User Tag List

9 sonuçtan 1 ile 9 arası

Konu: nasıl bir yol çizmeli ? doğrumu yanlışmı?

  1. #1
    svtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.451
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Question nasıl bir yol çizmeli ? doğrumu yanlışmı?

    şimdi araç 1.4is bu araca 1.6 emme manifoldu koyup cold air yerine ufak bir intercooler koysam emme manifoldunu direk buna bağlasam.. daha fazla soğuk hava girme ihtimali olcaktır heralde ? benzin pompasını değiştirsem ve araca safc uygulasak benzin hava karışımı dengelenir heralde? kat iptali yapıp dc sport headrs düz boru 51mm krom ve dc egsoz la çıkışı tamamlasam. sizce birazda olsa performans alabilirmiyim yada yanlış bir yolmu çizmiş olurum.. şimdi bu işin maliyetine başka ne yapabilirim.

    (bunları yabancı bir siteden okudum! bana mantılı gibi geldi ama intercoolere doğal basınçla soguk hava girmesini nasıl sağlarım anladım)
    bilmemek değil öğrenmemek ayıp?

  2. #2
    Ahmetfikri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Şehir
    Manisa
    Mesaj
    1.638
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    intercoolerın atmosferik motorda ne gibi faydası olabilirki bence cai daha rahat almazmı soğuk havayı

  3. #3
    tool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Şehir
    Lyonesse
    Mesaj
    7.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bunlarin hicbiriyle ugrasmayip 50shot wet nos daha mantikli..
    Experience is what you get when you don't get what you want.

  4. #4
    TechTurkey cem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul / Izmir
    Mesaj
    6.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İntercooler olayını en baştan eleyelim..İntercoolerı oraya koyman durumunda performans alacagım diye düşünürken havanın yogunlugunu emiş hızını düşüreceginden güç kaybedersin.Bunları yapıp yurtdışında güç alırım diye düşünen adamlar cok oldu ama sonuc bekledikleri gibi olmadı.İntercoolerın hiçbirfaydası olmayacak.Bunun yerine intake borusunun nasıl ısısını daha cok düşürebilmelisin ona ugraşmalısın.
    Yapanlar olduda,

    " If everything seems under control, you're just not going fast enough. "

  5. #5
    tool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Şehir
    Lyonesse
    Mesaj
    7.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cem Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İntercooler olayını en baştan eleyelim..İntercoolerı oraya koyman durumunda performans alacagım diye düşünürken havanın yogunlugunu emiş hızını düşüreceginden güç kaybedersin.Bunları yapıp yurtdışında güç alırım diye düşünen adamlar cok oldu ama sonuc bekledikleri gibi olmadı.İntercoolerın hiçbirfaydası olmayacak.Bunun yerine intake borusunun nasıl ısısını daha cok düşürebilmelisin ona ugraşmalısın.
    Yapanlar olduda,

    yogunluk neden dusuyor?
    Experience is what you get when you don't get what you want.

  6. #6
    sportinger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2006
    Yaş
    48
    Şehir
    06
    Mesaj
    943
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yogun lugu bilmem de turbo araçlarda cooler turbo sayesinde ısınan havayı atmosfer sıcaklıgına yakın bi sıcaklıga düşürmek için kulanılıyor. atmosferik arabada ekstra bi soguma olmayacaktır. yada belki 1 derece falan etkiler...

  7. #7
    3rk4n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    Tr/Hatay
    Mesaj
    4.986
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.4 is için benimde okuduğum kadarı ile arkadaşlarımdan araştırdığım kadarı ile en verimli uydulamalar 51lik düz borular headers özellikle cai ve güzel bi son susturucu bunun üzerine bişiler daha yapmak istersen bunlara göre ayarlı kasnaklar var onun haricinde bi chiple desteklenir cokda güzel olur doğruluk derecesini tam olarak bilemiyorum ama bu uygulamaları yapanlar 115 120 hp lerden bahsediyordu yabancı talihsizlik ki az önce dökümanlarını sildim
    1.6tdi.
    Ecutech.

  8. #8
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Intecooler işin içine girdiğinde olay bir ısı transferi problemine dönüşür.

    şimdi bu problemdeki soğutma değişkenlerine bakalım. taşınım ve iletim sözkonusu.

    - giren hava ve atmosfer sıcaklığı
    - yuzey alanı
    - giriş ve çıkış basınç farkı

    bir turbo motorda giren hava ve atmosfer sıcaklığı arasındaki fark yuksek olduğundan ısı transferi çok yuksek seviyede gerçekleşir. çünkü bu çarpan çok buyuktur ve bu sayede giriş ve çıkış basın farkından dolayı oluşan sirkulasyon kayıpları gözeardı edilebilmektedir.

    ancak bir atmosferik motorda yuzey alanı da genişlemesine rağmen sıcaklık farkı çok dusuk olduğundan ne yaparsanız yapın geçen havayı istenilen miktarda soğutamazsınız. arabanın onune carpan hava 25 derece ise guzel bir filtrenin cekeceği hava en kotu ihtimal 27 derece falandır. bu çarpan o kadar ufak olacaktır ki kelvin cinsinde 1 2 derece falan bu da çarpanı çok ufaltır ve ısı transferini çok dusuk miktarlarda sağlayabliriz. ve bir de intercooler yuzunden oluşan basınç düşümü var ki bu aşırı besleme olmayan bir durumda pompa görevi gören bir ünite bulunmadığı için buyuk kayıp yaratır.

    bir bununla bağlı bir konuya bakmak gerekirse filtre borularında kaybı en azda tutmanın yolu mumkun olduğundca kısa az kıvrımlı olması ve çapı değişkenlik göstermemesi gerekli. yani filtreden kelebeğe kadar aynı çapta olması avantaj sağlar ve lokal kayıpları minimize eder.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  9. #9
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eğer performans için bişiler yapmak istiyosan büyük gaz kelebeği bence manifolddan daha uygun olur güzel bi cai ile de desteklersin onun haricinde intercooler havanın basıncını 1-2 psi düşürür kaldıki taktın dielim araba zaten havayı zor çekiyo hepen zorlancak performans alıyım derken iicene düşücek onun haricide headers 51lk düz boru ve son susturucu güzel olur bunun haricinde bence bişler daha yapıcaksan nos en mantıklısı

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •