illaki inceden kalına doğru gidiyor ama kaçlık takmalıyım ekstra performans için ?

    İntercooler ? connect yada transit ?

    Kat iptali + egr valfi iptali + down pipe + sıradan bir son susturucu ?

    Hepsine yada bir çoğuna girdikten sonra tabikide yazılım düşünüyorum..


    Kısacası çok zayıf bir motordan 2 katı bir güç elde etmek değil amacım ama bu saydıklarımı harfiyen uygularsam ortalama 130+140 hp civarında bir güç elde ediyorum tahminimce ?

    Sizlere sorum hangilerini uygulamayım veya uygulamamalıyım ? benim için eksileri ve zararları ne olur yardımcı olursanız sevinirim, şimdiden teşekkürler..

    Motor 155000 de

  2. #2
    ferroo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    AnkaRa
    Mesaj
    3.562
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadasım dedıgın ıslemlerın hepsını uyguladı aracıda senınkındendı suan 1 barda guzel yururu var ama bence sen kat ıptalı egr ıptalı yazılım yap keyıfle gez

  3. #3
    Ko®ay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.113
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ferroo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadasım dedıgın ıslemlerın hepsını uyguladı aracıda senınkındendı suan 1 barda guzel yururu var ama bence sen kat ıptalı egr ıptalı yazılım yap keyıfle gez
    Neden tavsiye etmediğinizi öğrenmek için buraya bu kadar yazı yazdım zaten
    sıkıntılar nedir ?

  4. #4
    ferroo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    AnkaRa
    Mesaj
    3.562
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.4 e harcıyacagın paraya satıp 1.6 110 luk focus alıp sadece yazılımla 140 150 hp lerde gezmen bence daha mantıklı 1.4 ten alabılcegın max gucler zaten belli dahasıda enjektorlerın yetmıcek ha ugrasırım dıyorsan o ayrı tabı

  5. #5
    Onur Fatih - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    Sakarya HENDEK
    Mesaj
    1.826
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.4 hdi dan 170 alan var custom turbo 2.0 hdi nozzle coler debriyaj yazılım
    2.0 hdi memeleri 1.4 tdci ya olur heralde psa grubu. Bu dediklerimle 160-170 alınır heralde maliyet 4 bini geçmez ayrıca yazılımlı focustan çok daha fazla tad verir fiesta.

  6. #6
    Boldenon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    44
    Şehir
    Lüleburgaz
    Mesaj
    1.083
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ferroo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1.4 e harcıyacagın paraya satıp 1.6 110 luk focus alıp sadece yazılımla 140 150 hp lerde gezmen bence daha mantıklı 1.4 ten alabılcegın max gucler zaten belli dahasıda enjektorlerın yetmıcek ha ugrasırım dıyorsan o ayrı tabı
    Kesinlikle katılıyorum. Zevler ve renkleri tartışmam ama mantıklı olan bu gibi duruyor.
    Byte-R
    instagram: dogancglr

  7. #7
    ferroo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    AnkaRa
    Mesaj
    3.562
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Onur Fatih Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1.4 hdi dan 170 alan var custom turbo 2.0 hdi nozzle coler debriyaj yazılım
    2.0 hdi memeleri 1.4 tdci ya olur heralde psa grubu. Bu dediklerimle 160-170 alınır heralde maliyet 4 bini geçmez ayrıca yazılımlı focustan çok daha fazla tad verir fiesta.
    aynı seylerı focusa yaptıgını dusunursek nolcak ?roll kovalanıyosa dizelde 1.4 her turden mantıksız...en az 1.6 hacım olmalı oda en az...daha fazla guc ıstemıyosada 1.9 lar en mantıklısı...

  8. #8
    Ko®ay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.113
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaşlar araca kendi özel sebeplerim gereği Allah kaza bela vermezse 2 sene daha bineceğim için bu projeyi düşündüm zaten
    Yoksa bende çok mantıklı olmadığının farkındayım...
    O yüzden iyi araştırıp sağlıklı bişeyler yapmak istiyorum

  9. #9
    ferroo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    AnkaRa
    Mesaj
    3.562
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kısa yoldan egr ıptali duz boru fıltre yazılımla guzel bı hal alır zevkle bınersınız ıns

  10. #10
    rebeloghy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.232
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Onur Fatih Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1.4 hdi dan 170 alan var custom turbo 2.0 hdi nozzle coler debriyaj yazılım
    2.0 hdi memeleri 1.4 tdci ya olur heralde psa grubu. Bu dediklerimle 160-170 alınır heralde maliyet 4 bini geçmez ayrıca yazılımlı focustan çok daha fazla tad verir fiesta.
    İyidir güzeldir tabii ama günlük olarak binilen aracın hele ki küçük hacimlilerin bu kadar suyunu sıkmanın mantıklı yada sağlıklı olmadığını düşünüyorum.

    Egr iptali , kat iptali düz boru ve yazılım yeterli tadı verir. Yetmediği yerde satıp 1.6-1.9 lara yönelirsiniz
    -Fırat

  11. #11

    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    1.263
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ferroo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kısa yoldan egr ıptali duz boru fıltre yazılımla guzel bı hal alır zevkle bınersınız ıns
    Bunların maliyeti ne olur ve tahmini güç ne çıkar merak ettim.

  12. #12
    Boldenon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    44
    Şehir
    Lüleburgaz
    Mesaj
    1.083
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tahminen 1400-1600 arası olur. 100 hp ye yakında bir güç cıkar sanırım. Belki de 100 ü geçebilir.
    Byte-R
    instagram: dogancglr

  13. #13

    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    1.263
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Boldenon Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tahminen 1400-1600 arası olur. 100 hp ye yakında bir güç cıkar sanırım. Belki de 100 ü geçebilir.
    Anladım abi çok sağol.

  14. #14
    bektas_talay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    Türkiye/istanbul
    Mesaj
    551
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ilk etapda düz boru yazılım egr iptali yapılmalı ,
    sonrasında pal büyütme yapabilirsin. yetmezse turbo büyütebilir 1544-1548 takabilirsin
    enjektör koduna göre bilgili bir enjektör servisinden uyacak meme araştırmalısın ki şuanda sadece meme modifiyesi 1000 tl cr enjektörde tabi bunu yaptın en aşşağı 5 litre cooler gerek yaptın diyelim hem araç 1.4 hem turbo büyük hem cooler var 3000 de güç gelecek lagın lagı olacak bunları göz önünde bulundur yaptın bunları ayrıca şahin abiye bi debriyaj için uğrayacaksın
    yani yapılmak istese güzel bişey çıkar ama bunlarla uğraşacak zaman bütce varmı en önemlisi sabır.. çünki kırma kırılma riski yüksek bir motor ve turbo şimdiden kolay gelsin biz burdayız bişey olursa yardımcı oluruz

  15. #15
    tuzemen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    30
    Şehir
    İstanbul/Ankara
    Mesaj
    1.404
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Selamlar,
    Aynı motora sahip c2 imde yazılım var.sadece yazılımla 95 hp 210 kusur tork aldık.(hafif dumanlı)ardından son susturuyu ve katın içini boşalttırdım.kat iptaliyle daha da rahatladı.tahmini olarak 97-98 hp alıyorumdur diye düşünüyorum.şuan için fazlasıyla memnunum.arada bir intercooler straight pipe yapasım geliyor fakat bu motora bu güç yeterli gibi gerisi zaten üstte yazılmış enjektör yetmeyecek vs vs.
    ///MPower

  16. #16
    Ko®ay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.113
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gözümü karartıyorum ama bi yandanda korkmuyor değilim açıkçası... Zaten görsele bi dünya yatırım yaptım boyadır vs vs çokta yatırım yapmak istemiyorum, eğer maliyet bu kadar yükselicekse..

    İşin sonu egr kat iptal filtre yazılım gibi görünüyor şimdilik, kesmezse 6500 tl ye 1,6 ecoboost 182 lik sandık vardı ? Kafam bozulursa swaplarım olur biter

  17. #17

    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    34
    Şehir
    ---
    Mesaj
    924
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Portekizliler bu motoru çok seviyor özellikle c2 kasasında yaptıkları işlemler;

    1-İntercooler(psa 1.6 hdi intercooler kullanıyor herkes daha az boru ile montaj sağlanıyor)
    2-gt1544v(direk oluyor manifolda)(bildiğimiz 1.6 dizel turbosu, manifold uyuyor fakat wg sistemini değiştirmek gerekiyor.)
    3-downpipe egzoz sistemi
    4-1.5 bar sınırını bir şekilde bertaraf etmek
    5- Bol yakıtlı bir yazılım

    125hp civarı güçler alıyorlar. Maliyeti 2000-2500tl tutar.

  18. #18
    immortalboss - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Soma/Manisa
    Mesaj
    2.019
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eğer o ecoboost'u ruhsata işletmek isterseniz sıkıntı olabiliyor ama. Artık yasal olarak işletme olmuyor benzinli-dizel,dizel-benzinli olarak.Onun yerine önü daha açık dizel motor swap yapmak isterseniz durum başka tabi.

  19. #19
    CRUEL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul / Sarıyer
    Mesaj
    2.072
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şimdi öncelikle şöle bi durum var 1.4 araçla uğraşılmaz 1.6 alınmalı diyen arkadaşlar aracınız kaç kg acaba? en hafifi 1200kg dır sanıyorum benim 206 1000kg mesela?
    1.4 le uğraşılmaz 1.9 al denilse anlıcamda ...


    Gelelim diğer konuya;
    Turbo büyüteceksen basınçda basacağın için contayı orjinalden ince değilde kalın koyman gerekir.
    Yalnız enjektör işi biraz sıkıntı fiestada 2.0 hdi enjektörleri olmuyormuş.
    Dizel makinada kolay kolay kırılmaz turbo fln kırarsan anlarımda.. ben uzun zamandır 200hp ye yakın kullanıyorum sıkıntı yok aynı makinada.
    160-170 içinde 4bin e halledebilecek biri varsa hemen aracınızı bırakın ve oradan uzaklaşın

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •