User Tag List

14 sonuçtan 1 ile 14 arası

Konu: Türkiye'de 5 araçtan 1'inin freni tutmuyor

  1. #1
    Frid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.914
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Türkiye'de 5 araçtan 1'inin freni tutmuyor




    TÜVTÜRK İletişim ve İş Geliştirme Direktörü Koray Özcan, Türkiye'de araçların muayeneden kalma oranlarının yüzde 30'lar seviyesinde olduğunu belirterek "2013 yılının 9 ayında periyodik muayenesi yapılan 5 milyon 216 bin araçtan 1 milyon 544 bini ağır kusurlu olduğu için muayeneden geçemedi. Tamamen kusursuz olarak sadece 131 bin 647 araç muayeneden geçebildi" dedi.

    Özcan, hizmet vermeye başladıkları 2008 yılından beri ilk muayene, tekrarlar, egzoz emisyonu olmak üzere 50 milyona yakın aracı muayene ettiklerini söyledi.

    İlk yıllarda araçların muayeneden kalma oranlarının yüzde 40 olduğunu ifade eden Özcan, yıllar içinde araç sahiplerinin de bilinçlenmesiyle birlikte bu oranın yüzde 32'ler seviyesine düştüğünü, bu oranın da yine de Avrupa ülkelerine göre çok yüksek olduğunu vurguladı.

    5 ARAÇTAN 1'İNİN FRENİ TUTMUYOR

    2013 yılının 9 ayında 5,2 milyon aracın muayenesinin yapıldığını, yıl sonuna kadar bu rakamın 7 milyona çıkmasını beklediklerini kaydeden Özcan, şunları söyledi:

    "Araçların muayeneden kalma oranları yüzde 32-33 civarında. 2013 yılının 9 ayında periyodik muayenesi yapılan 5 milyon 216 bin araçtan 1 milyon 544 bini ağır kusurlu olduğu için muayeneden geçemedi. Tamamen kusursuz olarak sadece 131 bin 647 araç muayeneden geçebildi. Emniyetsiz olarak muayeneden geçemeyen araçlarda eklenince toplam 2,3 milyon aracın muayeneden kaldığını görüyoruz. Araçlarda ağır kusurlar olarak nitelendirilen, sürüş güvenliğini olumsuz etkileyen sorunların başında, fren, yürüyen aksam arızaları, lastikler ve aydınlatma problemleri geliyor. Yıllardır yaptığımız muayenelerde her 5 araçtan birinin freninin tutmadığını tespit ettik. Bu çok büyük bir rakam ve kazalara davetiye çıkartan önemli bir risk."

    Frenleri tutmayan araçların trafikte dolaşıyor olmasının çok büyük bir risk oluşturduğuna dikkati çeken Özcan, en son Kayseri'de 11 kişinin öldüğü ve 31 kişinin yaralandığı talihsiz kazada da aracın birçok eksiği ile birlikte muayenesiz olduğunun belirlendiğini ifade etti.

    Muayene istasyonlarında araçların öncelikle tanınma bilgilerinin kontrol edildiğini belirten Özcan, ardından fren, farlar, yürüyen aksam, lastikler, bagaj içi, kabin içi, motor havuzu kontrolleri, emniyet kemerlerinin işlevleri, alt kısımdaki yürüyen aksam, fren hortumları, fren boylarının kontrolden geçirildiğini söyledi.

    LPG'li araçlarda da LPG belgesine bakmaksızın gaz sızdırıp sızdırmadığının incelendiğini ifade eden Özcan, bu şekilde aracın baştan aşağı kontrol edildiğini dile getirdi.

    Araçlardaki kusurları, ağır, emniyetsiz ve hafif kusur olarak sınıflandırdıklarını, ağır ve emniyetsiz kusurlu araçların muayeneden kaldığına dikkati çeken Özcan, "Bunlar sürüş güvenliğini etkileyen konular. Kelebek camındaki bir çatlak ağır kusur olmayabilir ama sürücünün görüşünü etkileyen bir noktada cam kırığı varsa bu kesinlikle ağır kusur sınıfına giriyor. Yine fardaki kırıklar da ağır kusur sınıfına giriyor. Fren sistemindeki sorunlar el değmeden otomatik bilgisayarlı sistemlerle kontrol ediliyor. Fren performansları belirli bir seviyenin altındaysa muayeneden kesinlikle kalıyor. Lastik diş derinlikleri 1,6 milimetrenin altındaysa araçlar yine muayeneden kalıyor" şeklinde konuştu.

    MUAYENE'DEN KALMA ORANI AVRUPA'NIN 2 KATI

    Araç muayenesinden kalma oranlarının ülkelere ve araç sayılarına göre değiştiğini belirten Özcan, Batı ve Kuzey Avrupa ülkelerinde muayeneden kalma oranının yüzde 15'ler seviyesinde olmasına rağmen Türkiye'de bu oranın yüzde 33'leri bulduğunu söyledi.

    Özcan, bu oranın Türkiye şartlarında çok yüksek bir rakam olduğunu vurgulayarak, muayeneden kalan araçların yüzde 99,6'sının kusurlarını bir ay içinde gidererek, trafiğe güvenle döndüklerini, bu açıdan araç muayenesinin trafik güvenliği açısından çok büyük önemi olduğunu vurguladı.

    Türkiye'de 4,2 milyon aracın muayeneye gelmediğini ve Emniyet Genel Müdürlüğünün bu araç sahiplerine mektup gönderdiğini ifade eden Özcan, söz konusu araçlar içinde motorsiklet ve traktörlerin önemli yer tuttuğunu belirtti.

    TRAKTÖRLERİN YÜZDE 80'i MUAYENEYE GELMİYOR

    Traktörlerin karıştığı trafik kazalarında ölüm oranlarının normal araçlara göre çok daha yüksek olmasına rağmen traktör sahiplerinin araçlarını muayeneye getirmeme konusunda ısrarcı davrandığını anlatan Özcan, "Traktörlerin yüzde 80'i muayene gelmiyor. Bir traktör kazasında ölüm oranı normal kazaların 5-6 katı. Normal kazalarda ölüm oranı yüzde 2 iken traktör kazalarında bu oran yüzde 12'ye kadar çıkıyor. Traktör muayenesi yaptığımızda bulduğumuz kusurlarla traktör kazalarının neden olduğu kusurların birbiriyle örtüştüğünü görüyoruz. Farlar, aydınlatmalar, ışıklı sistemler, lastikler, fren sorunları gibi. Bu nedenle traktör muayeneleri çok önemli" diye konuştu.

    Araç muayenesinin trafik güvenliği açısından çok önemli olduğunu ancak hiçbir zaman tek başına yeterli bir unsur olmadığını dile getiren Özcan, bir aracın muayenesi yapıldıktan sonra tekrar muayeneye gelene kadar aradan geçen sürede on binlerce belkide yüz binlerce kilometre yaptığını, o nedenle aracın periyodik bakımlarının yapılmasının da son derece önemli olduğunu vurguladı.

    Özcan, her zaman için sorumluluğun araç sahiplerinde olduğunu belirterek uyarılara dikkat edilmesi gerektiğini aksi takdirde telafisi imkansız üzücü olayların yaşanabildiğini ifade etti. AA


    Yapılan araştırmalar sonucu araçların yüzde 20'sinin freni tutmuyor - En Son Otomobil Haberleri - HTEkonomi
    Soyadımın ilk iki harfi kişiliğim kadar ÖZ

  2. #2
    onn_dear - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    TR-MERSIN
    Mesaj
    2.956
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Fren konusunun agir kusur olmasi guzel bir sey fakat ivir zivira da agir kusur yazmasalar guzel olacak
    History;
    1.6 GLI corolla / 1.6 IES civic / 1.4 IS civic/ 1.6 TDCI focus2 / 1.6 TDCI focus3 / 1.2 TSI Golf7 / 1.4 TSI Leon FRed / 1.6TDI DSG B8 Passat / Audi A3 Sedan 1.6TDI DSG

  3. #3
    ERTAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    VEGAS
    Mesaj
    1.704
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    adamlar işini hakkıyla yapıyorlar. Birde far ayarına ağır kusur yazsalar

  4. #4
    SerkanYazgan. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    40
    Mesaj
    1.511
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ERTAN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    adamlar işini hakkıyla yapıyorlar. Birde far ayarına ağır kusur yazsalar
    Sonra isyan edersiniz burda arabam muayneden geçmiyor diye.. Sıfır arabaların bile far ayarı kusurlu çıkıyor.


    Malesef ülkemizde hala 80 model arabalara yağını suyunu koyup trafiğe çıkanlar var, tüv istasyonları bunların tamamını engelleyemiyor ve sonunda hepsi bir şekilde geçiyor. Eski model araçlar için ülkemizde vatandaşın çıkarını düşünerek devrim yapılması lazımda bunu yapabilecek kimse yok. Eğer yapılırsada yine vatandaş zararlı çıkacak. Yerli ve halkın cebine hitap eden, vergileri az, ödeme planı uygun bir araç üretilmeli ki sokakta gördüğümüz bisiklet frenli arabalar toplanabilsin.
    "Bu ülkede ilgililer bilgisiz, bilgililer de ilgisizdir."

  5. #5
    Oznsrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul Maltepe
    Mesaj
    5.397
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ERTAN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    adamlar işini hakkıyla yapıyorlar. Birde far ayarına ağır kusur yazsalar
    far ayarına ağır kusur yazsalar kan gövdeyi götürür orda bikere merak edip sordum far ayarından geçen oluyomu diye çok nadirde olsa arada oluyo demişti yani far ayarı ağır kusur olsa gelen araçların %99.9 u kalır

  6. #6
    slowmotion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    3.926
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim asil takildigim yillanmis eski lastikler ve hava basinci. Muayne bencede olmasi gerektigi gibi.
    AmcaGolf 7,5 1,6 tdi

  7. #7
    rapstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul/Kartal
    Mesaj
    683
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ERTAN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    adamlar işini hakkıyla yapıyorlar. Birde far ayarına ağır kusur yazsalar
    Servis araçlarından jumper, boxer, master vs hepsimi hatalı üretim yoksa hepsininmi far ayarı bozuk anlamış değilim yada farları motorluda en yüksek seviyeyemi ayarlı.Özellikle jumper boxer ikilisi çoğu zaman trafikte arka arkaya geliyorum. Farları gözlerimi kamaştırıyor uzunları yanıyor diye sis leri yakıyorum tepki olsun anlasın diye meğer kısa farları yanıyormuş selektör yaptığında anlıyorum.

  8. #8
    brkkksln - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    791
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    frenler tutmaz, şaselerde çatlaklar olur, lastikleri slick kıvamına gelmiş olur, fren hortumu yırtılmak üzere olanlar olur, motor yağ kaçağı yüzünden arabayı 2 gün yatırsa altında göl oluşturacak araçlar olur...

    daha neler neler var.bunu araç sahibine söyleyebilmek bile personel açısından büyük başarı bence.çünkü halkımız ''ulan biniyoz gidiyoz geliyoz işte sıkıntı çıkarmıyo lan'' modunda.halbuki frene basınca o hortum cart diye yırtılsa ebesininkini göreceğini kendine ve başkasının hayatına mal olacak sonuçlara sebep olacağını düşünmüyor vatandaş.

    ya da arabadan akan yağın çevre kirliliğine sebep olacağının farkında değil ya da farkında olmak istemiyor.

    kat edilmesi gereken çok yol var daha vatandaş olarak önümüzde.tüv işini hakkıyla yapan bir kuruluş kim ne derse desin.

  9. #9
    RSBurak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    54
    Mesaj
    1.920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Türkiyede 5 kişiden 1i araba kullanmayı biliyormu diye sorsanız daha doğru olur bence araba kolay iş yapılır.

  10. #10
    Mutlu Değerli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    30
    Şehir
    İzmir/Diyerbooaker
    Mesaj
    2.520
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Türkiyedeki 5 araçtan 1i TOFAŞ

    komple Ek9a çevrilmiş, Ek9 yürüyenli VTi'a bindim, frenler Ek4e göre zıpkın gibi. Bastınmı kendini asfalta kitliyor araç
    İnsanları, yalan söylediklerini anlayacak kadar tanımak istemiyorum.

  11. #11
    mert_can 41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    30
    Şehir
    KKTC
    Mesaj
    5.476
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    18 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    Alıntı RSBurak Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Türkiyede 5 kişiden 1i araba kullanmayı biliyormu diye sorsanız daha doğru olur bence araba kolay iş yapılır.
    Bencede en önemli sorun bu benim canımı muhaynesiz arabadan daha çok tehlikeye bunlar atıyo daha geçen gün bir araba kullanmayı bilmeyen teyze yüzünden dümdüz yolda üzerime kırması sonucunda ölüyodum zor frenleyip kaçırabildim arabayıki bunlar gibi günde en az 3 tanesiyle karşılaşıyorum
    Alıntı MBALP Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sanırım araç nazım hikmet ile Cemal sureyya' nin vakti zamanında ortak olarak aldıkları ve Ataşehir gecelerine adlarını altın harfler ile yazdırdiklari araç..

  12. #12
    Dodoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    İstanbul/Küçükyalı
    Mesaj
    4.126
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    17 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Mutlu Değerli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Türkiyedeki 5 araçtan 1i TOFAŞ

    komple Ek9a çevrilmiş, Ek9 yürüyenli VTi'a bindim, frenler Ek4e göre zıpkın gibi. Bastınmı kendini asfalta kitliyor araç
    TOFAŞ ların frenleri tutmuyor yani.

    Sen de haklısın.
    Not Stock I20N
    Pedal Box
    Başaran Coil
    Mud flaps

  13. #13
    Shinigami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    Eskişehir
    Mesaj
    121
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aldığım Her Arabaya Arkadan Çarpan Oluyor İllaki. Doğrudur İnanırım Diyim... Her Frene Bastığımda Bi Gözüm Dikiz Aynasında :/ Her Ne Kadar Muayneden Geçirmeyip İyi Etselerde ( Özellikle Frenler) Benimde Canımı Sıkan Noktalar Var...

  14. #14
    MEGFB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    konya
    Mesaj
    676
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tüvtürk geldiğin beridir arkasından siyah duman atan araç sayısı azaldığını çoğu kişinin eski araçla uğraşamayıp sattığını bu nedenle eski araçları nadir görmeye başladım tüvtürkde en çok kızdığım nokta vizeden geçen aracın trafikte durdurulması vize sonrası işlem yapılmadığı halde.. modifiyeye biraz daha tolerans verilebilir sonuçta stock ferraride aynı rahatsızlığı veriyor egzozlu şahinde gel gelelim avrupa ile kıyaslanıyoruz fren konusunda acaba avrupadaki en eski araç kaç model Türkiye'deki kaç model? avrupadaki oto parçayı alım gücü ile Türkiye'deki alım gücünü kıyaslarsak da avrupa şuanki haline göre bence hala sıkıntılı ... üstüne üstelik petrol fiyatları Türkiye'yi tüketim bağımlısı yapmaktan başka bir şey değil (sözüm sizlere veya konuyu açan arkadaşa değil yanlış anlaşılmasın sisteme)

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •