User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
49 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: D.I.Y | 1.8T AGU Kırmızı Bobine Geçiş

  1. #1
    Gokhan43 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.406
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Arrow D.I.Y | 1.8T AGU Kırmızı Bobine Geçiş

    • Proje Adı : || 1.8T AGU Kırmızı Bobinlere Geçiş
    • Yapılan Araç Marka / model / yıl : 1999 Audi A3 1.8T
    • Kullanılan Malzemeler:
      • 4 Adet kırmızı bobin, bizim kullandığımız 4.2 FSI'da kullanılan 077 905 115 T parça kodlu bobinler, ayrıca bakınız 06E 905 115 E
      • 4 adet 1J0 973 724 parça kodlu 4 pinli soket
      • 8 adet 000 979 133E parça kodlu servis tamir kablosu.
      • 1 adet 06F 971 824 C parça kodlu kablo kanalı.
      • Elektrik kablosu, lehim makinesi, falçata, makaron v.s



    Anlatıma başlamadan önce, katkılarından dolayı yavuz364 nickli Yavuz Selim Öngül'e çok teşekkürler

    Özet olarak, aracın kendi bobinleri 3 pinli ve bir adet ICM (Ignition Control Module) mevcut. Kırmızı bobinlere geçiş için, 3 pinli orjinal tesisatı 4 pinli yeni bobinlere uygun olarak çevirmek ve ICM'yi iptal etmek gerekiyor.

    Pinoutlara göz atacak olursak;

    Orjinal bobin 3 pin
    Pin1 > 12v sigorta paneli
    Pin2 > Şase
    Pin3 > Sinyal

    Kırmızı bobinler 4 pin
    Pin1 > 12v sigorta paneli
    Pin2 > Şase
    Pin3 > Sinyal
    Pin4 > Şase (Motor bloğundan alınabilir)

    ICM Giriş 5 pin*
    Pin1 > Silindir 1
    Pin2 > Silindir 2
    Pin3 > Şase, boş bıırakılacak.
    Pin4 > Silindir 3
    Pin5 > Silindir 4

    ICM Çıkış 4 pin*
    Pin1 > Silindir 1
    Pin2 > Silindir 2
    Pin3 > Silindir 3
    Pin4 > Silindir 4

    * ICM fotoğrafında E1 E2 E3 E4 olarak yazan çıkış pinlerini Pin 1 2 3 4 olarak, 11 12 G 13 14 yazan giriş pinlerini de Pin1 2 3 4 5 olarak düşünebilirsiniz.



    Parça listemize fotoğraflarla bakacak olursak;

    Bobinlerimiz



    4 pinli soket



    Soket için gerekli olan pin



    İki parçadan oluşan Kablo kanalı





    Yukarıda yeni bobinlerin pinoutuna göre soketlerimiz hazırlıyoruz;





    Herşey hazır olduktan sonra, motor bölümüne geçebiliriz



    Eski bobinleri söküp, yeni kırmızı bobinlerimizi takıyoruz;







    Aracın 3 pinli bobin soketlerini sokete yakın yerden yan keskiyle keserek, ucu açık kalan kabloları yeni 4 pinli soketlere pinoutlarda yazan sıralamaya göre birleştirip, makaronla birleşim yerlerini kapatıyoruz. Bu esnada, yeni 4 pinli soketimizde Pin 2 ve Pin 4 şase olduğu için, bu iki kabloyu birleştirip 3 pinli soketteki Pin2'yle birleştirerek ortak şase kullanabilirsiniz.

    Bobin kablo tesisat işi bittikten sonra;



    Kablo kanalının ucundaki kıvrım bölgelerini keserek kullanınız, çıkıntı yapıp kasma yapıyor. Aşağıda fotoğrafta kesilen yerleri daha net anlayabilirsiniz yukarıdaki kablo kanalının kesilmeden önceki halinin fotoğrafı ile karşılaştırarak.




    Kablo ve soketleri kanal içine alıp kapatarak, bobinler ve bağlantı işlemlerini bitirmiş oluyoruz ve son görüntü;



    ICM Modülüne gelecek olursak, modülü iptal edip soketler arası kablo bağlantısı yapmamız gerek. Giriş ve çıkış pinlerindeki Silindir 1 2 3 4 kablolarını birbirleriyle bağlamamız yeterli olacaktır. Her pin birleşimi için 3-4 cm kablonun ucunu sıyırdıktan sonra lehim yaparak, çekiçle ezdikten sonra soketlere girecek duruma getirerek bağlantıları yapabilirsiniz. Bizim kablolarımız 1 cm falan uzun kaldığı için soketleri tam kapatamamış olduk, arasını bantlayıp izole ettikten sonra yerine sabitleyebilirsiniz.









    Marşa basıp çalışmanın güzel, titreşimsiz ve sağlıklı olduğunu görünce ayrı mutlu oluyor insan


    BORKED
    1.8 T Red Ignition Coils - YouTube

    Maşallah diyelim



    Zaman ayırıp okuduğunuz için teşekkürler

  2. #2
    ukku - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Bostancı
    Mesaj
    4.665
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Süper konu, teşekkürler.
    Eski arabamı görünce de içim bir hoş oldu hehehe. Model 98 değil, 99; onu düzeltelim
    if in doubt, flat out.


    instagram: utkuuzunoglu

  3. #3
    Gokhan43 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.406
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ukku Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Süper konu, teşekkürler.
    Eski arabamı görünce de içim bir hoş oldu hehehe. Model 98 değil, 99; onu düzeltelim
    Sağol Utku, arabanın maşallahı var hâla garajında usul usul yatıyor GT28 kaşıntıları var bakalım kısmet diyelim.

    Sırada Polo GTI'a var bu bobin işlemi, onu da çözdüm gibi

    Model konusunu da düzelttim, kuzenim basmış 9 yerine 8'e

  4. #4
    ukku - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Bostancı
    Mesaj
    4.665
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Gokhan43 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sağol Utku, arabanın maşallahı var hâla garajında usul usul yatıyor GT28 kaşıntıları var bakalım kısmet diyelim.

    Sırada Polo GTI'a var bu bobin işlemi, onu da çözdüm gibi

    Model konusunu da düzelttim, kuzenim basmış 9 yerine 8'e


    Vallahi bravo, çalışmalar takdire şayan.
    Polo'da henüz bobine ihtiyacım olmadı ama olursa takipteyim
    if in doubt, flat out.


    instagram: utkuuzunoglu

  5. #5
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gökhan sölediğim kablo nun üzerine takmalık lastiklere gerek olmadı mı ? kablo koruyucu ile bobin arasında kablolar görünüyor ise
    4a0906102 kodlu parçayı alın. sölemiştim galiba
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  6. #6

    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    668
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tebrik ederim.. Seviyorum böyle çalışmaları..
    Elinize sağlık..

  7. #7
    Gokhan43 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.406
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ukku Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Vallahi bravo, çalışmalar takdire şayan.
    Polo'da henüz bobine ihtiyacım olmadı ama olursa takipteyim


    Alıntı yavuz364 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Gökhan sölediğim kablo nun üzerine takmalık lastiklere gerek olmadı mı ? kablo koruyucu ile bobin arasında kablolar görünüyor ise
    4a0906102 kodlu parçayı alın. sölemiştim galiba
    Kablo kanalı kullandığımız için, kablo kılıfına gerek kalmadı Yavuz Soket direk kablo kanalına geçmeli olduğu için kılıfın korumasını kanal yapıyor ve tüm kabloları içine alarak hem görüntü kirliliğini de engellemiş oluyor.

    Alıntı s7158 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tebrik ederim.. Seviyorum böyle çalışmaları..
    Elinize sağlık..
    Teşekkürler.

  8. #8
    Burak Kasim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    UK
    Mesaj
    1.382
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Elinize saglik, guzel bir calisma olmus.

    Bir tek sorum olucak, bobin adapterleride takmaniz lazim FSI bobinleri kullanmaniz icin, cunku 1.8T'lerden daha uzun FSI Coilleri.

    Sizde adapter goremedim, bunu nasil onlediniz?

  9. #9
    emregockan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    aşağı mezapotamya
    Mesaj
    117
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    helal diyorum
    seveminn??
    bayılırınn!!!

  10. #10
    alperkirman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.117
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    işte bu çok faydalı oldu
    elinize sağlık gökhan
    Allah Tekdir , Ordusu Türk'dür.

  11. #11
    dark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.109
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    elinize sağlık güzel çalışma
    maliyet ne oldu peki birde ou öğrensek

  12. #12
    kurtbil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.065
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çok güzel çalışma, eline sağlık

  13. #13

    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye-istanbul
    Mesaj
    3.154
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    iyi seçim olmus kırmızı bobınler cok sağlıklı kendı arabamdada war ateşleme üst düzey
    Ya kelebekler hayatı görünce intahar ediyorsa???

  14. #14
    Gokhan43 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.406
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Burak Kasim Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Elinize saglik, guzel bir calisma olmus.

    Bir tek sorum olucak, bobin adapterleride takmaniz lazim FSI bobinleri kullanmaniz icin, cunku 1.8T'lerden daha uzun FSI Coilleri.

    Sizde adapter goremedim, bunu nasil onlediniz?
    Teşekkürler, dediğiniz gibi adaptörler lazım ki bobinler sallanmasın sabit dursun. Soketler ve kablo kanalını taktıktan sonra bobinler adeta mesnetlenerek sıkılaştı, açıkçası şu aşamada adaptör arayışına girmedik.

    Alıntı emregockan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    helal diyorum
    Golf'e de el atma zamanı geliyor hazırlıklı ol

    Alıntı uAlper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    işte bu çok faydalı oldu
    elinize sağlık gökhan
    Saol Alper, peşinden geliyoruz stock AGU + GT2871

    Alıntı dark Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    elinize sağlık güzel çalışma
    maliyet ne oldu peki birde ou öğrensek
    Sağol Can, maliyetini hemen yazayım güncel servis fiyatlarını parçaların;

    Bobinler 06E 905 115 E > 112 TL adet. (4 adet)
    Soket 1J0 973 724 > 29 TL adet. (4 adet)
    Kablo 000 979 133E > 12 TL adet. (8 adet)
    Kablo kanalı > 32 TL

    Hani sıfırdan servisten temin edilince total fiyat 700TL'leri buluyor.

    Alıntı kurtbil Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çok güzel çalışma, eline sağlık
    Teşekkürler.

    Alıntı 2JZ-GTE Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    iyi seçim olmus kırmızı bobınler cok sağlıklı kendı arabamdada war ateşleme üst düzey
    Aynen, gaz tepkimesinde de iyileşme sezdik gayet güzel bobinler

  15. #15
    Burak Kasim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    UK
    Mesaj
    1.382
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Gokhan43 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler, dediğiniz gibi adaptörler lazım ki bobinler sallanmasın sabit dursun. Soketler ve kablo kanalını taktıktan sonra bobinler adeta mesnetlenerek sıkılaştı, açıkçası şu aşamada adaptör arayışına girmedik.
    Daha saglikli olucagi kanisindayim.

    Onun disinda ICM Delete DIY guzel olmus, tekrar kolay gelsin.

  16. #16
    Gokhan43 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.406
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Burak Kasim Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Daha saglikli olucagi kanisindayim.

    Onun disinda ICM Delete DIY guzel olmus, tekrar kolay gelsin.
    Haklısın, tamamen sabitlemek en sağlıklısı ama hazırları pahalı, yaptıralım desek Eskişehir'de istediğini ne kadar yaptırabileceksin o yüzden soket ve kanalın bobinleri sabitlediği kadar sıkılığına el mahkum açıkçası Hoş elimle sağ sol itmeme rağmen çok az oynama yapıyor o kuvveti de serbest olarak yiyeceğini düşünmüyorum açıkçası o yüzden de adaptör işini askıya almak cazip geldi

  17. #17
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sen bana o parçanın orjinalinin ölçülerini yada numunesini bul ben üreteyim
    Alıntı Gokhan43 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Haklısın, tamamen sabitlemek en sağlıklısı ama hazırları pahalı, yaptıralım desek Eskişehir'de istediğini ne kadar yaptırabileceksin o yüzden soket ve kanalın bobinleri sabitlediği kadar sıkılığına el mahkum açıkçası Hoş elimle sağ sol itmeme rağmen çok az oynama yapıyor o kuvveti de serbest olarak yiyeceğini düşünmüyorum açıkçası o yüzden de adaptör işini askıya almak cazip geldi
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  18. #18
    Gokhan43 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.406
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yavuz364 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sen bana o parçanın orjinalinin ölçülerini yada numunesini bul ben üreteyim
    Valla numunesini bulmak çok zor Yavuz, custom bir şey yapılırsa anca öyle. Ya da en basitinden yüzük gibi birşey kesilip bobine geçirilerek, o boşluğu alacak şekilde sabitleyecek bir nevi jant göbeği bileziği gibi

  19. #19
    zx-10rr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Şehir
    maghagVE
    Mesaj
    547
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yavuz364 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sen bana o parçanın orjinalinin ölçülerini yada numunesini bul ben üreteyim
    bana bozuk bobin birde kulbitör kapağı,kırmızı bobinlerlerin takıldıktan sonraki alt yüzeyi ile külbitor kapağı yüzeyi arasındaki ölçüyü yollayabilecek varsa,teknik resimini,1 adet numune çalışması yaparım ve teknik resimini burada yayınlarım sıkıntı olmaz.isteyen teknik resimle heryere yaptırabilir.hatta lazerde alaminyumdan adetli olarak kestirebiliriz ortaklaşa(kalınlığı 10 mm geçmez ise)..maliyetide düşer..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •