arkadaşlar selam porsche 996-997 FACELİFT TURBO aracın oem fren kiti 2007-2008 FR-cupra'lara olurmu? kaliperler aparat ile bir şekilde olur fakat diskler ofsetlerinden dolayı olmaz deniyor bilgi sahibi olan arkadaşlar yardımcı olabilirmi???
arkadaşlar selam porsche 996-997 FACELİFT TURBO aracın oem fren kiti 2007-2008 FR-cupra'lara olurmu? kaliperler aparat ile bir şekilde olur fakat diskler ofsetlerinden dolayı olmaz deniyor bilgi sahibi olan arkadaşlar yardımcı olabilirmi???
Oncelikle iki caliper ayni degil, orda bir yanlislik war, Can.
996TT - 4 Piston Caliper
997TT - 6 Piston Caliper
Almadan once alicagin bunlardan hangisi olucagina emin ol.
6 Piston Caliperi senin aracindaki fren merkezi beslemez, pedal hissiyatin kotulesir.
Bizim araclara en guzel Posche Caliper setubi 996TT Caliperidir.
Soruna gelince, offsetlerin uymamasi olasi, ben olsam bole bir riske girmezdim, olcmeden bunu anlaman imkansiz cunku.
Ben olsam senin yerinde bir cift 996TT Caliperi alirdim.
Senin aracin FR oldugu icin 312mm disc olmasi lazim, disclerinide 345mm´lik disclerle upgrade ederdim.
Braketide ister satin alirsin, istersen kendin CNC´de yaptirirsin ama hazir alman daha mantikli.
996TT fren balatalari ve celik hortumlarlada seti tamamlarsin.
Baska aractan komple kit alipta uymamasi ciddi sekilde husran olur.
Bende 6 Piston istiyordum ama aracin buna musait degil malesef.
Arastirirsan biraz ne demek istedigimi anlicaksin.
Caliperinde daha cok piston olmasi aracin daha iyi durucagi anlamina gelmez.
Sistemin komple uyumlu olmasi lazim.
Israrla 6 Piston istemedeki amac ne?
Fren merkezi tarafından hakkıyla beslenen aynı özellikleri taşıyan diske sahip 4 pistonlu fren sistemi, yeterince beslenemeyen 6 pistonludan daha verimli olacaktır diye düşünüyorum ben de Burak gibi.
Levent isin kotu tarafi baska araclardaki gibi fren merkezini daha buyugu ile upgrade etme imkani 0.
MK4/MK5 Platformu icin konusuyorum, 6 Piston'dan 4 Piston'a gecen cok gordum ama 4 Piston'dan 6 Piston'a gecen hic gormedim.
Buna ragmen "Bigger is Better" mantigiyla 6 Piston kullanan cok insan war.
Gorunuste etkili oluyor bunda sanirim![]()
Seat forumundan biliyorum okuduğum kadarıyla o sorunu bende, o yüzden 4 iyidir
function > form diyebiliriz bu durumda![]()
Ana fren merkezi neden değişemiyor VAG grubunda?
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
ben hondada tek pıstondan 4 pıstona gectım pedal hassaıyetı arttı ama galıba merkez yeterınce beslıyemıyor pedal asagıya dogru ınıyor ama guzel tutuyorpedaşlın asagıya ınmemesı ıcın ne yapmam gerekıyor ?
cok merak edıyorum ve soruyorum ?
sanal alemın kablosuz delıkanlıları klavyenın hangı tusu ates edıyor ? ?
tuned by : gürsel canpolat (16ec813)
Ana fren merkezi büyük olan ile değişmeli.
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
Resimdeki Golf 5 R32'nin westinghouse üstündeki ana fren merkezi görülüyor. Alttada direk kendisi var. Pedal ile ileri doğru vermiş olduğun yatay hareketi basına çevirip üstünde bağlı olan yağ haznesinden yanlarda rekor bağlantıları ile ABS pompasına ileten pedalınız ile freniniz arasındaki köprü. Bunların farklı çaplarda olanı var. Misal Peugeot'ta 20 - 21 - 22 - 22.4 - 22.5 - 23 - 23.8 var. 22 den 23.8'e çıkmak pedal hissinden çok fark ediyor. Piston sayısı fazla büyük fren takınca araba gene duruyo ama pedal aşağı düşüyo. Bu ana fren merkezini daha büyük ile değiştirirsen pedal yukarı kalkar pedal hissi geri gelir.
![]()
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
Shumi MK4/5'lerde 23.8mm fren merkezi war.
Dave diye bir pilot wardi BrakeGuru, Porsche Brembolarla kit yapip satti yillarca ama malesef bir turlu buna bir cozum bulamadi.
Biraz buyuk takilabilicek bir master cylinder bulsa biri paraya para demez inan![]()
Dave'den İngiltere'den aşağıdaki kiti (diskler hariç) Scirocco 1.4 TSI için almıştım ;
Boxster 4 piston Brembo Kaliper, MK5 Kaliper Montaj Kiti, Çelik Fren Hortumu, Ferodo DS2500 Balata.
Standart 312mm setupa göre disk çapı büyümemesine rağmen inanılmaz farkettiğini belirtmeliyim. Zaten 250ps civarına kadar UK'deki birçok Golf MK5 GTI bu kiti kullanıyor. Pistte en ufak şişme yaşamıyor ve düzlük sonlarında geçişlerde ciddi anlamda fark oluşturuyor.
Disk olarak standart, Tarox ve EBC kullandım. 312mm disk ile uyumlu olduğu için balata ve disk giderleri düşük. Standart 312mm ile sıfır ses. Tarox ile ses yok ama hiç zorlanmadan 1000km sorna ciddi balans yaptı ve ithalatçısı yardımcı olmadıSon olarak balataları pist sonrası yenilerken EBC aldım, az ses var ama performans iyi ama henüz pist görmedi.
Daha önce araştırdığım kadarıyla 6 piston ile merkez uyumlu setup kurmak biraz daha zor ama mod işinde vakit ve nakit olduktan sonra herşey mümkün
![]()
Garaj : G29 Z4 30i / E92 335i / E46 Compact M3 CSL / Alfa Romeo GT 3.2 / MX-5 ND 1.5 / A4 45 TFSI / G01 X3
Anılar : Alfa 156 / E34 535i / Fiat Uno / S55 AMG / Scirocco / Xsara VTS Ph1 Lynx S/C
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)