User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
29 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: porsche 996 997 6 piston fren kiti

  1. #1
    can0001 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    TÜRKİYE/ADANA
    Mesaj
    1.209
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    porsche 996 997 6 piston fren kiti

    arkadaşlar selam porsche 996-997 FACELİFT TURBO aracın oem fren kiti 2007-2008 FR-cupra'lara olurmu? kaliperler aparat ile bir şekilde olur fakat diskler ofsetlerinden dolayı olmaz deniyor bilgi sahibi olan arkadaşlar yardımcı olabilirmi???
    M.CAN EKER...


    PRoject01 Garage



    MCanEkerPhotography:
    MCanEkerPhotography

  2. #2
    RedSun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    40
    Şehir
    ist
    Mesaj
    924
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ABT var elimde

  3. #3
    Burak Kasim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    UK
    Mesaj
    1.382
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Oncelikle iki caliper ayni degil, orda bir yanlislik war, Can.

    996TT - 4 Piston Caliper

    997TT - 6 Piston Caliper

    Almadan once alicagin bunlardan hangisi olucagina emin ol.

    6 Piston Caliperi senin aracindaki fren merkezi beslemez, pedal hissiyatin kotulesir.

    Bizim araclara en guzel Posche Caliper setubi 996TT Caliperidir.

    Soruna gelince, offsetlerin uymamasi olasi, ben olsam bole bir riske girmezdim, olcmeden bunu anlaman imkansiz cunku.

    Ben olsam senin yerinde bir cift 996TT Caliperi alirdim.

    Senin aracin FR oldugu icin 312mm disc olmasi lazim, disclerinide 345mm´lik disclerle upgrade ederdim.

    Braketide ister satin alirsin, istersen kendin CNC´de yaptirirsin ama hazir alman daha mantikli.

    996TT fren balatalari ve celik hortumlarlada seti tamamlarsin.

    Baska aractan komple kit alipta uymamasi ciddi sekilde husran olur.

  4. #4
    can0001 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    TÜRKİYE/ADANA
    Mesaj
    1.209
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı RedSun Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ABT var elimde
    selam disk ölçüleri nedir kaliper 4 pistonmu 6'mı?

    Alıntı Burak Kasim Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Oncelikle iki caliper ayni degil, orda bir yanlislik war, Can.

    996TT - 4 Piston Caliper

    997TT - 6 Piston Caliper

    Almadan once alicagin bunlardan hangisi olucagina emin ol.

    6 Piston Caliperi senin aracindaki fren merkezi beslemez, pedal hissiyatin kotulesir.

    Bizim araclara en guzel Posche Caliper setubi 996TT Caliperidir.

    Soruna gelince, offsetlerin uymamasi olasi, ben olsam bole bir riske girmezdim, olcmeden bunu anlaman imkansiz cunku.

    Ben olsam senin yerinde bir cift 996TT Caliperi alirdim.

    Senin aracin FR oldugu icin 312mm disc olmasi lazim, disclerinide 345mm´lik disclerle upgrade ederdim.

    Braketide ister satin alirsin, istersen kendin CNC´de yaptirirsin ama hazir alman daha mantikli.

    996TT fren balatalari ve celik hortumlarlada seti tamamlarsin.

    Baska aractan komple kit alipta uymamasi ciddi sekilde husran olur.
    kanka senden haber bekliyorum ozaman ben 6 piston istiyorum ama
    M.CAN EKER...


    PRoject01 Garage



    MCanEkerPhotography:
    MCanEkerPhotography

  5. #5
    Burak Kasim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    UK
    Mesaj
    1.382
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende 6 Piston istiyordum ama aracin buna musait degil malesef.

    Arastirirsan biraz ne demek istedigimi anlicaksin.

    Caliperinde daha cok piston olmasi aracin daha iyi durucagi anlamina gelmez.

    Sistemin komple uyumlu olmasi lazim.

    Israrla 6 Piston istemedeki amac ne?

  6. #6
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Fren merkezi tarafından hakkıyla beslenen aynı özellikleri taşıyan diske sahip 4 pistonlu fren sistemi, yeterince beslenemeyen 6 pistonludan daha verimli olacaktır diye düşünüyorum ben de Burak gibi.

  7. #7
    Burak Kasim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    UK
    Mesaj
    1.382
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Levent isin kotu tarafi baska araclardaki gibi fren merkezini daha buyugu ile upgrade etme imkani 0.

    MK4/MK5 Platformu icin konusuyorum, 6 Piston'dan 4 Piston'a gecen cok gordum ama 4 Piston'dan 6 Piston'a gecen hic gormedim.

    Buna ragmen "Bigger is Better" mantigiyla 6 Piston kullanan cok insan war.

    Gorunuste etkili oluyor bunda sanirim

  8. #8
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Seat forumundan biliyorum okuduğum kadarıyla o sorunu bende, o yüzden 4 iyidir

    function > form diyebiliriz bu durumda

  9. #9
    can0001 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    TÜRKİYE/ADANA
    Mesaj
    1.209
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Burak Kasim Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende 6 Piston istiyordum ama aracin buna musait degil malesef.

    Arastirirsan biraz ne demek istedigimi anlicaksin.

    Caliperinde daha cok piston olmasi aracin daha iyi durucagi anlamina gelmez.

    Sistemin komple uyumlu olmasi lazim.

    Israrla 6 Piston istemedeki amac ne?
    kanka ozaman büyük büyüktür küçükse iyidir diyor ve 4 piston kaliper bakınıyoruz teşekkürler tavsiyen için...

    Alıntı levent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Fren merkezi tarafından hakkıyla beslenen aynı özellikleri taşıyan diske sahip 4 pistonlu fren sistemi, yeterince beslenemeyen 6 pistonludan daha verimli olacaktır diye düşünüyorum ben de Burak gibi.
    teşekkürler bilgiler için
    M.CAN EKER...


    PRoject01 Garage



    MCanEkerPhotography:
    MCanEkerPhotography

  10. #10
    Burak Kasim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    UK
    Mesaj
    1.382
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı levent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Seat forumundan biliyorum okuduğum kadarıyla o sorunu bende, o yüzden 4 iyidir

    function > form diyebiliriz bu durumda
    Aynen ole

    Alıntı can0001 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kanka ozaman büyük büyüktür küçükse iyidir diyor ve 4 piston kaliper bakınıyoruz teşekkürler tavsiyen icin
    Birsey degil...

  11. #11
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ana fren merkezi neden değişemiyor VAG grubunda?
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  12. #12
    elpadre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    paristanbul
    Mesaj
    11.610
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben hondada tek pıstondan 4 pıstona gectım pedal hassaıyetı arttı ama galıba merkez yeterınce beslıyemıyor pedal asagıya dogru ınıyor ama guzel tutuyor pedaşlın asagıya ınmemesı ıcın ne yapmam gerekıyor ?
    cok merak edıyorum ve soruyorum ?

    sanal alemın kablosuz delıkanlıları klavyenın hangı tusu ates edıyor ? ?

    tuned by : gürsel canpolat (16ec813)

  13. #13
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ana fren merkezi büyük olan ile değişmeli.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  14. #14
    can0001 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    TÜRKİYE/ADANA
    Mesaj
    1.209
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ana fren merkezi neden değişemiyor VAG grubunda?
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ana fren merkezi büyük olan ile değişmeli.
    valla hiç bişe anlamadım ben
    M.CAN EKER...


    PRoject01 Garage



    MCanEkerPhotography:
    MCanEkerPhotography

  15. #15
    Arenimo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    Turkiye/istanbul
    Mesaj
    3.299
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    44 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Can cuma PM attım ama mesaj kutun dolu istediğin bir numara vardı benden

  16. #16
    can0001 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    TÜRKİYE/ADANA
    Mesaj
    1.209
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kanka buldum sıkıntı yok onlar 8 piston 18 janta sığmıyor
    M.CAN EKER...


    PRoject01 Garage



    MCanEkerPhotography:
    MCanEkerPhotography

  17. #17
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)


    Resimdeki Golf 5 R32'nin westinghouse üstündeki ana fren merkezi görülüyor. Alttada direk kendisi var. Pedal ile ileri doğru vermiş olduğun yatay hareketi basına çevirip üstünde bağlı olan yağ haznesinden yanlarda rekor bağlantıları ile ABS pompasına ileten pedalınız ile freniniz arasındaki köprü. Bunların farklı çaplarda olanı var. Misal Peugeot'ta 20 - 21 - 22 - 22.4 - 22.5 - 23 - 23.8 var. 22 den 23.8'e çıkmak pedal hissinden çok fark ediyor. Piston sayısı fazla büyük fren takınca araba gene duruyo ama pedal aşağı düşüyo. Bu ana fren merkezini daha büyük ile değiştirirsen pedal yukarı kalkar pedal hissi geri gelir.

    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  18. #18
    Burak Kasim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    UK
    Mesaj
    1.382
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Shumi MK4/5'lerde 23.8mm fren merkezi war.

    Dave diye bir pilot wardi BrakeGuru, Porsche Brembolarla kit yapip satti yillarca ama malesef bir turlu buna bir cozum bulamadi.

    Biraz buyuk takilabilicek bir master cylinder bulsa biri paraya para demez inan

  19. #19
    hepkem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    220
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dave'den İngiltere'den aşağıdaki kiti (diskler hariç) Scirocco 1.4 TSI için almıştım ;

    Boxster 4 piston Brembo Kaliper, MK5 Kaliper Montaj Kiti, Çelik Fren Hortumu, Ferodo DS2500 Balata.

    Standart 312mm setupa göre disk çapı büyümemesine rağmen inanılmaz farkettiğini belirtmeliyim. Zaten 250ps civarına kadar UK'deki birçok Golf MK5 GTI bu kiti kullanıyor. Pistte en ufak şişme yaşamıyor ve düzlük sonlarında geçişlerde ciddi anlamda fark oluşturuyor.

    Disk olarak standart, Tarox ve EBC kullandım. 312mm disk ile uyumlu olduğu için balata ve disk giderleri düşük. Standart 312mm ile sıfır ses. Tarox ile ses yok ama hiç zorlanmadan 1000km sorna ciddi balans yaptı ve ithalatçısı yardımcı olmadı Son olarak balataları pist sonrası yenilerken EBC aldım, az ses var ama performans iyi ama henüz pist görmedi.

    Daha önce araştırdığım kadarıyla 6 piston ile merkez uyumlu setup kurmak biraz daha zor ama mod işinde vakit ve nakit olduktan sonra herşey mümkün











    Garaj : G29 Z4 30i / E92 335i / E46 Compact M3 CSL / Alfa Romeo GT 3.2 / MX-5 ND 1.5 / A4 45 TFSI / G01 X3
    Anılar : Alfa 156 / E34 535i / Fiat Uno / S55 AMG / Scirocco / Xsara VTS Ph1 Lynx S/C

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •