User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
27 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Aem tru boost yardiiiiiim!!!!!!!

  1. #1
    meSs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Antalya/TÜRKİYE
    Mesaj
    1.399
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Exclamation Aem tru boost yardiiiiiim!!!!!!!

    merhaba arkadaslar,

    aranızda beni tanıyanlar vardır, 207GT sahibiyim, R56 mini cooperlardada kullanılan BMW-PSA ortak üretimi prince kod adlı EP6DT/EP6DT-S kodlu motora sahip. bir süredir Stage3 olarak yürüttüğüm aracımı sonunda BigTurbo ile stage4'e taşımış bulunmaktayım. Antalya'da düzgün okuyan dyno olmadığından dolayı aracın gücünü net bilememekle beraber 270-290 hp aralığında olduğu tahmin ediliyor. yakında tüm ayrıntıları ile projeler arasında konumu açacagım...

    aracımda TD05H-16G-8 turbo kullanmaktayım 1bar wastagate ile, boost controller olarak Türkiye'de pek fazla tercih edilmeyen AEM TRU BOOST kullanıyorum, daha doğrusu kullanmaya çalışıyorum

    aracı 1.40 bar civarlarında yürütmek istiyoruz, stock beyin üzerinde yazılımımızı kullanıyoruz ve beyin 1,50 bar a kadar müsade etmeye ayarlı. 1,50 bar sonrasında aracı korumaya alıyor.

    simdi gelelim yardım konumuza bu tru boost illetini aracımıza kurduk, ok, sorun yok, hatta cihazın boost göstergesi özelliği olduğundan TD05'e geçmeden sadece boost gauge olarak kullanıyordum. basıncı okumak için boost port yerine aracımın daha onceki sahibinin HKS BOV kullanmak için emme manifoltu üzerine açtırdığı vakum hattından alıyordum ve sorunsuz basıncımı izleyebiliyordum.

    sorunun can alıcı noktası olarak; baglantı şemamız aynen şu şekilde;
    turbo ve wastagate arasında doğru baglandığına emin olduğum boost selenoid, basıncı ölçmek içinde emme manifoltundan aldığımız vakum hattı göstergeye bağlı.

    baglantıyı bu şekilde yaptıgımda boost controller kapalı iken arac wastegate basıncını koruyor ve 1 bar basıyor. fakat boost controlleri açıp %10 yükleme ile 1.10 bara yükselttigimde arac kendini korumaya alıyor ve safe mode'a geçiyor. peugeot planet ile hata kodu okudugumuzda yüksek basınç hatası olup 1,6-1,7 bar alındığını gösteriyor. emme manifoltundan aldğımız hat üzerinden göstergemiz 9-10psi peak yaptığı gözleniyor.

    baglantıyı degistirip, boost controllerin göstergesini turbodan gelen basınç hattına baglarsak sorunumuz ortadan kalkıyoru ve basıncı istediğimiz gibi ayarlayabiliyoruz.

    fakat!!!; kullanma klavuzundada gösterge için basıncı emme manifoltundan almamız göteriliyor, bir cok aractada emme manifoltundaki sensorun altından basınç portu takılarak alınıyor. bu forge'un dumpvalve kiti içinde, herhangi bir basınç göstergesi içinde aynı şekilde kullanılıyor.

    bi yerlerde bi yanlışlık var ama çözemedik. olması gerektiği gibi baglanınca yüksek basınç sorunu oluşuyor, diğer türlü turbo üzerinden aldığımızda bu sorunu aşıyoruz aracımız güzelde yürüyor fakat vakum hattı olmadığından ve sürekli basınç olduğundan vakumu göremiyoruz tabiki,0 ve üstü değerler okunabiliyor, - vakum değerleri yok. stock turbomda sadece gösterge olarak kullanırken boyle bir sorunumda yoktu, -20 den başlayıp + degerleri cok rahat okuyordum!

    biraz uzun oldu biliyorum fakat cidden şu terslik canımı çok sıkıyor!!!

    konu hakkında yardımlarınızı ve yorumlarınızı eksik etmediğiniz için simdiden herkeze teşekkür ederim.
    Born to Drive... (E-TUNERS Türkiye)

    E-Tuners Stage4+/SeatSport Intercooler/TD05H-big16g-8/Hard Boost Pipes/ITG Maxogen CAI/70mm Down+63mm Straight+Varex/AEM WideBand/Greddy NewProfec BC+EGT/WMI

  2. #2
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yarin bakariz
    simdilik sunu yazabilirim
    turbo basincini ve vakumu emme manifoldundan okuyacaksiniz. dogrusu o

  3. #3
    meSs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Antalya/TÜRKİYE
    Mesaj
    1.399
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yarin bakariz
    simdilik sunu yazabilirim
    turbo basincini ve vakumu emme manifoldundan okuyacaksiniz. dogrusu o
    tesekkur ederim,

    kaba bir çizim ile baglantı şemamız şu şekilde..

    resimi bilerek büyük koyuyorum üzerindeki yazıların rahat okunabilmesi için, büyük resim koymak yasak biliyorum ama yardımlarınıza gerçekten ihtiyacım var.


    Born to Drive... (E-TUNERS Türkiye)

    E-Tuners Stage4+/SeatSport Intercooler/TD05H-big16g-8/Hard Boost Pipes/ITG Maxogen CAI/70mm Down+63mm Straight+Varex/AEM WideBand/Greddy NewProfec BC+EGT/WMI

  4. #4
    penguinhakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.407
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Basınç 1.4 basıyorsun , 1.5 de korumaya alıyor , sen %10 artırarak 1.55 bastırmış oluyorsun ve korumaya alması normal gibi geliyor ama logda 1.6 1.7 görmen garip yada bir anda peak atıyor ve cihaz bunu yakalayamadan ecu korumaya aldırıyor kendini.

    Emme manifoldundan almazsan direk turbo basıncını görmüş olursun ve vakumu göremezsin bu da cihazın doğru çalışıyor bur da sorun yok.

    Hata oluştuğunda yani korumaya aldığında %10 farkla hata logunda 1.55 görüyor olman lazım gibi geliyor.

    Şöyle bir imkan var mı , cihaz emme manilfolda takılı olacak ve %5 artırma opsiyonu ?
    Bence kademe kademe gidip görmek lazım.
    1.4 TSI GTX28 Loading...

  5. #5
    Antalyalogy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    47
    Şehir
    Özgür --> Antalyalogy
    Mesaj
    6.533
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı penguinhakan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Basınç 1.4 basıyorsun , 1.5 de korumaya alıyor , sen %10 artırarak 1.55 bastırmış oluyorsun ve korumaya alması normal gibi geliyor ama logda 1.6 1.7 görmen garip yada bir anda peak atıyor ve cihaz bunu yakalayamadan ecu korumaya aldırıyor kendini.

    Emme manifoldundan almazsan direk turbo basıncını görmüş olursun ve vakumu göremezsin bu da cihazın doğru çalışıyor bur da sorun yok.

    Hata oluştuğunda yani korumaya aldığında %10 farkla hata logunda 1.55 görüyor olman lazım gibi geliyor.

    Şöyle bir imkan var mı , cihaz emme manilfolda takılı olacak ve %5 artırma opsiyonu ?
    Bence kademe kademe gidip görmek lazım.
    Calisma mantiginda wastegate kac barliksa orn burada 1 bar ve sizin hedef bariniz ne ise orn burada 1.45 bar girdiginiz degeri yuzde olarak giriyorsunuz.orn A45 wastegate in max basincinin %45 fazlasi.
    Dolayisi ile girilen %10 degeri ile aslinda basincin 1.10 bar olmasi lazim ama oyle olmuyor daha fazla basiyor.
    '' Detaylı Araç Bakımı, Temizliği ve Boya Koruma '' :

    http://detayciyim.blogspot.com/

  6. #6
    meSs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Antalya/TÜRKİYE
    Mesaj
    1.399
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı penguinhakan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Basınç 1.4 basıyorsun , 1.5 de korumaya alıyor , sen %10 artırarak 1.55 bastırmış oluyorsun ve korumaya alması normal gibi geliyor ama logda 1.6 1.7 görmen garip yada bir anda peak atıyor ve cihaz bunu yakalayamadan ecu korumaya aldırıyor kendini.

    Emme manifoldundan almazsan direk turbo basıncını görmüş olursun ve vakumu göremezsin bu da cihazın doğru çalışıyor bur da sorun yok.

    Hata oluştuğunda yani korumaya aldığında %10 farkla hata logunda 1.55 görüyor olman lazım gibi geliyor.

    Şöyle bir imkan var mı , cihaz emme manilfolda takılı olacak ve %5 artırma opsiyonu ?
    Bence kademe kademe gidip görmek lazım.
    hayır yanlış anladınız wastegate 1 barlık ve truboost kapalı iken 1 bar basıyor. %10 yükledikmi 1.10 bar yapması lazım. fakat 1.6-1.7 görüp korumaya alıyor
    Born to Drive... (E-TUNERS Türkiye)

    E-Tuners Stage4+/SeatSport Intercooler/TD05H-big16g-8/Hard Boost Pipes/ITG Maxogen CAI/70mm Down+63mm Straight+Varex/AEM WideBand/Greddy NewProfec BC+EGT/WMI

  7. #7
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    manueli açtım bakıyorum

    öncelikle turuncu ve gri kablolar kullanılmayacak ise boş bırakılacak
    (scremble boost switchi ve alarm ışık çıkışı)

    Pressure sensör internal seçilimi? SEn-I

    Spring pressure yani wg yay basınç ayarı doğrumu? SPr-
    adamlar bilmiyorsanız 5 den başlamanızı tavsiye etmiş

    Boost setting A : Axx -
    bunu ayarlarken cihaz manifold basıncını gösteriyormuş
    yani siz gazlayarak bunu ayar yapacaksınız anlıyorum ben


    benim gördüğüm bilindik max basıncı vererek ayar yapmıyorsunuz
    turbo max 1.1 bas demiyorsun
    sen deneyerek istediğin basıncı kendin ayarlıyor ve orada bırakıyorsun
    benim anladığım o

  8. #8
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    birde şu % olayını açıklamak lazım
    % basınç yüzdesi değil
    selenoidin duty yüzdesi

    onu basınç ile orantılamayın
    yani 1.0 bar basıyor ve sen onu %10 açarsan basınç 1.10 olmayabilir.

    duty boost selenoidinin açılıp kapanması demek
    %10 duty de minimum yani yavaş yavaş açar kapar
    %90 da çok hızlı açar kapar
    içinden geçen hava buna göre değişir.



    size duty yi şöyle açıklayayım
    odanızdaki ışık açma-kapama anahtarını açıp kapamaya başlayın
    tık -tık -tık önce yavaş yavaş sürekli açıp kapayın
    bu sırada ışığa değil ODADAKİ AYDINLANMA yani ışık şiddetine bakın

    şimdi hızlanın, çok hızlı hızlı anahtarı açıp kapamaya başlayın
    tırrrrrrrr
    bakın odaya çok daha aydınlık olacak
    tekrar yavaşlayınca ışıkta azalacak

    işte duty bunun gibi birşey

  9. #9
    Antalyalogy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    47
    Şehir
    Özgür --> Antalyalogy
    Mesaj
    6.533
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    birde şu % olayını açıklamak lazım
    % basınç yüzdesi değil
    selenoidin duty yüzdesi

    onu basınç ile orantılamayın
    yani 1.0 bar basıyor ve sen onu %10 açarsan basınç 1.10 olmayabilir.

    duty boost selenoidinin açılıp kapanması demek
    %10 duty de minimum yani yavaş yavaş açar kapar
    %90 da çok hızlı açar kapar
    içinden geçen hava buna göre değişir.



    size duty yi şöyle açıklayayım
    odanızdaki ışık açma-kapama anahtarını açıp kapamaya başlayın
    tık -tık -tık önce yavaş yavaş sürekli açıp kapayın
    bu sırada ışığa değil ODADAKİ AYDINLANMA yani ışık şiddetine bakın

    şimdi hızlanın, çok hızlı hızlı anahtarı açıp kapamaya başlayın
    tırrrrrrrr
    bakın odaya çok daha aydınlık olacak
    tekrar yavaşlayınca ışıkta azalacak

    işte duty bunun gibi birşey

    Hakan Ağabey ellerin dert görmesin.
    '' Detaylı Araç Bakımı, Temizliği ve Boya Koruma '' :

    http://detayciyim.blogspot.com/

  10. #10
    meSs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Antalya/TÜRKİYE
    Mesaj
    1.399
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tesekkurler hakan abi, ayarı dedigin gibi yapıp denerim tekrar ama simdi soylede bi sıkıntım var, benim baglantım su sekildeyken (yani boyle doğru olması gerekiyor diye biliyorum) sorun doguyor



    ama baglantiyi soyle yapinca sorun yok ama turbonun basıncını okuyabiliyorum iste manifoltun degil asagıdaki sekildede.

    Born to Drive... (E-TUNERS Türkiye)

    E-Tuners Stage4+/SeatSport Intercooler/TD05H-big16g-8/Hard Boost Pipes/ITG Maxogen CAI/70mm Down+63mm Straight+Varex/AEM WideBand/Greddy NewProfec BC+EGT/WMI

  11. #11
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yok bir yanlışlık var
    üstteki çizim gibi olacak yani emme manifoldundan alacaksın basıncı

    bağlantı yaptığın yeri iyice kontrol et, tıkalı falan olmasın?

  12. #12
    meSs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Antalya/TÜRKİYE
    Mesaj
    1.399
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aynen bende öyle biliyorum hakan abi, üstteki resim gibi baglanmalı kesinlikle, kontrolleri yapıp tekrar deniyelim bakalım ne olucak bıktım 1 haftadır valla

    nette biraz arastırırken soylede bi şema gördüm,

    emmeden gelen hortuma 2 tane T connection atıp birini bi ucunu wastagate, bi ucunu gösterge, bi ucunuda selenoid üzerinde wastagatein baglanması gereken yere baglamışlar :S amma karışık iş bu yaaa...

    Born to Drive... (E-TUNERS Türkiye)

    E-Tuners Stage4+/SeatSport Intercooler/TD05H-big16g-8/Hard Boost Pipes/ITG Maxogen CAI/70mm Down+63mm Straight+Varex/AEM WideBand/Greddy NewProfec BC+EGT/WMI

  13. #13
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hayır bu da yanlış
    anlamsız bir bağlantı öyle şey olmaz.

    boşuna kafanı karıştırma
    doğrusu emme manifoldu...

    ya tıkalı yada hortumun delik birşey var kesinlikle

  14. #14
    meSs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Antalya/TÜRKİYE
    Mesaj
    1.399
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hayır bu da yanlış
    anlamsız bir bağlantı öyle şey olmaz.

    boşuna kafanı karıştırma
    doğrusu emme manifoldu...

    ya tıkalı yada hortumun delik birşey var kesinlikle
    ok

    seninde dediğin gibi Hakan abi cidden kafam okadar karışıkkı. ikinci resimdeki gibi baglayınca duty cycle i ne kadar arttırırsam basınç saatinda wastegate basıncının üzerine okadar % ile cıktıgını gördüm.

    yani A10 modunda arac 1.10, A25 modunda arac 1.25, a40 modunda arac 1.40 bar bastı, tabi bu dedigim manifolt diil turbodan okunan deger. bunda herhangi bir koruma yada hata ilede karşılaşmadım. ama sizinde dediğiniz gibi baglantı tamamen yanlış ve olması gerektiği gibi degil. sorun yok boyle kullaniyim desemde bi yandan içim rahat etmiyor yanlış çünkü
    Born to Drive... (E-TUNERS Türkiye)

    E-Tuners Stage4+/SeatSport Intercooler/TD05H-big16g-8/Hard Boost Pipes/ITG Maxogen CAI/70mm Down+63mm Straight+Varex/AEM WideBand/Greddy NewProfec BC+EGT/WMI

  15. #15

    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    BODRUM-İST
    Mesaj
    770
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı meSs Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aynen bende öyle biliyorum hakan abi, üstteki resim gibi baglanmalı kesinlikle, kontrolleri yapıp tekrar deniyelim bakalım ne olucak bıktım 1 haftadır valla

    nette biraz arastırırken soylede bi şema gördüm,

    emmeden gelen hortuma 2 tane T connection atıp birini bi ucunu wastagate, bi ucunu gösterge, bi ucunuda selenoid üzerinde wastagatein baglanması gereken yere baglamışlar :S amma karışık iş bu yaaa...

    yalın bu bağlantıda araya bir çek valf koyularak boğaz kelebeği kapandıktan sonra vakum görülebilir bu yüzden yapmış olabilirler.
    Daha böyle bir sorunu S13 te yaşamıştık tırmalamıştı
    powered by MRÇ garage ekotech
    mapped Stage 5 Big turbo E-tuners by Stelios ALEXANDRAKIS

  16. #16
    meSs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Antalya/TÜRKİYE
    Mesaj
    1.399
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı byspeedman Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yalın bu bağlantıda araya bir çek valf koyularak boğaz kelebeği kapandıktan sonra vakum görülebilir bu yüzden yapmış olabilirler.
    Daha böyle bir sorunu S13 te yaşamıştık tırmalamıştı
    bende tırmalıyorum suanda dostum yaaa
    Born to Drive... (E-TUNERS Türkiye)

    E-Tuners Stage4+/SeatSport Intercooler/TD05H-big16g-8/Hard Boost Pipes/ITG Maxogen CAI/70mm Down+63mm Straight+Varex/AEM WideBand/Greddy NewProfec BC+EGT/WMI

  17. #17
    meSs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Antalya/TÜRKİYE
    Mesaj
    1.399
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hakan abi, acaba basıncı yani selonoidin 3. portuna manifolttan gelen hortumumu baglasak nasıl olur? sonucta turbonun bastığı basınçı orda okumak istiyoruz yani manifolt basıncının 1.40 olmasını ve orayı yönetmek istiyoruz. turbo basınç hattını kapatıp manifolttaki hattı selonoidin 3. portuna baglasak aynı hat üzerindende BC'nin göstergeye bir T alsak aynı hattan? sorunumuz çözülürmü acaba???
    Born to Drive... (E-TUNERS Türkiye)

    E-Tuners Stage4+/SeatSport Intercooler/TD05H-big16g-8/Hard Boost Pipes/ITG Maxogen CAI/70mm Down+63mm Straight+Varex/AEM WideBand/Greddy NewProfec BC+EGT/WMI

  18. #18
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hocam sizin ne yapmak istediğinizi anlayamıyorum
    yeni bir bağlantı türümü icad etmek istiyorsunuz?

    bağlantı ilk verdiğin resimdeki gibi olacak.

  19. #19
    meSs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Antalya/TÜRKİYE
    Mesaj
    1.399
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hocam sizin ne yapmak istediğinizi anlayamıyorum
    yeni bir bağlantı türümü icad etmek istiyorsunuz?

    bağlantı ilk verdiğin resimdeki gibi olacak.
    valla yapmak istediğim yeni icatlar mucitlikler değil, arac ilk resimdeki gibi baglanınca hata veriyor iste sorunum bu malesef. ona bi cozum arıyorum. gösterge BC açılınca 8-9psi düşük bir basınç gördüğünde bile 1,6-1,7 bar görmüş gibi korumaya alıyor kendini. kapatınca sorun yok ama, çözüm arıyorum sadece, fikir danışıyorum
    Born to Drive... (E-TUNERS Türkiye)

    E-Tuners Stage4+/SeatSport Intercooler/TD05H-big16g-8/Hard Boost Pipes/ITG Maxogen CAI/70mm Down+63mm Straight+Varex/AEM WideBand/Greddy NewProfec BC+EGT/WMI

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •