User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
50 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Astra J ve insignia da LPG olagına açıklık getirebilirmisiniz?

  1. #1
    Ahmet Saraçoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.089
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Astra J ve insignia da LPG olagına açıklık getirebilirmisiniz?

    Kimi forumlarda sübaplar magnezyum olduğu için eriyor deniyor ,
    kimi forumlarda yağlamalı kit gerekiyor deniyor (artık o neyse) ,
    kimi forumlarda ben taktırdım memnunum deniyor,
    kimi forumlarda ben haftada 10 tane takıyorum diyen dükkan sahipleri sorunsuz uyguladığını , servisin kendine yönlendirdiğini , o önyargının astraj ve insignia nın ilk zamanlarında kaldığını söylüyor ,
    kimi forumlarda lpg ile birlikte birazda benzin verdiği söyleniyor...

    Açıkçası çok farklı yorumlar var bu konuda.
    1.4T , 1.6T astra ve insignia motorlarına ; LPG ile aynı anda benzin vermemek koşulu ile sağlam sağlıklı sorunsuz montaj yapılabiliyor mu?

    TSI - GDI da LPG takmaya imkan vermeyen etken enkejsiyon sistemi , 1.4T 1.6T Opel motorda ise üst kapak içi sübapların ısıya dayanıklılığı yla alakalı bir durum var sanırım.Sübaplar magnezyum , gerçekten lpg bunu eritir mi?Evet se baştan değişim mi yapılıyor?Kullanan , uygulayan kimse var mı?

  2. #2
    Alpero - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    Istanbul/New York City
    Mesaj
    530
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çelik subab taktırıp sorunsuz kullanan arkadaşlarım var
    2010 Astra 1.6T Sold
    2013 W204 AMG Sold
    ...

  3. #3

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence hatali enjeksiyon ayari bu probleme neden oluyor..

    Sorunsuz takiyorum diyen dukkan sahiplerinin hangisi otomatik kalibrasyon disinda ayarlara bir "nokta" ekleme yapiyor merak ediyorum acikcasi..

  4. #4
    oguz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    41
    Şehir
    Ordu/TURKIYE
    Mesaj
    436
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Lpdi sistemler çıktı , gdi motorlara taktıran sorunsuz kullanan ama lpg -benzın makası daraldıgından karlı olmadıgını dusunen cok , ayrıca lpdi sistemler 2000k avro buda bı etken olabılır , bu sıstemde benzın hıc kullanılmıyor ...
    keyfimiz paşada yok halimiz itten beter

  5. #5
    Ahmet Saraçoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.089
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Alper_j Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çelik subab taktırıp sorunsuz kullanan arkadaşlarım var
    Astra , insignia , 1.4 , 1.6 hangi motor?çelik sübap olayını bende duydum ama dediğim gibi çok fazla yazı olduğu için tam bi çıkarım yapamıyorum.Lpg kiti arada bi benzin veren o değişik sistem mi normal kit mi?
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bence hatali enjeksiyon ayari bu probleme neden oluyor..

    Sorunsuz takiyorum diyen dukkan sahiplerinin hangisi otomatik kalibrasyon disinda ayarlara bir "nokta" ekleme yapiyor merak ediyorum acikcasi..
    Misal subaru boxer montajında isim olabilecek tavsiye edilecek bikaç yer var.Aynı şekilde opelin yeni motorluları için de ayarını map ini , montajını bu bilinçle yapan yerler varsa ona göre ciddi ciddi düşünüyorum astra.
    Leondan memnunum ama o zaman leonun rakamına dahi kılı kılına çıkmıştım.Şimdi üzerine birazdaha ekleyebilirsem otomatik 1.4 yada 1.6 astralara bakıyorum.

  6. #6

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ahmet Saraçoğlu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Astra , insignia , 1.4 , 1.6 hangi motor?çelik sübap olayını bende duydum ama dediğim gibi çok fazla yazı olduğu için tam bi çıkarım yapamıyorum.Lpg kiti arada bi benzin veren o değişik sistem mi normal kit mi?

    Misal subaru boxer montajında isim olabilecek tavsiye edilecek bikaç yer var.Aynı şekilde opelin yeni motorluları için de ayarını map ini , montajını bu bilinçle yapan yerler varsa ona göre ciddi ciddi düşünüyorum astra.
    Leondan memnunum ama o zaman leonun rakamına dahi kılı kılına çıkmıştım.Şimdi üzerine birazdaha ekleyebilirsem otomatik 1.4 yada 1.6 astralara bakıyorum.
    Montaj konusu mekanik islem, herkes 3 assagi 5 yukari dogruyu yapiyor, ayar konusunda ben montaji yapan servisle muhattap bile olmadim konuyu baya arastirmistim..

    Montajda klasik diyebilecegim hatayi yapti benim servis, uyguj olmayan olcude nozzle takti.. Hatayi duzeltip uygun donanimda olunca (araca ozel diagnostik cihazi opcom + lpg interface kablosu) ayari kendim yapabildim problemsiz biniyorum..

    Sende konuyu iyi arastir bence , ayarini kendin yapabilecegine inanirsan gir bu ise.. Yoksa bu hassas motorda (subaplardan sikinti yasayan cok) problem yasayabilirsin..

  7. #7
    Serhat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    İstanbul - EyüpSultan
    Mesaj
    1.070
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yeni sistem lpdi çok güzel ama brc 5000'lerde fiyat çekmişti ilk başlarda, şimdi nasıldır bilmiyorum. Hesabınızı yaptığınızda kaliteli bi lpg kitine vereceğiniz para + ilerde oluşacak sorunlarla beraber oluşan masraflarınız ile birleşirse lpdi sisteminin maliyetine ulaşabilir. Evet magnezyum alaşım sübabları normal lpg sistemlerinin erittiği ve çelik sübap takarak sorunlarını çözüldüğünü bende çok okudum, eğer bu kadar kişi yaptıysa demekki doğru olan birşey var.

  8. #8
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.4t'lerde kullanılan supaplar sodyum dolgulu tiplerden. Yani 1.6t'deki gibi magnezyum alaşım değil. Dolayısıyla sorun yapmaz doğru uygulamada.
    Esasında 1.6tlerdede sorun olmaz ama bilinçsiz lpg uygulamaları nedeniyle motor sorun çıkarıyor, supapları dandik vb. damgaları vuruldu. Doğru uygulama konusunda detayları merak edenler olursa beraber tartışırız.

  9. #9
    gurcell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    Papua Yeni Gine
    Mesaj
    2.774
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu motorların sübapları sorunlu. Kuru LPG ile kullanırsanız zamanla sıkıyor. İki çözüm var, birincisi Prins Valve Care ile kullanmak. 800 lira ürün maliyeti var. Her 10.000 km de 80 lira solüsyonunu ödersiniz.

    İkinci opsiyon bir kere kapak açıp , sübapları çekil sübap ile değiştirmek. Böylelikle kuru lpg ile sorunsuz kullanabilirsiniz.

    sıvı lpg vs sistemlere paranıza yazık , şu an 5000-5500 lira altında bulmanız zor.

    Biz geçen sene 15 kadar 1.4T ve 1.6T yaptık, çoğunluk Prins oldu.

  10. #10
    Ahmet Saraçoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.089
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tek sıkıntı sübapsa , ve sübap değişimi ile sorunsuz , standart işleyişli bir lpg kiti uygulanabiliyorsa büyük bi engel yok o zaman.Beklediğimden çok daha olumluymuş durum.
    Arayışım 1.6 da da1.4 te de max 30 35ooo km de bir araç olacak.O km lerde herhangi bir zarar istedesede veremez o zaman.Öncelik taibiki benzinli alıp LPG yi kendim takmak ama LPG li temiz bir araç denk gelirse de alıp sadece sübapları çelik ile değiştirip yola devam edilebilir.
    Ortalama ne kadara mal olur bi takım çelik sübap?

  11. #11
    cagri-35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    İZMİR
    Mesaj
    1.709
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.4 t al lpg uyumlu hıc bır sıkıntı yasamazsın.

  12. #12
    onn_dear - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    TR-MERSIN
    Mesaj
    2.956
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadasim aldi o da cok arastirdi yetkili servis dahil taktirma dendi. Erime olayi yuzunden sikinti olmamasi icon celik onerildi ama sifir aracin kapagini acmak ve masraf etmek istemedi. Bence farkli motorlara yonelin. Ben olsam en iyi ihtimal benzinli alip lpg takip sorun bas gosterdiginde celige gecerdim.
    History;
    1.6 GLI corolla / 1.6 IES civic / 1.4 IS civic/ 1.6 TDCI focus2 / 1.6 TDCI focus3 / 1.2 TSI Golf7 / 1.4 TSI Leon FRed / 1.6TDI DSG B8 Passat / Audi A3 Sedan 1.6TDI DSG

  13. #13
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ahmet Saraçoğlu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tek sıkıntı sübapsa , ve sübap değişimi ile sorunsuz , standart işleyişli bir lpg kiti uygulanabiliyorsa büyük bi engel yok o zaman.Beklediğimden çok daha olumluymuş durum.
    Arayışım 1.6 da da1.4 te de max 30 35ooo km de bir araç olacak.O km lerde herhangi bir zarar istedesede veremez o zaman.Öncelik taibiki benzinli alıp LPG yi kendim takmak ama LPG li temiz bir araç denk gelirse de alıp sadece sübapları çelik ile değiştirip yola devam edilebilir.
    Ortalama ne kadara mal olur bi takım çelik sübap?
    Ahmet 1.6t alıp çelik supapa geçeceksen zaten prins,teleflex filan okadar para dökmeye gerek yok. Atiker taktırıp, lpg regülatörünüde sr06max (220kw) olandan taktırırsan düzgün ayarla sorunsuz binersin. 8 adet egzoz supabıda tanesi 50-60 tlden yaklaşık 400-500 arası, 100-150 lirada işçilik gider tahminen, 600 civarı tutuyor işte kabaca.

  14. #14
    Ahmet Saraçoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.089
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bilmediğim için soruyorum , sadece egzost sübabı mı çelikle değişiyor , emme orjinali mi kalıyor?

  15. #15
    Ahmet Saraçoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.089
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ahmet Saraçoğlu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bilmediğim için soruyorum , sadece egzost sübabı mı çelikle değişiyor , emme orjinali mi kalıyor?
    Güncel?????

  16. #16
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Evet egzoz supapları.

  17. #17

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alihan_27 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ahmet 1.6t alıp çelik supapa geçeceksen zaten prins,teleflex filan okadar para dökmeye gerek yok. Atiker taktırıp, lpg regülatörünüde sr06max (220kw) olandan taktırırsan düzgün ayarla sorunsuz binersin. 8 adet egzoz supabıda tanesi 50-60 tlden yaklaşık 400-500 arası, 100-150 lirada işçilik gider tahminen, 600 civarı tutuyor işte kabaca.
    Elm327 ile fuel trim ve oksijen sensor voltaji gorulebiliyor mu 1.6t lerde..

  18. #18

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alihan_27 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Evet egzoz supapları.
    Emme subaplarinda sorun olmuyormu?

  19. #19
    By_emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    30
    Şehir
    Zeytinburnu
    Mesaj
    726
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sibop değişimide kesin sonuç değil deniliyor cruze'de hakkındada bu konuyu ustam ile görüşmüştük doğruları söylemişti
    Lpg ayarları doğru yapıldığı taktirde araç sıkıştırılmadığı sürece uzun bir süre kullanabilirsiniz
    Valve care ile 20.000 km gibi ömrünü uzatıyor
    05 Civic Vtec ||
    Emre Ayg..

    Herşey Türklük için

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •