- Proje Adı : || 1.8T AGU Kırmızı Bobinlere Geçiş
- Yapılan Araç Marka / model / yıl : 1999 Audi A3 1.8T
- Kullanılan Malzemeler:
- 4 Adet kırmızı bobin, bizim kullandığımız 4.2 FSI'da kullanılan 077 905 115 T parça kodlu bobinler, ayrıca bakınız 06E 905 115 E
- 4 adet 1J0 973 724 parça kodlu 4 pinli soket
- 8 adet 000 979 133E parça kodlu servis tamir kablosu.
- 1 adet 06F 971 824 C parça kodlu kablo kanalı.
- Elektrik kablosu, lehim makinesi, falçata, makaron v.s
Anlatıma başlamadan önce, katkılarından dolayı yavuz364 nickli Yavuz Selim Öngül'e çok teşekkürler
Özet olarak, aracın kendi bobinleri 3 pinli ve bir adet ICM (Ignition Control Module) mevcut. Kırmızı bobinlere geçiş için, 3 pinli orjinal tesisatı 4 pinli yeni bobinlere uygun olarak çevirmek ve ICM'yi iptal etmek gerekiyor.
Pinoutlara göz atacak olursak;
Orjinal bobin 3 pin
Pin1 > 12v sigorta paneli
Pin2 > Şase
Pin3 > Sinyal
Kırmızı bobinler 4 pin
Pin1 > 12v sigorta paneli
Pin2 > Şase
Pin3 > Sinyal
Pin4 > Şase (Motor bloğundan alınabilir)
ICM Giriş 5 pin*
Pin1 > Silindir 1
Pin2 > Silindir 2
Pin3 > Şase, boş bıırakılacak.
Pin4 > Silindir 3
Pin5 > Silindir 4
ICM Çıkış 4 pin*
Pin1 > Silindir 1
Pin2 > Silindir 2
Pin3 > Silindir 3
Pin4 > Silindir 4
* ICM fotoğrafında E1 E2 E3 E4 olarak yazan çıkış pinlerini Pin 1 2 3 4 olarak, 11 12 G 13 14 yazan giriş pinlerini de Pin1 2 3 4 5 olarak düşünebilirsiniz.
Parça listemize fotoğraflarla bakacak olursak;
Bobinlerimiz
4 pinli soket
Soket için gerekli olan pin
İki parçadan oluşan Kablo kanalı
Yukarıda yeni bobinlerin pinoutuna göre soketlerimiz hazırlıyoruz;
Herşey hazır olduktan sonra, motor bölümüne geçebiliriz
Eski bobinleri söküp, yeni kırmızı bobinlerimizi takıyoruz;
Aracın 3 pinli bobin soketlerini sokete yakın yerden yan keskiyle keserek, ucu açık kalan kabloları yeni 4 pinli soketlere pinoutlarda yazan sıralamaya göre birleştirip, makaronla birleşim yerlerini kapatıyoruz. Bu esnada, yeni 4 pinli soketimizde Pin 2 ve Pin 4 şase olduğu için, bu iki kabloyu birleştirip 3 pinli soketteki Pin2'yle birleştirerek ortak şase kullanabilirsiniz.
Bobin kablo tesisat işi bittikten sonra;
Kablo kanalının ucundaki kıvrım bölgelerini keserek kullanınız, çıkıntı yapıp kasma yapıyor. Aşağıda fotoğrafta kesilen yerleri daha net anlayabilirsiniz yukarıdaki kablo kanalının kesilmeden önceki halinin fotoğrafı ile karşılaştırarak.
Kablo ve soketleri kanal içine alıp kapatarak, bobinler ve bağlantı işlemlerini bitirmiş oluyoruz ve son görüntü;
ICM Modülüne gelecek olursak, modülü iptal edip soketler arası kablo bağlantısı yapmamız gerek. Giriş ve çıkış pinlerindeki Silindir 1 2 3 4 kablolarını birbirleriyle bağlamamız yeterli olacaktır. Her pin birleşimi için 3-4 cm kablonun ucunu sıyırdıktan sonra lehim yaparak, çekiçle ezdikten sonra soketlere girecek duruma getirerek bağlantıları yapabilirsiniz. Bizim kablolarımız 1 cm falan uzun kaldığı için soketleri tam kapatamamış olduk, arasını bantlayıp izole ettikten sonra yerine sabitleyebilirsiniz.
Marşa basıp çalışmanın güzel, titreşimsiz ve sağlıklı olduğunu görünce ayrı mutlu oluyor insan
1.8 T Red Ignition Coils - YouTube
Maşallah diyelim
Zaman ayırıp okuduğunuz için teşekkürler![]()