User Tag List

16 sonuçtan 1 ile 16 arası

Konu: 1.6 HDi Garip Sorun P0238

  1. #1
    OscaRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Izmir
    Mesaj
    81
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Exclamation 1.6 HDi Garip Sorun P0238

    Araç 3.vites 3000 devir 4.vites 2400 devir civarlarında depollution system faulty hatası verip duraksıyor devirlendikçe 3-4 sn. sonrasında sanırım limp mode dan çıkıyor ve düzeliyor. Ayrıca enjektörlerden şıkırtı sesi geliyor, 2. ve 3. altlarında biraz yağ birikmiş. Bilgisayara bağlandığında "P0238 - Turbo Şarj destek sensörü - A devresi yüksek" hatası çıkıyor. Önceden turbonun vnt'si ile ilgili olduğunu düşünüyordum ama turbo ve bağlantılarında bir sorun gözükmüyor. Ustam enjektörden olabileceğini İzmir'e gönderip test ettireceğini ona göre hareket edeceğini söyledi. Aracın çekişinde bu anlar haricinde hiç bir sıkıntı yok gayet iyi hızlanıyor ve bu kafamı daha çok karıştırıyor.. Sizce bu neden olabilir? Çözümü nedir?

  2. #2
    Oznsrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul Maltepe
    Mesaj
    5.397
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    egzoz emisyon hatasıymış türkçesi. kötü mazottan yapabilir kat ta tıkanma vs olabilir tabiki bildiğimden değil fikir yürütüyorum sadece kontrolü basit şeyler. sensörleride temizlemeyide deniyebilirsin

  3. #3
    OscaRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Izmir
    Mesaj
    81
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oznsrl Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    egzoz emisyon hatasıymış türkçesi. kötü mazottan yapabilir kat ta tıkanma vs olabilir tabiki bildiğimden değil fikir yürütüyorum sadece kontrolü basit şeyler. sensörleride temizlemeyide deniyebilirsin
    Sensörler test edildi & temizlendi yakıt hep güvenilir yerlerden alındı ve uzun bir süre denedik kat.ta da tıkanma yok. Üst devirlerde de sorunsuz hızlanıyor ama sorunu bir türlü çözemedik..

  4. #4
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    km ne civarda? sabit gazda mı yapıyor yoksa hızlanma girişiminde mi?

  5. #5
    OscaRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Izmir
    Mesaj
    81
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı levent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    km ne civarda? sabit gazda mı yapıyor yoksa hızlanma girişiminde mi?
    Km. 124.500 de. Sabit gazda sorun yok sadece hızlanmada bu sorunu yaşıyorum

  6. #6
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Katalizörde sıkıntı yok yazmışsınız, dediğiniz gibi olay ustanızın dediği yönde yani enjektörler.

  7. #7
    OscaRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Izmir
    Mesaj
    81
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı levent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Katalizörde sıkıntı yok yazmışsınız, dediğiniz gibi olay ustanızın dediği yönde yani enjektörler.
    Yardımınız için teşekkür ederim.. Kafamı kurcalayan şey turbo hatası vermesi. Yakıt hava karışımından dolayı verse yakıt basınca yetişemediği için enjektör hatası da verir diye düşünüyorum..

  8. #8
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    biraz google yapınca çözüm ortaya çıkıyor sanki, basınç sensörü hatası veriyormuş..

    307 1.6 hdi 90 hp - P0238 Anti Pollution Fault - Peugeot Forums

    1.6 HDI fault P0238 Turbocharger Boost Sensor A Circuit High

  9. #9
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    biraz google yapınca çözüm ortaya çıkıyor sanki, basınç sensörü hatası veriyormuş..

    307 1.6 hdi 90 hp - P0238 Anti Pollution Fault - Peugeot Forums

    1.6 HDI fault P0238 Turbocharger Boost Sensor A Circuit High

  10. #10
    61TS061 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    44
    Şehir
    KAYSERİ
    Mesaj
    116
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turbo basınç valfi(n75) hatası bu büyük ihtimalle.TDİ olsaydı kesin bu derdim ama HDİ ye çok hakim değilim.bakmak lazım
    VW BORA 1.9TDI COMFORTLİNE 2000

  11. #11
    OscaRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Izmir
    Mesaj
    81
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Evet arkadaşlar turbo bağlantıları kontrol edildi ve arızayı silip tekrar tekrar baktığımızda 3 ayrı hata kodu bulduk.
    P0238 Turbo şarj destek sensörü A devresi yüksek
    P0100 Kütle hava akış devre arızası (Maf)
    P1351 IDM Giriş devre arızası (ısıtma bujileri)
    Denemek için Maf sensörünün fişini çektiğimde sorun çözüldü. Araç 3. Ve 4. viteste hiç olmadığı kadar atak olmaya başladı. Maf'ı yağsız spreyle temizledim ama değişen bişey olmadı..
    Şimdi Maf değiştiğinde sorun çözülürmü herhangi bir uyumsuzluk söz konusu olur mu tanımaması vs.? Parçaya burada ulaşamıyoruz ne denemek ne de alıp takmak mümkün değil siparişle gelecek maalesef..

  12. #12

    Üyelik
    Dec 2015
    Yaş
    48
    Şehir
    Budapest
    Mesaj
    8
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı OscaRR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Evet arkadaşlar turbo bağlantıları kontrol edildi ve arızayı silip tekrar tekrar baktığımızda 3 ayrı hata kodu bulduk.
    P0238 Turbo şarj destek sensörü A devresi yüksek
    P0100 Kütle hava akış devre arızası (Maf)
    P1351 IDM Giriş devre arızası (ısıtma bujileri)
    Denemek için Maf sensörünün fişini çektiğimde sorun çözüldü. Araç 3. Ve 4. viteste hiç olmadığı kadar atak olmaya başladı. Maf'ı yağsız spreyle temizledim ama değişen bişey olmadı..
    Şimdi Maf değiştiğinde sorun çözülürmü herhangi bir uyumsuzluk söz konusu olur mu tanımaması vs.? Parçaya burada ulaşamıyoruz ne denemek ne de alıp takmak mümkün değil siparişle gelecek maalesef..
    Budapesteden selam ve kolayliklar dilerim,,

    forumunuza yeni uye oldum...aracim Peugeot 307 sw 2005/1,6 hdi / 109 hp dizel /chip tuning/ TEMPOMAT/panorama/4 otomatik cam,,,

    yukarida paylastiginiz butun sorunlar yasadim..ve Budapestede butun peugeot servilserini ve diger ozel servisleri gezmeme ragmen p0238 "Turbo Şarj destek sensörü - A devresi yüksek" hatasinin nedenini bulamadilar.

    hatayi 4,cu veya 5,ci viteste gaza basip hizlanmaya basladigimda veriyor.soyle 2 -3 saniye kadar devir dusuklugu oluyormus gibi yapip sonra tekrar araba eski kuvvevtine geliyor,,,

    yapilan islemler sirasiyla >

    Turbo ve cooleri degistirdim.
    enjektorler bakima gitti geldi
    solenoid Valve degisti
    maf temizligi yapildi,,
    yag su ve diger filtre bakimlari km si geldiginde yapilir ve geciktirilmez
    sensor temizlikleri yapildi hepsi saglam ve sorunsuz calisiyor...
    turbonun yanindaki valf te kontrol edildi,sorun yok...
    shell den baska yakit almam ve her 2000 km de dizel temizleme ve enjektor temizligi icinde kulanmama ragmen sorun cozulmedi.
    egr degisti
    Motorun icindeki zincir degisti
    100,000 km degismesi gereken motordaki parcalarda degisti,,
    kablo ve turbo borulari SIKI ve saglam. gerekli olan yerlerde degisti
    yazilim 4/4.. (yazilimi iki sene once yaptirdim ve öncesindede cikiyordu,,yazilim sonrasindada)

    butun bu islemler icin 3500 euro ödedim ama hala o lambanin neden yandigini bulamadilar,,, (arabanin kendisi 3400 euro)

    beyler yardimci olursaniz inan cok ama cok sevinecegim..

    hepinize simdiden tesekkur eder iyi yillar dilerim.

    BR
    Mavi Matyas

  13. #13
    rain man - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    34
    Şehir
    Sakarya
    Mesaj
    2.194
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    58 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Mavice Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Budapesteden selam ve kolayliklar dilerim,,

    forumunuza yeni uye oldum...aracim Peugeot 307 sw 2005/1,6 hdi / 109 hp dizel /chip tuning/ TEMPOMAT/panorama/4 otomatik cam,,,

    yukarida paylastiginiz butun sorunlar yasadim..ve Budapestede butun peugeot servilserini ve diger ozel servisleri gezmeme ragmen p0238 "Turbo Şarj destek sensörü - A devresi yüksek" hatasinin nedenini bulamadilar.

    hatayi 4,cu veya 5,ci viteste gaza basip hizlanmaya basladigimda veriyor.soyle 2 -3 saniye kadar devir dusuklugu oluyormus gibi yapip sonra tekrar araba eski kuvvevtine geliyor,,,

    yapilan islemler sirasiyla >

    Turbo ve cooleri degistirdim.
    enjektorler bakima gitti geldi
    solenoid Valve degisti
    maf temizligi yapildi,,
    yag su ve diger filtre bakimlari km si geldiginde yapilir ve geciktirilmez
    sensor temizlikleri yapildi hepsi saglam ve sorunsuz calisiyor...
    turbonun yanindaki valf te kontrol edildi,sorun yok...
    shell den baska yakit almam ve her 2000 km de dizel temizleme ve enjektor temizligi icinde kulanmama ragmen sorun cozulmedi.
    egr degisti
    Motorun icindeki zincir degisti
    100,000 km degismesi gereken motordaki parcalarda degisti,,
    kablo ve turbo borulari SIKI ve saglam. gerekli olan yerlerde degisti
    yazilim 4/4.. (yazilimi iki sene once yaptirdim ve öncesindede cikiyordu,,yazilim sonrasindada)

    butun bu islemler icin 3500 euro ödedim ama hala o lambanin neden yandigini bulamadilar,,, (arabanin kendisi 3400 euro)

    beyler yardimci olursaniz inan cok ama cok sevinecegim..

    hepinize simdiden tesekkur eder iyi yillar dilerim.

    BR
    Mavi Matyas
    Çözüm bulabildiniz mi hortlatma yapalım.

  14. #14
    E46 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    1.577
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    30 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ecu da mı acaba sorun
    Peugeot 206 RC Feline -1.4 Hdi

  15. #15
    AşkınS. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Şehir
    Zonguldak - İstanbul
    Mesaj
    6.780
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kesinlikle ve kesinlikle tesisatta bi ariza var. Bugun ayni ariza ile fiat grubunda karsilastim,turbo dahil herseyi denedim olmadı. Elektronik bi sıkıntı var. Ona en yakın arizayi emme monifoldunun ustundeki sensör veriyor degistim gene duzelmedi. Elektronik islerle uğraşan birine götürdüm ve 300 tlye mal olacagini söyledi. Eminim küçücük bi yerde sorun var

  16. #16
    oss - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2016
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    maf sensörünün kablosunu çekin aracınızı test edin bir değişiklik yoksa sensör sağlam çalışıyor map sensörünü de aynı teknik uygulayın (bunda dikkatli olun her araçta aynı etki yapmayabilir arıza lambası yakabilir

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •